Levné, drahé paměti - jaké koupit?
1.11.2005, Eagle , recenze
Na trhu se vyskytuje řada různých typů pamětí. Hlavními rozdíly jsou frekvence, časování a cena. Poslední jmenovaný faktor se u modulů stejné kapacity může lišit až faktorem 2x či více. Je však otázkou, nakolik dokážou rychlejší paměti ovlivnit výkon.
Kapitoly článku:
- Levné, drahé paměti - jaké koupit?
- Burst přenosy, frekvence
- Nastavení frekvencí u Athlonu 64
- Testovací sestava, testy frekvence
- ...testy frekvence a jejich hodnocení
- Testy časování
- ...testy časování a jejich hodnocení
- Porovnání vlivů časování a frekvence
- ...porovnání vlivů časování a frekvence, hodnocení, závěr
Porovnání vlivů časování a frekvence
V 3DMarku 2001 jasně vyhrávají paměti s dobrým časováním. Vliv časování je zjevně větší než vliv frekvence.
V Doomu 3 už to není tak jednoznačné. Dá se říct, že vyšší takt se středně rychlým časováním srovnává výkon pamětí pomalejších s rychlejším časováním. Jednoznačně ale propadají paměti s pomalým časováním.
Stejná písnička jako u Doomu, jen časování má mírně větší vliv.
Zcela shodné výsledky jako u Half-Life 2. Všimněte si, jak paměti DDR500 se špatným časováním nestíhají ani na DDR400 s rychlým. Rozdíl je, vzhledem k celkovému průběhu, poměrně významný.
Jako poslední část byla zvolena ta, která vás patrně bude zajímat nejvíc - porovnání jednotlivých pamětí, tj. různých frekvencí s různým časováním.
Zvolené časování je naprosto stejné jako v předchozí části. Frekvence 200 MHz (DDR400) a 222 MHz (DDR444) se testovaly se všemi rychlostmi, frekvence 250 MHz (DDR500) už pouze s pomalým a středně rychlým časováním - to z toho důvodu, že rychlé použité paměti jednoduše nezvládly.
V následujících grafech je pro zlepšení orientace rychlé časování vyznačeno červeně, středně rychlé modře a pomalé zeleně. Zároveň je zřejmé, že paměti se stejným časováním a vyšší frekvencí nikdy nemohou být pomalejší než paměti s frekvencí nižší.
V 3DMarku 2001 jasně vyhrávají paměti s dobrým časováním. Vliv časování je zjevně větší než vliv frekvence.
V Doomu 3 už to není tak jednoznačné. Dá se říct, že vyšší takt se středně rychlým časováním srovnává výkon pamětí pomalejších s rychlejším časováním. Jednoznačně ale propadají paměti s pomalým časováním.
Stejná písnička jako u Doomu, jen časování má mírně větší vliv.
Zcela shodné výsledky jako u Half-Life 2. Všimněte si, jak paměti DDR500 se špatným časováním nestíhají ani na DDR400 s rychlým. Rozdíl je, vzhledem k celkovému průběhu, poměrně významný.