reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GeForce 6800Ultra vs. Radeon X800 vs Radeon X800XT

17.6.2004, Martin Štěpánek, recenze
GeForce 6800Ultra vs. Radeon X800 vs Radeon X800XT
Dnes se podíváme na výkon nové GeForce 6800Ultra a postavíme ji proti dosavadnímu, byť krátkodobému vůdci, Radeonu X800Pro. Když jsem dostal Radeon X800Pro do rukou jako horkou novinku, neměl jsem dostatek času na všechny testy. Toto se nyní pokusím napravit a proto jsem připravil celkem 15 různých testů (nově Tomb Raider, UT2004, Lock On, F1 Challenge a Serious Sam) a jako perličku jsem naměřil výkon i s odemčenými 4 pipelines, tedy s Radeonem X800XT.

3D Mark 2001SE
MadOnion

3D Mark 2001SE patří ke klasickým testům, které asi ještě delší dobu zůstanou na seznamů benchmarků grafických karet a procesorů. Dnes jsem se rozhodl nejen podat celkové číslo, ale také přidat výsledky v dílčích testech (na žádost Spajdra).



Na rozdíl od novějšího bratříčka, zde vedou všechny karty s čipem X800Pro. Což je velmi překvapující, jelikož GeForce 6800Ultra je poražena dokonce Radeonem X800Pro, který má jen 12 pipelines.

Výsledky v číslech

Ikona Odkaz na databázi
3D Mark 2001SE
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
GeForceFX 5950Ultra
16230
Radeon 9800XT
17642
GeForceFX 6800Ultra
18190
Radeon X800Pro
18332
Radeon X800Pro 536/571
19350
Radeon X800Pro@XT
19647
Ikona Odkaz na databázi
3D Mark 2001SE
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
Radeon X800Pro@XT
+6,69%
Radeon X800Pro 536/571
+5,26%
Radeon X800Pro
18332bodů
GeForceFX 6800Ultra
-0,77%
Radeon 9800XT
-3,76%
GeForceFX 5950Ultra
-11,47%

Rozdíly mezi kartami jsou zcela malé a dá se říct, že neodpovídají reálným rozdílům ve hrách. To si nelze vysvětlit jinak než limitací procesoru.

Dílčí výsledky

3D Mark 2001SE
Ikona Odkaz na databázi
Nature
Fill-rate (single)
Fill-rate (multi)
Vertex Shaders
Pixel Shaders
Advanced Pixel Shaders
Radeon 9800XTIkona Odkaz na databázi
1514,8
3352,4
Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
GeForceFX 5950UltraIkona Odkaz na databázi
1845,6
3215,9
Ikona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
Radeon X800Pro
189,1
2737,1
5301,2
214,4
243,6
316,8
Radeon X800Pro 536/571
222,9
3337,2
6210,9
215,6
243,7
380,8
Radeon X800Pro@XT
234,2
3548,4
8017,8
215,7
244,2
430,8
GeForceFX 6800Ultra
179,8
3551,5
6031,2
212,3
247,2
460,8

Bohužel nemám výsledky starších karet.

3D Mark 2001SE
Ikona Odkaz na databázi
Nature
Fill-rate (single)
Fill-rate (multi)
Vertex Shaders
Pixel Shaders
Advanced Pixel Shaders
Radeon X800Pro
189,1
2737,1
5301,2
214,4
243,6
316,8
Radeon X800Pro 536/571
+17,87 %
+21,92 %
+17,16 %
+0,56 %
+0,04 %
+20,20 %
Radeon X800Pro@XT
+23,85 %
+29,64 %
+51,25 %
+0,61 %
+0,25 %
+35,98 %
GeForceFX 6800Ultra
-4,92 %
+29,75 %
+13,77 %
-0,98 %
+1,48 %
+45,45 %

Mezi hlavní rozdíly bych zařadil rozdíl ve fill-rate (multi), kde je Radeon X800Pro@XT téměř o 40% rychlejší než GeForce 6800Ultra. Toto nám táke lecos prozradí o výsledcích ve hrách. Na druhé straně pak stojí výsledky Shaderů, kde si o 10% lépe vede GeForce 6800Ultra.



ShaderMark 2.0
TOMMI Systems

Bohužel se mi nepodařilo tento test projet s grafickou kartou GeForce 6800Ultra. Nevím, kde přesně je chyba, ale test se vždy kousne u nápisu Warmig caches.....



Nový Radeon X800Pro si ve srovnání s Radeonem 9800XT nebo GeForce 5950Ultra vede více než dobře a jeho výsledky jsou mnohdy vyšší o stovky procent.

ShaderMark 2.0
Ikona Odkaz na databázi
Radeon 9800XT
GeForceFX 5950 Ultra
Radeon X800Pro
Radeon X800Pro@XT
shader 2
252
140
504
721
shader 3
174
90
384
554
shader 4
177
Ikona Odkaz na databázi
363
525
shader 5
142
77
331
478
shader 6
185
84
372
537
shader 7
161
86
361
519
shader 8
138
Ikona Odkaz na databázi
269
389
shader 9
126
40
246
355
shader 10
259
172
580
819
shader 11
224
151
455
646
shader 12
152
72
329
474
shader 13
94
47
166
244
shader 14
94
56
233
331
shader 15
135
84
274
390
shader 16
82
Ikona Odkaz na databázi
170
246
shader 17
15
10
26
38
shader 18
114
42
244
354
shader 19
30
Ikona Odkaz na databázi
50
72
shader 20
62
Ikona Odkaz na databázi
118
175
shader 21
67
Ikona Odkaz na databázi
130
192
shader 22
39
Ikona Odkaz na databázi
75
110
shader 23
56
Ikona Odkaz na databázi
69
77



Tato hra je na trhu již od roku 2001, jenže v té době byla určena pouze pro X-Box. Ke konverzi na PC došlo až v roce 2003 a od té doby se jedná o poměrně úspěšný titul, který již také delší dobu používáme k testování na SH.

K testování se používá již vestavěný benchmark, který pokrývá většinu scén ze hry, ale o tomto jsem se již jednou více rozepisoval v popisu. Tam také najdete přesnější informace jak test spustit, a že na výsledný kvalitativní efekt nemá AF ani FSAA vliv, proto testuji bez nich.



Výsledky jsou více než vyrovnané, zváště pak při pohledu na rozlišení 1600x1200. V 1024x768 je vidět, že ovladače pro nVidii nejsou ještě dokonale doladěné, protože rozdíl mezi 1600x1200 a 1024x768 je pouze 3fps.

Výsledky v číslech

Halo
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon 9800XT
54,46
48,98
29,56
GeForceFX 5950Ultra
53,65
47,32
31,12
GeForce 6800Ultra
52,24
50,6
49,21
Radeon X800Pro
65,79
54,09
47,56
Radeon X800Pro 536/571
67,32
57,12
51,46
Radeon X800Pro@XT
71,2
60,31
55,41
Halo
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon X800Pro@XT
+7,60%
+10,31%
+14,17%
Radeon X800Pro 536/571
+2,27%
+5,30%
+7,58%
GeForce 6800Ultra
-20,60%
-6,45%
+3,35%
Radeon X800Pro
65,79fps
54,09fps
47,56fps
Radeon 9800XT
-17,22%
-9,45%
-37,85%
GeForceFX 5950Ultra
-18,45%
-12,52%
-34,57%
reklama