Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.9.2002, Štěpán Mrázek, recenze
Dnešním dnem začínáme další srovnávací recenzi, tentokráte je zaměřena na pevné disky s rozhraním Ultra ATA. Celkově se nám v redakci sešlo jedenáct různých modelů od celkem tří výrobců.
Lisak Petrik | 1.2.200315:54

No ja nevim, mam IBM rad, ale ted se nejak ma radost utapi v mori reklamaci, mam uz za jeden rok 2 reklamace rady IC35L020AVER07 ted mi dokonce vymenili IBM za maxtor, snad to bude lepci. mozna vydrzi vic.

Odpovědět0  0
thrasher | 18.9.200222:06

mam IBM (nebo mel jsem rok a nejak se pokurvil) Tak mi ho vymenili, tak doufam ze bude lepsi

Odpovědět0  0
Crusty | 15.9.200223:16

Jo a totalne IBM odchazej. Kdyz ti reknu kolik IBM se nam na kram vratilo od lidi tak se z toho poseres!!! IBM jsou opravdu super rychle disky jen to % reklamaci je ukrutný!!! Znam pripady lidi co jim lehnul po dobu klasicke 3 lete zaruky i 2-3x. Fakt tragedie. Uvidime jestli se polepší, jenze to chce tak 6-12ti mesicni test a uvidi se co je to kvalitu. Cus

Odpovědět0  0
Martinp | 17.9.200210:44

S dovolením bych tu také přidal jeden komentář. Říká se o mrtvých jenom dobře a tak bych tu do disků IBM nekopal. Opravdu tato divize je již prodaná a IBM se věnuje vývoji jiných produktů. V každém případě IBM disky měli v posledních verzích nejvyšší media transfer rate ze všech disků, co jsem viděl.

Odpovědět0  0
Martinp | 17.9.200210:52

Tak tady musím reagovat!
Podobné věci byly deklarovány již několikrát na seminářích a tiskových konferencích firmy Western Digital. Specielně na jejich disky s 8 MB cache.

Odpovědět0  0
Martinp | 17.9.200211:00

Ano, disky PROTEGE od WD jsou opravdu entry level a odpovídá tomu i cena. Jsou to jednoplotnové disky s jednou, nebo dvěma hlavama a jsou určeny hlavně pro kancelářské počítače, kde disk není rozhodující a kde se vše směřuje na skladování nad na serveru. V každém případě obdobný disk vyrábí i MAXTOR, ale ten se pokud vím v testu neobjevil. Disk Caviar AB by opravdu v testu obstál lépe.

Odpovědět0  0
Diskar | 17.9.200211:08

OK! Pokuch chcete, pošlete mi konkrétní data a já to zpracuji. Chtěl bych, aby to opravdu byly konkrétní data.

Odpovědět0  0
Medulin | 24.1.200321:25

Me se nedavo pokazil Seagate Barracuda IV 40GB mel jsem na nem zaruku 3 roky.Fungoval mi asi 6 mesicu.Byl jsem snim spokojeny i kdyz se pokazil ( elektronika - neslo DMA a musel byt na kabelu sam ) to se nekdy stane asi si ho stejne koupim znovu.V prodejne mi rekly ze ho nevymeni protoze je ted maji ze zarukou jen na 2 roky a k tomu jeste o 380 Kc drazsi. Tak mi vratily penize za ktere jsem to koupil pred temy 6 mesici.Ted musim setrit tech 380 Kc na novy disk.Pry neni zadny zakon ktery by rikal jesli ti ten disk opravi,vymeni nebo vrati penize.Delaji to tak jak se jim to nejvic hodi.Ted maji disk ve kterm si vymeni plosnak a bude OK. A ja jsem bez disku za ty penize co my vratily si novy nekoupim jsou ted drazsi.

Odpovědět0  0
Diskar | 17.9.200211:08

OK! Pokud chcete, pošlete mi konkrétní data a já to zpracuji. Chtěl bych, aby to opravdu byly konkrétní data.

Odpovědět0  0
Martinp | 17.9.200211:14

Asi by to pro Vás bylo zklamání, protože použitý program HD Tach 2.61 neumí správně pracovat s disky, kde je cache 8MB. To mě u tohoto programu docela zklamalo a také celkové výsledky testu to hodně zkreslilo. V každém případě to není první test kde k tomu došlo...

Odpovědět0  0
Martinp | 17.9.200211:27

Add 1. ATA 133 je proprietární řešení MAXTORu, které jiní výrobci nepodporují a nepodporují ho ani hlavní OEM producenti PC (DELL, COMPAQ-HP, NEC, GATEWAY...). Z toho důvodu vidím jako rozumné, že tato technologie nebyla do testu zařazena.

Add 4. Právě o kvalitě HD Tach v použité verzi nejsem zrovna dvakrát přesvědčen... Bohužel vykazuje jeden poměrně vážný problém, který znevýhodňuje určité disky.

Odpovědět0  0
DoG | 18.9.200213:00

aj u mna
- najspolahlivejsi
- najtichsi (prosim nehovorte, ze IBM alebo hociktore ine znacky su tiche -- specifikacie vsetkych 7200iek poznam naspamat a realita mi to potrvdzuje: *iba* Barracudy su tiche!!!)
- nie najrychlejsi, ale nebudem sa nahanat za diskom, co ma o 1% lepsi vykon?

Huraa na Barracudy5!!! Tie uspokoja aj tych ufrflancov, ktory hovoria, ze nie su dost rychle! Seagate ked uviedol novu Barracudu, vzdy bola najrychlejsia na trhu, len potom ju predbehli druhi.

Odpovědět0  0
Jakub Moc | 15.9.200210:26

"Ostatními částmi testovací sestavy se stali..." Fuuuuj! :-(
"Všechny testy jsme prováděli jak s rozhraním Ultra ATA/100 tak i Ultra ATA/33. Co se týká rozhraní Ultra ATA/133, pak to není dnes v žádném případě standardem, a proto jsme jej nepoužili." Huh? :-O

Jestli se autor neumí vyžvejknout srozumitelně a bez trivialních hrubek, jako je shoda podmětu s přísudkem, pak bych mu doporučil, aby se radši místo testování pevných disků vrátil na ZŠ. :-/

P.S. 11 disků, to je teda fakt "megatest" - ufff.

Odpovědět0  0
Jakub Moc | 15.9.200210:31

"životnost těchto HDD je cca 5-6 let!!!"

:-))))))))))))))) Jaaaaaaahahahahaha muhehehehe ROFL! To asi myslíš, že tak dlouho vydrží na smetišti, než se definitivně rozpadne a sežere ho rez, ne? Maximální životnost těch krámů u mě byla 6 měsíců (model 60GXP), 75GXP pak šel opakovaně do háje po cca 3 měsících. Podobně u několika známejch. Fuck off IBM!!!

Odpovědět0  0
murko | 15.9.200213:26

Ano, este sa kupuju 5400ot disky. Ked to potrebujem len na zalohu, tak taky 120-160 GB 5400ot disk je idealny. Tu nejde o rychlost, ale skor o to, aby sa mi ten disk neprehrieval. Hlavne v lete je dobre, ked nemate v pocitaci dalsie zariadenie, ktore zvysuje teplotu... ble

Odpovědět0  0
Freeze.System | 14.9.200220:13

Z toho co jsem si tady přečetl se musim zastat společnosti IBM. je sice možné že jejich disky nejsou tak tiché ale IBM je jediná firma která VEŘEJNĚ prohlásila že jejich HDD splňujý všechny podmínky pro Server stanice a to také mohu potvrdit, znám hodně lidí co mají buď server a nebo počítač který běží 24 hodin deně ( jsem jeden znich ), mam 80 GB 7200rpm 120GXP IBM v 1GHz Duronovi a nemůžu si stěžovat PC mam zaplé i když jsem pryč, protože většinou stahuji nejaké velké věci. Disk jsem koupil cca před měsícem a od té doby akorát restartuji, mam tam dva systémy ( Win98 a Win2k ) počítač mi tady běží NON-STOP a zatím jsem se s žádným problémem nikdy nesetkal. A ani mi nepřijde že ten disk by byl nějak EXTRA hlasitý. akže pokud někdo stavíte SERVER nebo do něj chcete HDD tak tam dejte IBM - o jejich schopnosti běžet 24 hodin deně jsem přesvědčen a prohlásili to i na tiskové konferenci ( nevím že by to udělala jiný společnost ) a životnost těchto HDD je cca 5-6 let !!! :o)

Freeze :o)

Odpovědět0  0
eL | 14.9.20022:18

Vym že už to tu bylo, ale nemůžu si pomoct. KDE JE IBM ????? Mam 80GB Seagate, 120GB IBM a mužu říct že ty disky jsou srovnatelny, jen IBM je hlučnější.

Odpovědět0  0
pampuch | 15.9.200219:02

jsem dalsi obet IBM 40GB 7200ot (EDsystem). Vcera, uz po druhe za necely rok, ma pridavne chlazeni, bezi tak 2-3hod denne, 2x do tydne. Pokazde zdechol za chodu a poskodil prave pouzivane partitions. Docela rad bych misto cekani 4 tydny na reklamaci dostal disk jine znacky. Skousel to nekdo ? Tusim staci 3 reklamace a musi vratit penize jako ztrata duvery v znacku, ne ? Cotak spojit usili ? Znam jeste jeden pripad s tym samym modelem.

Odpovědět0  0
Jakub Moc | 16.9.20020:28

Pokud si nekupoval ten disk na ICO jako podnikatel, tak ti po tretim vyskytu zavady musi vratit penize, pokud na tom budes trvat. Problem je, ze pokud to prodejce odmitne, musis se s nim soudit. Jinak co se tyce spojovani usili, myslim ze za stavajiciho stavu je to zbytecne, na IBM byla v USA podana hromadna zaloba, u nas se o tom, co to je za kramy, psalo na Internetu i v pocitacovych casopisech nesciselnekrat... :-/

Me uz zadnej disk od IBM do domacnosti nesmi. :-(((((((

Odpovědět0  0
Martin | 17.9.20027:16

Jo, vsem najednou se to vsechno sesypalo, tyhle bachorky vypravej svym detem na dobrou noc. A ten kdo si kupuje co nejlevnejsi smejdy z Madarska, tak at pak neskuhra, usetril preci nejakou tu stokorunu, se to vyplatilo, ne? :-))) Jste k smichu, ja mam doma 3 ruzne disky od IBM made in Thailand a ani jeden se mi doposud nepodelal.

Odpovědět0  0
Karel P. | 13.9.200223:26

..prosim, proc tam chybi tento disk od IBM? Ja si myslim, ze by z techto disku mohl byt nejlepsi a rad bych videl jeho srovnani s tim 8MB WD..:-(

Odpovědět0  0
michalek | 15.9.200215:13

podivej lorde psycho ja tady nikomu nechci skodit ani delat spatnou reklamu ale az prace tymu lidi za nekolik dni s horicim terminem,instalovanym sofwarem kdy s novym hardem te nenapadne cokoli zalohovat a oni se poserou zrovna 2 v jeden den a hodinu a pak se dovis od svych kolegu ze se jim to sesypalo taky kamaradi proste vsichni tak proste IBM jiz nechci nikdy videt

neverim ze je ten disk kvalitni propriste budu volit WD
mam hromadu strych disku QF, Seagate, Maxtor, jsou stary radu let a neni nikde ani jeden cluster vadny... koupim IBM ... :-(

Odpovědět0  0
Dr.Zork | 13.9.200217:35

Tohle je teda fakt megatest...

On někdo ještě kupuje 5400ot disky? Za ten minimální cenovej rozdíl ta ztráta rychlosti nestojí. :-O

Odpovědět0  0
Leppard | 13.9.200214:40

Nevim s jakymi disky se tento srovnava, ale v pripade WD400EB jde o typ Protege (Caviar ma oznaceni WD400AB), ktery se prodava jako "value", tzn. ze jeho parametry nedosahuji typu Caviar ani omylem, takze pokud se tento disk srovnava s "normalnimi" 5400 otackovymi, tak uz ted je porazen...Pro srovnani se podivejte niz na odkazy a pozorne si prectete parametry obou disku...

WD400EB (5400 ot.)
http:/­/www.westerndigital.com/products/products.asp?DriveID=15
WD400AB (5400 ot.)
http://­www.westerndigital.com/products/products.asp?DriveID=3

Poku­d tedy nekdo uvazujete o koupi HDD od Western Digital s 5400 ot., tak se vyvarujte typu "EB" a kupujte zasadne "AB"...

Odpovědět0  0
Michalek | 14.9.200210:16

Co to tady pises za blaboly.... nekolik reklamek kteri tekhle pekne vyhodili data do prdele by ti za tvuj profesionalni prispevek o tvem domacim testu podekovalo

uz vidim, ze nekdo zde postavi tovarnu a bude vozit HDD z taiwanu, ale budiz, treba vozi a madarsky zase do tam... to ze nekdo se jmenuje Mercedes a vyrabi kvalitu Tavria, je primo sileny, neznam nikoho ze svych znamich kteri by byli spokojeni bez reklamaci a vim ze i s temi novymi to neni ruzovy... a to neni jeden clovek je to nekolik firem

to mas ten hardisk opravdu dlouho... 2 mesice...

JESTLI CHCETE PRIJIT O DATA VRELE DOPORUCUJI SKVELEJ DISK IBM

DEJTE NA RADU DOMACICH KUTILU KTERI KDYZ ZTRATI HALFLIFE TAK SI HO UKRADNOU JINDE

Odpovědět0  0
Lord.Psycho | 15.9.20020:03

Wow, Michalku, fakt jsi me dostal tim "tvym profesionalnim prispevkem" :))) Jinak s tim mistem vyroby to je tak, ze jsou 2 nebo vic tovaren a jedna je v Taiwanu a druha v Madarsku. Prave v Madarsku maji blby loziska a tak se stava, ze koupis spatnej kousek a on se nebude chtit tocit nebo bude rvat atd... Musim ale taky rict, ze v CR se taiwansky IBMka opravdu spatne shani:( Ja ho mam dovezeny primo z Ciny:)
K ty "trvanlivosti" disku: Schvalne sem napisu, jak na tom bude ten disk po roce, dvou, trech letech:) Pak sam uvidim a treba zmenim nazor...
Ale ten test opravdu mohl byt rozsahlejsi, takhle je to podle me mozna zbytecna prace:(

Odpovědět0  0
Sent | 13.9.200213:38

Chtel bych se podelit o sve skusenosti s HDD.Pracuji v PC servisu a s temi disky to zas tak jednoduche neni. Pusobi na ne vice negativnich vlivu nez bychom si prali. Otresy-nekdo primo vrazi disketu do kompu a pak se divi. Kolisani el.site, staci par spicek a problem je tady. Chlazeni, mnohdy moc a moc prehlizene tema. Staci disk umistit pod flopak a zacne mu byt "pekne teploucko". Anebo se daji pod sebe 2 i vice disku. Jindy se na nem usadi prach hlavne kdyz je Pc na zemi a teplota jde nahoru. O letnich mesicich ani nemluve. Takze chlazeni disku, hlavne tech viceotackovych je namiste. Kdyz nechladite procesor tak bud shori anebo omezi vykon. Tak co by jste od tech disku chteli? Mejte se jak chcete.

Odpovědět0  0
Michalek | 14.9.200213:52

mate pane naprostou pravdu reklmace u me trvala 7 tydnu a dnes se polamal 40 GB IBM potreti... od vanoc

to je kvalita to je lepsi ty penize dat bezdomovcum.... IBM....

Odpovědět0  0
Michalek | 14.9.200214:01

tak to byli vsechny nase disky jen z Brna ja 4 spatny reklamky tak 20 to je 24 no asi jeste jeden jediny clovek v teto republice jeste reklamoval... na posranou reklamaci jsem cekal 7 tydnu... ja s nimi nehazim a pochybuji ze nekdo ano... to jsou kecy at se dnës ptam kohokoli tak rekne IBM? SMEJD to je severni jizni morava vychodni stredni a jizni cechy ....................................................... staropramen

Odpovědět0  0
mic | 13.9.200211:47

Dohadujete se tu jaky disk je nejrychlejsi.Vzhledem k vyrovnanosti disku to dle meho v realu nepoznate.Ze je tichy tak to je slyset že hřeje to cítím,ale pro me je nejdulezitejsi jak je spolehlivy(DATA!!!) coz nezjistim.A co ted ?? Jak doma i ve firme jsem mel disky snad od vyrobcu (Seagate,IBM,Western,Maxtor) a me zkusenosti?? Nejporuchovější Maxtor (10GB ty 4GB byli v pohodě) dále IBM ,Western nejlepší Seagate bráno počtu kusů používaných ku poruchám a (pokud to někoho bude zajímat tak si dám tu práci a najdu v těch papírech typy).Myslím že kdybychom to my technici se zkušenostmi z provozu ( za předpokladu že si nebudu vymýšlet oststně proč bych to já dělal??) napsali a poslali jednomu který by to nějak dal dohromady došli bychom možná k velmi překvapivým výsledkům. Samosebou by se nejednalo o to jestli ten to přečte a teď přeháním za 9ms nebo 11 spíš to jak se ty disky chovají v provozu a věřte tomu že u nás dostávají pěkně zabrat a většina závad se projevuje jak mi jistě potvrdíte po roce života že MAXTORE!!!!...Ale to zase jenom budeme žvanit a nic nedělat..jak typické že?? nebo by snad někdo měl ochotu a zájem?

Odpovědět0  0
Neni dulezite | 13.9.200212:02

Mam nekolik WD1200JB a jeden WD300BB jsou jsou naprosto tiche a doposud i zcela spolehlive. Nejhorsi simulatory kulometne palby dela "slavna" firma IBM - je jedno jaky model, vsechno to jsou drkotajici varice s pulrocni vydrzi, ktere se navrch jeste udesne pomalu roztacej i dotacej...

Odpovědět0  0
Slam | 13.9.200212:05

Zbytecne a trapne (vzhledem k prichodu SerialATA) ATA133 podporuje akorat Maxtor - takze aby to znova omilali v kazdem testu, je zbytecne. Zbytecne proto, ze ani nejrychlejsi soucasne disky zdaleka nazahlti ani ATA100, natoz exotickych 133...

Odpovědět0  0
MG | 13.9.200215:27

Take mam disk IBM a uz jsem ho jednou reklamoval. Nicmene si nemyslim, ze by IBMka byly shity. Je pravda, ze nektere serie nebyly uplne bez much, ale
to se zatim "povedlo" vsem vyrobcum HD. Viz 2 plotnovy
WesternDigital, predchozi Seagaty atd.

Odpovědět0  0
Martin | 13.9.200220:12

Tak to mas velky stesti,v praci jsme staveli PC s 2x IBM 80GB, stejny typ, jeden funguje, ten druhy se ani neroztocil. Vyreklamovany novy disk se sice roztocil, ale rval jako cirkularka a to bylo vsechno co dokazal. Takze disky IBM nikdy vice. Toto se mi s Maxtory, Seagaty ci Western-digitaly nikdy nestalo - smejdovost 67 %

Odpovědět0  0
Martin | 13.9.200220:16

Jeste bych doplnil, kdyz reklamuje disk vetsi firma vetsinou muze ty 3 tydny cekat (nebo jejich nasobek - v pripade IBM:-)) )ale co chudak soukromnik, ktery nemuze mit disk do zasoby a tak je proste bez pocitace.

Odpovědět0  0
bj - Josef Burda | 13.9.200222:47

TAk sem si dal práci a našel jsem pár článků na internetu. Je sice fajn, že Vy jako údajně největší distributor má doma IBM disk bezporoblémový, ale mě jako zákazníka točí, že už měl během 8 měsíců disk 2měsíce v servisu a už mi ho dvakrát vyměnily. Ohledně omezené doby běhu na 333hodin/měsíc jsem našel článek, kde je doslova psáno, že se 120GXP nehodí do pc které jedou pořád - můj případ kdy se PC jen občas restartuje, jinak je přes RAID připojen neustále.
Taky doporučuju zájemcům o kvality 120GXP a jiným diskům od IBM diskuzi co se rozpoutala po recenzi na 120GXP:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
A vysvětlení situace s Hitachi:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Odpovědět0  0
bj - Josef Burda | 13.9.200222:50

A jen dodám informaci o tom, že se IBM zbavuje divize disků:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Odpovědět0  0
Petr | 13.9.200220:56

Mám GXP60, 60GB už rok a pohoda a naprostá spokojenost. Mám UPS, takže je to možná tím. Uvažuji o přidání WD 80GB 8MB. Kolik GB unesou W98?

Odpovědět0  0
Matias | 13.9.20029:11

Skoda, ze ste do testu nezaradili 2 disky od WD se stejnou rychlosti otaceni, kapacitou, ale ruznym bufferem.

Odpovědět0  0
to Pawel Strakoff | 13.9.200210:20

nechcem vidiet v akom stave to mas po roku pouzivania takymto stylom, nekric hop....

Odpovědět0  0
vetrelec | 13.9.200212:17

Ano typicky ctenar deniku Blesk a jinych vtipnych casopisu.Za prve nikd enebylo napsano ani slovem ze by IBm disk mel bezet maximalne 8hodin denne a ani to nebylo vyslovne doporuceno.jen byla uvedena typicka provozni zatez a predpokladana zivotnost.To ze si te par blbcu neznalych anglictiny prelozilo jinak a blbe je jen jejich problem ale je skoda ze stado jako jsi i nepochybne ty to bere jako fakt.Dale to ze IBM se spojila s Hitachi a postavila jim fabriku je najednou problem a dukaz nekvality?zajimave ze toto udelala Quantum dnes Maxtor a vsichni rikali jak to je dobre ze kvalita pujde dal.A to ze se firmy spojuji je zcela bezna vec.Ze tobe se podelali vsechny disky je mozne me se zatim nepodelal ani jeden IBM a to nevypinam PC vubec a bezi 24hodin denne.GXP60 60GB mi uz beha 1 rok a pul v pohode,GXP120 jiz trictvrte roku a opet bez chybicky.A jinak pro tvoji informaci a nejen tvoji mimo jine jsme nejvetsi distributor SEAGATE,MAXTOR a IBM disku a kdyz kouknu na reklamace na servis tak vidim obrovskou hromadu Seagate vedle ni polovicni hromadu Maxtor a vedle se krci kolem 25-30 IBM.Jestli tohle neni dostatecne vymluvne vrat se k platkum typu SPY a Blesk a notujte si se spravnejma chlapama u Staropramenu:-)

Odpovědět0  0
Pawel Strakoff | 12.9.200222:32

Mam uz rok IBM 40GB,7200, kdysi za 5500 a za ten rok nemam ani 1 vadny sektor, disk je tichounky jako mys a jeste se nestal zadny problem. Mel jsem uz 2x zkrat, nekolik vypadku proudu a snad 200 tvrdych restartu(quli prehrivani systemu, mam komp v malem a uzavrenem pokoji). Za celou dobu jsem neudelal ani 1 scandisk nebo fragmentaci a jedu 24/7. Nemam ho nijak rozdeleny a je nonstop temer plny a neustale mazu/zapisuju (sosam filmy, podivam, smazu)
Tak pokud nekdo kupuje disk, at si nejdriv zjisti i neco o nem krome kapacity a znacky.

Odpovědět0  0
Neni dulezite | 13.9.200211:59

Co si to tu vymyslis za sileny krece?!? To jako jenom s IBMkama vsichni hazej, ze se mi podelali vsechny 4, co jsem driv mel do pul roku a byly pritom ruznych velikosti i modelovych rad. Kdyby IBM byly tak "skvely" disky, jak se nas tu snazis nepresvedcive presvedcit, tak proc nejdriv rikali, ze disk muze bezet maximalne 8 hodin v kuse a nakonec to zabalili uplne a prodali diskovou divizi Hitachi? To asi nebylo pod vlivem velkeho uspechu na trhu...

Odpovědět0  0
Peter | 12.9.200221:05

Asi by ste ten clanok nemali ani pisat dalej, pretoze uz asi nikoho nezaujima, aky je disk vykonny, ale skor aku ma kapacitu. Ak chce niekto rychlejsi disk, siahne po 10K alebo dokonca po 15K disku, rozhranie SCSI160. IDE disky su vseobecne zname svojou rychlostou, a 7200rpm-ky su natolko rychle, ze stacia ako aj na hry, databazove aplikacie, ci uz aj grabovanie videa. Rozdiely, ktore najdete, budu asi len rozdielmi minimalnymi, rozhranie ATA 133 je asi o 5% rychlejsie. Preco ste si nezohnali nieco na sposob SERIAL ATA V ??? myslim, ze to by potesilo mnohych ludi :-)) pa, a este cosi, ak chcete stravit cely vikend s testovanim tych diskov, tak potom ktutim hlavou a pytam sa, ci tych 11-diskov stoji za tych par cisielok. Ale asi to dopadne tak, ze to niekto pozliepa za par hodin, co je uplne realne a vysledky ktore dodate, sami tazko budete verit, ci je to tak alebo onak. Radsej by som sa pred tymto testom spytal najpr ludi, ake maju skusenosti, malu anketku, a potom by som cosi taketo zacal. Je vobec o toto zaujem ???? Myslim, ze nie je. Dovi, surfista zo SLOVENSKA.

Odpovědět0  0
dea | 12.9.200220:49

hm..je to presne tak IBM sracka nejvetsi ale uz se mi voddelali i 2 Seagaty..takze ehm ale je fakt ze to byly jaen ATA II ten ty ATA IV sou prej good...vsem doporucuju i kdyz treba nejsou nejrychlejsi nejspolehlivejsi kazdopadne....tak hodne stesti... Seagate uz to u me stejne vyhral!!!!!

Odpovědět0  0
Lord.Psycho | 12.9.200222:58

Tak to je prispevek opravdu k smichu:))
1. nemas uvedena rada disku- 75GXP je celkem rozdilna vec od 120GXP
2. predpokladam, ze jsi o HW, nebo aspon o HDD moc nevedel, kazdej, kdo se v tom trochu vyzna, vi, ze IBMka z Madarska jsou opravdu shity... Pokud jsi slysel samou chvalu tak to byla chvala na Taiwansky IBMka:)
3. prave proto, ze rikas, ze to jsou "smejdy", tak by se to melo testnout a zverejnit! Aspon uvidis, jak trefny byly ty tvy "smejdy"

Nejsem zadnej IBM nadsenec, ale delali jsme nedavno s kamosema test s diskama a muzu rict, ze je IBM sice o malinko hlucnejsi (jen malinko!!), ale opravdu v mnoha aplikacich je rychlejsi. Vykonnostne jsou jinak Maxtory podobne se Seagaty.
Mam 80GB IBM 120GXP 7200rpm asi 2 mesice a jsem vic nez spokojen.
Tento prispevek budiz poucenim pro novacky v hardwarech:)

Odpovědět0  0
bj - Josef Burda | 13.9.20022:33

No ja zkusenost sice nemam ani s 75GXP, ani s 120GXP. V Unoru sem si poridil IBM GXP60 kapacity 60GB, a byla to velka chyba. Poprve se podelal v dubnu, data nesla zachranit ani na jinem PC(prisel jsem tak o ceny dokumenty). Tak mi ho vymenili. Tento disk vydrzel misto 2 mesicu celych 5 mesicu a zase odporoucel. Nastesti uz data se podarilo u kamarada jeste prepalit a zacatkem srpna mi vymeli treti kus. Ted se jen snazim mit na disku co nejmin dat a cekam az potreti umre a necham si vratit penize a za ne si koupim asi WD s tou 8MB cache. Nikdy uz ne IBM. Jen podotknu ze prvni byl Madarskej, druhej z Taiwanu a treti je opet z Madarska :-( - takze sance na rychly upgrade je velika :-)

Odpovědět0  0
vetrelec | 13.9.20028:01

IBM rozhodne smejd neni ale pokud nekdo kupuje tyto disky od obchodniku kteri s bednama hazej,kopou do nich at si nadava sobe.
Mam IBM jiz od dob Amigy a ani jeden se mi nevy...l.Samozrejme ze chlazeni vetrakem mam odjakziva a nikdy nic.Mam doma i seagate i Maxtor.Seagate sem menil uz dvakrat.Maxtor zuatim ok.Kazdopadne kdo tvrdi ze je IBM spatnej je mentalne lehce zaostalej.neni to samozrejme pravda a IBM jsou nejen ok disky ale jedny z nejrychlejsich na trhu.Ostatne megatest vysel na technetu kde disky meli vsechny a ne jen par vybranejch kusu jako tady.
Kazdopadne kdyz koupit IBM tak za prve nekde kde je nevozej na privesnem voziku za autem viz nejmenovany distributor,kde nekopou do beden ci kde jim nepadaj z jesterky viz dalsi dokumentovane priklady.A za dalsi nemit treba zdroj Morex a tak.V techto pripadech za nic IBM nemuze ale natvrdlej uzivatel.A pokud nechladi tak at se nedivi.Vsechny disky 7200 otacek se maj chladit pokud si nekdo mysli ze ne je ignorant a preji mu brzkou ztratu dat.

Odpovědět0  0
bj - Josef Burda | 13.9.20028:20

No. Nechci Ti brat iluze, ale jak sem psal o par radku niz, tak se mi od unora do soucasnosti podelali dvakrat prave disk od IBM, takze z myho pohledu je to jasny - IBM uz nikdy. Nermyslim si ze velkoobchod EDsystem je nejakej prcek kterej prevazi zbozi zpusobem ktery popisujes.

Odpovědět0  0
Kufr | 12.9.200220:48

V jednom komentáři píšete, že test je již provedený. Doufám, že jste sledovali i teplotu disků. Pokud ne, zkuste prosím alespoň uvést maximum dostupných informací o teplotě, které udávají výrobci a které naměřili v jiných testech na jiných serverech. Předem děkuji.

Odpovědět0  0
Miroslav Chládek | 12.9.200219:16

Těch disků mohlo být opravdu o trochu víc. Mohli tam být aspoň dva disky od IBM. Pod názvem si představuji že v testu bude aspoň 15 disků. Je to škoda protože ve skutečnosti nezjistíme který disk je pro uživatele v této době nejlepší.

Odpovědět0  0
mic | 12.9.200214:07

Mno uvod resp. nadpis je hezky.Nadseni me opadlo hned po precteni prvni stranky.A jsem moc zvedavy jak to bude pokracovat a ruzove to teda nevidim.Proc vubec se poustite do testu kdyz toho vybaveni mate tak malo?? at uz disku,radicu,platforem?? Na druhou stranu jsem rad ze aspon nekdo neco,byt s malem podnika,ono v posledni dobe najit nekde nejake rozsahle objektivni testy je unikum..bohuzel.. Takze vzhuru do toho

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 12.9.200214:11

Já si původně přestavoval, že těch disků bude cca 3x tolik. Jenomže distributoři mají malé marže na discích a ceny rychle padají >> ochota k zápůjčkám je minimální >> disků v testu je málo.

Odpovědět0  0
Michalek | 12.9.200214:23

takovy smejdy netestujte

IBM to je hrob a ne hardisk

mam jiz 4 reklamace na 2 discich a to nejsem sam
driv to deleli dobre dost lidi si je chvalilo tak jsem koupil 40GB 7200 2MB za bratru 5 s dani a dnes horce lituji

IBM NEBRAT

Odpovědět0  0
Smith | 12.9.200220:08

Máš pravdu! IBM jsou shity a dobře že je do testu nedali.
Já si před dvěma měsíci kupoval disk a chtěl první od IBM, ale pak
mi každý řekl že jsou to špatné HDD a tak jsem si koupil Seagate!

Odpovědět0  0
Jarry | 12.9.200213:46

No ja neviem, ale toto nazvat megatestom? 11 diskov, 1 cpu, 1 radic, 2 benchmarky, to sa nazyva megatest???

Asi taketo pripomienky mam:
1. Samozrejme mali byt testovane aj v ATA133. Nas, koncovych uzivatelov, nemusi zaujimat, ci nieco je/neni standart, dolezitejsie je, ze disky aj radice s podporou ATA133 mame, tak ich vyuzijme! Ved to je to co nas zaujima, co realne mozeme z toho-ktoreho disku dostat, nie to ci ata_xyz je kdesi akymsi standartom ci nie...

2. Pochopitelne testovacia platforma mala byt sirsia. Mohlo tam byt aj amd s cipsetmi via, sis, + pridavne radice promise a hpt (a samozrejme aj pestrejsia paleta cipsetov pre P4). To su vsetko dnes bezne veci, takisto ako raid 0,1,0+1 (co tiez moze uzivatela zaujimat).

3. Paleta diskov je prilis mala! 7 v kategorii 5400rpm + 4 7200rpm (nie som si isty, ci to nema byt naopak, pri tabulkach to mate dopletene), to je katastrofalne malo! Kde su disky IBM, kde Firebally (byvaly quantum), kde Samsungy? Samozrejme, kazdy vyrobca ma niekolko typovych rad, kazda cielena na iny segment (napr. Maxtor DiamondMax D740X/Plus, Seagate Baracuta ATAIII/IV), aj to treba zohladnit a rozsirit vyber.

4. Iba 2 benchmarky? Sandra + HDTach? To je vsetko syntetika (sice dobra, najma hdtach), kde je nejaka prakticka aplikacia?

No, zaverom asi tolko: takyto test ako pripravujete, by som sa neodvazil nazvat ani "velkym testom", nieto "megatestom"...

Odpovědět0  0
Martin Koníček | 12.9.200212:57

Zkuste také změřit hlučnost, zajímalo by mě, jestli je dnes tišší Maxtor nebo Seagate... Případně jak se polepšil WD...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 12.9.200213:03

Test je již zpracovaný a připravený, bohužel na měření hlučnosti není redakce vybavena :-(. Subjektivně však mezi disky nejsou velké rozdíly.

Odpovědět0  0
viktime | 12.9.200212:08

A nezapomente pri testu koukat i na podporu a ruzne bonusy k diskum at si muzou zacatecnici udelat poradny obrazek o firmach zabyvajicich se vyrobou hardisku, viz. nove zavedena rocni zaruka od maxtoru :)

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 12.9.200211:16

Rád bych se všem omluvil za absenci již napsaných komentářů. Došlo k chybě redakčního systému a bylo nutné celý článek vytvořit znovu.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 12.9.200211:17

Pevné disky IBM nám přislíbila společnot Expert a Partner, bohužel zůstalo pouze u slibu.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.