reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.11.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Včera nVidia oficiálně uvedla "novou" grafickou kartu s označením GeForce 6800GS, která svými specifikacemi a cenou zapadá do vyššího mainstreamu a měla by tak konkurovat grafikám ATi Radeon X800GTO a X1600XT. Protože jsme dostali kartu přímo od nVidie detailně jsme ji pro vás otestovali. A rozhodně nedopadla špatně.
1  2  
bartali | 13.11.200623:11
Ještě tu postrádám srovnání v případě že přetaktuji 6800GT 256MBIT mám verzi pro AGP a přetaktovávám ji standardně na 440MHz víc sem se neodvážil paměti mám na 1100 Mhz
Odpovědět0  0
Martinelvis | 1.1.200617:12
Dobrý den chtěl bych vyměnit moji grafiku mam Nvidia Geforce Fx 5200 a pc AMD Sempron 2400+1,6Gh ,512 RAM základní deska n vidia­-nforce.Co mi doporučíte.Děkuji za odpověď
Odpovědět0  0
Izer | 30.11.200522:23
Tak jsem ji dal na 530Mhz­/1290MHz a jede naprosto bez artefaktů ­( Most Wanted, Battlefield 2, Far Cry­) a teplota je na 65­'C:­)­) 3dMark03 13 368b :­)­) a v 05 6354:­)­) No prostě úplně skvělý. Mám 3000+Venice@1980, 2x512MB Micron 2.5CL, ASUS A8V­-E Deluxe a 350W Fortron. Vřele DOPORUČUJI!!
Odpovědět0  0
drobec.sk | 2.12.200519:58
pod akým programom si ju takto nataktoval? mna riva tuner nepustí nad 380mhz. ak mozes porad.ja mam jadro nataktovane na 380 pamete na 800 a v 3Dmark03 mi dava 9725b moj e­-mail: drobec.sk@seznam.cz diky
Odpovědět0  0
EvilDeath | 27.11.200521:21
Mam 6800GS od leadtek. Jadro jsem dall na 491, pameti na 1300 a teplota: jadro max. 72C, pameti 45C. 3dmark03 z 11000 na 12540. Jinak taktovani pameti zvedlo vykon naprosto minimalne asi zhruba na 11500, kdezto samotne jadro na 12040. Zatim strop jadra nevim, ale rozhodne i tech 490 ukazuje hodne slusnej potencial teto karty. Test o original chladicem. Koupim ARCTIC VGA NV SILENCER 5 rev.3 a pak budu taktovat dal. Nechci prekracovat tech 70stupnu. Jinak ten origos chladic je hodne hlucnej, takze ten ARCTIC je jasna volba. 6800GS stoji 6400Kc. 6800GT stoji 7700Kc takze bych rekl ze jasna volba.
Odpovědět0  0
l-londza | 29.11.200514:44
Cau,
chtel bych se zeptat kde ji maji takto levnou a jake hry k ni leadtek dava. Predem dik pokud odpovis. l­-londza
Odpovědět0  0
Izer | 29.11.200515:10
Tak tu cenu jsem nenašel ani po celodením hledání. Nejlevnější byla na Alfě za 7100, ale Ostrava je totálně z ruky, takže bohužel. Jinak mě karta běží na 500­/1240 a teplota je 64­'C při hraní:­)­) Co jsem našel, tak jde ještě zvednout na 520­-530­/1300...to by byl pak mazec:­)­))
Odpovědět0  0
Izer | 29.11.200515:12
Jinak v 3dMArku 03 dělá 12827b:­) a v 3dMarku 05 6197b na Venice3000+@1980MHz
Odpovědět0  0
EvilDeath | 29.11.200518:14
http:­/­/www.alzasoft.cz­/DetailPage.asp?DPG=57853&CatId=18843291 mozna to bude tim ze ta cena co pisu je bez dane, ale kdo dneska kupuje s dani :o)
Odpovědět0  0
Izer | 29.11.200519:37
Ach tááák:­)­) Tak já musím s daní,pač studuju a nemám si daň kám dát na pořízení...:­((
Odpovědět0  0
intruder (16) | 9.11.200521:43
Sám mám taky 9800Pro a kupovat si 6600GT nemá smysl, mít o max. čtvrtinu větší výkon za 4500,­- ?! Do 6800GT bych šel, KDYBY BYLA !!!!!! Jak jsem napsal v prvním příspěvku ­- vzduchoprázdno.. ATI teď měla dost problému, ale až se třeba rozjede výroba X1x00 naplno, tak si snad najdou čas udělat kartu pro AGP.. GeForcy 7600 a 7200 mají mít stejné PCB jako 6200 a 6600, takže jim nic nebrání v tom,uvést je i pro AGP.. Velice chytré řešní, vyvinout nový čip, osadit do starých ­(a třeba už dopředu vyrobených­) PCB, to by mohli uvést PCI­-E i AGP verzi najednou, takže v únoru nebo březnu se uvidí.. :)
Odpovědět0  0
Razor_cz | 9.11.200521:49
9800pro je o nicem v shaderch proste nestiha pust si call of duty 2 demo a odskrtni DX7 proste si nezahrajes ver mi 9800pro jsem mel ma o neco vetsi vykon jak 5900xt kterou jsem vlastnil taky 6600GT proste je nej volba od Nvidie pro stredni trh a AGP
Odpovědět0  0
intruder (16) | 9.11.200522:19
Call of Duty 2 běží naštěstí na 9800Pro ­(core 378@435 memory 338@365­) solidně v 1024x768 s 2X Anti­-Aliasingem :­) Samo na DX9 a bez softshadows.. Každopádně dneska to je na hry minimum.. Mimochodem multiplayer je SKVĚLÝ !!!
Odpovědět0  0
Razor_cz | 9.11.200522:24
jo taky se mi libi hned jsem si ji objednal sice stoji litr ale bude to peknej darek na vanoce
Odpovědět0  0
Razor_cz | 9.11.200521:51
Odpovědět0  0
intruder (16) | 9.11.200522:05
:­) O tisicovku vic už můžu mít X1600XL i GeForce 7800GT.. Takže to už mě vyjde líp koupit si nový MB i grafiku.. Je stejně nepochopitelné prodávat 6800GT a 7800GT za téměř stejné ceny.. Za 6800GT bych dal max. 8tis..
Odpovědět0  0
Razor_cz | 9.11.200522:17
Bavime se o AGP ne o PCI­-E.Nevim co mas za procik ale abys nemusel kupovat i ten a to by se hodne prodrazilo
Odpovědět0  0
intruder (16) | 9.11.200522:29
Jasně, prodražilo, ale vyhodit 11 táců za grafiku do AGP?! Která je citelně slabší než grafiky pro PCI­-E ve stejné ceně? Navíc asi není skladem, jelikož dodací lhůta u VŠECH je obvykle ihned.. Např. i u X1800XL :­)­)­)­)
Odpovědět0  0
Razor_cz | 9.11.200522:33
No to je jasny ze se nevyplati proto pisu 6600GT
Odpovědět0  0
Razor_cz | 9.11.200521:57
Odpovědět0  0
intruder (16) | 9.11.200522:07
to je tentýž odkaz.. :)
Odpovědět0  0
jiri.faruzel (17) | 10.11.20059:23
Tak si teda pockam do brezna na ty nove karty geforce 7200 ci 7600, jinak mam 64 3000+ ­(kupoval jsme komp, mesic pred uvedenim pcie:­( ,­)kdyz je ta 6600 gt jen o 30%zhruba lepsi nez 9800 tak je asi fakt zbytecny platit za takovou zmenu 4000 kc. tak dik
Odpovědět0  0
kouzelnik | 10.11.200511:10
No nevim jak vy,ale ja si dneska objednal Geforce inno3D 6800GT AGP za krasnych 7500kc i s dph!!!!Otazka je kdy mi prijde,ze:­-­]?Ale za tu cenu nejlepsi volba pro AGP.
Odpovědět0  0
Jaroslav Rybka | 10.11.200511:17
HI. Co já vím, tak přesně tahle karta za tyhle super peníze, je už tak rok skladem nedostupná u všech dodavatelů. Sám jsem ji cca před měsícem chtěl koupit, ale nikde mi neřekli, kdy může být. Tak jsem zvolil Gigabyte 6800GT 256DDR3 za 10.000,­- s ¨mnohem lepším chlazením a jsem plně spokojen.
PS:Být tebou, zavolám si do toho kšeftu, kde si jí kupoval, jestli je skladem, popřípadě do kdy ji jsou schopni dodat. Osobně si myslím, že pokud ji dostaneš, tak kdoví kdy.
Odpovědět0  0
Prnda | 12.11.200518:50
Já bych šel do Radeonu X800GT ­(Sapphire­), má dobrej poměr cena­/výkon, 256MB DDR3 paměti a to ještě 256bit. a hlavně se dělá i pro AGP. Za cenu do 6000,­- s DPH je to dobrá koupě a navíc je tu možnost zprovoznit nějakou tu pipku navíc :­)
Do PCIE bych si koupil jen asi o 300,­- dražsí X800GTO ­(s 12­-ti pipkama­) a zkusil doladit na 16pip.
Odpovědět0  0
Jan Kolaf | 13.11.200520:50
X800GTO nedoladis na 16pip. ani kdyby ses rozsekal :­)­)­) to jde jen GTO2 bohuzel ...
Odpovědět0  0
prnda | 18.11.200510:57
Dovolím si nesouhlasit.
... V Radeonech X800GTO se můžete setkat s chipy R423, R430 a R480.
R480 v sobě ukrývá rovných 16pip., které samozřejmě můžou být funkční. Takže se koukněte pod chladič, ať si kdyžtak ušetříte práci a nemusíte se zbytečně rozkrajovat..:­)­)­)­)
Radeon X800GTO2 má v sobě R480 rovnou ­- ale ta cena už moc dobrá není ­(přes 9000Kč s DPH­).
zde je návod jak ty pipky odblokovat: http:­/­/czhardware.com­/article.php?id=31
Odpovědět0  0
Jan Kofal | 24.11.200522:17
no to jo u GTO je skoro vzdycky R480 ale podle uz dnes svetoznameho navodu to proste nejde :­) nevim proc asi ze nema napajeni ale tim biosem to proste nedas nesouhlasej tam naky ty Fka :­)mam to overeny od majitelu kterej ten bios tam narvali i nasilim ale smula no musime se spokojit s 12pip. :)
Odpovědět0  0
jiri.faruzel (17) | 9.11.200519:51
Chtel bych se zpetat jaka je dnes nejlepsi volba pro agp­(trochu s ohledem na cena­/vykon­), je to porad jeste 6600gt? Ale, nevim jestli se vyplati kupovat tuto kartu kdyz mam radeon 9800, furt cekam az prijde nejaka dobra karta a zatim je vse jen pro pcie:(
Odpovědět0  0
Razor_cz | 9.11.200521:07
AGP asi konci a za lepsi pomer cena­/vykon lepsi karu nez 6600GT nesezenes.Mam pocit ze pro AGP nema cenu kupovat serii 6800GT­-Ultra ktera stoji 2x vic ale vykon 2x vic nema.
Odpovědět0  0
john.don | 9.11.200521:16
Pro AGP je nejlepší 6800LE
Ta jde obvykle odemknout.
Navíc proti 6600GT stojí stejně­(agp verze GT je dražší než nonAGP­)
A má 256bitové paměti.

Je to do AGP nejlepší a nejrychlejší karta.
A má pipelines 8* vertex jednotky 4 ­- byť je zbytek zamčený, ale dá se Rivatunerem odemknout na 12*5 resp. často 12*6­(což je lepší než 16*4­) a velice zřídka až na 16*6.

Snad jsem neslyšel o nikom, komu by nešla odemknout.

Jinak 6800LE pro PCIe není až tak dobrá volba.
Je tam použitý chip dělaný .11,um technologií a obvykle má zbylé jednotky defektní.
Právě protože jich má 12*5.
Odpovědět0  0
Razor_cz | 9.11.200521:44
Slysel neslysel nahodou ji neodemknes a koncis a v tom pripade je horsi jak 6600GT .Neznamena kdyz je 256bit ze je lepsi mozna na papire.GF 5900 ma taky 256 bit.Samotna 6800 ma podobny vykon jak 6600GT.
Odpovědět0  0
alanc | 8.11.200520:23
aby si pripadny zaujemca o tuto kartu urobil rozsirenejsi obraz, tak PCT prinasa odkazy hned na tri servre, kde testovali tuto kartu, a div sa pretaktovanie uz nebolo take skvele..., ale karta si nestoji zle, uvidime ako sa pohne cena 6800GT...
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 8.11.200520:53
Číst jsem se naučil už ve školce, ale ať se dívám, jak se divám, ve dvou ze tří odkazovaných recenzí není o přetaktování ani zmínka. Jediný z vámi zmiňovaných webů, kde GeForce 6800GS přetaktovali, je Guru3D, a to na 480­/555 MHz ­(jádro je na tom tedy lépe­).

Ovšem abych jenom nekritizoval, tak zde je pár dalších webů, kde kartu recenzovali a na několika i taktovali. Jsou to ještě Hartware.net ­(505­/590­), nVNews.net ­(525­/550­) a X­-Bit Labs ­(500­/680­). Takže tady máte černé na bílém, že přetaktování jádra v našem případě je dost podprůměrné, zatímco paměti se mi podařilo přetaktovat v průměru více.
Odpovědět0  0
adams | 8.11.200518:55
To mi hlava nebere. Jestli chápu dobře debatu nademnou, znamená to, že lidi, co vám prodají grafiku, která běhá tak jak má, jen nejde přeprásknout na vysněnou hodnotu jsou vlastně zloději, kteří si zaslouží, abyste ty grafiku ničili, dokud nenarazíte na kousek, který běhá vysoko nad deklarovanými parametry?
Odpovědět0  0
john.don | 9.11.20059:16
Určitě to není morální.
Ale je morální prodávat grafiku se ziskem přes 100% ?

Prostě se s tím počítá.
70% bude ok, zbytek se počítá na zmetky a chyby jiných­(cizích­)....

Takže těch 70% ve své ceně zaplatí i za těch 30%
A je jedno jestli se jim karta rozbije nebo ne.

Ano. Morální to není.
Odpovědět0  0
schali | 8.11.200517:06
Vzdyt to zadna konkurence ATI Radeonu GTO vubec neni.Cena je uplne nekde jinde, na zacatku jsem si myslel, ze se jedna o jasnej kauf, ale cena ukazala kde je pravda.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200517:26
Teď je cena vysoká. Ale za pár ­(2­) měsíce bude úplně jinde.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 8.11.200519:23
to moze platit aj o ATIcke,aj ked nepojde s cenou ­(za tie dva mesiace­) az tak dole ale moze aj ona klesnut.
Odpovědět0  0
schali | 9.11.200519:03
o tom dost pochybuju, na kolika zacinala 6600GT?5,5 nebo 6k?dneska stoji 4500kc, i kdyby GS klesla o 1000Kc, tak to pro me asi nebude zajimava koupe, za 7k to proste mainstream neni.
Odpovědět0  0
MartinMars (19) | 8.11.200515:33
Zdravím
Jako vždy super článek a dobrá debata,
ale kde je odpověď na úvodní otázku? Budou tyto grafické karty i pro AGP nebo ne? Popřípadě kdy?
Mám AGP slot a pradědečka GeForce 2 GTS. Chci pouze vyměnit grafiku a ne téměř celý komp.

Dík a s úctou Mars
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200515:43
LOL.

Hele nebudou na 99%
A může ti to být jedno na 99,5%

Jestli máš nějakýho Athlona 1,4 nebo Celeron 2ghz...to je tak stejně rychlé,
tak tam už stejně končí i třeba taková 6600. Prostě ten comp nedokáže dodat grafice dost dat a tak se grafika celou dobu fláká.

Je to jako dávat do trabanta novej podvozek.
Stejně ti to rychlejc nepojede dokud neuděláš něco s motorem.
Navíc jeslti máš pradědečka compa, vyplatí se ti místo 8 litrů vraženejch do grafárny,
vrazit těch 8 litrů do základní desky, procíku a pamětí. Za to co utržíš za svůj šrot­(pravděpodoboně­) tak dostaneš tak akorát na nějakou tu 6600.
Odpovědět0  0
mika jenckinen | 8.11.200513:35
kamaradovi jsem stavel PC pred nejakou dobou vybrali jsme 6800LE od leadteku ­(znacka neni dulezita­) odemceno 16*6 a core na peknych 385MHz to vse s ALCU chladicem od primecooleru a pameti sli na 800Mhz. holt stesti na kus ale na staricke jadro NV40 130nm to jde :­) az moc chtel jsem si ji koupit taktez, ale znate to koupite to nekomu a jede to na 100% koupite si pro sebe a ani prd... podobne jsem dopadl s R9800SE ... odemknout nesla a pameti sli pretaktovat o 10MHz... nedalo se nic delat musel jsem kartu provozovat na vysokem AGP napeti, coz ji samozrejme odvarilo po 14dnech dvakrat reklamovat a ejhle na treti pokus vysla, zvlada takty mirne nad 9800XT, takze bios s 9800XT a no problem... jen uz zacina karticka belhat pomalosti...
No jinak az bude neco rozumneho na AGP tak se zbudim z lehke letargie... prece nebude NF3 250GB menit za NF4 jen kvuli PCI­-Express.to bych byl blazen, pockam na nejakou starsi bazarovou 6800GT­/ultru :(
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200513:49
,,nedalo se nic delat musel jsem kartu provozovat na vysokem AGP napeti, coz ji samozrejme odvarilo po 14dnech dvakrat reklamovat­"

LOL
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200513:50
Do 14dnů můžeš zboží vrátit bez udání důvodu.
Navíc jestli jde přetaktovat se můžeš přesvědčit už v krámě.
Je to jen o domluvě :­)

Od toho kamenné obchody jsou aby sis tam přišel i s bednou.
Zapojil, odzkoušel a rozhodl se.

Odpovědět0  0
eraser (344) | 8.11.200515:40
To by však musel byť kamenný obchod na úrovni. U nás sa stretávam s opakom, neporadia, neznalého okašlú a dačo vrátiť, či reklamovať, to je horšie ako potrat. A paradox na tom je, že ich to vôbec netrápi a ľudia tam chodia stále nakupovať, lebo nemajú inú možnosť, resp. aj inde sa správajú rovnakým spôsobom a radšej prídu do totálneho nevlúdneho obchodu a kúpia si tam žunt len z dôvodu, že je o 10 korún lacnejší než u konkurencie. Ale ľudia to časom pochopia a prídu na to, že dôležitá je značka, resp. kvalita a podpora. A ochota a vlúdnosť personálu samozrejme na prvom mieste.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200517:17
Pak platí že zloději, který okrade zloděje budiž toto na 100let odpuštěno.
Prostě pak si i třeba takové jednání s poškozováním karty zaslouží.
(Na že bych to schvaloval.­)

Dobrý kamenný obchod by měl:

- poradit
- namontovat
- umožnit vyzkoušení

Taky umožňujeme vyzkoušení. Byť manipulační poplatek je 200,­-
Odpovědět0  0
eraser (344) | 8.11.200518:15
Problém je, že pokial do toho nevidíš, tak ti poradia pre svoj vlastný prospech. Namontujú ti kartu veľmi radi, no zaučtujú si započatú hodinu HW prác, podľa ich cenníka. Vyskúšanie? Možno ti dajú nazrieť, že to skutočne funguje, no na spustenie série testov a nebodaj test pretaktovania, na to môže zákazník zabudnúť. Ak niekto takýto obchod videl na Slovensku, nech mi da vedieť, prídem sa tam veľmi rád pozrieť.

Si pamätám, že som reklamoval kartu v Hodoníne, v celkom slušnej firme a ten trapko ma nechcel pusit k svojmu kompu, povolil až vtedy, keď som mu vysvetlil, koľko s tým robím a chcem vidieť, že som mal pravdu, že skutočne je tá karta vadná. Našťastie som natrafil na pohodáka pri pokladni a normálne mi kartu odčítal a ja som si zobral novú, takže som nemusel čakat 30 dní na reklamáciu.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200518:55
Nojo. Máš pravdu. Záleží na lidech.
Obecně se na lidech v oblasti prodeje dost šetří.
Ty chudáci mají kolikrát i 7tisíc čistýho :­(­(

A jak je to v nějaké prodejně často záleží i na konkrétních lidech.
Často méně než na firmě.
Odpovědět0  0
alanc | 8.11.200510:22
pekny testik,ale ako uz spomenul autor je to referencna karta Nvidie,a skutocnost bude niekde inde,hlavne co sa tyka pretaktovania pameti...
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200510:47
To je pravda. Ve skutečnosti tam budou zhruba 1.6ns Samsungy :­)
Takže paměti půjde taktnout určitě líp.

A naopak shitoví výrobci tam dají bůh ví co jim kde zbyde a tak přetaktování bude horší.

Ale milej zlatej. Tak je to vždycky.
I X800GTO dělají různí výrobci a různě je čubčí.
Někdo dá lepší paměti někdo horší.

To už si musíš pohlídat výběrem výrobce.
Odpovědět0  0
alanc | 8.11.200512:11
hej,ale bavime sa tu o referencnej karte Nvidie s 2ns pametami
si myslis ,ze ­"obycajny­" vyrobcovia aby udrzali cenu tam daju 1,6ns pamete?,mozno ze ju tam prasknu Asus,Gigabyte ale ta cena bude ovela vyssia...a teda aj autor to spomina ze drviva vacsina osadi 2ns pametami,a ze som videl karty s 2ns vytiahnutymi na 1300 malo....drviva vacsina koncila niekde medzi 1160­-1200­/­-tot pointa/
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200512:43
NVIDIA řekla:

BUDOU TAM 2ns paměti

A holt paměti od Samsungu jdou slušně přetaktovat.
Paměti od jiných výrobců třeba hůře.
(Nemám přehled kdo všechno teď dělá GDR3 paměti.­)

A ASUS, GIGABYTE ...hm... dělají solidní grafiky,
ASUS je má dokonce velice levný highend ..viz ceník v Levi.

Ale spíš bych věřil třeba Leadteku nebo Gainwardu že tam nacpou lepší paměti.
XFX možná taky. Do MSI nevidím.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200512:52
Pro mě je MSI urážkou pro základní desky.
Nemám je rád. Hodně práce..nespokojení zákazníci...straší na nich podle mě až moc často.

Ale VGA MSI dělá myslím celkem dobré.

Ono na tom snad ani není co pokazit.
Referenční desighn dodá Nvidia­/ATI, jádro taky, paměti si taky sama nedělá. Bios to samé.

Takže pak jde o napájecí části, kvalita PCB....
Prostě už toho není tolik co skazit.

Grafik od MSI bych se nebál.
A na rozdíl od základních desek se je nebojím někomu prodat.
Teda pravda jedna řada 6800LE se vrátila protože tam byla chyba v napájecí části ­(pro zájemce google a blackscreen­) :­)­)­)­)­) a další některé kusy měli jiné jádro než měli mít.

Ale v kombinaci CENA­-kvalita­(jakž takž­)­-dostupnost jsou celkem dobré řešení.

Jaké dá MSI paměti na 6800GS nevím.
Podle mě se jen přeznačí 6800GT :­-­)­)

Sám bych si jí koupil i do compu domů :­)
Kdybych nebyl takovej hamoun a nekupoval jen karty v akci za pár kaček :­)­)
Takže směle do nich.

Odpovědět0  0
eraser (344) | 8.11.200516:40
Čo sa týka mojej praxe, tak musím opäť s tebou súhlasiť. MSI do AGP­/PCI­-e áno, MSI dosku nikdy a pokial mám tú možnosť, tak každého od nej odradím.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200517:22
Abych byl dobře pochopen.
Mě MSI jako společnost nevadí.
Proto taky prodáváme jejich grafiky.
Ale desky od nich nesnáším­(e­).

Jeden za tří kusů je dobrej. Ale další dva se obvykle vrátí :­(
A nebo v horším případě!! V TOM NEJHORŠÍM PŘÍPADĚ!!

Zákazník jí má. Comp ho ser.e a on už nepřijde.
Taky bych nešel tak kde mi udělaj srá...skej comp :­(­(
A to je to nejhorší. Přijít o další kšeft.

Když se zákazníkovi vyjde na 100% vstříct, tak se vrátí.

Co já vím. Třeba uplyne 20­-30let a jestli bude ještě nějaká MSI existovat.
Tak budou dělat taky dobré fošny.
Odpovědět0  0
eraser (344) | 8.11.200517:26
Pochopil som ťa veľmi dobre, ale ty zrejme mňa nie. Písal som, že grafiky od MSI vidím v PCčkach rád, no dosky nie. A s pomerom reklamácií sa stotožňujem.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200519:00
Já jsem tě pochopil.
Myslím že na to máme stejný názor.
Já jsem se víc rozepsal, protože každý milovník MSI jak dostává moje jméno má záchvat vzteku. Psal jsem pro ně, že mi nevadí MSI jako taková. Ale každá společnost vyrábějící šme­-­-­-­- pardon. myslel jsem ,,méně kvalitní zboží­".


Jinak kdybych byl hajzl, naopak každému tvrdíme: kupujte MSI!
Jsou to bezva desky :­)­)­)
Lol. Tak mohl bych lhát. Ale jen proto že si i my můžeme na MSI deskách namastit kapsu je nebudu dávát zákazníkům a nalhávat jim jaké je to kvalita.

Na MSI by jsme měli někdy až 800,­- na ASUSu ubohý dvě kila.
Sakra by se nám vyplatilo lhát jako když tiskne.

Ale my to neděláme.
To že raději prodáme sestavu s Intelem, s Intel deskou je jiná věc :­)­)
Taky na tom máme pěknou rejži. ­(AMD by zákazníka vyšlo levnějc­)
Ale zase vím, že když už si mastím kapsu, alespoň prodávám dobré zboží.
AMD můžu taky prodat jako dobré zboží. Jen tu kapsu si tak nenamastíme :(
Odpovědět0  0
Razor_cz | 8.11.200522:29
Tak nevim postavil jsem 7 kompu vcetne mojeho kde mam desku MSI 875P neo Fisr a zadny problem:A videl jsem vyhorely kondiky na ASUSU 16 jsem jich musel preletovat,vadny biostar,vadny Transcend,vadny Intel.Netvrdim ze MSI je nejaka lepsi deska ale myslim ze je to jedno vsechny soucastky jsou od Tamana.....a zalezi na stesti
Odpovědět0  0
pegy (258) | 8.11.200523:03
suhlas kamo!
Odpovědět0  0
ptipi | 8.11.200523:49
Přesně tak ­- jak byůo v armageddonu : ­"Ámerické komponěnty, růské komponěnty ­- všecko z taiwanu"
Odpovědět0  0
john.don | 9.11.20057:54
Jojo.
V žádném případě není ASUS nebo originál Intel lék na všechno.
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 14.11.200518:44
Krátke,vystižné a bohužial pravdivé.Taiwan a China vladnu svetu PC...
Odpovědět0  0
pegy (258) | 8.11.200517:29
Ja mam s MSI pre MB ine skusenosti,zatial mam jednu K7N2 delta a stov som uplne spokojny a teraz si idem kupit druhu MSIK8 NEO 3 F,takze ja to tak cierne ako vy zatial nevidim,ale co nebolo moze byt,zatial ale plna spokojnost. :)
Odpovědět0  0
eraser (344) | 8.11.200517:39
Ja si môžem kúpiť najhoršiu dosku na svete a zrovna natrafím na dobrý kus a tiež som spokojný, no keby si predával HW a každou reklamáciou ti klesala preferencia a prešlo ti cez ruky stovka roznych dosiek, tak budeš mať iný názor.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200518:56
souhlas
Odpovědět0  0
pegy (258) | 8.11.200519:20
to je mozne,ale kedze ja som zatial problem nemal tak.... :)
Odpovědět0  0
john.don | 9.11.20059:17
Dočekej času jako husa klasu nebo jak se to říká.
Odpovědět0  0
<°(((<( | 10.11.200523:13
Heh a ja mam SOLTEK a jsem happy.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200510:02
Musím říct, že články které dělá autor pod jménem Zdeněk Kabát jsou velice dobré.­(­(nebo to je vlastní jméno :­-­) ??­)
A jako že až tak často chválou nehýřím, tak musím vyslovit uznání panu Kabátovi.
Články od něj jsou vážně dobré a rád si je přečtu.
Odpovědět0  0
eraser (344) | 8.11.200511:00
Ano, to je jeho pravé meno a musím uznať, že už v dobe, keď nám oznámil, že ide do SH, tak som sa potešil, že budem mať veľmi obšírny prehľad na poli grafických kariet.
Odpovědět0  0
Martin John | 8.11.20058:57
No velice zajímavý článek, kamarád te´d bude kupovat novou sestavu, asui mu GSko doporučím. co jsem se to ale dočetl za mystifikace týkající se Geforce 6800 s jádrem NV40? Nevím kde autor bere to že karty s tímto jádrem mají problém s přetaktováním. Nedávno jsem si pořídil právě obyčejnou Geforce 6800 od Asusu ­(V9999­-TD ­- tudíž jádro NV40, 128 MB DDR­). Bohužel měl jsem smůlu a po odemknutí zbývajících pipeline a vertexu grafika byla nestabilní a padala, ale jde prefektně přetaktovat jádro jsem taktnul 325@390Mhz a paměti 700@810 Mhz. A vše funguje bez problémů. Samozřejmě nepoužívám chladič od výrobce ale ARCTIC Silencer5 rev.2. Kamarád má Geforce 6800GT od Leadteku a co se jádra týče taktuje 400Mhz s původním chadičem. kDE TEDY AUTOR VZAL TEN NESMYSL TÝKAJÍCÍ SE NEMOŽNOSTI PŘETAKTOVNÁNÍ GF6800 ­- NV40­- ?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 8.11.20059:19
Nekřičte tak... Přijde vám 390­-400MHz tolik, když ostatní konkurenční karty od ATi zvládají na stejném výrobním procesu přes 500MHz? Navíc NV42 jde vytáhnout přes 450MHz nebo NV43 klidně až k 600MHz. Prostě je to v porovnání s konkurencí málo, ale výkon je samozřejmě dostatečný.
Odpovědět0  0
Martin John | 8.11.200510:33
Fakta která zde uvádíte jsou zajímavá ale na to jsem nereagoval, reagoval jsem na to že jste napsal, cituji ­-­-­-Zatímco původní NV40 měla velké problémy s dosahováním vyšších frekvencí a dokonce i nejrozšířenější verze GeForce 6800GT končila na 350MHz­-­-­-. což ovšem není pravda. co se taků a výkonů máte zajisté daleko větší přehled, ale myslím si že takt u čipů od různých výrobců se sice může diametrálně lišit, ovšem pokud není doplněn vyšším taktem je to prázdné plácání do vody. :­)
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200510:54
Ježiš...

350MHz je opravdu často konečná pro plné 6800­-­- s 16*6

Pokud vezmeš starou 6800 dělanou 13,um technologií tak zjistíš, že některé pipe jedou lépe a některé hůře. TJ.pokud zamkneš třeba 2*4­(zůstane ti 8­) tak karta pojede i na 420mhz. Ale plná verze SE VŠEMA PIPELAJNAMA a vertexama opravdu obvykle končila na 350!!!!


Zeptej se koho chceš. Lidi co si kupovali 6800LE buď odemkli a nebo přetaktovali.
Velice zřídka se jim povedlo obojí.

Takže to není tak jak ty říkáš, ale pravdu má pan Kabát.

Podle té své jedné karty nemůžeš hodnotit celou sérii 6800.

Série 6800 byla obecně velice povedená.
A RYCHLÁ! Ve srovnání s obstarožním Radeon 9800XT podávala a podává super výkony.
Navíc velice dobře konkurovala doteď předražené sérii x800.
Byla rychlejší a levnější.

Ale její rychlost nevyházela ze stovek megahertz,
ale z masivního paralelismu a s dobré architektury jádra.
Odpovědět0  0
neGryk | 8.11.200513:52
No mam kartu Leadtek 6800GT do PCIex 16x6 ­- a takty? No sice tomu tady nikdo pravdepodobne neuveri, ale 460 mam stable, normalne s tim parim vsechno, telota jadra vyleze na maximalne 52 stupnu, nikdy jsem nemel vice. Pamtei bohuzel konci na 1180, ale na to ze jsem mel jednu z prvnich ­- repspektive prvni revizi teto karty tak spokojenost. V 3D Mark 2003 ­- K 15k bodu, v 3D Mark 2005 kolem 6900 podle nastaveni. Chystam se prekonat tyhle dve hranice ­(15k a 7k­), ale zatim neni moc nalada a nemam odpovidajici procak :­) Ale priznavam, ze mam starou vykopavku a mainstream kartu. Davno bych ji vymenil, ale na nove karty mi nepasuje chlazeni, takze smolik :(
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200517:25
Tak to ti opravdu nevěřím :o­)

A­) teplota jádra se mi nezdá.
I obyčejná 6800 udělaná 0.13,um technologií má v klidu asi 60 stupnů.
S default chlazením. Různé silencery to srazí na 55­-60 při zátěži.
Navíc po přetaktování ta 0.13,um hřeje daleko víc než bez přetaktování.

B­) karty s můstkem AGP­/PCIe ­(aby jsi měl 16*6­) musíš mít i můstek ­- se obecně hřejou ještě víc než ty bez můstku.

C­) věřil bych ti to kdyby jsi měl kartu dělanou 0.11,um procesem
ale snad nejsi úplný hovado a poznáš v RIVATUNERU jestli máš 16*6 nebo 12*5
Odpovědět0  0
jesper (66) | 9.11.20057:48
JEŽIŠ.

Napísal, že má 6800 GT, tak neviem čo mu radíš aby odomkol, šak tam už sa nedá odomknúť nič.Inak s teplotou to fakt prehnal... Ale ty si to posral tou radou.
Odpovědět0  0
john.don | 9.11.20058:03
No jeeežiš.
Jenže on tvrdí, že má tu .13,um verzi.
Tedy verzi kde je jádro v konfiguraci 16*6 s HIS můstkem.
A tam se odemknout dá.

My se hádáme, že ta .13,um verze nedostahuje takovejch frekvencí.
On tvrdí že jo a že je ještě úplně chladná.

Není d.e.b.i.l. ne?

Pochopil, že ta verze pro PCIe bez HIS můstku, se dá přetaktit velice dobře.
Protože je dělaná JINOU technologií ­- tedy .11,um. A že tam není nic divného když karta jede tak vysoko a tak rychle.

Ale on má tu .13,um. Tu s HIS můstkem a tam se odemknout dá.
Nedělej z něj a ze sebe vola.
On to chápe.
A stojí si za tím, že ta jeho karta dělaná .13,um vůbec nehřeje a jde přetaktovat jako blázen.

Tvrzení pana Kabáta:
.13,um karty ­(16*6­) se nedají příliš taktovat a obvykle končí na 350Mhz a hřejí se
(tyto karty musí být vybaveny HIS můstkem­)

.11,um karty ­(12*5­) se daj taktovat a tolik nehřejí

Ale on tvrdí, že má kartu .13,um. TVRDÍ že to co napsal pan Kabát není pravda.
Že ta jeho se nehřeje a jde taktovat.

A já jsem napsal že mu nevěřím.
Že si to buď vycucal z prstu. Nebo má kartu .11,um.

Tak netrap.
Odpovědět0  0
jesper (66) | 9.11.20059:27
No sorry, ale vola zo seba robíš ty, lebo píšeš tu raz o pretaktovaní a potom o odomknutí. Ja ti hovorím, že pretaktovať áno, ale odomknúť NIE. Lebo neviem čo chceš odomknúť na 6800 GT, lebo o tej tu píšem ja. That´s all.
Tak NETRAP, vole.
Odpovědět0  0
john.don | 9.11.200513:57
Prodávala se 6800GT a 6800GT.
Jedna měla vyšší takt ale jen 12*5 a druhá his můstek a 16*6.
Výkon byl stejný díky vyššímu taktu .11,um procesu.

A pak ještě jedna 6800GT taková pirátská verze.
Prostě přemarkovaná karta. Čas od času se to děje.

Ale s odemknutím máš pravdu ty.
(Těch GTček se moc neprodalo :o. ­)

Stojím za tím, že karta 6800 dělaná .13,um procesem nemůže mít teplotu jádra do 51stupnů při plné zátěži. Leda s vodníkem.
Ani těch jeho 450 nebo 480Mhz se mi nezdá.

Teplota i frekvence by seděla na kartu dělanou .11,um.





Odpovědět0  0
snapcase (70) | 24.11.200519:25
ak niekto predaval kartu pod nazvom 6800GT a nebola to 6800GT tak to bol tvoj vychvalovany asus...
ja mam nv40 6800 a odomknuta na 16­/6 pri taktoch 350­/750 ma so silencerom 42 stupnov bez zataze.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200510:58
Jinak co bych ti poradil.
Vrať tu svou kartu na nominální frekvenci a pokus se odemknout zbývající pipe.
Obvykle to jde. Každá čtveřice přidá zhruba 20­-30% výkonu navíc.
Přetaktováním to nenaženeš.

Dokonce se vyplatí kartu podtaktovat
třeba o 20Mhz aby jsi mohl zbývající pipe provozovat odemčené.

Paměti oproti tomu se vyplatí taktovat co nejvíc ­-20mhz rezerva.
Protože právě paměti jsou dost často velkou brzdou u série 6800.

Navíc dnešní běžné CPU AMD 3000 a Intel 3000 ­- obojí ve hrách tak zhruba stejně rychlé, nedokáží poskytnout tolik výkonu aby jsi potenciál 6800 využil.
Odpovědět0  0
Cassey1 (7) | 8.11.200511:06
To není pravda, tak si to zkuste.. jádro má daleko větší vliv, alespoň u GeForce 6800, vliv pamětí při stejném % přetaktování je sotva třetina.Ale je pravdou, že tomu zase tak nerozumím a vaše příspěvky čtu často.
Odpovědět0  0
eraser (344) | 8.11.200511:06
Súhlasím, navyše sa mu odomknutím pipeline nebude karta tak prehrievať, než pri zvýšení frekvencií.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200512:33
TO je pravda.
Odpovědět0  0
Martin John | 8.11.200511:16
Mno odemknout zbývající pipelines jsem se pokošel právě na nominální frekvenci a hold to padalo, neprošle jsem ani 3D markem. Podtaktovat jsem také zkoušel, ale po odemčení a po projití 3dmarku 2003 jsem zjistil že oproti přetaktovaný verzi celkem ztrácím na výkonu

jinak vlastním AMD Athlon XP ­- Mobile 2.0Ghz@2.4Ghz, Corsair CL2,5 1024MB DDR400 dual, deska MSI KT880 delta

3d mark 2003 ­- 9855bodíků po přetaktované grafiky
3d mark 2003 ­- 9630bodíků po odemčení pipelines
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200512:40
No já bych volil tu hodnotu při podtaktování jádra a plném odemčení.
Zvlášť důležité jsou vertex jednotky.

3D mark byť 2003 je poměrně neobjektivní.

Ve hrách to vypadá jinak.
Otestováno, že třeba v HL2 je lepší mít podtaktované 16*6
než o 50mhz přetaktované 12*5.

Ale ve 3D marku 2001 dává větší score 12*5 na 370 než 16*6 při 325.

Tak pak je otázka jestli je lepší kartu hřát a přetaktovávat.
Nebo šetřit proud a teplo ­- také to je méně hlučné ­- a lehce podtaktovat.

Já jsem volil 16*6 při 325.

App. jádru se dá zvýšit voltáž. Už 0.25 voltu­/0.50 obvykle stačí aby to šlo i při 350mhz.

Prý je to způsobeno tím, že karty mají od výrobců různě nastavené napětí.
Někdy výrobce nastaví napětí dobře. Jindy výrobce nechce aby se karta odemkla a tak nastaví napětí o něco nižší. Při odemčení pak !!ÚDAJNĚ!! nastávají podpětí a karta nejede dobře.

Hm. nevím.
Ale těch +0.25voltu funguje
Odpovědět0  0
jesper (66) | 9.11.20057:51
Aj toto som písal asi pred 3­/4 rokom. Vydím, že čítaš pozorne. :­-)
Odpovědět0  0
Cassey1 (7) | 8.11.200510:56
Vlastním GeForce 6800 Leadtek a jede naprosto stabilně na 450 MHz, paměti na 870 MHz, 3D mark 05 5200 b. Možná jsou poslední GeForce 6800 osazeny novým jádrem, protože ho bylo možné dostat až na 480 Mhz.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200511:03
A ta karta je do PCIe nebo do AGP?

PCIe má právě OBVYKLE jádro s dělané 11,um procesem že. ­(dobré taktování­)
AGP jsou myslím zcela výhradně jádra udělaná 13,um procesem.

Jinak výrobce mohl i u 13,um procesu zvednout napětí.
A spolu s DOBRÝM KUSEM se ta hranice 480 dá zvládnout.

Taky ovšem...máš plnou 16*6? nebo jakou?

Čím méně PIPEK tím lepší frekvence se dá dosáhnout.
Jak jsem psal nahoře.

App. Nejvyšší frekvence prý dokáže 0 resp 1 čtveřice a 2resp.3 čtveřice.
Podle toho jak to počítate. Jestli od 0 nebo od první.
Odpovědět0  0
Cassey1 (7) | 8.11.200511:11
Je to běžná GeForce 6800 325­/600 PCI­-E. Velice mě to udivilo, protože p. Kabát tenkrát psal, že jde max. na 375 MHz.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200512:32
PCIe řešení má právě dobře taktovatelné jádro dělané 11,um technologií.

Zato AGP řešení mají jádro dělané starší 13,um technologií a ta opravdu končí 350­-450.
(Spodní hranice je obvyklá ­(80%­), horní hranice poměrně neobvyklá a obvykle jsou nějaké PIPE vypnuté.­)

Tak neplaš vodu :­)

PS: jádro dělané 13,um by mohlo být i na PCIe kartě kdyby tam byl použit můstek AGP­-PCIe. Ale to kartu prodražuje a tak se obvykle pro PCIe prodávají karty s upraveným jádrem dělaným 11,um technologii.

Zapni mozek, popřemýšlej. Zeptej se tatínka a on ti vysvětlí že jsou dvě jádra.
Která jdou různě přetaktovat protože se dělají jinak.
A ty máš tu co jde dobře. Ta co jde špatně přetaktovat končí na 350Mhz
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200512:41
Omlouvám se za toho tatínka.
Jsem nějakej podrážděněj.

Ale výše bylo jasně vysvětleno,
že jsou dvě jádra pro 6800ku.
Dělaná rozdílnou technologií a s různým potenciálem taktování.


Odpovědět0  0
Cassey1 (7) | 8.11.200512:43
Jasně, já to chápu ty inteligente, jen často 6800 prezentována se 130 nm technologií..
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200519:01
tek se hned nezlob....přehnal jsem to a omlouvas se :)
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.200513:48
tek se hned nezlob....přehnal jsem to a omlouvas se :)
Odpovědět0  0
beryk (6) | 8.11.20058:10
Ale takhle bych si neporidil nikdy nic .... za chvili se vzdy obevi neco noveho ,ja osobne mam us doma gto2 a spokojenost.Nema sice sm shadery 3.0 .Ale za cenu prekopani biosu & perfektniho pretaktovani se urcite vyplati.A sehnat us se unas da.
Odpovědět0  0
Kaan | 8.11.20057:52
GS je určitě zajímavá grafická karta a své uživatele si jistě najde,přesto,jak je uvedeno na konci recenze....raději bych počkal na 7600. Možná,že za stejné peníze člověk dostane rychlejší a technologicky modernější kartu.
Odpovědět0  0
john.don | 8.11.20058:34
No hele. Kdo si CHCE PECKO koupit teď, tak neprohloupí.
Kdo uvažuje ve výhledu, tak tomu se fakt vyplatí počkat.
Ono to bude trvat déle než přijde 7600 a spol. Myslím že do Vánoc už to nestihnou.
Takže spíš březen­/duben.

Tedy: GSo je dobrá volba

APP:moc pěkný článek
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.