MSI NX6800GT PCIe - hi-end alias GeForce 6800GT
2.3.2005, Zdeněk Kabát, recenze
S dostupností série GeForce 6800 pro sběrnici PCI Express x16 to vypadalo dlouhou dobu bledě a teprve v posledních cca třech týdnech lze "GT" verzi tohoto rychlíka zakoupit i u nás. Rozhodli jsme se podívat na zoubek výrobci nejznámějšímu ze známých - na kartu MSI NX6800GT-T2D256E. A vězte, že dopadla výborně.
Kapitoly článku:
- MSI NX6800GT PCIe - hi-end alias GeForce 6800GT
- MSI NX6800GT-T2D256E detailně
- Syntetické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE
- Tváří v tvář - GeForce 6800GT vs. Radeon X800XL
- Hluk a přetaktování
- Závěr
Far Cry
Zde bych rád upozornil na rozdíly mezi novými Radeony X800 "R430" a ostatními kartami ATi, protože nové Radeony jsem testoval s ovladači Catalyst 5.2, které ve Far Cry způsobily poměrně vysoký nárůst výkonu (hlavně v 1600x1200). Proto jsou sice grafy částečně zkreslené, ovšem na srovnání s nVidií stačí.
Graf 7 - Far Cry (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 8 - Far Cry (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
Graf 9 - Far Cry (default) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
Ve Far Cry jsou obecně lepší grafické karty od ATi a když k tomu přičteme použití nových optimalizovaných ovladačů, ztrácí GeForce 6800GT na hi-endové Radeony X800 poměrně dost.
Graf 10 - Far Cry (default) - závislost na rozlišení a FSAA
Ve spojnicovém grafu, který je možná trochu nepřehledný, se na horních stupínkách pohybují oba 16-pipelinové Radeony, ale GeForce 6800GT je svým výkonem jen kousek pod nimi. Žádný velký propad se v defaultním timedemu nekoná.
Graf 11 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 12 - Far Cry (cooler01) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 13 - Far Cry (cooler01) - 1280x1024 / 4xFSAA, 8xAF
Na mapě cooler01 si již GeForce 6800GT vede lépe a v náročnějších nastaveních překonává Radeon X800XL. Rozdíl sice není nijak přesvědčivý, ale to nebude snad v žádném testu (kromě Doomu 3 a Half-Life 2).
Graf 14 - Far Cry (cooler01)
Žlutá linka, symbolizující ve spojnicovém grafu naši testovanou MSI, svým průběhem obtesává výkon Radeonu X800XL, třikrát je o něco rychlejší, třikrát o něco pomalejší.
Zde bych rád upozornil na rozdíly mezi novými Radeony X800 "R430" a ostatními kartami ATi, protože nové Radeony jsem testoval s ovladači Catalyst 5.2, které ve Far Cry způsobily poměrně vysoký nárůst výkonu (hlavně v 1600x1200). Proto jsou sice grafy částečně zkreslené, ovšem na srovnání s nVidií stačí.
Graf 7 - Far Cry (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 8 - Far Cry (default) - 1024x768 / 4xFSAA, 8xAF
Graf 9 - Far Cry (default) - 1600x1200 / 4xFSAA, 8xAF
Ve Far Cry jsou obecně lepší grafické karty od ATi a když k tomu přičteme použití nových optimalizovaných ovladačů, ztrácí GeForce 6800GT na hi-endové Radeony X800 poměrně dost.
Graf 10 - Far Cry (default) - závislost na rozlišení a FSAA
Ve spojnicovém grafu, který je možná trochu nepřehledný, se na horních stupínkách pohybují oba 16-pipelinové Radeony, ale GeForce 6800GT je svým výkonem jen kousek pod nimi. Žádný velký propad se v defaultním timedemu nekoná.
Graf 11 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 12 - Far Cry (cooler01) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Graf 13 - Far Cry (cooler01) - 1280x1024 / 4xFSAA, 8xAF
Na mapě cooler01 si již GeForce 6800GT vede lépe a v náročnějších nastaveních překonává Radeon X800XL. Rozdíl sice není nijak přesvědčivý, ale to nebude snad v žádném testu (kromě Doomu 3 a Half-Life 2).
Graf 14 - Far Cry (cooler01)
Žlutá linka, symbolizující ve spojnicovém grafu naši testovanou MSI, svým průběhem obtesává výkon Radeonu X800XL, třikrát je o něco rychlejší, třikrát o něco pomalejší.