PCI-E hitparada - výsledky testů
4.11.2004, Martin Štěpánek, recenze

Po dvou předchozích částech, kdy jsme si grafické karty jen představovali, je dnes konečně čas podívat se detailněji na výkon oné šestnáctky statečných. Mezi nejzajímavější patrně bude patřit porovnání mezi GeForce 6600, 6600GT a Radeonem X700Pro.
Kapitoly článku:
- PCI-E hitparada - výsledky testů
- Výsledky - 3D Mark05 (průběhy grafů)
- Výsledky - 3D Mark05, 3D Mark03, 3D Mark2001SE
- Kvalita obrazu
- Výsledky - Detaily výkonu s FSAA
- Výsledky - F1 Challenge 99-02 (průběhy grafů)
- Výsledky - Doom3
- Výsledky - Unreal Tournament 2004
- Výsledky - FarCry
- Výsledky - PainKiller a Wolfstein ET
- Výsledky - HALO a Splinter Cell
- Výsledky - Serious Sam: SE
- Porovnání grafických čipů
- Závěr
Ještě než se vrhneme na závěrečné vyhlášení výsledků, bude vhodné se podívat jak si vedou jednotlivé čipy mezi sebou. K tomuto úkolu asi nejlépe poslouží tabulky s procenty:
Celkově je výkon GeForce PCX 5750 ve srovnán s Radeonem X600Pro pouhých 83,3%.Když se podíváme na hodnoty v tabulce, velmi rychle zjistíme, že v nových hrát poměrně s přehledem vede novější Radeon X600Pro, který na rozdíl od GeForce PCX 5750 podporuje DirectX 9.0.
Další srovnání se nabízí samo a věřím, že se najdou tací, kteří budou váhat mezi Radeonem X600XT a GeForce 6600. Zvláště pak, když zvážíme cenu. GeForce 6600 je v průměru o 40,6% rychlejší.
Při srovnávání nově GeForce 6600 se starší GeForce PCX 5900 se opakuje situace z první tabulky. Tedy ve starších hrách se o trochu lépe vede starší GeForce PCX 5900, ale v novějších pak GeForce 660. V průměru je výkon GeForce PCX 5900 jen 89,6% ve srovnání s GeForce 6600.
No a teď to zajímavé. Tím jistě bude srovnání dvou novinek ze stáje firmy nVidia. Zde je celá situace poměrně jasná a tabulka nám napoví, jak obrovský je ten rozdíl. Dalo by se říct, že výkonnostní rozdíl je větší než cenový. Průměrný výkon GeForce 6600GT je 157% výkonu GeForce 6600.
Proti GeForce 6600GT je mířen právě Radeon X700Pro. Právě označení nám dává tušit, že patrně příjde ještě XT verze, která bude mít za úkol napravit tuto prohru. GeForce 6600GT má průměrný výkon 130,6% výkonu Saphhire Radeonu X700Pro. Takže prohra je nejen cenová, ale i výkonnostní.
Na závěr nás čeká srovnání 8 pipelinového Radeonu X700Pro proti 16 pipelinovému Radeonu X800XT. Zde jsem ani nepochyboval o víhře X800XT, spíše šlo o kolik a zda má cenu investovat či nikoliv.
Průměrný výkon Radeon X800XT je 180,6% ve srovnání s Radeonem X700Pro. Tedy, když se podíváme na výsledky znovu, zjistíme, že Radeon X800XT dosahuje průměrného výsledku o 42% vyššího než GeForce 6600GT.
![]() | ![]() | HIS Excalibur X600Pro | Leadtek GeForce PCX 5750 |
3D Mark03 | default | 3651 | 83,00% |
3D Mark 2001SE | default | 11983 | 105,60% |
3D Mark05 | default | 1301 | 45,60% |
Doom 3 | 1024x768 | 19,2 | 68,80% |
Doom 3 | 1600x1200 | 9,1 | 73,60% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 10,3 | 75,70% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 4 | 75,00% |
Far Cry | 1024x768 | 32,8 | 65,50% |
Far Cry | 1600x1200 | 15,45 | 64,00% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 16,1 | 80,20% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 6,32 | 107,40% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 41,7 | 105,00% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 15,9 | 113,80% |
Splinter Cell | 1024x768 | 30,321 | 56,70% |
Splinter Cell | 1600x1200 | 19,619 | 65,30% |
UT 2004 - dm-rankin | 1024x768 | 107,12 | 86,80% |
UT 2004 - dm-rankin | 1600x1200 | 47,92 | 87,80% |
UT 2004 - primeval FSAA&AF | 1024x768 | 20,51 | 134,20% |
UT 2004 - primeval FSAA&AF | 1600x1200 | 8,93 | 78,60% |
PainKiller | 1024x768 | 140,26 | 75,40% |
PainKiller | 1600x1200 | 65,32 | 73,30% |
Wolfstein ET | 1024x768 | 48,7 | 125,90% |
Halo | 1024x768 | 28,31 | 75,90% |
Halo | 1600x1200 | 13,05 | 75,80% |
Celkově je výkon GeForce PCX 5750 ve srovnán s Radeonem X600Pro pouhých 83,3%.Když se podíváme na hodnoty v tabulce, velmi rychle zjistíme, že v nových hrát poměrně s přehledem vede novější Radeon X600Pro, který na rozdíl od GeForce PCX 5750 podporuje DirectX 9.0.
![]() | ![]() | Asus Radeon X600XT | Leadtek GeForce 6600 |
3D Mark03 | default | 4215 | 119,60% |
3D Mark 2001SE | default | 15459 | 99,10% |
3D Mark05 | default | 1568 | 122,20% |
Doom 3 | 1024x768 | 23,3 | 204,30% |
Doom 3 | 1600x1200 | 10,9 | 226,60% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 12,8 | 180,50% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 5,1 | 194,10% |
Far Cry | 1024x768 | 26,5 | 188,80% |
Far Cry | 1600x1200 | 13,48 | 182,60% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 17,98 | 141,20% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 8,12 | 133,90% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 54,4 | 117,30% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 22,5 | 135,60% |
Splinter Cell | 1024x768 | 42,325 | 99,50% |
Splinter Cell | 1600x1200 | 27,874 | 93,50% |
UT 2004 - dm-rankin | 1024x768 | 140,45 | 114,40% |
UT 2004 - dm-rankin | 1600x1200 | 64,09 | 125,20% |
UT 2004 - primeval FSAA&AF | 1024x768 | 26,85 | 107,50% |
UT 2004 - primeval FSAA&AF | 1600x1200 | 10,39 | 146,60% |
PainKiller | 1024x768 | 158,35 | 126,40% |
PainKiller | 1600x1200 | 86,19 | 114,70% |
Wolfstein ET | 1024x768 | 62,2 | 123,60% |
Halo | 1024x768 | 35,68 | 130,80% |
Halo | 1600x1200 | 17,22 | 145,80% |
Další srovnání se nabízí samo a věřím, že se najdou tací, kteří budou váhat mezi Radeonem X600XT a GeForce 6600. Zvláště pak, když zvážíme cenu. GeForce 6600 je v průměru o 40,6% rychlejší.
![]() | ![]() | Leadtek GeForce 6600 | Asus GeForce PCX 5900 |
3D Mark03 | default | 5042 | 109,40% |
3D Mark 2001SE | default | 15319 | 108,51% |
3D Mark05 | default | 1916 | 52,14% |
Doom 3 | 1024x768 | 47,6 | 48,95% |
Doom 3 | 1600x1200 | 24,7 | 55,06% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 23,1 | 61,04% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 9,9 | 60,61% |
Far Cry | 1024x768 | 50,02 | 74,61% |
Far Cry | 1600x1200 | 24,62 | 73,92% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 25,38 | 80,46% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 10,87 | 84,36% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 63,8 | 113,32% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 30,5 | 113,11% |
Splinter Cell | 1024x768 | 42,12 | 83,05% |
Splinter Cell | 1600x1200 | 26,076 | 101,53% |
UT 2004 - dm-rankin | 1024x768 | 160,7 | 103,10% |
UT 2004 - dm-rankin | 1600x1200 | 80,22 | 101,37% |
UT 2004 - primeval FSAA&AF | 1024x768 | 28,87 | 164,95% |
UT 2004 - primeval FSAA&AF | 1600x1200 | 15,23 | 72,75% |
PainKiller | 1024x768 | 200,12 | 82,20% |
PainKiller | 1600x1200 | 98,88 | 93,50% |
Wolfstein ET | 1024x768 | 76,9 | 120,03% |
Wolfstein ET | 1600x1200 | 36,6 | 127,05% |
Halo | 1024x768 | 46,66 | 79,34% |
Halo | 1600x1200 | 25,1 | 74,58% |
Při srovnávání nově GeForce 6600 se starší GeForce PCX 5900 se opakuje situace z první tabulky. Tedy ve starších hrách se o trochu lépe vede starší GeForce PCX 5900, ale v novějších pak GeForce 660. V průměru je výkon GeForce PCX 5900 jen 89,6% ve srovnání s GeForce 6600.
![]() | ![]() | Leadtek GeForce 6600 | Leadtek GeForce 6600GT |
3D Mark03 | default | 5042 | 163,30% |
3D Mark 2001SE | default | 15319 | 127,40% |
3D Mark05 | default | 1916 | 173,90% |
Doom 3 | 1024x768 | 47,6 | 145,20% |
Doom 3 | 1600x1200 | 24,7 | 161,50% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 23,1 | 170,60% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 9,9 | 175,10% |
Far Cry | 1024x768 | 50,02 | 124,80% |
Far Cry | 1600x1200 | 24,62 | 170,50% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 25,38 | 171,70% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 10,87 | 182,30% |
Serious Sam:SE 8xFSAA/8xAF | 1024x768 | 63,8 | 138,40% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 30,5 | 155,10% |
Splinter Cell | 1024x768 | 42,12 | 165,40% |
Splinter Cell | 1600x1200 | 26,076 | 176,20% |
UT 2004 - dm-rankin | 1024x768 | 160,7 | 129,10% |
UT 2004 - dm-rankin | 1600x1200 | 80,22 | 169,50% |
UT 2004 - primeval FSAA&AF | 1024x768 | 28,87 | 162,50% |
UT 2004 - primeval FSAA&AF | 1600x1200 | 15,23 | 141,20% |
PainKiller | 1024x768 | 200,12 | 133,50% |
PainKiller | 1600x1200 | 98,88 | 167,80% |
Wolfstein ET | 1024x768 | 76,9 | 146,70% |
Wolfstein ET | 1600x1200 | 36,6 | 171,00% |
Halo | 1024x768 | 46,66 | 134,60% |
Halo | 1600x1200 | 25,1 | 167,10% |
No a teď to zajímavé. Tím jistě bude srovnání dvou novinek ze stáje firmy nVidia. Zde je celá situace poměrně jasná a tabulka nám napoví, jak obrovský je ten rozdíl. Dalo by se říct, že výkonnostní rozdíl je větší než cenový. Průměrný výkon GeForce 6600GT je 157% výkonu GeForce 6600.
![]() | ![]() | Sapphire Radeon X700Pro | Leadtek GeForce 6600GT |
3D Mark03 | default | 7448 | 110,50% |
3D Mark 2001SE | default | 20793 | 93,80% |
3D Mark05 | default | 2283 | 145,90% |
Doom 3 | 1024x768 | 45,1 | 153,20% |
Doom 3 | 1600x1200 | 22,5 | 177,30% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 24,9 | 158,20% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 12,2 | 142,00% |
Far Cry | 1024x768 | 59,7 | 104,50% |
Far Cry | 1600x1200 | 33,19 | 126,50% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 32,06 | 135,90% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 18,18 | 109,00% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 73,2 | 120,60% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 39,3 | 120,40% |
Splinter Cell | 1024x768 | 52,526 | 132,60% |
Splinter Cell | 1600x1200 | 37,766 | 121,60% |
UT 2004 - dm-rankin | 1024x768 | 204,01 | 101,70% |
UT 2004 - dm-rankin | 1600x1200 | 103,22 | 131,70% |
PainKiller | 1024x768 | 148,56 | 179,80% |
PainKiller | 1600x1200 | 138,13 | 120,10% |
Wolfstein ET | 1024x768 | 92,2 | 122,30% |
Wolfstein ET | 1600x1200 | 52,4 | 119,50% |
Halo | 1024x768 | 52,1 | 120,60% |
Halo | 1600x1200 | 28 | 149,80% |
Proti GeForce 6600GT je mířen právě Radeon X700Pro. Právě označení nám dává tušit, že patrně příjde ještě XT verze, která bude mít za úkol napravit tuto prohru. GeForce 6600GT má průměrný výkon 130,6% výkonu Saphhire Radeonu X700Pro. Takže prohra je nejen cenová, ale i výkonnostní.
![]() | ![]() | Sapphire Radeon X700Pro | Sapphire Radeon X800XT |
3D Mark03 | default | 7448 | 162,10% |
3D Mark 2001SE | default | 20793 | 122,70% |
3D Mark05 | default | 2283 | 225,30% |
Doom 3 | 1024x768 | 45,1 | 179,20% |
Doom 3 | 1600x1200 | 22,5 | 228,90% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 24,9 | 233,70% |
Doom 3 - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 12,2 | 196,70% |
Far Cry | 1024x768 | 59,7 | 114,30% |
Far Cry | 1600x1200 | 33,19 | 187,30% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 32,06 | 212,50% |
Far Cry - 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 18,18 | 211,90% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1024x768 | 73,2 | 147,50% |
Serious Sam:SE 4xFSAA/8xAF | 1600x1200 | 39,3 | 194,70% |
Splinter Cell | 1024x768 | 52,526 | 163,00% |
Splinter Cell | 1600x1200 | 37,766 | 200,70% |
UT 2004 - dm-rankin | 1024x768 | 204,01 | 105,40% |
UT 2004 - dm-rankin | 1600x1200 | 103,22 | 196,80% |
PainKiller | 1024x768 | 148,56 | 245,00% |
PainKiller | 1600x1200 | 138,13 | 197,00% |
Wolfstein ET | 1024x768 | 92,2 | 134,70% |
Wolfstein ET | 1600x1200 | 52,4 | 182,10% |
Halo | 1024x768 | 52,1 | 117,10% |
Halo | 1600x1200 | 28 | 194,30% |
Na závěr nás čeká srovnání 8 pipelinového Radeonu X700Pro proti 16 pipelinovému Radeonu X800XT. Zde jsem ani nepochyboval o víhře X800XT, spíše šlo o kolik a zda má cenu investovat či nikoliv.
Průměrný výkon Radeon X800XT je 180,6% ve srovnání s Radeonem X700Pro. Tedy, když se podíváme na výsledky znovu, zjistíme, že Radeon X800XT dosahuje průměrného výsledku o 42% vyššího než GeForce 6600GT.