reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Džungle webových stránek výrobců LCD

8.8.2012, Pavel Kovač, recenze
Džungle webových stránek výrobců LCD
Pokud vybíráte LCD monitor, tak se jistě řídíte našimi recenzemi. Pokud však navštívíte stránky výrobce, často narazíte na jejich nepřehlednost či nemožnost monitory dostatečně třídit. Někdy také obsahují technické nepřesnosti. Porovnejme si je mezi sebou.
Nyní, co jsme si prošli jednotlivé stránky, se podíváme na jejich odstupňovaní v použitelnosti. Hlavní, co budeme sledovat, je množství informací, které stránky poskytují. Pokud vám např. stránky neřeknou ani to, jestli monitor má takové či onaké pozorovací úhly, považujeme je za zcela ztracené a pro uživatele nepotřebné. Další kategorií bude třídění. Rozhodně upřednostňujeme třídění dle úhlopříčky, technologie, série a případně dalších vlastností.

Také se zaměříme na faktické chyby, a to nejen ve specifikacích (které procházet zcela všechny, by bylo extrémně časově náročné), ale také na nesmyslné či nefunkční třídění do kategorií. Jako chybu považujeme i neschopnost stránek vysvětlit, co daná série monitorů zastupuje. Označení "W series" je zkrátka nedostatečné bez vysvětlení. Poslední na řadu přijde celkový komfort pro uživatele. Pokud jsou stránky nepřehledné nebo zmatené, tak si asi vaši pozornost dlouho neudrží.

Stránky tedy soutěží ve 4 kategoriích. Budeme udělovat ne hvězdičky, procenta nebo body, ale každá kategorie může získat až pět panáčků značících uživatelský komfort a celkovou přívětivost stránek. Nikdy asi nelze porovnat stránky zcela přesně, navíc za měsíc mohou být jiné. Každopádně jistě to značí určitý přístup daného výrobce.



Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort


Fujitsu


www.fujitsu.com

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort


Philips


www.philips.cz

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort


Samsung


www.samsung.com

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort

Informační hodnota
Třídění
Faktická stránka
Uživatelský komfort


Vyhlašovat vítěze stránek nebudeme. Myslím, že si každý již svůj závěr udělá sám. U spousty výrobců je lepší na jejich stránky raději zapomenout. Obvykle to platí pro ty, co vyrábějí i jinou spotřební elektroniku. Pokud však zavítáte na stránky takových firem jako jsou NEC či EIZO, jste odměněni přehledností a velkou mírou informací. Docela však překvapily stránky firmy AOC. Tato firma nabízí obvykle levnější monitory, a přesto má stránky velmi propracované a funkční. U stránek typu EIZO a NEC se zkrátka kvalita předpokládá, ale u AOC to příjemně překvapilo.
reklama