reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.3.2011, Petr Štefek, recenze
Dnes se podíváme, jak si vedou procesory rodiny Intel Sandy Bridge v současných hrách a nebude chybět ani nejlevnější model Intel Core i5-2300. Opravdu potřebujeme drahé procesory na hraní her?
Parmen | 25.3.201118:38
A kdy budou zmereny AMD procaky? :­))
Odpovědět1  0
Misanuff | 23.3.20119:02
Zdravím, šlo by někdy výhledově udělat srovnání alespoň s několika notebooky? Určitě nejsem jediný, koho by zajímalo, o kolik pomalejší jsou a o kolik navíc musím zaplatit, abych si mohl zahrát na podobné úrovni ­(myslím graficky, ne že se zážitek liší na větším monitoru s pořádným zvukem­). Uvažuji o nějakém herním NTB, protože pořád cestuji... Děkuji za odpověď!
Odpovědět0  1
Jezevec (111) | 16.3.201120:48
Dd,

děkuji za zajímavý test, osobně jsem dospěl k trochu odlišnému závěru, než Vy, a to že se investice do vyššího a dražšího modelu vyplatí jen s velkými obtížemi ­- alespoň soudě podle rozdílů v jednotkách FPS.

Chápu, že jste chtěl vypíchnout výkon procesoru a eliminovat vliv omezení grafiky na celkový výkon, ale ruku na srdce ­- který hráč si pořídí kombinaci i5­-2300s a GTX580 ­- drtivá většina lidí uvažujících o tomto CPU by patrně sáhla po gtx460­/6850­/6870­/gtx560ti­/6950... tedy jste pro testování navodili ­"trochu­" atypickou situaci. Více by asi prozdradil výkon v aplikacích, než FPS za těchto okolností.

Přesto díky, zajímavý náhled.
Odpovědět1  0
Jezevec (111) | 16.3.201120:58
Dovolím si malý multipost ­- po odeslání jsem si uvědomil, že jsem asi přehlédl, jaké FPS uvádíte, jestli MIN, MAX nebo AVG v měřené sekvenci. Soudě podle hodnot to vypadá na AVG, kde by se ale rozdíl v kvalitě, rychlosti ap. procesoru měl nejvíce objevit je MIN FPS, kdy procesor ­"nestihne­" zazásobovat grafickou kartu adekvátním množstvím dat ­- možná je zde cesta, jak by se rozdíly mohly projevit trochu více.

Závěrem si neodpustím takové malé pošťouchnutí :­) ­- v úvodním sloupku se ptáte ­"Opravdu potřebujeme drahé procesory na hraní her?­", ale v závěru na to nevidím odpověď, to je škoda, možná by to mohlo některé hráče více nasměrovat na soustředění se na skutečné výkonnostní aspekty, které mohou být pro výkon jeho PC markatnější, např. rychlost a kvalita úložiště nebo parametry grafické karty.

Popravdě se mi výkon všech moderních čtyřjader Core i5+ zdá velice solidní a rozdíly se nehledají snadno, snad až na cenu:D
Odpovědět2  0
D.e.s.t.r.o.y.e.r | 15.3.201119:42
Framerate u Civ5 asi nebude to nejpodstatnější ­(koho trápí, že mapa nescrolluje naprosto plynule?­), více mě zajímá, jak procesor ovlivní trvání jednoho kola ke konci hry na největší možné mapě ­(na mém Phenomu I 4x2.4GHz je to téměř nehratelné, má tedy smysl upgradovat?­).
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 15.3.201119:45
Ano, to je vážný problém ... svižněji to jede až na 4GHz Core i7:)
Odpovědět0  0
blazen | 16.3.201121:54
Mám stejný problém s Civ5. Nevyřešil by to spíše SSD?
Odpovědět0  0
michalpalka (1) | 15.3.201113:34
myslim ze kdyby jste testovali nektere z multi­-GPU reseni tak ziskame lepsi predstavu o opravdovem narustu kykonu..
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 15.3.201114:22
Ano, i na to se chystám. Nejlepší by bylo udělat procesory nagrafice okolo 5 tisíc, 10 tisíc a SLI­/CF. Nicméně vše chce čas.
Odpovědět1  0
Jan Zapletal (74) | 15.3.201117:19
Nebo prostě snížit detaily, aby grafika nebyla limitem...
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 15.3.201118:44
Testy ve hrách se sníženými detaily nemám, protože si ukáží, který procesor je rychlejší, ale co s tím, když při hraní je stejně limitem karta i procesor zároveň. Tento test je spíše zaměřený na realtime hraní, tedy tak, jak skutečně hrajeme.
Odpovědět2  0
marek p (25) | 15.3.20119:06
Místo i5 2300 je lepší volbou jednoznačně i5 2400.Rozdíl v ceně 150Kč.
Do testu jste mohl zařadit také i3 21xx .
Odpovědět2  0
JiVy (599) | 15.3.20117:59
Recenzi by pozvedla, poměrně jednoduchá věc. Stačilo by grafy, které jsou takto poměrně nepřehledné, zorganizovat jinak. Vždy jeden graf s FPS pro CPU na základních taktech, jeden graf s CPU přetaktovanými na zhruba stejnou frekvenci ­(3,3 GHz­) a pak graf s procesory přetaktovanými na hodnoty poblíž jejich maxima s chladičem, který byl k dispozici.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 15.3.20118:19
Nevím, jestli by tohle prospělo, některým by zase mohlo chybět srovnání se standardními hodnotami v jednom grafu. Myslím, že grafy přehledné jsou, ale jsou prostě moc velké. Kouskovat budu až doměřím další procesory od AMD, to už pak do jednoho grafu skutečně nepůjde, ale díky za postřeh.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 15.3.20119:24
Dle mého názoru ano. Na základních frekvencích by si všichni mohli porovnat výkon procesorů tak jak jsou, OC hodnoty by poskytly přehled o potenciálu jednotlivých čipů a graf se stejnými frekvencemi by porovnával vliv samotné architektury čipů na výkon.
Odpovědět0  0
Vagi (31) | 15.3.201110:55
Díky za zajímavý test! Jsem zvědavý, až přibudou procesory od AMD. Mám jednu otázku...nehodláte někdy testovat vliv procesoru na CF­/SLI? Tam by možná rozdíly byly v procesorech větší.
Odpovědět1  0
Pavel Kovač (1033) | 15.3.201117:30
Hlavní problém grafů je jejich velikost. Tím však nemyslím počet hodnot, ale jeho grafické znázornění resp. v tomto případě spíš grafické prznění.
Na 30­" monitoru vidím pouze jeden graf ­(sice jich na str. víc není, ale to je další věc­). Než přejedu očima níž­/víš tak zappomenu ­"x­" polohu a jsem v pytli.
Co takhle použít užší sloupeček, mít 9px nad i pod hodnotou je trošku barbarství :­-­)
Vím, článek tak vypadá delší :­-)
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 15.3.201118:48
Ano, příště budu už grafy dělit jinak, protože procesorů bude ještě více.
Odpovědět0  0
Rolko 75 (1) | 16.3.201116:51
Škoda že chýba porovnanie s AMD.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 16.3.201121:39
Procesor AMD Phenom II X6 1055T a základní desku mám, takže doměřím a zkusím i nějaký levnější X4.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.