Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu

29.6.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Recenze grafické karty Hercules 3D Prophet 4500. I když parametry jako rychlost 175 MHz pro grafický čip i pro paměť, dále 270 MHz RAMDAC převodník a nakonec ještě informace o dvojnásobném režimu AGP .. nikterak špičkově nevypadají, přeci jen se pojďme na výkon této grafické karty podívat blíže.
Kapitoly článku:
  1. Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
  2. Výsledky testů s závěrečné zhodnocení
Když v dnešní době někomu povíte, že Vaše grafická karta pracuje na 175 MHz a to jak grafický čip tak i paměť, dále k tomu přidáte informace o 270 MHz RAMDAC převodníku a nakonec přidáte poslední informaci o dvojnásobném režimu AGP pak se asi začne hlasitě smát. Ovšem jen do té doby než zjistí, že se jedná o Kyro II.

Grafická karta je dodávána v efektní krabici, která obsahuje manuál, CD s ovladači a dokonce i nějaké ty samolepky. Je to sice velice pěkné a člověk má opravdu fajn pocit když si nese tu velkou krabici v ruce, ale já osobně preferuji balení typu „sáček, karta a CD“. Ono se tak dá ušetřit pěkných pár stokorun (někdy dokonce i nějaká ta tisícovka). V každém případě se však jedná o značkový výrobek a balení jej rozhodně odlišuje od různých „no name“ produktů.


Obr. 1 – Obal grafické karty Hercules 3D Prophet 4500

Specifikace grafické karty
    • Grafický čip Power VR Kyro II
    • 2x AGP rozhraní
    • Tile Based Rendering – TBR (viz dále)
    • 0.18 mikronový výrobní proces
    • 15 milionů tranzistorů
    • 175 MHz frekvence čipu
    • 175 MHz frekvence grafických pamětí
    • Velikost paměti 64 MB typu SDRAM
    • 128 bitová paměťová sběrnice
    • RAMDAC 270 MHz
    • 4X full scene anti-aliasing
    • Kompenzace pohybu pro MPEG-2/DVD (motion compensation)

Obr. 2 – Grafická karta Hercules 3D Prophet 4500

Tile Based Rendering
Tile Based Rendering (TBR) je to co odlišuje Kyro od konkurence. Dalo by se to přeložit jako dlaždicově založené vykreslování, u nás jsem se tuším setkal s názvem Dlaždicový rendering, což je rozhodně jednoduší a vhodnější.

Cílem této technologie je snížit nároky na propustnost paměťové sběrnice, která je jedním z hlavních omezujících faktorů výkonu dnešních 3D akcelerátorů. Klasický přístup k renderování vezme všechny polygony a zpracuje je bez ohledu na to který z nich bude posléze skryt. TBR prvně ověří které polygony budou viditelné a následně je začne zpracovávat.

Během renderování se celá obrazovka rozdělí do malých dlaždic o velikosti 32 x 16 pixelů (pro rozlišení 1024 x 768 to znamená 1536 dlaždic). Výhodou je, že se každá dlaždice vejde do paměti na čipu a nemusí se kopírovat do grafické paměti. Jakmile jsou všechny dlaždice zpracované Kyro II aplikuje textury, samozřejmě pouze na viditelné objekty. Znamená to, že textury jsou načtené pouze pro viditelné objekty.

Pozn. Kyro II takto eliminuje problém „overdraw“. S jeho popisem (a vysvětlením pojmu depth complexity) jste se mohli setkat v článku ATI Radeon pod povrchem (2) - technologie HyperZ

Ovladače
Z důvodů velikostí původních obrázků jsou ty následující značně barevně ořezány (bohužel se snížením velikosti se také snížila kvalita .. je ale ještě na únosné mezi).

Display

3D Optimization (Direct 3D)

3D Optimization (Open GL)


Hercules Graphics Tools >> Product

Hercules Graphics Tools >> Contact

Hercules Graphics Tools >> System

Hercules Graphics Tools >> Display

Hercules Graphics Tools >> Version
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.