Quake II RTX: ray tracingová laboratoř

Quake II RTX: ray tracingová laboratoř
, , recenze
Dnes se podíváme i z praktického hlediska na téma ray tracingu ve hře Quake II. Ta má svou éru již dávno za sebou, ovšem právě kvůli její celkové nenáročnosti se mohli vývojáři slušně rozšoupnout s implementací ray tracingu.
K oblíbeným
reklama

NVIDIA RTX

 
Platforma NVIDIA RTX dává vývojářům možnost využít techniku ray tracingu pro vykreslování grafiky v reálném čase a k tomu si mohou vzít k ruce API NVIDIA Optix, Microsoft DirectX Raytracing (DXR) nebo Vulkan od Khronos Group. 
 
scéna vykreslená pomocí ray tracingu 
 
Ray tracing tak dokáže dnes stále ještě jen částečně nahradit vykreslování pomocí rasterizace. Tato tradiční technika využívá pro vykreslení scény její model z trojúhelníků či polygonů, který pak renderovací pipeline převedou na pixely na dvourozměrném obrazu a tyto pixely jsou pak obvykle dále zpracovávány shadery, než na displeji či jiném zobrazovadlu uvidíme finální výsledek. 
Rozhodně se nedá říci, že by ray tracing byl novinka, jde o již starou techniku, kterou teoreticky v principu popsal už v 16. století Albrecht Dürer. V praxi jde ovšem o výpočetně velice náročnou techniku, a tak jsme ji ještě donedávna nemohli běžně využívat pro vykreslování grafiky v reálném čase. Byla to doména spíše aplikací jako 3D Studio či Maya, v nichž se scény vykreslovaly hodiny i dny, než přišla NVIDIA a pomocí specializovaného hardwaru ve svých GeForce RTX nabídla ray tracing i ve hrách. 
 
 
Ray tracing je ovšem v případě real time grafiky stále technologií budoucnosti a ani nejvýkonnější karta dnes nemá výkon na to, aby dokázala pomocí něj zcela vykreslovat scény moderních her ve vysoké kvalitě. Nicméně uvidíme, co s tím provede příští generace karet od NVIDIE a také jak se s tím popere ve své premiéře AMD. 
 
Co se týče toho, co ray tracing je a jak funguje, zde se tomuto základnímu tématu nemusíme věnovat, neboť nahoře máte odkazy na dva starší články, z nichž první se věnuje přímo samotnému ray tracingu a druhý zase technikám grafických enginů obecně. My se zaměříme přímo na implementaci ray tracingu ve hře Quake II. Či lépe řečeno path tracingu. 

reklama
Nejnovější články
Pevné disky WD Red Pro nově ve 16TB a 18TB variantách Pevné disky WD Red Pro nově ve 16TB a 18TB variantách
Společnost WD rozšiřuje nabídku pevných disků pro NASy řady Red Pro o další dva modely. Doposud bylo maximem 14 TB, nově však bude možné koupit i varianty s vyššími kapacitami 16 TB a 18 TB.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala9 komentářů
Starship SN8 poletí do nižší nadmořské výšky, než Elon Musk původně plánoval Starship SN8 poletí do nižší nadmořské výšky, než Elon Musk původně plánoval
Kosmická společnost SpaceX poslední dobou kromě jiného také usilovně pracuje na vývoji kosmické lodi Starship. Jednotlivé prototypy prochází různými testy, nyní je na řadě SN8 a jeho let do 15 kilometrů namísto původních 18 km. 
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková
PlayStation 5 jako multimediální centrum? Nabídne Netflix, Disney+ a další PlayStation 5 jako multimediální centrum? Nabídne Netflix, Disney+ a další
Pokud nehodláte používat PlayStation 5 pouze k hraní her, ale jako všestranné centrum domácí zábavy, potěší vás podpora populárních aplikací pro streamování hudby a videí. Nejasno zatím zůstává nad Dolby Vision a Dolby Atmos.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Dell uvádí malou pracovní stanici Precision 3240 Compact pro AI a VR Dell uvádí malou pracovní stanici Precision 3240 Compact pro AI a VR
Nová pracovní stanice Dell Precision 3240 Compact je určena pro širokou škálu zákazníků od domácích kanceláří až po výzkumné laboratoře. Využívá 10. generaci procesorů Intel Core nebo Xeon.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik3 komentáře
Blackstone chce vyrábět solid-state akumulátory 3D tiskem Blackstone chce vyrábět solid-state akumulátory 3D tiskem
Blackstone je další ze společností a týmů vědců, kde se zkouší využití 3D tisku při výrobě akumulátorů. V tomto případě by mělo jít o solid-state akumulátory, tedy ty s pevným elektrolytem, které zajišťují větší bezpečnost.
Včera, aktualita, Milan Šurkala