GeForce GTX 480 v testech
8.4.2010, Petr Štefek, recenze

S architekturou GeForce GTX 480 alias GF100 jsme se již poměrně podrobně seznámili v minulém článku a nyní je čas na praktické testy, kde si ukážeme, jak si nováček v segmentu high-endových karet vede v porovnání s konkurenčními Radeony HD 5800/5900.
Kapitoly článku:
- GeForce GTX 480 v testech
- Nvidia GeForce GTX 480 - bližší pohled
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Battleforge
- Crysis Warhead
- Battlefield: Bad Company 2
- Mass Effect 2
- Metro 2033
- S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
- World in Conflict: Soviet Assault
- Nvidia Design Garage, Stone Giant a Unigine Heaven
- Spotřeba a teploty
- Vliv MSAA na výkon
- Závěr
V minulém článku na téma GF100 alias Fermi jsme si ukázali zbrusu novou architekturu Nvidie, která má ambice na to, aby se stala na delší dobu směrem, jakým se budou grafické čipy společnosti ubírat. Jedná se o největší grafické jádro, které integruje ohromné množství 3 mld. tranzistorů.
Podpora DirectX 11 je samozřejmostí, ale máme zde i poměrně zajímavý Polymorph Engine. Ten integruje funkci teselátoru, ale umí podstatně více věcí, a co je možná nejzajímavější, díky této novince má GeForce GTX 480/470 podstatně vyšší výkon při složitých výpočtech ala raytracing nebo teselace. Samozřejmě lze očekávat i problémy na straně spotřeby, která činí papírových 250 W a my v testu zjistíme, jak tomu opravdu je.

GeForce GTX 480
GeForce GTX 480 je vrcholem řady a delší dobu zřejmě také bude, neboť je nereálné očekávat dvoučipové monstrum založené na dvou čipech celkem integrujících 6 mld. tranzistorů. Podobná karta by pravděpodobně roztrhala v náročných úkolech veškerou konkurenci, ale její vznik je díky spotřebě a složitosti návrhu téměř nereálný. Levnější GeForce GTX 470 si představíme pravděpodobněji někdy příští týden.
Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 2.66@3,6 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem X58 s pamětí Kingstone DDR3 1333 MHz 3x 2 GB. Celý systém napájel 1200W zdroj Gigabyte Odin.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP2. Jako zobrazovací zařízení posloužil 30“ LCD monitor s maximálním rozlišením 2560x1600 px.
Ovladače grafických karet:
Použité testy:
Podpora DirectX 11 je samozřejmostí, ale máme zde i poměrně zajímavý Polymorph Engine. Ten integruje funkci teselátoru, ale umí podstatně více věcí, a co je možná nejzajímavější, díky této novince má GeForce GTX 480/470 podstatně vyšší výkon při složitých výpočtech ala raytracing nebo teselace. Samozřejmě lze očekávat i problémy na straně spotřeby, která činí papírových 250 W a my v testu zjistíme, jak tomu opravdu je.

GeForce GTX 480
GeForce GTX 480 je vrcholem řady a delší dobu zřejmě také bude, neboť je nereálné očekávat dvoučipové monstrum založené na dvou čipech celkem integrujících 6 mld. tranzistorů. Podobná karta by pravděpodobně roztrhala v náročných úkolech veškerou konkurenci, ale její vznik je díky spotřebě a složitosti návrhu téměř nereálný. Levnější GeForce GTX 470 si představíme pravděpodobněji někdy příští týden.
Grafická karta | GeForce GTX 480 | GeForce GTX 470 | GeForce GTX 285 |
GPU | GF100 | GF100 | GT200 |
Počet tranzistorů | 3 mld. | 3 mld. | 1.4 mld. |
Výrobní technologie | 40 nm | 40 nm | 55 nm |
Frekvence jádra | 700 MHz | 607 MHz | 648 MHz |
Frekvence shaderů | 1401 MHz | 1215 MHz | 1476 MHz |
Počet shaderů | 480 (1D) | 448 (1D) | 240 (1D) |
Pixel fillrate | 33 600 Mpix/s | 24 280 Mpix/s | 20 736 Mpix/s |
Texel fillrate | 42 000 Mtex/s | 33 992 Mtex/s | 51 840 Mtex/s |
Počet RBE | 48 | 40 | 32 |
Počet TMU | 60 | 56 | 80 |
Velikost paměti | 1536 MB GDDR5 | 1280 MB GDDR5 | až 2048 MB GDDR3 |
Frekvence paměti | 3 696 MHz | 3348 MHz | 2 484 MHz |
Šířka sběrnice | 384-bit | 320-bit | 512-bit |
Propustnost sběrnice | 177 400 MB/s | 133 900 MB/s | 158 970 MB/s |
Verze DirectX | DirectX 11 | DirectX 11 | DirectX 10 |
Testovací sestava a testy
Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 2.66@3,6 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem X58 s pamětí Kingstone DDR3 1333 MHz 3x 2 GB. Celý systém napájel 1200W zdroj Gigabyte Odin.
![]() | Testovací sestava |
Procesor | Intel Core i7 920 2.66@3,6GHz |
Zákl. deska | Gigabyte GA-EX58-UPD |
Operační paměť RAM | Kingstone DDR3 1333MHz 3x 2 GB |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Nvidia GeForce GTX480 1536 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 295 1024 MB PowerColor HD 5970 2048 MB Asus Radeon HD 5850 1024 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows Vista 64bit SP2 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP2. Jako zobrazovací zařízení posloužil 30“ LCD monitor s maximálním rozlišením 2560x1600 px.
Ovladače grafických karet:
- GeForce 197.17/25
- Catalyst 10.3
Použité testy:
- Metro 2033
- Battleforge
- Call of Duty 5: Modern Warfare 2
- Crysis Warhead
- Battlefield: Bad Company 2
- World in Conflict: Soviet Assault
- S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
- Mass Effect 2
- Nvidia Design Garage
- Stone Giant
- Unigine Heaven 2.0