Quake II RTX: ray tracingová laboratoř

Quake II RTX: ray tracingová laboratoř
, , recenze
Dnes se podíváme i z praktického hlediska na téma ray tracingu ve hře Quake II. Ta má svou éru již dávno za sebou, ovšem právě kvůli její celkové nenáročnosti se mohli vývojáři slušně rozšoupnout s implementací ray tracingu.
K oblíbeným
reklama

NVIDIA RTX

 
Platforma NVIDIA RTX dává vývojářům možnost využít techniku ray tracingu pro vykreslování grafiky v reálném čase a k tomu si mohou vzít k ruce API NVIDIA Optix, Microsoft DirectX Raytracing (DXR) nebo Vulkan od Khronos Group. 
 
scéna vykreslená pomocí ray tracingu 
 
Ray tracing tak dokáže dnes stále ještě jen částečně nahradit vykreslování pomocí rasterizace. Tato tradiční technika využívá pro vykreslení scény její model z trojúhelníků či polygonů, který pak renderovací pipeline převedou na pixely na dvourozměrném obrazu a tyto pixely jsou pak obvykle dále zpracovávány shadery, než na displeji či jiném zobrazovadlu uvidíme finální výsledek. 
Rozhodně se nedá říci, že by ray tracing byl novinka, jde o již starou techniku, kterou teoreticky v principu popsal už v 16. století Albrecht Dürer. V praxi jde ovšem o výpočetně velice náročnou techniku, a tak jsme ji ještě donedávna nemohli běžně využívat pro vykreslování grafiky v reálném čase. Byla to doména spíše aplikací jako 3D Studio či Maya, v nichž se scény vykreslovaly hodiny i dny, než přišla NVIDIA a pomocí specializovaného hardwaru ve svých GeForce RTX nabídla ray tracing i ve hrách. 
 
 
Ray tracing je ovšem v případě real time grafiky stále technologií budoucnosti a ani nejvýkonnější karta dnes nemá výkon na to, aby dokázala pomocí něj zcela vykreslovat scény moderních her ve vysoké kvalitě. Nicméně uvidíme, co s tím provede příští generace karet od NVIDIE a také jak se s tím popere ve své premiéře AMD. 
 
Co se týče toho, co ray tracing je a jak funguje, zde se tomuto základnímu tématu nemusíme věnovat, neboť nahoře máte odkazy na dva starší články, z nichž první se věnuje přímo samotnému ray tracingu a druhý zase technikám grafických enginů obecně. My se zaměříme přímo na implementaci ray tracingu ve hře Quake II. Či lépe řečeno path tracingu. 

reklama
Nejnovější články
AOC představuje rychlý monitor AG273QZ se 27" panelem AOC představuje rychlý monitor AG273QZ se 27" panelem
AOC představuje dle svých slov vysoce výkonný monitor AG273QZ, který nabídne především rychlý panel s úhlopříčkou 27". A i když jde o TN, výrobce mluví o nové generaci s kvalitními barvami, jak naznačují i specifikace.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Igor's Lab: NVIDIA Ampere v březnu ještě nečekejme Igor's Lab: NVIDIA Ampere v březnu ještě nečekejme
Nové informace šířící se o generaci Ampere přinášejí očekávání toho, co NVIDIA chce za měsíc představit na své GDC 2020. Optimisté očekávají Ampere a ti největší optimisté dokonce herní Ampere. A jak to vidí v Igorově laboratoři?
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Jaký bude "velký Radeon Navi"? Prý až 5120 jader a 2TB/s propustnost Jaký bude "velký Radeon Navi"? Prý až 5120 jader a 2TB/s propustnost
Fámy kolují nejen o očekávaných čipech NVIDIA Ampere, ale také kolem "velkých Navi", jak se označuje hi-end, který si má AMD připravovat pro letošní rok. Nové informace mají mít původ ve firmě SK Hynix.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
CD Projekt je 2. největší evropské herní studio, ovšem s velkým odstupem od 1. CD Projekt je 2. největší evropské herní studio, ovšem s velkým odstupem od 1.
Polské studio CD Projekt Red se může pochlubit pozici evropské dvojky mezi největšími herními studii. Může se těšit z velice dobrých prodejů titulu The Witcher 3: Wild Hunt a nadějného Cyberpunk 2077. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Mars je definitivně seismicky aktivní, InSight detekoval 174 záchvěvů Mars je definitivně seismicky aktivní, InSight detekoval 174 záchvěvů
Můžeme už říci, že díky InSight je možné potvrdit seismickou aktivitu planety Mars. Modul totiž během 10 měsíců detekoval 174 záchvěvů, přičemž NASA mluví také o vulkanické aktivitě této planety. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek