www.svethardware.cz
>
>
>
>
>
>
>
Cyberpunk 2077 na RTX 3080: výkon a kvalita ray tracingu
.jpg)
, Jan Vítek, recenze
Titul Cyberpunk 2077 si z hlediska technického zpracování zaslouží označení next-gen hry, což s sebou ale nese i vysoké nároky na hardware. My se dnes zaměříme právě na technické zpracování a na to, co můžeme vidět díky moderní kartě.
Kapitoly článku:
reklama
Grafické předvolby a nastavení
Záložka Video v nastavení hry nám umožní zvolit si monitor, obnovovací frekvenci pro VSync, omezení FPS shora na 10 až 240 FPS, HDR režim, režim okna/okna bez okrajů/plné obrazovky a samozřejmě i rozlišení.
To zajímavé ale ukrývá záložka Graphics, jejíž celková nabídka je následující. Předesílám, že toto nastavení nebylo použito v našich testech. Jde pouze a jen o volby, které mi osobně vyhovují a jsou v rámci možností dané sestavy. V samotných testech budeme používat univerzální volby.

V rámci základních nastavení (Basic) tu máme řadu postprocessingových předvoleb, které jsou adepty na okamžité vypnutí, samozřejmě kromě Field of View, kde si nastavíme úhel zorného pole právě s ohledem na poměr stran monitoru. Jde spíše o filmové zrno, hloubku ostrosti, rozmazání při pohybu a především pak chromatickou aberaci, která u okrajů obrazu nechá rozjet RGB složky, což možná trochu simuluje efekt nestejného lomu světelných složek v optice, ale ve výsledku se díváme akorát na zbytečně rozplizlé objekty. Snad jen odlesky (lens flare) tolik nevadily a vzhledem k tomu, že ve hře stejně budeme mít umělý zrak, je to v podstatě i stylové.
V sekci Advanced s rozšířeným nastavením tu máme řadu podrobnějších voleb, které ocení především ten, kdo bude muset kvůli slabšímu hardwaru ladit výkon, aniž by to moc pocítil na vizuálu hry. Jde tak třeba o detaily týkající se stínů či volumetrických efektů, celkové detaily objektů, kvalitu zrcadlení, nastavení anizotropického filtrování textur a takovým vhodným adeptem na zisk FPS bez příliš znatelného poklesu kvality by mohlo být ambient occlusion.
Některé volby zde mimochodem nekončí na nastavení High či Ultra, respektive se to týká právě dvou: Screen Space Reflections Quality a Ray-traced Lighting. Ty mají za nastavením Ultra ještě příhodně pojmenovanou volbu Psycho.
Tím se dostáváme právě k ray tracingu, který můžeme naštěstí bez nutnosti restartu hry celý vypnout či zapnout a poté tu jsou už jen tři volby: zapnutí ray tracovaných stínů a vedle toho odrazy a čtyři úrovně kvality osvícení scény.
Nakonec se ukáže škálování rozlišení, kde má CDPR připravené DLSS s předvolbami vypnuto/auto/quality/balanced/performance/ultra performance a vedle toho tu je FidelityFX CAS pro majitele Radeonů. Tyto funkce lze využít také na GeForce, ovšem na modelech RTX bude mnohem lepší sáhnout po DLSS.