Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GeForce 2 MX vs. Voodoo4

18.4.2001, Štěpán Mrázek, recenze
GeForce 2 MX vs. Voodoo4
.. až nepříjemně podobné výsledky pod knihovnou OpenGL
Úvod a 3D Mark 2000 verze 1.1
V této minirecenzi srovnáváme výkon dvou grafických karet, které se dají označit jako „očesané“ verze. Grafická karta Asus AGP-V7100 je vybavena čipem nVidia GeForce 2 MX, který je odlehčenou variantou čipu GeForce 2 GTS. Grafická karta PowerColor EvilKing IV je vybavena jedním čipem VSA-100, jedná se tedy o kartu Voodoo4. Ta je zase odlehčenou variantou Voodoo5, která obsahuje dva čipy VSA-100. Podrobné recenze obou karet naleznete pod uvedenými odkazy.

Asus AGP-V7100 (GeForce2 MX)
PowerColor EvilKing IV (Voodoo4)

3D Mark 2000 verze 1.1
Program pracuje pod API DirectX a čísla jsou součet průměrných FPS za prvních šest testů vynásobený koeficientem 12. Výsledné číslo se označuje jako 3D Mark Overall Skore a jeho jednotkou je ’3D mark’.

Číselné výsledky

Ikona Odkaz na databázi
Asus AGP-V7100 (GeForce2 MX)
PowerColor EvilKing IV (Voodoo4)
640 x 480 – 16 bitů
7703
5503
800 x 600 – 16 bitů
6430
4661
1024 x 768 – 16 bitů
4775
3441
1280 x 1024 – 16 bitů
3295
2284
640 x 480 – 32 bitů
6179
4449
800 x 600 – 32 bitů
4656
3114
1024 x 768 – 32 bitů
3148
2159
1280 x 1024 – 32 bitů
1995
1296
Průměr číselně
4772,6
3363,4
Průměr procentuálně
100
70,5

Projektové soubory
Podrobné informace o testování včetně detailních informací o testovacím HW si můžete prohlédnout v projektových souborech. K tomu, ale potřebujete registrovanou verzi programu 3D Mark 2000. Jestli ji nemáte k dispozici pak můžete použít textovou podobu projektových souborů.

Ikona Odkaz na databázi
Asus AGP-V7100 (GeForce2 MX)
PowerColor EvilKing IV (Voodoo4)
640 x 480 – 16 bitů
640 x 480 - 16bit.3dp
640 x 480 - 16bit.3dp
800 x 600 – 16 bitů
800 x 600 - 16bit.3dp
800 x 600 - 16bit.3dp
1024 x 768 – 16 bitů
1024 x 768 - 16bit.3dp
1024 x 768 - 16bit.3dp
1280 x 1024 – 16 bitů
1280 x 1024 - 16bit.3dp
1280 x 1024 - 16bit.3dp
640 x 480 – 32 bitů
640 x 480 - 32bit.3dp
640 x 480 - 32bit.3dp
800 x 600 – 32 bitů
800 x 600 - 32bit.3dp
800 x 600 - 32bit.3dp
1024 x 768 – 32 bitů
1024 x 768 - 32bit.3dp
1024 x 768 - 32bit.3dp
1280 x 1024 – 32 bitů
1280 x 1024 - 32bit.3dp
1280 x 1024 - 32bit.3dp
Textová podoba projektových souborů

Ikona Odkaz na databázi
Asus AGP-V7100 (GeForce2 MX)
PowerColor EvilKing IV (Voodoo4)
640 x 480 – 16 bitů
640 x 480 - 16bit.txt
640 x 480 - 16bit.txt
800 x 600 – 16 bitů
800 x 600 - 16bit.txt
800 x 600 - 16bit.txt
1024 x 768 – 16 bitů
1024 x 768 - 16bit.txt
1024 x 768 - 16bit.txt
1280 x 1024 – 16 bitů
1280 x 1024 - 16bit.txt
1280 x 1024 - 16bit.txt
640 x 480 – 32 bitů
640 x 480 - 32bit.txt
640 x 480 - 32bit.txt
800 x 600 – 32 bitů
800 x 600 - 32bit.txt
800 x 600 - 32bit.txt
1024 x 768 – 32 bitů
1024 x 768 - 32bit.txt
1024 x 768 - 32bit.txt
1280 x 1024 – 32 bitů
1280 x 1024 - 32bit.txt
1280 x 1024 - 32bit.txt

Quake III Arena, 3D WinMark 2000 a celkové srovnání

Quake III Arena
Čísla získaná pomocí programu Quake III Arena jsou průměrný počet snímků zobrazených během testovací sekvence. Pro vykreslování grafiky používá hra Quake rozhraní OpenGL.

Ikona Odkaz na databázi
Asus AGP-V7100 (GeForce2 MX)
PowerColor EvilKing IV (Voodoo4)
640 x 480 – 16 bitů
129,3
112,3
800 x 600 – 16 bitů
92,0
89,7
1024 x 768 – 16 bitů
60,7
58,7
1280 x 1024 – 16 bitů
38,8
36,6
640 x 480 – 32 bitů
81,4
92,5
800 x 600 – 32 bitů
55,4
63,3
1024 x 768 – 32 bitů
35,1
39,0
1280 x 1024 – 32 bitů
21,7
23,4
Průměr číselně
64,30
64,44
Průměr procentuálně
99,79
100
3D WinMark verze1.1
3D WinMark 2000 pracuje rozhraním DirectX. Výsledná hodnota je průměr (samozřejmě FPS) za devět rendrovaných sekvencí s daným nastavením.

Ikona Odkaz na databázi
Asus AGP-V7100 (GeForce2 MX)
PowerColor EvilKing IV (Voodoo4)
640 x 480 – 16 bitů
168,0
123,0
800 x 600 – 16 bitů
131,0
94,1
1024 x 768 – 16 bitů
94,0
66,0
1280 x 1024 – 16 bitů
60,3
42,1
640 x 480 – 32 bitů
135,0
87,7
800 x 600 – 32 bitů
60,9
101,0
1024 x 768 – 32 bitů
42,5
67,9
1280 x 1024 – 32 bitů
42,1
25,2
Průměr číselně
91,7
75,9
Průměr procentuálně
100
82,7


Celkové srovnání
V celkovém srovnání jsou uvedeny průměrné výsledky za každý testovací program přepočtené na procenta. Celkové pořadí je stanoveno jako průměrná hodnota ze všech testů.


Obr. 1 – Srovnání výkonu obou grafických karet

Celkové srovnání vyznívá příznivěji pro grafickou kartu s čipem nVidia GeForce2 MX. Zejména díky dobrým výsledkům pod rozhraním DirectX. Pod rozhraním OpenGL naopak zvítězila nejtěsnějším možným rozdílem karta s čipem VSA-100. Něco jiného je již srovnání cen. Na závěr připojuji ceny obou modelů, finální srovnání všech cen vztažené k výkonu bude součástí závěrečného článku.


Asus AGP-V7100 (GeForce2 MX) – 4790 Kč bez DPH
PowerColor EvilKing IV (Voodoo4) – 4200 Kč bez DPH
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.