reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.10.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Už jste někdy slyšeli o poruchách plynulosti pohybu v počítačových hrách? Víte, co jsou to latence, frame times, jak je měřit a vyhodnocovat? Pokud ne, tento článek by Vám neměl uniknout, jelikož je určený právě pro Vás.
hudsonstan (64) | 16.6.201710:34
Článek výborný. Hon za průměrnými FPS je stejně zjednodušující jako hon za Mpix u foťáků. Autorem navrhované řešení ale také není ­"neprůstřelné­".
Standardní směrodatná odchylka není žádné ultimátní řešení. Vezměte si např. dvě modelové grafické karty:
GPU 1 ­- frame times: 34,34,34,34,15,34,34,34,34,34,34,34,15,34,34,34,34 ­- průměr 31,76 ­- odchylka 6,12
GPU 2 ­- frame times: 30,30,30,30,30,30,30,30,30,60,30,30,30,30,30,30,30 ­- průměr 31,76 ­- odchylka 7,06

Kterou koupíte radši? Já tu druhou.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 31.1.201619:41
Článek je výborný, ale omlouvám se, za grammar nacismus, percentil je mužského rodu. Snad už si tohle nepřečte nikdo jiný, než autor ;­-)
Odpovědět1  0
Pavel Šantrůček (43) | 1.2.20168:06
Není zač se omlouvat, máte samozřejmě pravdu. Děkuji, článek opraven.
Odpovědět1  0
MjuGen (13) | 1.11.201518:11
Zdravím a děkuji za článek. Už jsem byl z průměrných FPS ve spoustě měření­/porovnání poněkud znaven.
Rád bych ještě podotknul, že micro­-stuttering lze poměrně snadno změřit. Odřízneme větší hodnoty například pomocí horního kvartilu ­(75­) a tím očistíme od ­"velkého­" stutteringu. Pak znovu vyhladit průběh ­(bez vlivu stutteringu­) a k němu udělat variabilitu.
Ohledně sčítání tří veličin na ­"porovnatelná snímková frekvence­". Je nutné před samotným sečtením provést normalizaci dat, jinak i součet tří hodnot ve stejných jednotkách bude nesmysl ­- více jak desetinásobnou váhu má pak průměr ­(20 vs 1,6­), což nezajišťuje správnou interpretaci.
Odpovědět0  0
gobik (2) | 30.10.201519:46
Nejdříve bych chtěl napsat, že se mi článek líbil a byl dobrým mixem vlastního vysvětlení poruch plynulosti a jejich výpočtu. V části se směrodatnou odchylkou se myslím vloudila chybka. V uvedeném vzorečku se počítá s 2­-mocninou rozdílu od průměru, kde se výsledná suma zase odmocní. V příkladu je to bez mocnin, odmocnin. Už jsem také delší dobu ze školy :­-­) , ale když jsem ta data vložil do excelu, vyhodnotil směrodatnou odchylku 6,01. Stejný výsledek je, když použiji výpočet dle vzorce.
Tak jen aby se v tom jinak moc poučném a zajímavém článku nemátlo.
Odpovědět2  0
Pavel Šantrůček (43) | 31.10.20159:17
Ano, máte pravdu, je to tak, jak píšete. Umocněním a následným odmocněním se zbavíte záporného znaménka. Pro vysvětlení jsem ale raději vše trochu zjednodušil.
Odpovědět1  0
Pavel Šantrůček (43) | 1.11.20159:40
Tak jsem ještě jednou projel výpočet v tom příkladu a máte pravdu. Výpočet jsem natolik ­"zjednodušil­", že jsem vlastně nepočítal směrodatnou odchylku, ale prostý průměr vzdálenosti bodů. Příklad jsem tedy opravil.
Samozřejmě FLA Calculator počítá vše správně, kdo ulítl, jsem byl jen já :(
Odpovědět0  0
gobik (2) | 2.11.201518:54
No jo, díval jsem se. Sice už není výpočet tak hezky jednoduchý, ale zato je správný :­-­).
Dobrý článek si zasloužil odpouštění nějaké té chybičky ;­-­) a teď už je to dokonalost.
Díky za poučení.
Odpovědět0  0
danno (335) | 30.10.201511:27
To hej, poruchy plynatosti pri hrani pocitacovych hier vedia zneprijemnit hlavne multiplayerovy zazitok.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 30.10.201510:44
Naprostý souhlas s Chesterem1722.
Děkuji za vysvětlení pojmů. Člověk najednou ví na co teď koukat, kde hledat chyby :­-D

Rád bych ještě nejaké info o VSync ­(stačí sem do diskuze­).
Chápu to dobře, že VSync zajišťuje synchronizaci blikání obrazovky ­(např. 60Hz­) se zobrazovanými snímky. Takže GPU se snaží dávat 60FPS a každý snímek se zobrazí v jednom bliknutí obrazovky?
Jaké jsou výhody a nevýhody VSync?
Co když GPU nestíha 60FPS? Jak se to projeví? Nebo naopak: vypnu VSync, monitor jede na 60Hz, GPU dává např. 80FPS. To se projeví jak?
Díky za vysvětlení.

Odpovědět1  0
pidalin (1478) | 30.10.201517:36
V každym případě se Vsync projeví zvýšenou latencí hry, prostě ucejtíš že myš a klávesnice reaguje opožděně. Pokud máš nvidii tak máš možnost adaptivního Vsyncu kterej je už trochu vyspělejší, ale pro mě teda je input lag mnohem větší zlo než tearing, nikdy bych si Vsync nezapnul.
Odpovědět0  3
madpavel (357) | 31.10.201520:39
Každý to vnímá jinak... Já bych zase nemohl hrát žádnou hru bez Vsync. Trhání obrazu mně vadí mnohem víc než zpoždění. V MP hrách to chápu a tam bych to asi vypínal, ale v singleplayer hrách zpoždění nehraje žádnou roli, takže tam jasně vyhrává lepší obraz.
Odpovědět0  0
Survivor (52) | 30.10.201517:39
VSync je na běžném LCD monitoru lepší mít vždy zapnutou. Sice snímky nikdy nepřesáhnou u 60Hz monitoru 60FPS, ale aspoň nejsou přes monitor ošklivé vodorovné čáry, které jakoby přeřezávaly obraz, pokud by vaše PC hru dokázalo zobrazovat občas přes 61FPS a víc. Stáhněte si malý prográmek FRAPS a sám si to vyzkoušejte a potvrdí se vám má slova ;­-­) Pro FPS profi­-hráč, CS, Call of Duty atd, tak těm samozřejmě 60FPS nestačí a čáry přes monitor taky nesmí mít, tady se to řeší 120+hz a tudíž 120+FPS monitorem se zapnutou VSync. Pak jsou tu dvě nové technologie Freesync ­(AMD­) a G­-sync ­(Nvidia­), které by měly ty čáry eliminovat i při vypnuté Vsync a vysoké 60+FPS. Ale ani jeden monitor nevlastním a vlastní zkušenost nemám, tak o tom nebudu psát :­) Ted jsem si ještě vzpomněl, že v ­"ovladacím panelu Nvidie­" je možnost ­"adaptivní Vsync­", to co popisuje zní moc krásně, leč jsem vyzkoušel asi v 10 hrách a nefunguje to tak jak píšou, čáry tam prostě jsou ;­-)
Odpovědět2  0
pidalin (1478) | 30.10.201522:24
Kristova noho!!! Já tady řikam že Vsync způsobuje opožděný reakce myší a klávesnice. To to fakt nikomu nevadí? Tearing bude vždycky menší zlo než input lag => Vsync hlavně ve střílečkách nikdy nezapínat. Jediná hra u který jsem kdy měl zaplej Vsync je plošinovka Apotheon kde byl ten tearing hodně rušivej, ale u stříleček ­(a zvlášť u multiplayerovejch­) nezapínat, NIKDY!! Zaptnutí Vsyncu je otázka života a smrti v mulťáku.
Odpovědět1  0
vojacekr (4) | 4.11.201515:51
Souhlas... hrát FPS hry se zapnutým V­-Sync je to samé, jako je hrát na gamepadu.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 4.11.201516:06
asi tak
Odpovědět0  0
danco (2) | 6.11.201516:41
Vsynch je častokrát jediné riešenie ako sa zbavit stutteringu a to preto, že sa zamkne FPS na 60 alebo inú obnovovaciu frekvenciu monitora. Na čo mi je 80, 100 alebo viac FPS, ak mi obraz trhá. A veru si nebudem uberat detaily U 1000 Eurovom PC len aby som mal 200 FPS a netrhalo to velmi. Inpudlag je cítit hlavne pri silnom CPU a v kombinácii zo slabou grafikou zo zapnutou Vsynch, lebo sa CPU pri nízkych FPS fláka a pri vypnutom Vsynch je viac vytažený je aj menší input lag.
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 30.10.201517:54
V zásadě, jen to nesouvísi s 60FPS. Máte monitory s vyšším refresh rate nebo naopak menší. Pro méně akční hry vám stačí s přehledem refresh rate 30Hz a adekvátních 30FPS.

Nicméně pokud karta nestíhá 60FPS, tak se snímková frekvence sníží, to je logické, VSync pouze bude čekat se zobrazením vypočteného snímku. Třeba v nVidia Inspectoru si můžete nastavovat Vsync na 1­/3, 1­/4 nebo 1­/2 refresh rate.

Vypnutí Vsync obecně znamená že můžete dosáhnout lepších FPS, na druhou stranu, pokud jich máte dost, tak je efektivně sníží, sníží zátěž a spotřebu karty, tím i případný hluk.. hlavně dosáhnete lepšího obrazu, který nebude roztrhaný, což je typické když máte vypnutý VSync.

Osobně beru VSync jako základ všech, ale přiznávám že patřím mezi casul hráče, kteří si vystačí i 30FPS, pokud jsou stabilní a věci jako imputlagy apod jsou pro něj jen nadávky :)
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 2.11.201511:40
na letecke simulatory to postaci ale tak teraz mi dcs vo verzii 1.5 fici ako blesk na plne gule . na menej hustej oblohe mam vacsinou okolo 100fps. nepojdem nemej to da rozum :D.
na iracingu atd je uz rozdiel v casoch na kolo 60 vs 120+ fps sem tam aj pol sekundy a to je uz vela.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 2.11.201512:24
No, až konečně přijde ta virtuální realita tak konečně snad někdo ty inputlagy řešit začne. Protože u virtuální reality fakt nejde ani tak o to maximální FPS ale o tu odezvu. Pokud bude prodleva několik set milisekund jako při zapnutym Vsyncu tak to celou virtuální realitu zabije.
Odpovědět0  0
Pavel Šantrůček (43) | 31.10.20159:59
@Cemada:
My jsme VSync probírali v našem článku o grafickém potrubí, takže doporučuji k přečtení alespoň 3. díl
https:­/­/www.svethardware.cz­/graficka­-pipeline­-jak­-se­-tvori­-obraz­-iii­/40090

Obecně tedy platí:
1. Zapnutím VSync se zbavíte tearingu obrazu a u SLI­/CF také micro­-stutteringu
2. Zapnutím VSync zase zvýšíte input lag

Vše tedy má svá pro a proti. Někomu tearing vadí jinému zase ne, u některé hry je tearing nepříjemnější než u jiné a někdy zas potřebujete pro kvalitní hraní nízký input lag.

Kdo nechce tearing a chce mít současně nízký input lag, nezbývá mu nic jiného, než jít do monitorů s co nejvyšší obnovovací frekvencí. Další možností jsou pak F­-Sync a G­-Sync, ale i tam stále platí, čím vyšší obnovovací frekvence monitoru, tím lépe.
Odpovědět1  0
pidalin (1478) | 31.10.201515:07
Přesně tak. Kdo nechce tearing a zároveň chce co nejrychlejší reakce ovládání tak to chce 144 Hz monitor a Vsync vypnout. Pro mě osobně jako hráče co vyrostl na rychlejch FPS hrách je ale Vsync fakt strašný zlo, prostě to nedokážu rozdejchat když myš reaguje opožděně. Vady obrazu jako tearing a podobně jsou jenom vady obrazu ale opožděná myš, to neni vada obrazu, to je jako ovládat v reálnym čase sondu která jezdí po měsíci. Takovej souborj robotů na měsíci, ovládanej ze Země by byl pro mě stejný utrpení jako hrát FPS hru s Vsyncem. ;­-)
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 31.10.201515:11
Ale v Apotheonu a podobnejch plošinovkách je potřeba ten Vsync zapnout, tam je ten tearing fakt šílenej, ve střílečkách většinou neotravuje tolik abych ho musel řešit. Při těch rychlejch pohybech to člověk stejně až tak nevnímá co v tom rychlym pohybu je. Podstatný je že když škubnu myší a udělam obrat o 180° a pak znova tak abych mířil tam co původně, a ne abych díky opožděný myši mířil někam do háje. Protože když je myš opožděná tak mam tendenci jakoby korigovat kurzor protože nedělá co chci a výsledek je že se s tou myší mnohem víc nadřu, když se netrefim tak pak musim ještě pomalu domířit. Takže s Vsyncem je lepší se radši rovnou hejbat pomalu, při rychlejch pohybech se mi nikdy nepodaří trefit to co chci.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 1.11.201511:52
Díky za info.
Odpovědět0  0
Chester1722 (10) | 30.10.20159:32
Jedno velke dakujem pani! Konecne som poriadne pochopil stuttering a vlastne veci okolo toho...budem mat doma trosku cas tak si idem testovat kazdu hru co mam doma :­) VDAKA!
Odpovědět0  0
Pavel Šantrůček (43) | 31.10.20159:27
Děkujeme a není zač. Příjemnou zábavu při testování :)
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 30.10.20157:51
Doteď nechápu jak může někdo hrát FPS hry se zapnutym Vsyncem a považuju takový lidi za magory. ;­-­) Ta hra je pak totálně opožděná, nechápu že to někdo necejtí. K tomu se ještě nasčítá input lag který maj dnešní hry samy o sobě a výsledek je naprosto nehratelnej!!! U některejch dnešních her je potřeby mít FPS vysoce nad 100 aby se input lag snížil na přijatelnou hodnotu. Třeba Dying Light. Když tam mam FPS třeba 50 tak je to ještě citelně opožděný, když vlezu do scény kde to vyskočí na 130 tak je najednou input lag pryč. Jaktože ale starý hry nebyly opožděný ani při nízkym FPS? Sám jsem se něco nahrál sekajících se her, ale opravdu se jenom sekaly, nebyly opožděný jak dnešní hry.
Odpovědět0  4
Survivor (52) | 30.10.201517:54
Řeknu to takto, mám na věc úplně opačný názor a rád vám vysvětlím proč. V jakémkoliv singleplayeru je 60FPS dostačujících neříkám perfektní, ale plynulé a dostačující určitě. Pokud mám kvalitní PC, které v určitých scénách si s hrou poradí 61FPS+ tak se s vypnutou Vsync na obrazovce dělají opravdu odporné vodorovné čáry, které jakoby přeřezávaly obraz a to s přehledem vyměním za 60FPS lock, kde žádné čáry nejsou! Pokud by mi vadil 60FPS lock, tak než abych hrál s přeřezávajícím obrazem, tak si radši pořídím 120Hz+ monitor a opět si Vsync zapnu. Nebo pak Freesync nebo G­-sync monitor. Stáhněte si malý prográmek FRAPS a sledujte jakoukoliv hru bez VSync při 61FPS a víc a pokud vám čáry přes monitor nevadí, pak si samozřejmě Vsync nechte vypnutou. ­(moc takových lidí neznám, ale i přesto bych je nenazýval magory ;­-)
Odpovědět3  0
komplikator (640) | 30.10.201517:59
K čemu Fraps? FPS umí zobrazovat kdejaý driver grafikcé karty, mnohdy i dalšími zajímavými věcmi, jako třeba jejich využití
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 30.10.201522:34
OSD display v Afterburneru je mnohem lepší, ale počáteční nastavení aby to fungovalo jak má je složitý. Umí to pak ve hře ukazovat i teploty, takty grafiky, otáčky ventilátoru a všechno co si tam člověk nastaví.
Odpovědět1  0
pidalin (1478) | 30.10.201522:37
Odpovědět1  0
komplikator (640) | 31.10.20159:05
FPS umí i Shadowplay i v době kdy nenatáčí
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 30.10.201522:26
Boha jeho, já rady neřešim jestli je 60 FPS dostačený nebo ne, já tady řešim že zapnutí VSYNCU způsobí hodně citelný opoždění reakcí!!!!! To je naprosto nepřijatelný!!!!
Odpovědět0  1
pidalin (1478) | 30.10.201522:31
Tearing samozřejmě ve hrách vidět je, ale pokud se na něj člověk nesoustředí a nehledá ho tak si toho ani nevšimne. Lidi co řešej tearing jsou stejný cvoci jako lidi co potřebujou mít ve hře 150 FPS. Ale pro lidi co chtěj mít 150 FPS mam větší pochopení než pro lidi co hrajou s vsyncem a nevadí jim mít myš o čtvrt vteřiny opožděnou.
Jako ještě to dokážu pochopit v ňákym RPGčku, ale já zase neznam nikoho kdo by ve střílečce zapínal Vsync, to je prostě totální magorárna a nikdo kdo hraje střílečky ­(a zvlášť multiplayer­) by to neudělal. Jak jsem psal vejš, vsync je otázka života a smrti. Kdo má zaplej vsync si v mulťáku s opožděnou myší neškrtne, je to větší problém než mít nízký FPS. S nízkym FPS si člověk zahraje, ale s input lagem ne, protože nic netrefí.
Odpovědět1  1
Survivor (52) | 31.10.20150:04
Záleží samozřejmě v jaké hře. Pokud hraješ jenom CS, CS:S, CS:GO, ­(konkrétně tyto hry na input lag extrémě trpí s Vsync on, ale na forech se to spíše bralo za chybu hry než Vsyncu, takže se u těchto her dalo vsync off a jinak se to neřešilo­) ale např u BF, CoD žádný inputlag s vsync on neni a přitom je to taky multi­-střílečka. Ale zde se Cebala ptal zřejmě na obecnou rovinu Vsyncu ve všech hrách obecně a ne jenom v CS, v ostatních hrách je podle mě úplně zbytečné kazit si obraz tearingem s Vsync­-off.
Odpovědět1  0
pidalin (1478) | 31.10.20153:38
Každá hra trpí na input lag při zapnutym Vsyncu, přečti si ten článěk znova a přečti si jak Vsync funguje a co dělá. Ten inpu lag to prostě způsobovat musí. Pravda, v některejch hrách je to horší, v některejch lepší ale tu prodlevu to způsobuje vždycky. Ale kdy jsem to poprvé začal silně pociťovat je s příchodem DirectX 10, od tý doby jsem u stříleček vždycky Vsync zakazoval, protože to se prostě nedalo hrát. Uplně poprvé jsem to myslim řešil u Turoka z roku 2007, nebo 2008 nebo kdy to vyšlo. Furt jsem nadával proč je ta hra opožděná a v protože jsem v tý době o ňákym Vsyncu nic nevěděl tak mi chvíli trvalo než jsem na to přišel že to způsobuje Vsync. Potom Fallout 3 a Fallout New Vegas. Tam bylo potřeba Vsync zakázat v ovladačích a zapnout ještě několik dalších funkcí ­(už nevim co to bylo­) aby ve hře přestala bejt opoždění myš a klávesnice. Zrovna engine na kterym jedou RPGčka od Bethsedy trpí na input lag brutálně. Třeba u Skyrimu ta opoždění myš uplně odstranit nejde, Skyrim je hra s asi nejbrutálnější prodlevou ovládání co jsem kdy zažil. Jestli chceš zjistit co to je ten input lag o kterym tady žvanim tak si zahraj Skyrim a zkus mi říct že tam myš neni opožděná, pak ti řeknu že máš input lag v mozku. ;­-)
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 30.10.201518:01
Ne každý hráč potřebuje, nebo dokonce má železo na takové FPS.

Poříďte si 4k monitor nebo jeďte na takových třech 2k monitorech v surroundu a budete rád za 60, spíše tedy tak za 30.
Odpovědět0  1
pidalin (1478) | 30.10.201522:39
Nebudem si pořizovat přece něco na co nemáme výkon. 4K monitor si pořídim až ve chvíli kdy budu vědět že v tom rozjedu nový hry se stabilníma 60 FPS. Pod 60 FPS už dneska nejsem ochotnej jít kvůli input lagu v dnešních hrách kterej stoupá s klesajícim FPS.
Odpovědět1  0
komplikator (640) | 31.10.20159:21
Vidíte a já znám lidi na 4k monitorech nebo na 3 monitorech vedle sebe které nejsou jen HD. Výkon na to mají, jasně v počítači mají alespoň dvě 980tky ­(na jedné kartě to chce kompromis v AA­)... nicméně těm lidem typicky stačí 30FPS s VSync, na lítání v leteckých simulátorech to dostačuje a často ani těch 30FPS nedosáhnete když jste na CPU náročných scénách, a to ti lidi docela často mívají něco jako 5960X přetaktované na cca 4.5GHz.

Obvykle ti lidi chtějí extrémní kvalitu obrazu, takže používají například transparency antialiasing 4­-8xSGSS ­(lze nastavit jen přes nVidia Inspector­) s ekvivalentním MSAA... když letíte v oblačnosti nebo mlze, tak ten SGSSAA bez problémů dokáže uzmout 60% výkonu dvou TitanX.

Holt ještě neexistuje počítač který by ty simulátory utáhl jak po stránce výpočetní, tak zobrazovací.

Když pak člověk čte o těch šílených FPS co každý domácí ­"profihráč­" ­"nutně potřebuje­", je to k pousmání :)
Odpovědět0  1
pidalin (1478) | 31.10.201515:04
Musel jsem ti dát mínus za to spojení 30 FPS a Vsync. Víš k čemu Vsync slouží?
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 2.11.201512:49
obraz na monitore+ ffb na volante, joysticku a gamepade su jedine info ktore dostanete o tom co sa deje v hre. cim viac fps tym lepsie, lebo male fps = neskora odozva obrazu a ffb + aj zvuku. nic ine tam neni. je to ako s peniazmi, RAM a konmi pod kapotou­- nikdy nie je dost
Odpovědět0  0
Rabin (12) | 30.10.201523:45
Skusal si niekedy hrat FPS hru na 120Hz monitore a na HW ktory ti da viac ako 120 FPS aj za cenu ze to nebude na ultra nastaveni ? Ak mas taku moznost skus si ten Vsync zapnut a uvidis ze tam nebude ziadny input lag a hra bude ovela prehladnejsia . Ja sam hravam BF3­-4 na medium na 120Hz vsync on ­(samozrejme 120 a viac fps ­)a je to o vela lepsie . 3770K @ 4,5 + R9 290X OC zvladnu aj v MP take vysoke FPS na medium detaily bez problemov .
Odpovědět1  0
pidalin (1478) | 31.10.20153:33
Nevim jak to vypadá na 120 Hz monitoru. Ale proč vubec na 120 Hz monitoru zapínat Vsync když těch 120 FPS přelezu málo kdy? Leda u starejch her. Ale nechce se mi věřit že tam input lag nebude, ten tam přece musí bejt už z principu toho co Vsync dělá.
Znam hodně lidí co tvrděj že Vsync input lag nezpůsobuje, podle mě musej bejt buď sami opožděný a nebo prostě všichni lžete a dál propagujete ten váš zázračnej LagSync. ;­-­) Hele pokud mi tvrdíš že s Vsyncem nemáš opožděný reakce ovládání tak prostě lžeš, nebo hraješ na gamepadu casual hry a nebo má input lag už přímo v mozku takže další zvýšení prodlevy už tak necejtíš. A tečka. :­-)
Odpovědět1  0
easyrider_svk (84) | 2.11.201512:59
pustite si nejake videjko na tube v 60fps a potom to iste v 25fps. asi take. ono oko je svina nebude frflat ani pri 15fps, zvykne si ale...prvych 10 sekund sa vam bude zdat ako strasna cukaruta ked prejdete z 60 na 25fps film.
60fps to je staticky obraz na 16ms tj neviete co sa deje na dobu 16ms.
120 fps to je staticky obraz na 8.3ms . za tych prvych 8ms by ste mohli dostat medzi oci ale pri 60fps by ste si vsimli len ze mate zrazu monokel :D
Odpovědět0  0
Víkendový_Quaker (1) | 30.10.20157:42
Skvělý článek. Určitě jsem pro přidávání odkazu k recenzím. A klidně bych bral kapitolu s vysvětlení výpočtu té hladké křivky :)
Odpovědět0  0
Pavel Šantrůček (43) | 31.10.20159:26
Děkuji, výpočty pro vyhlazení rád osvětlím, jen bych tak nerad činil v diskusi pod tímto článkem. Rád tedy vše vysvětlím na našem diskusním fóru pod FLA Calculatorem, bude­-li zájem.
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 2.11.201510:53
na AA by som sa teraz ja osobne vyprdol. v novsich ovladacoch k ati aj k nvidii je neco ako virtual super resolution. grafarna renderuje vo vyssom rozliseni ako ma monitor potom to da na rozlisenie monitora. u AMD­/ATI uplne vypnutie AA a zapnutie VSR prida nejake to % fps a obraz vyzera krajsi tiez. skual som to na novych a starych hrach funguje to krasne.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 2.11.201512:09
To jejich virtuální 4K nevypadá tak dobře jako 4x pořádnej antialiasing a FPS jde uplně do kopru. Navíc naprostá většina her nepodporuje škálování ikon a textu, takže virtuální 4K na monitoru kterej má reálně full HD je prakticky nepoužitelný, je to pak malinký. Vim že to škálování velikosti podporuje Zaklínač 3, ale jinak mě nenapadá jediná hra kde by to fungovalo.
Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 2.11.201513:14
ja to davam len v hrach. na plochu ee a ikony ak velmi chcete nastavite velkost v windows­-e. ako na 28­" 4k monitore to tiez nebude vacsia ikona.

hry napr: Project Cars, Eurotruck Simulator 2, BF3 , BF4 aj stary Half life 2 to zozere teda aspon to VSR od ati­/amd. skor je problem najst hru kde to nejde. napr DCS 1.5 to naposledy ked som skusal neslo. no neslo to tak ze tlacitka v hlavnom menu boli tak mimo obraz ze neslo spustit ani opustit hru :D
Odpovědět0  0
nobloch (25) | 30.10.20154:23
Perfektně vysvětlená problematika. Určitě přidejte odkaz na tento článek do recenzí.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.