www.svethardware.cz
>
>
>

Just Cause 2: nadprůměrné nároky i kvalita

Just Cause 2: nadprůměrné nároky i kvalita
, , recenze
Just Cause 2 se nese ve znamení podpory Nvidia CUDA efektů, ale rovněž se jedná o zajímavou hru na dlouhé deštivé večery poslední doby. GPGPU jsou doménou karet Nvidia GeForce, ale my se dnes podíváme na výkony karet z obou konkurenčních táborů.
Kapitoly článku:
  1. Just Cause 2: nadprůměrné nároky i kvalita
  2. 1280x1024
  3. 1680x1050 - CUDA
  4. 1920x1200
  5. Vliv procesoru
  6. Závěr



reklama
Just Cause 2 jsem původně chtěl jako další "kvalitní" hru dirigovanou Nvidií zcela ignorovat, ale nakonec mě velmi slušná zábava této nenáročné hry utvrdila v nutnosti napsat tento článek a podívat se i na klasické výkony běžných grafických karet a procesorů.

Když nyní pomineme skutečnost, že se jedná o jednu z prvních her čerpajících výhod platformy Nvidia CUDA, tak se jedná klasickou sandboxovou hru (rozuměj hru, kde je možné volně se procházet v rozsáhlém virtuálním světě).Předchozí díl nebyl nijak zázračnou hrou a jen málokdo ho opravdu zaznamenal nebo hrál. Ambice autorů se tehdy zle potázaly se skutečnou realitou herního trhu. Druhý díl následuje téměř 4 roky po prvním, faktem ovšem zůstává, že Just Cause 2 zaznamenaly herní weby skoro výhradně kvůli implementaci CUDA efektů.




Děj hry se odehrává v jihovýchodní Asii na ostrově Panau a můžete se zde svobodně procházet (na vlastní nebezpečí) na 400 čtverečních kilometrech země. Pokud vlastníte moderní hardware s dostatečným výpočetním výkonem, tak je skoro nemožné, abyste nebyli rozsáhlostí a provedením prostředí ve hře uchváceni. Najdete zde rozličné regiony, kde nebude chybět poušť, zasněžené vrcholky či městské centrum. Díky bohu za to, protože prodírání se džunglí už začíná být trošku fádní.

Ruku v ruce s nádherou velkého virtuálního světa jde fakt, že přesuny do požadovaných lokací jsou někdy opravdu dlouhé. Naštěstí zde máte obvyklá přepravní vozidla, která vám čas nutný pro přesun značně uspoří. Kromě jiného je zajímavou možností obchodování na černém trhu, kde můžete nakoupit zbraně i vozidla a dokonce si v některých případech vybrat zónu pro jejich vyložení.

Samozřejmě se ve hře objevuje mnoho momentů, kdy jde realita stranou a vše připomíná kinový blockbuster s neohroženým hrdinou na úrovni Spidermana. Samotné zábavě to ovšem nijak nepřekáží (na realitu zde máme úplně jiné hry). Celkově je hra poněkud jiná než přímočaré hry ala Crysis nebo Call of Duty, kde si cestu nepřáteli prostě klestíte a nemáte šanci nijak odbočit či udělat si výlet na vrcholek hory. S tím souvisí i celková délka hry, která může být krátká i dlouhá, vše záleží jen na tom, jak se k hraní postavíte.


Testovací sestava a metodika


Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.67@3,6 GHz
Zákl. deskaGigabyte (Intel X58 s.1366)
Operační paměť RAMKingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce GTS 250 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 260 216 896 MB
Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB
Gigabyte GeForce 9800GT 512 MB
Asus GeForce 9600GT 512 MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows Vista 64-bit SP2

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete bez obav využít integrovaného benchmarku. Nastavení všech grafických detailů bylo na nejvyšší možné úrovni bez/ s aktivací CUDA.


Ovladače grafických karet
  • GeForce 196.75 WHQL
  • Catalyst 10.4 WHQL

Použité testy:
Just Cause (Built in benchmark)

reklama
Nejnovější články
Kopie egyptské hrobky vzniká i díky 3D tisku Kopie egyptské hrobky vzniká i díky 3D tisku
Staré památky nezůstanou nedotčené zubem času ani vandaly. Ani egyptská hrobka Sethiho I. nebyla ušetřena. Aby ale zůstala uchována ve své původní podobě, tým ze společnosti Factum Foundation vytváří s pomocí 3D tisku její kopii. 
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková
Studie odhaluje, že hráči MOBA mají vyšší IQ než hráči stříleček Studie odhaluje, že hráči MOBA mají vyšší IQ než hráči stříleček
Studiím tohoto ražení se obvykle moc nevěnujeme, ale když už máme závěr pracovního týdne před prodlouženým víkendem, nadneseme trošku odlehčené téma. Výzkumníci z Univerzity v Yorku se věnovali srovnání IQ hráčů MOBA a FPS. Co zjistili? 
16.11.2017, aktualita, Jan Vítek12 komentářů
IBM věří, že měděné spoje vydrží až do konce technologie CMOS IBM věří, že měděné spoje vydrží až do konce technologie CMOS
IBM samotné přišlo s využitím mědi pro propojení prvků v čipech vyráběných technologií CMOS už před dvaceti lety. Uvažovalo se přitom o tom, že měď v těchto čipech bude nahrazena grafenem, ale dle IBM to nenastane. 
16.11.2017, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Video: NASA otestovala nadzvukový padák pro nový Mars Rover Video: NASA otestovala nadzvukový padák pro nový Mars Rover
NASA chce sice použít v podstatě stejný systém pro přistání roveru Mars 2020 jako v případě Curiosity, ale to neznamená, že všechny jeho součásti budou identické. Nyní byl otestován nadzvukový padák, který bude pro tuto misi využit.
16.11.2017, aktualita, Jan Vítek
SilverStone RedLine RL07 chtějí zaujmout elegancí a sklem SilverStone RedLine RL07 chtějí zaujmout elegancí a sklem
Pokud dnes přijde na trh nějaká skříň patřící alespoň do střední třídy, můžeme si být téměř jistí dvěma věcmi. Nabídne bočnici se sklem, nebo rovnou celou ze skla a také LED podsvícení. Řada RedLine RL07 nabízí oboje ve dvojím provedení. 
16.11.2017, aktualita, Jan Vítek