
Firma 3Dfx se vždy držela na špici a čipset Voodoo 2 byl po dlouhou dobu tím nejrychlejším, co bylo na trhu (a stále ještě je, i když zejména Riva TNT mu přinejmenším šlape na paty). Voodoo Banshee však měl být zaměřen spíše na užitnou hodnotu, o čemž svědčí absence jedné TMU jednotky a přidání 2D jádra. Je tedy poněkud s podivem, že tento čip si vybral Quantum3D, jehož produkty se vyznačují dosti vysokými cenami (a samozřejmě i výkonem). Co je ještě překvapivější, Quantum3D se po vzoru 3Dfx rozhodl orientovat na konzumní trh.
Na rozdíl od předchozích karet s Voodoo 2 převzal tentokrát Quantum3D referenční design od 3Dfx, což však vůbec není na škodu, protože referenční karty 3Dfx byly a jsou výborné a navíc lze použít referenční ovladače od 3Dfx, které také nejsou špatné a jejich novější verze bývají k dispozici nejdříve. Stejně jako na referenční kartě, i na Raven je čip Banshee, který kromě 2D a 3D jádra obsahuje i 250MHz RAMDAC, chlazen pasivním chladičem. 16MB SDRAM paměti je rozloženo kolem čipu. Kromě klasického video výstupu je Raven vybaven i konektorem pro připojení H3D brýlí, takže zážitek z 3D her může být ještě silnější.
Dokumentace dodávaná s Raven je velmi stručná, obsahuje pouze základní pokyny pro instalaci, což sice není mnoho, ale pro instalaci a zprovoznění stačí. Kompletní dokumentace se nachází na přiloženém CD, což je sice hezké, ale v případě nefunkčnosti Raven na nic ... no nic. Instalace je jinak snadná, včetně instalace ovladačů, které umožňují nastavit gamma korekci, obnovovací frekvence, V-sync a několik dalších možností pro OpenGL/Glide a Direct3D. Nastavení je možné nejprve testovacím tlačítkem vyzkoušet a vyhnout se tak nepříjemnostem v podobě neviditelného obrazu na slabším monitoru.
2D výkon je na vysoké úrovni, přičemž většina nových grafických karet dosahuje v benchmarkových 2D testech téměř shodné výsledky. Důležitější je proto podporované rozlišení a obnovovací frekvence. Hardwarově jsou podporovány všechny Microsoft GDI a DirectDraw, což činí z Banshee čipu 2D rychlíka. Maximální podporované rozlišení je 1920x1440x32bpp, ovšem pouze při 60Hz obnovovací frekvenci. V rozlišení 1600x1200 už lze dosáhnout i ergonomických frekvencí až do 100Hz.
Co se týká 3D, je Banshee v podstatě jedním přetaktovaným TMU jádrem Voodoo 2. To znamená, že výkon Banshee je mírně vyšší než Voodoo 2, ovšem s výjimkou her podporujících mutlitexturing (Quake II, Unreal), kde jeho výkon klesá. I přesto je 3D výkon na vysoké úrovni a může směle čelit konkurenčním grafickým čipům. Banshee je bohužel, stejně jako Voodoo 2, v 3D limitován maximálně 16-bitovou barevnou hloubkou, což může být ve srovnání např. s TNT nevýhodou.
Benchmarkové testy (naleznete je na Voodoo Extreme) Raven nevypadají vůbec špatně a dokonce i při rozlišení 800x600 dosahuje v Quake II (což je hra s multitexturami) přes 40 snímků za sekundu. Výhodou čipu Banshee je kompatibilita snad se všemi existujícími hrami (díky podpoře Glide), slabinou je na druhou stranu podpora pouze AGP 1x, zatímco většina ostatních čipů podporuje AGP 2x. Výhoda AGP 2x se projeví ve hrách, které používají velké textury, ovšem těch zatím není mnoho, protože vývojáři často připravuji své hry s ohledem na 12MB paměti Voodoo 2 karet.
Quantum3D dělá kartu Raven zajímavou také přidáním několika plných verzí her, konkrétně San Francisco Rush:The Rock, NFL Blitz a Gex:Enter the Gecko. Ani cenově na tom není Raven špatně - $150 s $30 slevou, kterou pokud uplatníte, dostanete se na $120. Jistě jsou i levnější Banshee karty, ale jenom cena přiložených tří her činí více než $100, takže si za své peníze můžete přijít na své. A pokud vás přiložené hry nezajímají ? Jednoduše se poohlédněte jinde.
Podle Voodoo Extreme