reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Philips 273P3QPYEB: přítel filmů i her

14.11.2012, Pavel Kovač, recenze
Philips 273P3QPYEB: přítel filmů i her
Nedávno jsme tu měli monitor iiyama XB2780HSU a dnes se podíváme na rivala od značky Philips. Nese v sobě prakticky stejnou obrazovku, a tak slibuje hlavně velmi příjemné sledování filmů. Ponořte se s námi do recenze!

Odezva


Vzpomínáte na recenzi monitoru iiyama XB2780HSU? Ten měl odezvu v tmavých tónech docela tragickou. Dnešní monitor je na tom o poznání lépe. Tmavé tóny jsou stále pomalejší, ale této vlastnosti jsme již u VA technologie přivykli. Díky dobré regulaci OverDrive, resp. SmartResponse v OSD menu monitoru, máte možnost si odezvu hodně zregulovat. Pro měření byla použita hodnota Fast, která má téměř ideální průběh ve většině změn. Pokud se vyskytl překmit, tak jen v té míře, že nepřesáhl 10% hranici, a tak vlastně nebyl ani započítán. Pokud tedy hledáte monitor, který je vhodný na filmy a současně chcete hrát hry, tak je tento Philips rozhodně lepší volbou než nedávno testovaná iiyama.


BenQ GW2750HM - odezva tabulka


Při pohledu na graf je asi všem jasné, že odezva se pohybuje ve velmi příjemných mezích. Dokonce v některých případech dohání i dnešní rychlé IPS panely.

BenQ GW2750HM - odezva graf

Nyní se můžeme podívat na průběh odezvy. Z bližšího pohledu na testovanou odezvu je zřejmé, že odezva má téměř ideální průběh. Oproti IPS má však A-MVA trošku pomalejší náběh.


BenQ GW2750HM - odezva 0-175-0

0-175-0 (20 ms na dílek)


U odezvy typu šedá-šedá, tedy 50-200-50, se již objevil drobný překmit. Stále však nedosahuje hodnoty 10%, a tak není započítán do našeho měření. Ani v obraze není vidět onen překmit a duchy se prakticky nevyskytují.


BenQ GW2750HM - odezva 50-200-50

50-200-50 (20 ms na dílek)


Inputlag


Inputlag je pro hráče velmi důležitou vlastností a dnešní monitory mají však docela velké rozpětí. Některé dosahují až 30 ms, jiné mají téměř nulový inputlag. Dnešní je v té lepší polovině, protože zpoždění obrazu oproti CRT monitoru je jen 10,8 ms. To pokládám za slušný výsledek, sice to není ideální, ale většině hráčů to bude stačit.


BenQ GW2750HM - inputlag

Inputlag (20 ms na dílek)


Sledování videa


Při sledování videa si jistě všimnete absenci průsvitů. Díky tomu jsou noční scény velmi dobře prokresleny a nejste rušeni ničím. Opravdu ničím. Již dlouho jsem neviděl levný monitor, který by neměl alespoň jeden drobný průsvit. Samozřejmě to může být záležitost konkrétního kusu, ale rozhodně zde máte daleko větší šanci narazit na bezchybný monitor.

Co se týče samotného sledování videa, tak zde narazíte na drobný problém při tmavých scénách. Ten, kdo pozorně přečetl naši recenzi zatím celou, tak to tušil již dávno, ale pro ostatní to vysvětlím. Jde o to, že většina monitorů s VA obrazovkou má problémy s odezvou v tmavých tónech. Pokud si pustíte běžný film, tak to nevadí, ale horory jsou zkrátka o něco horší. Přesto si myslím, že monitor dokáže posloužit velmi dobře. Odezva se totiž ve středních a světlých tónech drží na velmi dobré úrovni.





BenQ GW2750HM - průsvity pdosvícení

Podsvícení bez průsvitů!


Z předchozí fotky je jasné, že podsvícení nemá téměř jediný problém. V levém dolním rohu je podsvícení lehce intenzivnější, ale v reálu si toho vůbec nevšimnete. Fotka je trošku kontrastnější.

Nyní se podíváme i na podání černé barvy, které je u VA technologie velmi dobré. I dnešní monitor to potvrzuje. Dokonce při zregulování jasu na 120 cd/m2 se černá ustálila na 0,03 cd/m2. Po celé ploše stejná hodnota! To jsme tu asi ještě neměli. Pro sledování videa je tedy monitor více než vhodný.


BenQ GW2750HM - jas černé barvy při maximální jasu


BenQ GW2750HM - jas černé barvy při 120cd/m2


Hraní her


Pokud se zaměříme na hraní her, tak zde je jasné, že monitor nebude tak rychlý jako některý z IPS panelů dneška. Přesto však dokáže vyloudit velmi dobrý a ostrý obraz i při velmi rychlém pohybu. Za stíny se však objevuje typický žlutý nádech, který je zkrátka pro VA téměř samozřejmý.

Většina her je velmi dobrá a dokonce si dovolím tvrdit, že většina hráčů s odezvou problémy mít prostě nebude. Profi hráči však o spokojenosti mluvit nemohou.




Podívejme se na konkrétní hry. V první řadě tu je hra Half-Life. Ta je při hraní docela slušně prokreslena, ale stále se zde objevují drobné žluté stíny za pohybujícím se objektem. V posledních měsících a záplavě IPS panelů jsem téměř zapomněl, jak se VA technologie chová. Jen letmý pohled to však velmi rychle připomněl a je jasné, že pro hry je dnes zkrátka IPS lepší.

U hry XCOM: Enemy Unknown a Diablo tyto problémy téměř nejsou. Je to však dáno celkovým pojetím hry, které není tak rychlé.

reklama