nVidia GeForce 6800GS - protiútok na pozice ATi
8.11.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Včera nVidia oficiálně uvedla "novou" grafickou kartu s označením GeForce 6800GS, která svými specifikacemi a cenou zapadá do vyššího mainstreamu a měla by tak konkurovat grafikám ATi Radeon X800GTO a X1600XT. Protože jsme dostali kartu přímo od nVidie detailně jsme ji pro vás otestovali. A rozhodně nedopadla špatně.
Kapitoly článku:
- nVidia GeForce 6800GS - protiútok na pozice ATi
- Detailní pohled na GeForce 6800GS
- Diagnostika, teploty a přetaktování
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shadery
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, UT2004, Counter-Strike Source
- Splinter Cell, Serious Sam SE, Pacific Fighters
- Doom 3, Chronicles of Riddick
- Tváří v tvář ATi, dopad FSAA na výkon
- Závěr
Test fillrate ukazuje rychlost karty ve vyplňování pixelů na připravené geometrické modely, tedy texturování a jeho hrubý výkon. V singletexturingu, to je velmi zajímavé, je GeForce 6800GS jasně nejrychlejší, ovšem v multitexturingu, kdy je nanášeno více textur najednou, se propadá na třetí místo.
Dále zde máme test pixel shaderu, jehož účelem je otestovat, jak rychle jsou prováděny instrukce pracující s pixely a osvětlující scénu. V ní je GeForce 6800GS rychlejší než GeForce 6800GT, což je dáno vysokými frekvencemi.
Vertex shader na druhou stranu testuje rychlost transformace scény, translace a rotace vrcholů apod. V těchto operacích bývají rychlejší Radeony, což se zde jasně projevuje (kromě 3DMarku03).
Jako dodatek ještě uvádím komplexnější test shaderů v podání Ragtroll z 3DMarku03. Zde jsou mohutně využity vertex i pixel pipelines a jak vidíte, nVidii to vcelku vyhovuje.