Nový Celeron je zde!
15.5.2002, Pavel Švéda, recenze
Svět Hardware je opět mezi prvními a jako jeden z členů přední linie Vám přináší čerstvé testy zbrusu nového produktu firmy Intel - P4 Celeron 1,7 GHz. Jistě Vás bude zajímat jak si Celeron vedl v testech spolu s "plnokrevnou" P4 Northwood 1,8 GHz, proto čtěte dále.
Kapitoly článku:
- Nový Celeron je zde!
- Použité benchmarky a jejich nastavení
- Výsledky testů I
- Výsledky testů II a závěr
3DMark 2001SE (build 300)
Nová verze asi nejpopulárnějšího a jednoho z nejnáročnějších současných benchmarků grafického subsystému počítače. Oproti předešlé verzi 2001 přibyl test Advanced Pixel Shader (má číslo 16) a program doznal další drobná vylepšení. Zhruba v šesti minutách proběhne celkem 17 testů pro dané rozlišení a barevnou hloubku, přičemž každý z nich je zaměřen na určitou dílčí část 3D renderingu. Měří se počet FPS jednotlivých testů, které jsou na závěr ohodnoceny příslušnými koeficienty podle náročnosti a zkompilovány do výsledného Overall Score. Benchmark pracuje pod rozhraním DirectX.
Nastavení:
Quake III Arena (v1.09)
Tato oblíbená hra nám velmi dobře posloužila k otestování výkonu pod rozhraním OpenGL. Jako benchmark bylo použito standardně dodávané Demo001. Po aktivaci benchmarkového modu v konzoli příkazem timedemo 1a následném spuštění vlastního měření příkazem demo demo001 proběhne demo nejvyšší možnou rychlostí, jakou daná konfigurace umožňuje a podle výsledného času testu je pak spočítán průměrný počet FPS.
Nastavení:
Sisoft Sandra 2002
Zřejmě nejuznávanější tester CPU, pamětí a koneckonců celého systému vůbec. Poskytuje velmi podrobné informace o jednotlivých komponentách počítače, o jejich driverech a další informace týkající se spojení HW a Windows. Použili jsme tři testy:
Nová verze asi nejpopulárnějšího a jednoho z nejnáročnějších současných benchmarků grafického subsystému počítače. Oproti předešlé verzi 2001 přibyl test Advanced Pixel Shader (má číslo 16) a program doznal další drobná vylepšení. Zhruba v šesti minutách proběhne celkem 17 testů pro dané rozlišení a barevnou hloubku, přičemž každý z nich je zaměřen na určitou dílčí část 3D renderingu. Měří se počet FPS jednotlivých testů, které jsou na závěr ohodnoceny příslušnými koeficienty podle náročnosti a zkompilovány do výsledného Overall Score. Benchmark pracuje pod rozhraním DirectX.
Nastavení:
- Resolution and color - 1024 x 768, 32 bit
- Antialiasing - none
- Frame Buffer - double
- Texture - 32 bit
- Z-Buffer Depth - 24 bit
- Rendering Pipeline - D3D Hardware T&L
Quake III Arena (v1.09)
Tato oblíbená hra nám velmi dobře posloužila k otestování výkonu pod rozhraním OpenGL. Jako benchmark bylo použito standardně dodávané Demo001. Po aktivaci benchmarkového modu v konzoli příkazem timedemo 1a následném spuštění vlastního měření příkazem demo demo001 proběhne demo nejvyšší možnou rychlostí, jakou daná konfigurace umožňuje a podle výsledného času testu je pak spočítán průměrný počet FPS.
Nastavení:
- GL Driver - DEFAULT
- GL Extension - ON
- Video Mode - 640 x 480, 800 x 600, 1024 x 768., 1280 x 1024
- Color Depth - 32 bit
- Fullscreen - ON
- Lighting - LIGHTMAP
- Geometric Detail - HIGH
- Texture Detail - MAX
- Texture Quality - 32 bit
- Texture Filter - TRILINEAR
Sisoft Sandra 2002
Zřejmě nejuznávanější tester CPU, pamětí a koneckonců celého systému vůbec. Poskytuje velmi podrobné informace o jednotlivých komponentách počítače, o jejich driverech a další informace týkající se spojení HW a Windows. Použili jsme tři testy:
- CPU Benchmark - Dhrystone udává počet milionů celočíselných operací za sekundu, Whetstone neceločíselných.
- CPU Multi-Media Benchmark - výpočtem fraktálových obrazců zkouší multimediální výkon procesoru a to jak v celočíselných výpočtech (MMX), tak i v operacích s plovoucí řádovou čárkou (SSE, SSE2, 3DNow,…). Výsledky se udávají v počtech iterací za sekudnu.
- Memory Benchmark - testuje rychlost paměťové sběrnice. Výsledné hodnoty jsou objemy přenesených dat v megabytech za sekundu.