nVidia GeForce 6800GS - protiútok na pozice ATi
8.11.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Včera nVidia oficiálně uvedla "novou" grafickou kartu s označením GeForce 6800GS, která svými specifikacemi a cenou zapadá do vyššího mainstreamu a měla by tak konkurovat grafikám ATi Radeon X800GTO a X1600XT. Protože jsme dostali kartu přímo od nVidie detailně jsme ji pro vás otestovali. A rozhodně nedopadla špatně.
Kapitoly článku:
- nVidia GeForce 6800GS - protiútok na pozice ATi
- Detailní pohled na GeForce 6800GS
- Diagnostika, teploty a přetaktování
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shadery
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, UT2004, Counter-Strike Source
- Splinter Cell, Serious Sam SE, Pacific Fighters
- Doom 3, Chronicles of Riddick
- Tváří v tvář ATi, dopad FSAA na výkon
- Závěr
Shadery velmi intenzivně využívající Tomb Raider je opět pro GeForce 6800GS jako stvořený. Ať už v hrubém výkonu nebo při zapnutém FSAA, tato novinka od nVidie je na tom prakticky stejně jako o něco málo dražší Radeon X800XL, ovšem po přetaktování rostou fps průměrně o 18%. Velmi pěkné.
Unreal Tournament 2004 je velmi závislý na výkonu procesoru, a tak ho uvádím jen při zapnutém 4x FSAA a 8x AF. Výsledky se od předchozích kapitol až o tolik neliší.
Counter-Strike Source se pokusím v blízké době nahradit hrou Day of Defeat, ovšem prozatím je stále poměrně dobrým měřítkem výkonu. Jak vidíte, v základním výkonu je GeForce 6800GS podstatně výkonnější než Radeon X800GTO, po přetaktování obou karet se ale rozdíl zmenšuje.