reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.4.2012, Jan Vítek, recenze
Konečně jsme se dočkali momentu příchodu nové generace desktopových CPU Intel, které známe jako Ivy Bridge, nebo také Core série 3000. My si dnes vyzkoušíme prozatím nejvýkonnějšího zástupce Ivy Bridge v porovnání se staršími Intely a chybět nebude ani AMD.
Misacek (28) | 4.6.201214:15
Proč tyhle procesory fungují na LGA1155? Vždyť ta patice je už dnes pro nový procesor zastaralá. Nevím, proč to neudělali pro LGA2011. Takhle se člověk bude muset rozhodnout, jestli chce výkonnější a míň žeroucí procesor, nebo novou patici, která jednak asi vydrží déle pro potřeby případných upgradů v budoucnu, a jednak už teď nabízí dvojnásobnou kapacitu paměťového subsystému, nehledě na čtyřkanálové paměti ­(pokud tedy tyto dělají viditelný rozdíl­). i7­-3770K bych jinak bral všema deseti ­(tedy kdybych měl teď kupovat počítač, což nekupuji­).
Odpovědět0  0
SpaceExplo (240) | 4.6.201215:48
Zkusim popsat muj nazor na strategii Intelu ohledne socketu a procesoru.

Tak jako existoval sck. 1156 a sck. 1366 vedle sebe, tak ted existuji sck. 1155 a sck. 2011, jakozto novejsi verzi tech predchozich.
Sck. 2011 je v podstate pouze snaha dostat ­"server­" do bezneho prodeje ­- domnivam se, ze Intel tak prodava kusy svych serverovych CPU Xeon, ktere se pri vyrobe prilis nepodarily, resp. nesplnuji parametery aby mohly byt jako XEON prodany. A protoze je to vlastne consumer high­-end, musi byt i patricne drahe.
Sck. 1155 je consumer mainstream jejich vykonove a cenove rozpeti pokryva v podstate vsechny consumer oblasti ­- a podle testu je i7­-3770K dnes vice nez dostacujici na vsechny­/vetsinu consumer a, reknemez, amater­-workstation uloh. A hry jsou kapitola sama pro sebe, tam staci i pomalejsi­/levnejsi procesory.

Takze ja to chapu ja snahu pokryt co nejvetsi rozpeti consumer trhu s tim, ze na tom Intel samozrejme i vydelava. I kdyz domnivam se, ze proti marzim v server segmentu, je to porad nic moc a castecne to funguje i jako testovaci pole pro server produkty.

Ale to tu popisuji spise interni strategii Intelu, o ktere nemam zadne dukazy, a marketing bude vzdy rikat, jak je prave tento novy produkt super duper mega cool.
Odpovědět0  0
MartinMartin123 | 2.5.201212:30
Mam dotaz, kde se da sehnat Intel Centrino Advanced­-N 6205 v podobe jako je foto v testu ??
Odpovědět0  0
Homethread | 26.4.201215:04
Dle zisteni nejmenovaneho servru muze za spatny prenos tepla, vysoke teploty a malou energetickou usporu oproti SB setreni Intelu. Prevod tepla zajistuje teplovodivá pasta nikoli PÁJKA ­(Vodivost 5 W­/mK nikoli 80 W­/mK­) ! E0 bylo pravdepodobne prave v tomhle jine a proto vykazovalo az neuveritelne vysledky oproti Stepp E1. Ted se naskytne otazka jestli to Intelu usetri tolik penez .... :­(
Odpovědět0  0
SpaceExplo (240) | 4.6.201215:30
Myslim si, ze reseni ­"pastou­" misto ­"pajkou­" nevolil Intel proto, aby usetril, ale proto, aby trochu omezil HC taktovani svych procesoru pro mainstream ­(tedy pro socket 1155­) ­- testy to obecne potvrzuji, zavratne 5GHz s SB uz nejsou s IB prilis mozne.
Odpovědět0  0
Homethread | 25.4.20126:03
Intel splnil co sliboval az na samotnu spotrebu. Sliboval 5­-10 procent vykonu navic a mnohem vykonejsi IGPU.
Na spotrebe dle faktu nese hlavni podil uspechani a absolutne nevyladeni vyrobni proces. Samotny prevod tepla je horsi kvuli 22nm.
Jsem ze spotreby a teplot trochu zklaman ale popravde jsem to ocekaval. Prevod tepla je stale tezsi i samotne teploty muzou za zvysenou spotrebu. Je to zamotany kruh.
Odpovědět1  1
David Hajný | 24.4.201213:15
Musím pochválit recenzi, stručná, přehledná. Zdá se to jenom mě, že se svethardware.cz zvedá ze země? Tento web navštěvuji teméř od jeho prvopočátku, myslím, že to byl rok 98­-99. Tenkrát to byla spička, super články, ale v posledních letech jsem tady na webu vetšinou prolétnul jenom novinky a to bylo vše. Jenže v poslední době se zde objevují opět pořádně zpracované recenze, líbí se mi i grafická stránka vašeho webu. Jen tak dál.
Odpovědět5  0
Karel Polívka (1066) | 24.4.201217:34
Za celou redakci děkuji za komentář. Máte pravdu v tom, že v posledních týdnech máme více recenzí než dříve a snažíme se naše testovací metodiky dále rozvíjet ­(viz např. testy LCD monitorů­). Jsme tedy rádi, že to je vidět :­-­).
Odpovědět2  0
CommonUser | 26.4.201216:51
*****
Tak ja sa pridavam a tapkam, tiez citam od zrodu SH.
Tie testy monitorov su pre mna uzitocne ­(PWM Frq a dalsie param.­).
Len tak dalej, fakt stupate ...
*****
Odpovědět1  0
SpaceExplo (240) | 24.4.201218:19
Pridam take svoji trosku :­-­)
Stejne jako vy znam SHw uz velmi dlouho a souhlas, ze prosel zmenami. Doba ­"aktualit only­" jej posunula ­"nize­" na zebricku popularity mezi HW weby v CR :­-­( Ale jak pisete, mam stejny pocit, ze se to zveda. Ona situace je tu ponekud akcni ­- minimalne 1 web a 1 blog jsou zatizeny prilisnymi emocemi svych nekterych svych autoru, dalsi je zase takovy jako ­"free­-cool­-independent­" a posledni je soucasti velke akce domen a webu a to provazani je nekdy videt ­(byt informacni hodnota je docela slusna­).
V kazdem pripade ja vidim SHw jako web se solidnim a profesionalnim pristupem a to se me osobne velmi libi. Takze se pripojuji k prani ­- jen tak dal! :­-)
Odpovědět4  0
NRX (170) | 24.4.20129:17
Očakával som nižšiu spotrebu oproti predchádajúcej generácií, obzvlášť v idle. Neviem, či sa až moc nezameriali na grafiku a tá im v konečnom dôsledku aj nezdvihla tú spotrebu...

Z grafov Výkon­/Spotreba vychádza priemerný nárast výkonu o 15% oproti 2700K. Predpokladám, že oproti ­"bežnejšiemu­" 2600K to bude o píííd lepšie. Ešte by som chcel vidieť testy oproti mojej 870 ;­-)
Odpovědět0  0
Tralalák | 24.4.201211:42
Intel Core i7 3770K ­- 3.5GHz ­- 1MB L2 ­- 8MB L3 vs. Intel Core i7 870 ­- 2.93GHz ­- 1MB L2 ­- 8MB L3
zdroj: http:­/­/www.anandtech.com­/bench­/Product­/551?vs=107
Odpovědět0  0
NRX (170) | 26.4.201211:38
Dík za link. Takže na moje potreby mi to nestojí za kúpu novej platformy. Už sa teším na ďalšiu generáciu ;­-)
Odpovědět0  0
Petrm01 | 24.4.20120:20
Překvapení se nekoná, naopak Intel si neví s novým 22 nm výrobním procesem rady. Při taktování dochází ke gigantickému nárůstu spotřeby a teplot a prý ho vůbec nelze uchladit. Vpadá to na propadák roku :(
Odpovědět2  6
Josef1 | 24.4.201215:57
Něčekali jsme nic jiného.
S dalšími výrobními technologiemi 14 a 10 nm bude přetaktování ještě horší.
Velký nárůst výkonu se očekává až příští rok, při tocku.
Odpovědět0  0
SpaceExplo (240) | 24.4.201218:24
No, ono to vsechno muze byt jeste uplne jinak. Vzhledem k tomu, ze Sandy Bridge je uz dobra sama o sobe, co presne by melo Intel ­(tedy firmu s akcionari, kteri vidi predevsim penize a vydelek­) motivovat k tomu, aby uvedla vyrazne lepsi produkty? Ja nic nevidim. ARM je daleko, VIA taky, AMD kvuli chybne implementaci Bulldozer architektury a ne zrovna dobremu vyrobnimu procesoru je taky dole. Takze proc? Proc jsou Ivy Bridge takovy jaky jsou?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 24.4.201220:11
Od Ivy Bridge se ani nic jiného nečekalo, než doladění architektury Sandy Bridge a nájezd na nový výrobní proces. Ten se na nich ­"ozkouší­", aby pak byl připravený pro Haswell. Prostě klasické tick­-tock.
Odpovědět0  0
SpaceExplo (240) | 24.4.201221:26
No, tady si dovolim poukazat na informace jisteho ­"velkeho­" pana od konkurence, ktery tvrdi, ze E0 stepping takovymi problemy netrpel :­-­( Navic rozmezi napeti, na kterem beha Ivy Bridge je prilis zvlastni ­(nejnizsi napeti pri idle je vyssi nez u Bulldozeru­). To mne utvrzuje v myslence, ze Intel si nyni hodla namastit kapsu tim, ze prvni revize budou ­"jen o trochu lepsi­".

PS: a cmucham neco podobneho i u nVidie ­- prece jen, ta nikdy nemela jadro high­-end produktu pojmenovane Gx104. A tesne po uvedeni 7970 se vyjadrili ­(je fakt, ze toho nakecaji hodne­) ze je vykon konkurence zklamal ­(takovou vec si v minulosti nepamatuju­) ­- takze se domnivam, ze udelali stejnou vec jako ted Intel ­- puvodne mainstream produkt prodavaji jako high­-end protoze AMD neni schopna konkurovat; a potom odchodu spousty inzenyru mam obavu, ze uz to lepsi nebude :­-(
Odpovědět0  0
SpaceExplo (240) | 24.4.201221:29
A steppingy, pokud si dobre vzpominam, nikdy nesli s casem k horsimu ­- takze je otazka, proc je E1 horsi nez E0 ­(a na ­"chyby­" v Intel tovarnach pri vyrobe neverim)
Odpovědět0  0
Pitbulll | 23.4.201222:11
Tak, a co ted. Jit do tohoto, nebo do i7­-3820? Schvalne jsem cekal na recenze, jestli se mi neudela jasno, ale jasno se mi teda neudelalo, spis se jazycek na vahach vychylil zase malinko smerem k i7­-3820. Pujde budouci Haswell do soucasnych desek s patici 2011? Chysta redakce nejake srovnani vyhodnosti i7­-3770K vs. i7­-3820?
Odpovědět1  0
matouš (6) | 23.4.201220:12
"Ten nejslabší Core i5 však nemá Hyperthreading ...­"

ŽÁDNÝ z řady i5 nepodporuje Hyperthreading! Nebo snad ano ??? A je to i v tabulce!
Odpovědět1  0
Jan Vítek (3360) | 23.4.201220:29
Někde se stala chyba při prevodu tabulek, opraveno.
Odpovědět1  0
Matherdet (2) | 23.4.201219:30
Mate tam podekovani intelu za zapujceni i7­-2770K.Jinak zajimave.
Odpovědět1  0
ErgoProxy | 23.4.201219:24
Najde se nějaký odvážlivec co sundá z procesoru heatspreader a ověří jak to je s problematickým předáváním tepla?
Odpovědět0  0
SpaceExplo (240) | 23.4.201218:45
Diky za dobre zpracovany test.
Jen si dovolim poukazat na drobnou chybku v nazvu kapitoly 7: Herní testy s Radeonem HD 6970.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1066) | 23.4.201218:48
Název kapitoly opraven, děkujeme za info.
Odpovědět0  0
Richmond (151) | 24.4.20120:30
Supr by bylo ještě ořidat řádek s VT­-D ­(X­) :thumbs
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.