reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Creative Sound BlasterX Siege M04: herní myš

23.3.2017, Jan Vítek, recenze
Creative Sound BlasterX Siege M04: herní myš
Společnost Creative se rozhodla využít značku Sound Blaster zcela novým způsobem a vytvořila řadu Sound BlasterX, která však nemá se zvukem nic společného. Patří do ní také herní myš Siege M04, kterou si dnes vyzkoušíme.
Kapitoly článku:
Software pro Creative Siege M04 si můžete stáhnout ze stránek výrobce a připravte se na aplikaci s instalací zabírající více než 100 MB. Nyní už je k dispozici její finální verze, čili ne beta, takže si již můžeme tvořit makra. V každém případě je třeba vaši myš, pokud jste si ji koupili se starým firmwarem, aktualizovat. V době psaní těchto řádků bylo pro využití aplikace Sound Blaster Connect 1.02 zapotřebí instalovat do myši firmware verze 18 (obrázek ukazuje průběh ještě dřívější aktualizace na verzi 12). K tomu nás ostatně aplikace sama donutí tím, že bez nejnovějšího firmwaru nebude fungovat.



Aplikace Sound Blaster Connect bude sloužit nejen myši Siege, ale případně také klávesnici Vanguard K08. K dispozici tu máme 3 záložky, z nichž ta první je věnována podsvícení, druhá nastavení senzoru a podobně a třetí pak tlačítkům s možností tvořit makra.



- klikněte pro zvětšení -

Podsvícení myši můžeme celé rovnou vypnout, ale to by nedávalo velký smysl, však právě kvůli němu nás Siege přijde na takovou cenu. Creative nám umožní tvořit si různé profily podsvícení, které se však týkají pouze LED po obvodu myši. Pokud budeme mít podsvícení zapnuté, pak logo X bude svítit vždy červeně a kolečko zase bíle. Pro ně tedy žádné RGB neplatí.

Pak máme možnost ovlivnit jednak typ efektu, směr, volbu barev jednotlivých segmentů a pak i rychlost. Režim Solo je nejjednodušší, ten prostě zapne stále podsvícení s jedním vybraným odstínem. Pak je tu Mood, opět stále podsvícení, ale v tomto případě si můžeme vybrat libovolnou barvu u všech 7 segmentů. Wave už posílá světelnou vlnu s nastavenými barvami stále dokola, takže tady si už můžeme vybrat směr pohybyu a rychlost. Nakonec je tu Pulsate, čili klasické pulzování světla, a to také s libovolným výběrem barev pro jednotlivé segmenty. V případě posledních dvou režimů nám logo X a kolečko nesvítí stále, ale pulzuje. Poslouží zde ale podsvícení také něčemu užitečnému? Na to bohužel v Creative nemysleli, takže nemáme možnost spojit přednastavené styly podsvícení s profily myši, a to jednoduše proto, že myš žádné profily nepodporuje. Škoda.



- klikněte pro zvětšení -

V druhé záložce si můžeme vybrat především 3 úrovně rozlišení DPI, mezi nimiž se přepínáme vrchním tlačítkem a jako dodatečné je tu "Sniper DPI". To se aktivuje při stisku tlačítka dole na levém boku myši a může posloužit především preciznějšímu zaměření. Problém je ale v tom, že toto tlačítko je až moc vpředu, takže není moc dobře nahmatatelné, aby mohlo takovému účelu pohodlně sloužit. Funkci Sniper si ale nakonec můžeme přesunout na jiné vyhovující tlačítko. Dále si můžeme nastavit akceleraci i naopak zpomalení pohybu ukazatele, pak tu je dotazovací frekvence a nakonec volby Lift-Off Distance a Angle Snapping.

První nám nastaví vzdálenost od povrchu, na niž má senzor myši reagovat. Druhá pak slouží k nastavení toho, zda se má, nebo nemá zarovnávat pohyb myši do přímek. Když tedy Angle Snapping vypneme a zkusíme v bitmapovém editoru nakreslit přímou linku, která by neměla uhnout ani o pixel, nepochodíme. Se zapnutým Angle Snapping to už ale při troše umu jde.



- klikněte pro zvětšení -

Nakonec tu máme nastavení funkcí tlačítek a tvorbu maker. K dispozici jsou 4 volby, a to None, Recordings, Keyboard a Mouse. Když si zvolíme None, neznamená to, že tlačítko nebude fungovat, ale že bude mít výchozí funkci. Pod Recordings jsou schována makra (viz dole), která můžeme nechat opakovat jednou, vícekrát, nebo "Forever". To opravdu neznamená navždy, ale pouze po dobu stisku daného tlačítka. Dále můžeme tlačítkům myši přiřazovat libovolné klávesy nebo jejich kombinace (Keyboard) a nakonec je tu poslední volba, v níž lze danému tlačítku přiřadit libovolnou funkci dalšího tlačítka, přičemž na výběr je tu pouze oněch 9 základních, které vidíte na screenshotu.



- klikněte pro zvětšení -

Makra se zaznamenávají klasicky pomocí záznamu, takže stačí kliknout na REC a začít mačkat klávesy. Do maker se ale mohou zaznamenat i stisky tlačítek na myši, pokud si to vybereme, přičemž prodlevy mezi akcemi mohou odpovídat realitě, nebo si můžeme nastavit libovolné pevně dané prodlevy. Tímto způsobem si můžeme vytvořit celou knihovnu maker a ta pak přiřazovat tlačítkům.

Software v této podobě je už použitelný, ale je škoda, že výrobce neumožnil tvořit profily svázané s různým stylem podsvícení a třeba i se spuštěným softwarem, aby se samy dokázaly aktivovat. Každopádně to, co tento software nabízí, funguje.

reklama