reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Leadtek WinFast PX6800TDH - PCI-E rychleji

25.1.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Leadtek WinFast PX6800TDH - PCI-E rychleji
Když jsme před několika týdny vyhlašovali PCI-E hitparádu, snesla se na naši hlavu celá řada nadávek za to, že jsme nezařadili žádnou GeForce 6800. Důvod je ten, že prostě nebyly. Proto nyní tento deficit částečně doženeme, protože v následující recenzi Vám bude představena GeForce 6800 pro PCI-E od Leadteku.
Přetaktování

Přestože testovaná grafická karta nedopadla na předchozích stranách tak, jak by si její výrobce představoval, není na tom celkově vůbec špatně. Dostáváme se totiž k přetaktování a testům výkonu po této "nelegální" úpravě. K přetaktování jsem použil nejnovější verzi RivaTuneru, kde jsem vypnul kontrolu frekvencí přes ovladače (Power User -> RivaTuner 2.0 RC 15.3 NVIDIA Overclocking -> DisableInternalClockTest ... zadat hodnotu 1).

Ke kontrole, zda-li je karta na nových frekvencích ještě stabilní, jsem použil 3DMark05, konkrétně v testu Canyon Flight většinou poznáte jakoukoliv menší nestabilitu (testováno při 4xFSAA a v nekonečném cyklu). Frekvence, jakých jsem stabilně dosáhl, můžete vidět níže:



Nárůst frekvence jádra je relativně slušný, ačkoliv jsem měl v ruce grafické karty zvládající více než +14%. Naproti tomu paměti se předvedly. Ačkoliv se jedná jen o DDR, podařilo se jejich původní frekvenci zvýšit o +44%, což je vynikající výsledek. Ovšem zajímavější je dopad na výkon grafické karty, který vidíte v následujících grafech.


Graf 34 - Výsledky přetaktování v 3DMarku 03 a 05

Se zvýšenými frekvencemi se podařilo grafické kartě od Leadteku překonat v 3DMarku03 hranici 10 tisíc bodů, v novější verzi se pak dostala karta přes 4000 bodů. Tyto výsledky znamenají nárůst přibližně 20%, což krásně kopíruje frekvence. Zde je ještě v grafu výběr stěžejních herních testů:


Graf 35 - Výsledky přetaktování v herních testech

Nárůst výkonu se liší hru od hry, ale v náročnější nastaveních, kdy se stává hra závislá opravdu jen na grafické kartě, je výkon po overclockingu skvělý. Nárůst výkonu se pohybuje ve většině her se zapnutým FSAA a vyšším rozlišením v rozmezí 20-30%, což je opravdu výborné.

Zde ještě nabízím tabulku s kompletními výsledky přetaktování. Z každého testu jsem vybral vždy jen jednu mapu a jedno nastavení, aby nebyla tabulka příliš rozsáhlá.

Benchmark
Původní
Přetaktovaná
Nárůst
3DMark03
8786
10321
+17,5%
3DMark05
3411
4127
+21,0%
Doom 3 - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
46,7
57,3
+22,7%
Doom 3 - 1280x1024 / 4xFSAA, 8xAF
31,4
39,4
+25,5%
Doom 3 - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
22,7
28,9
+27,3%
Far Cry - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
53,2
63,9
+20,1%
Far Cry - 1280x1024 / 4xFSAA, 8xAF
38,2
48,8
+27,7%
Far Cry - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
27,3
35,4
+29,7%
Half-Life 2 - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
89,5
96,9
+8,3%
Half-Life 2 - 1280x1024 / 4xFSAA, 8xAF
65,6
76,4
+16,5%
Half-Life 2 - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
50,1
60,2
+20,2%
UT2004 - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
124,8
133,3
+6,8%
UT2004 - 1280x1024 / 4xFSAA, 8xAF
101,5
119,7
+17,9%
UT2004 - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
71,7
88,3
+23,2%
Splinter Cell - 1024x768 / bez FSAA, AF
79,0
87,2
+10,4%
Splinter Cell - 1280x1024 / bez FSAA, AF
64,4
77,6
+20,5%
Splinter Cell - 1600x1200 / bez FSAA, AF
54,7
68,2
+24,7%
Call of Duty - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
158,2
169,3
+7,0%
Call of Duty - 1280x1024 / 4xFSAA, 8xAF
126,5
145,8
+15,3%
Call of Duty - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
98,5
121,0
+22,8%
PrůměrIkona Odkaz na databáziIkona Odkaz na databázi
+19,2%
Tab. 2 - Výsledky přetaktované karty Leadtek

Průměrný nárůst výkonu o 19,2% je velmi slušný, protože za stejnou cenu dostáváte o pětinu výkonnější kartu. Výkon se pak pohybuje mnohem blíže Radeonu X800XT, který se přeci jen prodává o několik tisíc dráž.
reklama