Cyberpunk 2077 na RTX 3080: výkon a kvalita ray tracingu

Cyberpunk 2077 na RTX 3080: výkon a kvalita ray tracingu
, , recenze
Titul Cyberpunk 2077 si z hlediska technického zpracování zaslouží označení next-gen hry, což s sebou ale nese i vysoké nároky na hardware. My se dnes zaměříme právě na technické zpracování a na to, co můžeme vidět díky moderní kartě.
K oblíbeným
reklama

Kvalita obrazu a testy výkonu s DLSS

 
Dnes už nebudeme výkon moc rozpitvávat, ostatně jsme ty základní provedli už v článku o úpravě spustitelného souboru hry, aby si všímal SMT procesorů Ryzen. Lze očekávat, že autoři sami tuto úpravu později přinesou v rámci příští záplaty (pokud už nepřinesli), takže i tyto testy budou provedeny s příslušnou modifikací tak, abychom Ryzen 5 3600X v naší sestavě využili co nejlépe. 
 
V odkazovaném článku jsme se tak podívali na výkon s různým nastavením a rozlišením od nízkého v 1600×900 až po vysoké až ultra v 3440×1440. Tím jsme si v podstatě stanovili mantinely, které jsou ale velice úzké vzhledem k tomu, že na naší sestavě byl celkový rozsah cca 55 až 92 FPS, a to je opravdu málo, když si uvědomíme, že v nejnižším rozlišení ani nebylo zapnuto RT a naopak nám pomáhal DLSS na své obrazově nejméně kvalitní nastavení.
 
Klíčem k vyšší snímkovací frekvenci by jistě byl výkonnější procesor a možná ještě trochu rychlejší paměti RAM, ale Cyberpunk 2077 je náročný i na grafickou kartu a pokud máme využít nastavení obrazu, které bude odpovídat použité RTX 3080, výkon procesoru či RAM nás trápit opravdu nebude. To vyplývá i z jiných testů.
 
V předchozích dvou kapitolách bylo také uvedeno to, o kolik FPS asi tak přijdeme při zapnutí různých efektů zajištěných ray tracingem, takže co nám zbývá, je DLSS. Jak je na tom jeho kvalita? 
 
DLSS vypnuto - klikněte pro zvětšení - 
 
DLSS Quality - klikněte pro zvětšení - 
 
DLSS Balanced - klikněte pro zvětšení -  
 
DLSS Performance - klikněte pro zvětšení -  
 
DLSS Ultra Performance - klikněte pro zvětšení - 
 
Mezi hrou renderovanou v nativním rozlišení monitoru a DLSS na nejvyšší kvalitu se dají najít rozdíly a ty jsou především v ostrosti textur (plechovky vlevo) a také různých mřížek. Obraz je s DLSS trochu měkčí a na několika málo místech ztrácí na detailech, což jsou především odrazy. Dohromady ale vůbec nejde o nic strašného. Na první pohled je výsledek s DLSS na nejlepším nastavení velice dobrý. 
 
Pokud si ještě o stupeň snížíme kvalitu na Balanced, pak se obraz o moc nezhorší. Více se začnou ztrácet detaily ve vlasech či ve velice jemných texturách, ovšem se středním nastavením DLSS přesto neuděláme chybu, pokud nám to má pomocí k vyšším FPS, ale právě to ještě uvidíme. 
 
Ani DLSS Performance na screenshotu nevypadá tak špatně, ale jeho nevýhodu zaznamenáme spíše v pohybu, kdy už je více vidět, jak je obraz neostrý a některé objekty jsou zrnité. To i na statickém snímku podtrhne režim DLSS Ultra Performance, namísto nějž bychom měli už opravdu zvolit jiný kompromis, co se týče nastavení grafiky. Co ale získáme využitím DLSS v různých kvalitách nastavení? 
 
 
Výsledky hovoří jasně, bez DLSS si koledujeme o to, že FPS se každou chvíli propadnou pod 30 a my se budeme koukat sice na ten nejkvalitnější obraz, ale moc si nezahrajeme. Chce to tak alespoň DLSS na nastavení Quality, které nás už dostalo k cílovým 60 FPS a vedle toho je použitelné i nastavení Balanced pro případ, že budeme chtít získat snímky navíc. 
 
Spíše než dvě poslední nastavení DLSS bych už osobně mnohem raději volil snížení detailů či RT efektů, a to především globální osvětlení, ovšem cílem by mělo být dostat se právě na cca 60 FPS, neboť i na 45 FPS, kterých v našem případě dosáhneme i bez DLSS vypnutím RT stínů a globálního osvětlení, je lag na vstupu citelný. V takovém případě nám ovšem může pomoci "Režim malé prodlevy", který si ve správě 3D nastavení ovladačů NVIDIA nastavíme na hodnotu Ultra a subjektivně mohu říci, že hra pak opravdu reaguje o trochu svižněji. Přesto nám to ale nenahradí nízké FPS, které vyniknou při rychlejších pohybech, ale je to všechno jen a jen na vás.  



Vývoj ceny testovaného produktu:




Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Osmijádrové Tiger Lake-H můžeme očekávat zřejmě v červnu Osmijádrové Tiger Lake-H můžeme očekávat zřejmě v červnu
Dle informací od výrobce notebooků XMG bude mít AMD řadu měsíců výhodu v tom, že Intel nebude mít na trhu konkurenci pro procesory Ryzen 5000 generace Cezanne. Osmijádrové Tiger Lake-H totiž mají nastoupit až na konci prvního pololetí.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel nalákal dalšího veterána, ze SiFive se vrací Sunil Shenoy Intel nalákal dalšího veterána, ze SiFive se vrací Sunil Shenoy
Osoba Patricka Gelsingera, který se už do tří týdnů stane novým šéfem Intelu, zřejmě přitahuje pozornost lidí, kteří by už jinak byli raději v důchodu nebo pracovali jinde. Nyní je to Sunil Shenoy, který povede svůj inženýrský tým. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Nové grafické karty Intel Iris Xe nebudou fungovat s procesory AMD Nové grafické karty Intel Iris Xe nebudou fungovat s procesory AMD
Aktualizováno: Intel včera představil další grafické karty, které budou po více než dvou dekádách od dob modelu Intel 740 nabídnuty na trhu. Ukazuje se ale, že si je nebudeme moci koupit samostatně a ani vyzkoušet na sestavě s CPU AMD. Proč? 
Dnes, aktualita, Jan Vítek12 komentářů
Opět je to jinak: procesory Samsung Exynos s GPU od AMD prý už letos Opět je to jinak: procesory Samsung Exynos s GPU od AMD prý už letos
Tzv. rumors se umí občas pěkně rozcházet a velmi dobře to jde vidět na procesoru Samsung Exynos 9925. Ten by měl přinést do mobilních procesorů Samsung výkonnou grafiku od AMD. Už poněkolikáté se mění předpokládané datum uvedení.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Philips uvedl 10bitový 4K monitor 288E2UAE Philips uvedl 10bitový 4K monitor 288E2UAE
Společnost Philips uvádí do nabídky svých monitorů novinku v podobě modelu 288E2UAE. Jde o 28" monitor, který nabízí 4K rozlišení a 10bitové zpracování barev. Přitom má jít o poměrně levnou variantu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala