reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Creative Recon3D Omega a Tactic3D Wrath v testu

15.3.2012, Petr Štefek, recenze
Creative Recon3D Omega a Tactic3D Wrath v testu
V dnešním testu se podíváme na dvojici bezdrátových headsetů od společnosti Creative, které jsou určené hráčům. Nejedná se věru o levné kousky, a tak budeme podrobně zkoumat především kvalitu obou produktů.
Dražší model Creative Sound Blaster Recon3D Omega Wireless je na chlup podobný předchozímu modelu Wrath, ale dominuje mu místo červené barvy podsvětlení modrá. Funkčnost sluchátek s mikrofonem je v zásadě zcela stejná a najdeme zde kromě ovládání hlasitosti také deaktivaci.





Pokud budeme hledat další rozdíly, tak ten nejvíce patrný najdeme v přítomnosti velkého modulu alias USB zvukové karty. Ta také využívá USB, ale tentokrát je podstatně větší než v předešlém případě. Samotná zvuková karta disponuje odnímatelným bezdrátovým modulem, který se musí usadit do slotu ze předu modulu. Připojit ovšem můžete také běžná sluchátka nebo headset skrz analogové konektory.





Design zvukového modulu je vcelku povedený, ale ocenil bych mírně vyšší hmotnost, aby se modul dal postavit na stůl nebo skříň počítače a nestahovala jej pouhá hmotnost kabelu. Provedení samotné je plastové a uvnitř bude zřejmě malý plošný spoj s procesorem X-Fi. Creative se ale nezmiňuje, jaký čip byl v tomto případě využit (zřejmě plný X-Fi EMU20k2).



Popis jednotlivých tlačítek zvukového modulu






Omega Wireless je kromě PC využitelná také s Xboxem 360 nebo PlayStation 3 a pro tento účel slouží jednoduchý přepínač na boku zvukového modulu. S herníma konzolama jsem bohužel neměl možnost funkčnost vyzkoušet, ale nezbývá zde než věřit, že funguje bezchybně jako u PC.

Technické specifikace


Sluchátka:
    • Měniče: 50mm neodymový magnet
    • Kmitočtová odezva: 20 Hz - 20 kHz
    • Impedance: 32 ohmů
    • Citlivost: 102 dB/mW

Mikrofon:
    • Typ mikrofonu: kondenzátorový s potlačením okolního hluku
    • Kmitočtová odezva: 100 Hz - 6,5 kHz
    • Impedance: < 2 200 ohmů
    • Citlivost: -40 dBV/Pa

Sound Blaster Recon3D:
    • 24bitová konverze z digitálního na analogový signál, stereofonní výstup o frekvenci až 48 kHz
    • Audio vstupy
    • 3,5mm stereofonní konektor pro mikrofonní vstup
    • 3,5mm stereofonní konektor pro univerzální zvukový/optický vstup
    • 3,5mm stereofonní konektor sloužící jako analogový výstup a k připojení sluchátek
    • napájení z USB
  • Bezdrátové rozhraní Tactic Link:
    • Bezdrátová technologie přenosu zvuku bez komprimace s kmitočtem 2,4 GHz


Ovládání a software






Stejně jako levnější verze, tak i Omega disponuje podporou THX TruStudio Pro. Opět poslouží demonstrační záznam, kde si můžete vyladit prostorovost zvuku. Na rozdíl od headsetu Wrath zde máme podporu dekódování Dolby Digital. To je samozřejmě velmi dobrá zpráva, avšak DTS chybí a v reálu tato funkce příliš radosti nepřináší, což si rozebereme dále.





Mixer je zde v podobě opravdu velmi jednoduché, a tak můžete zvlášť nastavit pouze hlasitost mikrofonu, reproduktorů a další drobnosti. To samozřejmě v praxi úplně stačí, zvlášť když vezmeme v úvahu, že většina uživatelů využije tuto zvukovou kartu výhradně s headsetem Omega.





Ekvalizér obsahuje možnosti klasicky měnit zvýraznění předem definovaných pásem, nebo si vybrat z přednastavených možností. Nejsem přítelem ekvalizérů a ani tentokrát jsem nenalezl v jeho využití nějakou praktickou výhodu, ale mnohým jistě přijde vhod. Od levnějšího modelu Wrath zde není žádný bonus navíc.





Nejzajímavější hračkou, jak už bylo zmíněno v minulé kapitole, je možnost změnit svůj hlas pomocí přednastavených presetů. Můžete si tak vytvořit hlas syntetický dle svého vkusu a děsit své spoluhráče. Podobná technologie není novinkou a najdeme ji také v dalších produktech Creative.





V rámci nastavení lze zvolit výstupní reprodukční zařízení a konfigurovat zvukové možnosti. Pro reproduktory je zde analogový stereo výstup, který levnější systémy bez problému obslouží, ale nenašel jsem výraznější posun od moderního zvukového kodeku na základní desce.





V rámci dekódování prostorového zvuku v Dolby Digital je možné zvolit dynamiku, což zahrnuje především utlumení dynamických špiček v oblasti basů, které jsou při nočním sledování filmů nežádoucí. K dispozici máte stejně pouze analogový stereo výstup, který je pro prostorový zvuk k ničemu.


reklama