Dva v tandemu: Gigabyte GV-3D1
SLI zapojení už znají asi všichni. Ale firma Gigabyte se nebála a šla o kus dále, když připravila grafickou kartu s dvojicí grafických jader GeForce 6600GT na jediném PCB. To přináší několik výhod, ale i drobné nevýhody. Jaké si ukážeme dále v článku.
Kapitoly článku:
Testovací sestava:
A samozřejmě nesmí chybět naše klasické testovací programy a benchmarky:
Bohužel zde nemohu nabídnout další výsledky pro porovnání, tak aspoň příjměte hodnoty naměřené s kartou Gigabyte GV-3D1. Problém je, že Gigabyte bylo potřeba měřit spolu s deskou na AMD, které není naší běžnou platformou pro testování grafických karet. I když v budoucnu se i výsledky na AMD jistě rozrostou.
Dvě GeForce 6600GT ukazují svůj výkon především v syntetických testech jako 3D Mark nebo Aquamark. Každopádně zde na tuto dvojici od Gigabyte nestačí ani GeForce 6800Ultra.
Ovšem jakmile se jedná o méně grafický test, kde záleží rovněž na CPU, výsledky nejsou pro Gigabyte 3D1 tak růžové.
Každopádně u náročnějších testů, jako třeba Mother Nature se Gigabyte 3D1 docela daří, poráží dokonce Radeon X850XT, který jinak bere GeForce na hůl.
Na závěr pak testy zaměřené na výkon Pixel a Vertex shaderů. Zde se naší dnešní dvojici opět dařilo a umístila se na čelním místě.
Sestava AMD |
AMD Athlon FX-55 |
Gigabyte GA-KNXP-SLI |
2× Mushkin 512MB DDR400 |
WD 250GB SATA 8MB Raid Edition |
Windows XP Pro SP2 |
A samozřejmě nesmí chybět naše klasické testovací programy a benchmarky:
- 3D Mark 03
- defaultní nastavení
- 3D Mark 05
- defaultní nastavení
- Doom 3
- mapy:
- default
- trdm1
- mapy:
- Half-Life 2
- mapa:
- canals01
- mapa:
- FarCry
- mapy:
- default
- cooler1
- mapy:
- Unreal Tournament 2004
- mapy:
- default
- primeval
- mapy:
- Splinter Cell
- default
- Wolfstein Enemy Territory
- default
- Seriuos Sam 2
- default
- Call Of Duty
- default
1024×768 | 1280×1024 | 1600×1200 | |
Splinter Cell - bez FSAA, AF | 93,2 | 83,7 | 73,2 |
Wolfenstein ET - bez FSAA, AF | 109,0 | 78,1 | 56,0 |
Call of Duty - 4xFSAA, 8xAF | 110,9 | 77,1 | 54,5 |
Serious Sam 2 - 4xFSAA, 8xAF | 78,7 | 67,9 | 54,6 |
UT2004 (default) - bez FSAA, AF | 159,8 | 167,5 | 158,1 |
UT2004 (default) - 4xFSAA, 8xAF | 147,0 | 123,8 | 80,6 |
UT2004 (Primeval) - bez FSAA, AF | 74,9 | 70,4 | 57,5 |
UT2004 (Primeval) - 4xFSAA, 8xAF | 38,1 | 25,5 | 18,7 |
Far Cry (default) - bez FSAA, AF | 68,2 | 67,8 | 63,2 |
Far Cry (default) - 4xFSAA, 8xAF | 47,3 | 29,7 | 18,7 |
Far Cry (cooler01) - bez FSAA, AF | 88,9 | 76,7 | 61,8 |
Far Cry (cooler01) - 4xFSAA, 8xAF | 47,3 | 29,9 | 18,9 |
Bohužel zde nemohu nabídnout další výsledky pro porovnání, tak aspoň příjměte hodnoty naměřené s kartou Gigabyte GV-3D1. Problém je, že Gigabyte bylo potřeba měřit spolu s deskou na AMD, které není naší běžnou platformou pro testování grafických karet. I když v budoucnu se i výsledky na AMD jistě rozrostou.
3D Mark03 FureMark |
Dvě GeForce 6600GT ukazují svůj výkon především v syntetických testech jako 3D Mark nebo Aquamark. Každopádně zde na tuto dvojici od Gigabyte nestačí ani GeForce 6800Ultra.
Ovšem jakmile se jedná o méně grafický test, kde záleží rovněž na CPU, výsledky nejsou pro Gigabyte 3D1 tak růžové.
Každopádně u náročnějších testů, jako třeba Mother Nature se Gigabyte 3D1 docela daří, poráží dokonce Radeon X850XT, který jinak bere GeForce na hůl.
Na závěr pak testy zaměřené na výkon Pixel a Vertex shaderů. Zde se naší dnešní dvojici opět dařilo a umístila se na čelním místě.