PCI-E hitparada - výsledky testů
4.11.2004, Martin Štěpánek, recenze

Po dvou předchozích částech, kdy jsme si grafické karty jen představovali, je dnes konečně čas podívat se detailněji na výkon oné šestnáctky statečných. Mezi nejzajímavější patrně bude patřit porovnání mezi GeForce 6600, 6600GT a Radeonem X700Pro.
Kapitoly článku:
- PCI-E hitparada - výsledky testů
- Výsledky - 3D Mark05 (průběhy grafů)
- Výsledky - 3D Mark05, 3D Mark03, 3D Mark2001SE
- Kvalita obrazu
- Výsledky - Detaily výkonu s FSAA
- Výsledky - F1 Challenge 99-02 (průběhy grafů)
- Výsledky - Doom3
- Výsledky - Unreal Tournament 2004
- Výsledky - FarCry
- Výsledky - PainKiller a Wolfstein ET
- Výsledky - HALO a Splinter Cell
- Výsledky - Serious Sam: SE
- Porovnání grafických čipů
- Závěr
Dále zde mám několik grafů s aktivovaným vyhlazováním obrazu. Jedná se o trochu pozměněné grafy na kterých je lépe vidět propad výkonu při přechodu do vyššího rozlišení.
Doom 3
V případě všech Radeonu X800XT je propad prakticky stejný, ale zajímavé je jak velký tento prodad je ve srovnání s GeForce 6600GT (světle modrá čára). Výkon GeForce 6600GT je v 1024x768 relativně velký a následný propad sleduje Radeon X800XT, ale mezi 1280x1024 a 1600x1200 se propad snižuje.
Far Cry
Zde je zajímavé chování Sapphire Radeonu X700Pro (světle zelená čára), který má sice menší počet fps v 1024x768, ale rychle dohání GeForce 6600GT (modrá čára) v 1280x1024. Co se týká ostatních karet, jejich propad je velmi shodný.
Halo
Zde je zajímavý pohled na výkone GeForce 6600GT(ta světle modrá čára), která až do 1280x1024 sekunduje výkonnějším Radeonům X800XT, ale po přechodu do 1600x1200 se propadá.
Unreal Tournament 2004 (mapa Primeval)
V nízkém rozlišení 1024x768 se k výkonu probudila dvojice karet s čipem NV36, tedy karty GeForce PCX 5900 (hnědá a úplně světlá čára). Bohužel, i když má NV36 8 pipelines, po přechodu do vyšších rozlišení se výkon propadá, a v 1600x1200 je GeForce PCX 5900 dokonce pod GeForce 6600.
Doom 3
V případě všech Radeonu X800XT je propad prakticky stejný, ale zajímavé je jak velký tento prodad je ve srovnání s GeForce 6600GT (světle modrá čára). Výkon GeForce 6600GT je v 1024x768 relativně velký a následný propad sleduje Radeon X800XT, ale mezi 1280x1024 a 1600x1200 se propad snižuje.
Far Cry
Zde je zajímavé chování Sapphire Radeonu X700Pro (světle zelená čára), který má sice menší počet fps v 1024x768, ale rychle dohání GeForce 6600GT (modrá čára) v 1280x1024. Co se týká ostatních karet, jejich propad je velmi shodný.
Halo
Zde je zajímavý pohled na výkone GeForce 6600GT(ta světle modrá čára), která až do 1280x1024 sekunduje výkonnějším Radeonům X800XT, ale po přechodu do 1600x1200 se propadá.
Unreal Tournament 2004 (mapa Primeval)
V nízkém rozlišení 1024x768 se k výkonu probudila dvojice karet s čipem NV36, tedy karty GeForce PCX 5900 (hnědá a úplně světlá čára). Bohužel, i když má NV36 8 pipelines, po přechodu do vyšších rozlišení se výkon propadá, a v 1600x1200 je GeForce PCX 5900 dokonce pod GeForce 6600.