reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?

29.10.2007, Petr Papež, recenze
G92 alias NVIDIA GeForce 8800 GT: nový grafický polobůh?
Karta s božským výkonem a lidskou cenou? Právě takovou se snaží být NVIDIA GeForce 8800 GT. Nadupaný nižší highend s téměř plným počtem SP jako GTX verze. V testu se mu do cesty postaví NVIDIA GeForce 8800 GTX i GTS 320MB a ATI Radeon HD 2900 XT.

Kvalita FSAA a AF


Vzorek 2x



Vzorek 4x



Vzorek 8x



Vzorek 8Qx



Vzorek 16x


Vzorek 16Qx




Srovnání kvality FSAA na starším čipu G80 a G92. Rozdíly jsou velmi malé, jsou vidět především u 8Qx a 16Qx módů.

Anizotropní Filtrování


Následující řádky patří kvalitě filtrování textur, jedna z kategorií, která se s novými čipy neustále vyvíjí.

AF 4x










AF 16x










AF 16x Vysoká kvalita





Souboj o nejlepší rodinné anizotropní filtrování končí patem, G80 i G92 jsou stejně schopné čipy na tomto poli.


Vyhlazování "průhlednosti"


Pojďme se podívat na jednu z avizovaných novinek. NVIDIA údajně předělala algoritmus pro vyhlazování TRMS, zatímco kvalitnější TRSS zůstal beze změn. Výsledky si předvedem ve dou hrách pod DirectX 9, Call of Duty 4 demo a starší FarCry. Omluvte mi malé nesrovnalosti v obrázcích, není vždy přesně stejný úhel pohledu. FarCry má krásné pohybující se větve a CoD4 po dvojhmatu Alt-Tab přesune myš mimo původní úhel. Mimoto ani jedna hra neumožňuje průběžné ukládání.

FarCry 1.4
Maximální detaily, 2048x1535, 8x FSAA

Bez aktivovaného TRAA




Zapnuté TRMS




Zapnuté TRSS





Nevím jak Vy, ale my zkvalitnění vyhlazování u TRMS nevidíme. Výkon se mírně zvedl v módu TRMS, otázkou je, zda je to způsobeno novým algoritmem či "jinou" vnitřní architekturou čipu G92. Jinak nelze než poznamenat, zda to "stojí za to". Až poloviční výkon za ne až tak znatelné zlepšení obrazu. Na stranu druhou, 60 fps nebo 120 fps ve FarCry nehraje roli, a tak není důvod si neužít zase o kousek lepší obraz.


Čip
FPS bez zapnutého TRAA
Počet FPS s TRMS
Počet FPS s TRSS 
Výkon s aktivovaným TRMS
Výkon s aktivovaným TRSS
G80
98
75
47
76,5%
48,0%
G92
131
116
66
88,5%
50,4%


Call of Duty 4
Maximální detaily, 1800x1440, 4xFSAA

Bez aktivovaného TRAA






Zapnuté TRMS






Zapnuté TRSS





Osobně tedy rozdíl mezi TRMS a módem bez vyhlazování ani nevidíme. On tam také prakticky žádný není. Zatímco při zapnutí TRSS znatelně poklesl počet FPS, u zbylých dvou se pohyboval u přibližně stejných hodnot. O zlepšení TRMS tedy ani vidu.

Celkově lze obraz G92 hodnotit kladně - nezhoršil se a minimálně zůstal na špičkové úrovni čipu G80. Nový TRMS možná správně funguje jen v "příkladových" hrách z materiálů NVIDIA - Half-Life 2 a Seriuos Sam 2. Snad se dočkáme opravy v dalších ovladačích, ať už to bude kompatibilita s jinými hrami nebo jeho správné zprovoznění.
reklama