reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 1. část

2.10.2006, Jan Vítek, recenze
Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 1. část
Minulý týden jsme nakousli téma porovnání 18 různých výrobků od celkem šesti výrobců. Dnešní článek srovná výkony prvních devíti kamer v praxi. Podíváme se, jak jsou kamerky schopny zachytávat obraz za nepříznivých světelných podmínek, jak zachytí přechody barev, nebo i jak si poradí s venkovní scénou osvětlenou sluncem. Zítra přijdou na řadu zbylé kamerky od firem Logitech a MSi, stejně jako vyhodnocení celkového testu.
Předposlední kamerou od Creative je Live! Ultra, který by měla výkonem stát nad verzí Live! Stojí nad ní jak technickým zpracováním, tak výbavou. Nyní se ale podíváme, jak je na tom s kvalitou obrazu.


Senzor
CCD
Nejvyšší rozlišení - statické1280 x 960 (interp.)
Nejvyšší rozlišení videa640 x 480 30FPS
OstřeníManuální
RozhraníUSB 2.0 (komp. s USB 1.1)
Čočka76°
Zoom4x digitální



Co se mi na verzi Ultra velmi zamlouvalo, bylo velmi jemné ostření s pomocí velkého předního kolečka, jímž se dá pohodlně a snadno otáčet. Také podstavec je robustní a kamera s jeho pomocí dobře sedí. Nyní již ale k zachyceným obrázkům.



Zachycená fotografie je jedním slovem výtečná. Rozsah barev, jejich přechody a jemné rozdály, vše sedí. Projevuje se zde také široký úhel záběru, jenž by měl být stejný jako u Live! Motion, což vypadá, že je. Zatím tedy velmi dobré.



Zachycené barvy v duze jsou ještě vykreslenější a sytější, než u přechozí kamerky. Červená zde sice také vytváří sotva znatelné mapy, ale jinak je tento výsledek velmi uspokojující. Zatím všechny kamery dost osekávají zářivě zelenou barvu, což se ale ani nedivím - ona je dost oslňující i pro lidské oči.



Zachycené barvy při umělém osvětlení se zdají být špatně vykreslené a zelená se tak od modré nedá téměř rozeznat. Uvidíme, jak si kamera dokáže na závěrečné fotografii poradit s barvami ve stínech.



S low-light filtrem se situace velmi zlepšila a přiblížila k 'normální' fotografii. Stále tyto dva obrázky ale pochopitelně nemůžeme rovnat. V přechodu mezi modrou a zelenou se například téměř vytratil pruh světle modré a byl nahrazen bílou.



Také zde se barvy ukázaly v dobrém světle. Červené a modré odstíny jsou tradičně dobré, pouze střed obrázku poněkud vybledlý, ale s tím těžko něco uděláme. Již zde si ale můžeme na černých linkách v rozích všimnout zhoršující se ostrosti, ale počkáme si na milimetrový papír. Mezitím přechod mezi černou a bílou.



Zde bych mezi touto kamerou a Live! Motion v podstatě neviděl rozdíl. Zde se možná ukázalo o něco málo horší vyvážení bílé, která jemně přechází v modrou, ale jinak vše v pořádku.



Ostrost tenkých linek, to je oblast, kde tato kamera vyniká, ale i mírně ztrácí. Již viditelně vyniká zobrazeným kontrastem, kdy nemáme problém rozlišit mezi tenkými a tlustými čárami, ale jinak si lze na obrazu všimnout parazitující světle červené barvy, což by ani tak nevadilo, jako spíš viditelně zhoršující se ostrost v rozích.


- klikněte pro zvětšení -

A nakonec venkovní fotografie. Zde se projevuje jednak zhoršená ostrost v rozích, která Creative Live! Motion nečinila potíže, ale také jisté problémy v oblastech se stínem, kde se projevuje ztráta barevných detailů a přidávají se rozmazané odrazy. V ostatních aspektech je ale fotografie věrná a bez chromatické aberace.
reklama