Kenwood 52x TrueX CD-ROM
Zatím nejrychlejší mechanikou Kenwood je 52x TrueX, která by měla proklamovanou 52x rychlost udržet na všech místech disku, tedy i na vnitřních stopách, kde rychlost čtení klasických mechanik výrazně klesá. Médium v TrueX mechanice rotuje rychlostí 1840-4800 otáček za minutu, zatímco klasické 40x mechaniky mají rychlost otáček až dvakrát vyšší.
O výkonu mechaniky nejlépe napoví testy. Asi nejlepším testem CD mechaniky je CD Tach od TestaCD Labs. Tento test totiž měří rychlost disku na devíti místech celého povrchu CD a v každém místě udává přenosovou rychlost. Výsledek pak přehledně zobrazí v grafu.
Testovaná mechanika Kenwood 52 TrueX vykazovala prakticky konstantní rychlost čtení na celém povrchu média, pouze s drobným poklesem rychlosti na nejvnitřnějších stopách. CD-ROM a CD-R disky četla mechanika rychlostí kolem 7,2MB/s, což odpovídá rychlosti 48x. U CD-RW médií to bylo podstatně pomalejší - pouhých 600KB/s (CD-RW jsou však vždy čtena výrazně pomaleji).
Pro srovnání byla testována CD mechanika Asus 40x. Tady už rychlost čtení závisela na vzdálenosti od středu média. CD-ROM disky četla Asus 40x rychlostí od 2,6MB/s do necelých 6MB/s, přičemž graf závislosti rychlosti čtení na vzdálenosti od středu má velmi zajímavý průběh. Směrem k vnějším stopám se rychlost prakticky lineárně zvyšuje, ovšem asi od třetiny disku začíná opět klesat. Při čtení CD-R disků byl průběh lineární po celou dobu s maximální rychlostí 6MB/s na vnějších stopách. Ve srovnání s Kenwood četla Asus 40x výrazně rychleji CD-RW média, rychlostí něco přes 1,2MB/s, pouze v nejvnitřnější části disku rychlost poklesla k 600KB/s. Všechny grafy naleznete na Ars Technica, včetně přímého srovnání průměrných rychlostí obou mechanik v jednom grafu.
Kenwood 52x TrueX mechanika, díky multibeam (vícepaprskové) technologii, dosahuje udávané rychlosti čtení na celém povrchu média. Pomineme-li pomalejší čtení CD-RW disků (se kterými se zatím přece jen nesetkáváme tak často), je její největší nevýhodou cena - $144, což překračuje dvojnásobek ceny klasických mechanik. Ovšem její výkon je také dvojnásobný a navíc se může pyšnit tichým chodem. Klasické mechaniky rotující ve vysokých otáčkách vydávají často různé zvuky připomínající startující Boeing.
Podle Ars Technica