nVidia GeForce 6800GS - protiútok na pozice ATi
8.11.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Včera nVidia oficiálně uvedla "novou" grafickou kartu s označením GeForce 6800GS, která svými specifikacemi a cenou zapadá do vyššího mainstreamu a měla by tak konkurovat grafikám ATi Radeon X800GTO a X1600XT. Protože jsme dostali kartu přímo od nVidie detailně jsme ji pro vás otestovali. A rozhodně nedopadla špatně.
Kapitoly článku:
- nVidia GeForce 6800GS - protiútok na pozice ATi
- Detailní pohled na GeForce 6800GS
- Diagnostika, teploty a přetaktování
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shadery
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, UT2004, Counter-Strike Source
- Splinter Cell, Serious Sam SE, Pacific Fighters
- Doom 3, Chronicles of Riddick
- Tváří v tvář ATi, dopad FSAA na výkon
- Závěr
Dále se podívejme na Splinter Cell, ve kterém se oba zelené sloupečky umisťují na horních dvou pozicích. Rozdíly jsou překvapivě velké, což je plus pro nVidii.
Serious Sam SE spuštěný v módu Direct3D vyhovuje také GeForce 6800GS velmi dobře. Ta je ve všech případech rychlejší než GeForce 6800GT, o Radeonech ani nemluvě.
Letecký simulátor Pacific Fighters je první hrou využívající OpenGL, na kterou se v této recenzi podíváme. Výkon nVidie je samozřejmě vyšší než výkon Radeonů, což je dáno již tradiční lepší podporou OGL ze strany ovladačů ForceWare. Rozdíly nepřetaktované GeForce 6800GS a Radeonu X800GTO jsou brutální.