Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GeForce 2 GTS vs. ATI Radeon DDR SDRAM

24.4.2001, Štěpán Mrázek, recenze
GeForce 2 GTS vs. ATI Radeon DDR SDRAM
.. souboj dvou grafických špiček
Úvod a 3D Mark 2000 verze 1.1

Toto je poslední minirecenze, ve které srovnáváme dvě nejvýkonnější grafické karty z tohoto testu. První z nich má výhodu dvojnásobného množství grafické paměti, která je navíc typu DDR. Druhá může těžit z vyšší taktovací frekvence grafického čipu. Jejich samostatné recenze naleznete pod hypertextovými odkazy:

ATI Radeon 64 MB DDR SDRAM VIVO
Manli GeForce2 GTS

3D Mark 2000 verze 1.1
Program 3D Mark pracuje pod knihovnou DirectX a změřené výsledky značí součet průměrných FPS za prvních šest rendrovaných sekvencí násobený koeficientem 12. Výsledné číslo se označuje jako 3D Mark Overall Skore a jeho jednotkou je ’3D mark’.

Pozn. Pro tento i ostatní programy platí pravidlo, že vyšší číselná hodnota výsledku znamená lepší výkon.

Číselné výsledky

Ikona Odkaz na databázi
ATI Radeon 64 MB DDR SDRAM VIVO
Manli GeForce2 GTS
640 x 480 – 16 bitů
8278
8568
800 x 600 – 16 bitů
6960
8145
1024 x 768 – 16 bitů
5280
7171
1280 x 1024 – 16 bitů
3762
5383
640 x 480 – 32 bitů
7844
7889
800 x 600 – 32 bitů
6521
6763
1024 x 768 – 32 bitů
4918
4907
1280 x 1024 – 32 bitů
3530
3245
Průměr číselně
5886,6
6508,9
Průměr procentuálně
90,4
100

Projektové soubory
Projektové soubory obsahují podrobné informace o jednotlivých testech, dílčích výsledcích a testovacích podmínkách. K jejich zhlédnutí však potřebujete program 3D Mark 2000 Pro. V případě, že jej nemáte k dispozici můžete použít textovou variantu projektových souborů.

Ikona Odkaz na databázi
ATI Radeon 64 MB DDR SDRAM VIVO
Manli GeForce2 GTS
640 x 480 – 16 bitů
640 x 480 - 16bit.3dp
640 x 480 - 16bit.3dp
800 x 600 – 16 bitů
800 x 600 - 16bit.3dp
800 x 600 - 16bit.3dp
1024 x 768 – 16 bitů
1024 x 768 - 16bit.3dp
1024 x 768 - 16bit.3dp
1280 x 1024 – 16 bitů
1280 x 1024 - 16bit.3dp
1280 x 1024 - 16bit.3dp
640 x 480 – 32 bitů
640 x 480 - 32bit.3dp
640 x 480 - 32bit.3dp
800 x 600 – 32 bitů
800 x 600 - 32bit.3dp
800 x 600 - 32bit.3dp
1024 x 768 – 32 bitů
1024 x 768 - 32bit.3dp
1024 x 768 - 32bit.3dp
1280 x 1024 – 32 bitů
1280 x 1024 - 32bit.3dp
1280 x 1024 - 32bit.3dp

Textová podoba projektových souborů

Ikona Odkaz na databázi
ATI Radeon 64 MB DDR SDRAM VIVO
Manli GeForce2 GTS
640 x 480 – 16 bitů
640 x 480 - 16bit.txt
640 x 480 - 16bit.txt
800 x 600 – 16 bitů
800 x 600 - 16bit.txt
800 x 600 - 16bit.txt
1024 x 768 – 16 bitů
1024 x 768 - 16bit.txt
1024 x 768 - 16bit.txt
1280 x 1024 – 16 bitů
1280 x 1024 - 16bit.txt
1280 x 1024 - 16bit.txt
640 x 480 – 32 bitů
640 x 480 - 32bit.txt
640 x 480 - 32bit.txt
800 x 600 – 32 bitů
800 x 600 - 32bit.txt
800 x 600 - 32bit.txt
1024 x 768 – 32 bitů
1024 x 768 - 32bit.txt
1024 x 768 - 32bit.txt
1280 x 1024 – 32 bitů
1280 x 1024 - 32bit.txt
1280 x 1024 - 32bit.txt

Quake III Arena, 3D WinMark 2000 a celkové srovnání

Quake III Arena
Hru Quake III Arena jistě není nutné nijak zvlášť popisovat. Pro vykreslování využívá rozhraní OpenGL a výsledná čísla znamenají průměrný počet zobrazených snímků za sekundu.

Ikona Odkaz na databázi
ATI Radeon 64 MB DDR SDRAM VIVO
Manli GeForce2 GTS
640 x 480 – 16 bitů
141,6
155,1
800 x 600 – 16 bitů
118,5
146,2
1024 x 768 – 16 bitů
82,9
111,3
1280 x 1024 – 16 bitů
53,0
79,7
640 x 480 – 32 bitů
137,5
138,4
800 x 600 – 32 bitů
112,2
108,2
1024 x 768 – 32 bitů
77,4
71,2
1280 x 1024 – 32 bitů
50,5
43,3
Průměr číselně
96,7
106,7
Průměr procentuálně
90,6
100
3D WinMark verze1.1
3D WinMark 2000 pracuje opět pod rozhraním DirectX. Výsledná hodnota je průměr (vykreslených snímků za sekundu) za devět rendrovaných sekvencí s daným nastavením.

Ikona Odkaz na databázi
ATI Radeon 64 MB DDR SDRAM VIVO
Manli GeForce2 GTS
640 x 480 – 16 bitů
191,0
229,0
800 x 600 – 16 bitů
151,0
199,0
1024 x 768 – 16 bitů
111,0
158,0
1280 x 1024 – 16 bitů
74,1
111,0
640 x 480 – 32 bitů
183
193
800 x 600 – 32 bitů
145,0
158,0
1024 x 768 – 32 bitů
105,0
116,0
1280 x 1024 – 32 bitů
71,4
73,4
Průměr číselně
128,9
154,7
Průměr procentuálně
83,4
100
Celkové srovnání
V celkovém srovnání jsou uvedeny průměrné výsledky za každý testovací program přepočtené na procenta. Celkové pořadí je stanoveno jako průměrná hodnota ze všech testů.

Obr. 1 – Srovnání výkonu obou grafických karet

Celkové srovnání výkonu vyznívá příznivěji pro kartu s čipem GeForce2 GTS. Ve vyšších rozlišeních a 32 bitových barvách však jednoznačně vítězí ATI Radeon. Cenové srovnání již vyznívá jinak, přestože karta ATI je vybavena modulem Video-in a Video-out a proto se dá očekávat vyšší cena, je zřejmě výhodné pro kartu Manli GeForce 2 GTS. Ještě však uvedu, že v případě karty Manli se jedná o výrobek spadající do kategorie těch lacinějších značek. V případě, že bychom srovnávali kartu ATI se značkovým výrobkem postaveným na stejném čipu, pak by asi cenové porovnání dopadlo poněkud jinak.

ATI Radeon 64 MB DDR SDRAM VIVO – 6970 Kč bez DPH
Manli GeForce2 GTS – 5770 Kč bez DPH
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.