Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Detonátory, Detonátory a ještě jednou Detonátory

25.2.2002, Pavel Švéda, recenze
Detonátory, Detonátory a ještě jednou Detonátory
Srovnávací test posledních devatenácti Detonátorů řady 4 a další informace o jejich správné instalaci a dalších nastaveních, to vše na Vás čeká v následujícím článku. Váháte-li v rozhodnutí která verze je právě ta nejlepší, nebo máte nějaké nejasnosti ohledně Detonátorů, je následující článek právě pro Vás.
3DMark 2001SE (build 300)

Nová verze asi nejpopulárnějšího a jednoho z nejnáročnějších současných benchmarků grafického subsystému počítače. Oproti předešlé verzi 2001 přibyl test Advanced Pixel Shader (má číslo 16) a program doznal další drobná vylepšení. Zhruba v šesti minutách proběhne celkem 17 testů pro dané rozlišení a barevnou hloubku, přičemž každý z nich je zaměřen na určitou dílčí část 3D renderingu. Měří se počet FPS jednotlivých testů, které jsou na závěr ohodnoceny příslušnými koeficienty podle náročnosti a zkompilovány do výsledného Overall Score. Benchmark pracuje pod rozhraním DirectX.

Pozn.: Bližší popis zde.

Download

Nastavení
  • Resolution and color - 1024 x 768, 32 bit
  • Antialiasing - none
  • Frame Buffer - double
  • Texture - 32 bit
  • Z-Buffer Depth - 24 bit
  • Rendering Pipeline - D3D Pure Hardware T&L


Obr. 3 - Nový test Advanced Pixel Shader v 3DMark 2001SE
(klikněte pro zvětšení)

Quake III Arena (v1.09)

Tato oblíbená hra nám velmi dobře posloužila k otestování výkonu pod rozhraním OpenGL. Jako benchmark bylo použito standardně dodávané Demo001. Po aktivaci benchmarkového modu v konzoli příkazem timedemo 1a následném spuštění vlastního měření příkazem demo demo001 proběhne demo nejvyšší možnou rychlostí, jakou daná konfigurace umožňuje a podle výsledného času testu je pak spočítán průměrný počet FPS.

Pozn.: Bližší popis zde.

Nastavení
  • GL Driver - DEFAULT
  • GL Extension - ON
  • Video Mode - 640 x 480 a 1024 x 768
  • Color Depth - 32 bit
  • Fullscreen - ON
  • Lighting - LIGHTMAP
  • Geometric Detail - HIGH
  • Texture Detail - MAX
  • Texture Quality - 32 bit
  • Texture Filter - TRILINEAR

Vulpine GLmark (v1.1p)

Hezký benchmark běžící pod rozhraním OpenGL. Test je hardwarově poměrně náročný a je schopný plně využít všech schopností GeForce3 a jeho Pixel a Vertex Shaderů. Skládá se ze dvou částí v nichž se měří počet FPS, jejich minimální a maximální hodnoty a celkový čas benchmarku. Výsledkem je průměrný počet FPS.

Download

Nastavení
  • Compatibility - GeForce3 features
  • Detail - high
  • Demo Settings - vše OFF
  • Additional Compatibility - use OpenGL Lighting, use Vertex Array Range, use Texture Compression
  • Texture - 32 bit
  • Screen Resolution - 1024 x 768, 32 bit, fullscreen


Obr. 4 - Screenshoty z benchmarku Vulpine GLmark
(klikněte pro zvětšení)

Pro testy 2D zobrazení byly použity videosekvence ve formátu AVI a MPG. Videa byla přehrávána v celoobrazovkovém režimu i v okně a sledována byla kvalita obrazu (zda se v zobrazení nevyskytovaly chyby barevného nebo geometrického charakteru). Jako přehrávač byl použit klasický Windows Media Player verze 6.4.09.1109. Pro formát AVI bylo užito kodeku DivX 4.0 Final Codec.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.