reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

MSI GeForce GTX 960 Gaming 4G: vyplatí se 4 GB VRAM?

6.5.2015, Pavel Šantrůček, recenze
MSI GeForce GTX 960 Gaming 4G: vyplatí se 4 GB VRAM?
MSI GTX 960 Gaming 4G je další grafickou kartou založenou na grafickém čipu GM206 (GTX 960), tentokrát s posílenou pamětí na 4 GB. A právě o tom, jaké výhody nám poskytuje tato větší VRAM ve hrách a jestli se nám toto řešení vůbec vyplatí, bude dnešní článek.

Metro Last Light




Hra je v metodice kvůli tomu, že je to klasika a když je potřeba někdy naměřit PhysX přes GPU, je tu od toho právě Metro. Metro Last Light je pokračování FPS hry Metro 2033 vytvořené vývojovým studiem 4A Games v programu TWIMTBP a běžící na vlastním engine 4AEngine. Hra obsahuje vlastní benchmark, který je měřen pomocí FRAPS v délce 168 sekund.

Rozlišení 1920x1080


Metro Last Light graf
Snímková frekvence je totožná u obou grafických karet.

Metro Last Light graf
Hra v rozlišení 1920x1080 využívá maximálně 1,5 GB VRAM.


Pro zvětšení klikněte na obrázek


Metro Last Light graf
Míra stutteringu je prakticky stejná u obou grafických karet.

Metro Last Light graf
Vytížení sběrnice PCI-E je u obou grafických karet podobné.

Metro Last Light graf
Propady výkonu GPU jsou malinko vyšší, nicméně jsou u obou karet stejné.


Rozlišení 2560x1440


Metro Last Light graf 2K
Snímková frekvence je totožná u obou grafických karet.

Metro Last Light graf 2K
Hra v rozlišení 2560x1440 využívá maximálně 1,3 GB VRAM.


Pro zvětšení klikněte na obrázek


Metro Last Light graf 2K
Míra stutteringu je prakticky stejná u obou grafických karet.

Metro Last Light graf 2K
Vytížení sběrnice PCI-E je u obou grafických karet podobné.

Metro Last Light graf 2K
Vytížení obou GPU opět není na 100 %, ale propady jsou podobné.

Metro Last Light si vezme v rozlišení 2560x1440 maximálně nějakých 1250 MB, takže je opět jasné, že VRAM o velikosti 4 GB nebude mít na výsledek žádný vliv. Snímková frekvence u obou grafických karet je prakticky stejná a stejné je to také se stutteringem. Nic, čemu by v této hře mohla pomoci větší VRAM, zde prostě není.

reklama