reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
23.10.2008, Petr Štefek, recenze
Radeon HD4550 je druhou nejlevnější grafickou kartou v portfoliu AMD. Přes nízkou cenu se jedná o velmi zajímavé řešení pro HTPC nebo domácí počítač, kde není kladen důraz na hraní her. Podíváme se nejen na výkon v současných hrách, ale také na kvalitu při přehrávání videa.
alternative | 23.10.200814:14
Cituji: ­"Potenciál pro přetaktování zde jistě bude poměrně vysoký. Zkušebně jsem vyzkoušel maxima povolená Catalyst Control Centrem a paměti jely stabilně bez problémů. Karta tedy fungovala na taktech 650­/1700 MHz při hraní Unreal Tournamentu 3.­"

Podle specifikaci na strankach Sapphire jsou Core Clock: 600 MHz, Memory Clock: 900MHz, 1800 Mbps. Takze Core jste pretaktovali, ale RAM podtaktovali?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petr Štefek (1103) | 23.10.200814:23
Zda se, ze pameti jedou na 800MHz jak je psano ve specifikacni tabulce. Bud je chyba v XLS sapphire nebo u mne...pro jistotu dnes overim a napisu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
alternative | 25.10.200812:48
Povedlo se Vam neco ohledne tech frekvenci zjistit?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
gruppe (5) | 23.10.200812:40
Ja vam nevim, ale celkem stezejni je SPOTREBA. Pro me osobne je sestava do HTPC co zere vice jak 50W v klidu celkem k nicemu. Staci mi ze nekolik set ­(!!!­) W zere telka.

Samozrejme malokdo si da do HTPC takove testovaci komponenty jako vy. Nemyslite ze by bylo vhodnejsi vyzkouset postavit nejaky testovaci HTPC napr s X2 a zmerit spotrebu???
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Tronmkiheda | 23.10.200813:02
Jo, jo, naprostý souhlas. Skoro bych řekl, že spotřeba a ticho budou u tohoto typu počítače rozhodující faktory. Nechtěl by se jim Svet Hardware vůbec trochu věnovat? možné sestavy, výkon při přehrávání videa, spotřeba v klidu­/zátěži, hlučnost při provozu...
Předem díky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petr Štefek (1103) | 23.10.200813:35
Spotrebu jednotlivych karet nezmerim...maximalne systemu, a proto aby to melo nejaky smysl, tak by bylo potrebne zvolit komponenty pro stavbu HTPC a po te namerit spotreby jednolitvych systemu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Tronmkiheda | 23.10.200814:33
Promiňte, já jsem se vyjádřil trochu nepřesně, neměl jsem na mysli graf. karty, ale HTPC jako celek. Budete se jim někdy nějak obšírněji věnovat? Něco jako HTPC for dummies?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Yco (9) | 23.10.200816:10
Ahoj,

ku konci si spomenul ako alternatívu HD 4670 512MB. Aj z hľadiska spotreby?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petr Štefek (1103) | 24.10.200811:31
Ano, urcite ... jen nevim, kdy presne, nebot je potreba se pred testem radne pripravit. Jednak aspon tri typy skrini ­(velikostne­), graficke karty a podobne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
scarinko (4) | 23.10.200823:53
preco by sa nedala zmerat spotreba kariet?
staci ich dat do dosky s integrovanou VGA a zmerat.
Od tohoto vysledku odpocitat spotrebu zostavy bez diskretnej VGA a je to. Nehovorim ze to bude stopercentne presne ale viac menej ano. Alebo v tom vidite problem?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petr Štefek (1103) | 24.10.200811:34
Kdyz vezmu v uvahu, ze samotne integrovane jadro zkresli vysledky o cca 10­-20W, tak jistě uznate ze merit takto spotrebu tam, kde standalone reseni zere nekolik malo desite W, je opravdu mimo. Vidim jako rozumne, najit mATX desku, pameti, ­"HTPC­" procesor + disk a jit na vec...pomerovat v globale.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Karda | 25.10.200813:51
Sleduji diskusi i článek s podobnými náměty jako ostatní ­(zbytečná sestava,testovat HTPC,spotřebu..­) a proto mne zaujala Tvoje poznámka. Opravdu dokážeš nebo znáš HTPC se spotřebou kolem 50W?Osobně jsem několik stavěl ­(AMD690G+X2­-45W­)a nikdy jsem se tak nízko nedostal .Můžu se přiučit? Díky ...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petr 2 | 9.11.20081:45
Zkus treba MSI Speedster s GMA950 a mobilni Core 2 Duo s TDP do 25W. Pridej HDD 1TB Western GreenPower s 5.5W v load a mas nejmene zrouci a slusne vykonny stroj. Pokud chces i HDCP, prihod nejakou ATi HD 4450 s 8W v idle. Osobne bych HDPC na desktopovych procesorech nestavel, ale to je vec nazoru.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Yco_bezHesla | 9.11.200816:36
Máš na mysli riešenie s architektúrou Mobile on desktop? ­(Pred rokom ešte takmer neexistovali matičné dosky. Ako je to teraz?)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petr 2 | 9.11.200817:55
Nevim co presne znamena Mobile od Desktop, ale asi ano.
Pred rokem i pred dvema byly urcite desky co umely mobilni Core Duo, pozdeji i mobilni Core 2 Duo. Chipset mely i945G a dodavaly se s integr. grafikou Intel GMA950. Patice S479. Asi nejrozsirenejsi byly tyto desky od Asus a MSI, pricemz MSI mela a jeste ma variantu v kombinaci s DVI+Analog Cinch a navic s 2xGBLAN. To je dle meho ta nejidealnejsi deska do HTPC, ale ma uz nejaka ta leta. V kombinaci s SSD, TB disky od WD v edici GP, WLAN od D­-Linku s 802.11n do PCI­-E X1, nejakou tou ATi pro akceleraci HD do PCI­-E X16, FloppyDTV­-S2 s pripojenim pres Firewire, nejakou tou DVB­-T2 do PCI a konecne s PCI Mikrotik 4xGBLAN mate bombasticke HTPC s podbourou DVB­-S2, DVB­-T2 a Routrem 6xGBLAN + 1xWLAN­(n­). Todle vsechno hezky strcite do Case FIC Spectra a kazdy si bude myslet, ze to mate Video ci DVD prehravac. Tim, ze tohle reseni zastane klasicky router a 2 set­-top­-boxy a je postaveno s ohledem na spotrebu, mate idealni a hi­-tech reseni do obyvaku. Z vlastni zkusenosti mohu jenom doporucit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Yco (9) | 10.11.20086:48
Ahoj,

zaujímavý tip. Ďakujem.

K tým MoD doskám: Keď som pred rokom staval HTPC, tak som ho chcel postaviť práve na mobilných jadrách, ale niečo sa mi tam nezdalo... Tuším neexistencia čipsetov s podporou HW akcelerácie HD videa a takisto som chcel natívny HDMI výstup. Podľa toho, čo píšeš, aj napriek tomu je možné postaviť slušné HTPC na báze MoD. Škoda, že sme sa neporozprávali pred rokom... ;)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petr 2 | 10.11.20089:44
To mas pravdu. GMA950 nema HW akceleraci HD videa, a proto jsem tak vdecny za tyhle nizkozrouci ATiny. Duvod, proc jsem ja nesel do AMD 690G a ani do 780G, byl krome vyssi spotreby take nepresvedcivy vykon v ulehceni procesoru pri dekodovani Discovery HD z DVB­-S2. Mnohem lip si v tomhle vedly dedikovane grafiky + Intel, a kdyz si uvedomis, ze na takove UltraHD by ta integr. stejne uz nestacila, byla to myslim nejlepsi volba. Jinak 1080p v x264 ta GMA950 ­(resp. C2D 2GHz­) take zvladla a mela navic ostrejsi obraz oproti ATi,.. na Blu­-Ray vsak uz chybi podpora ze strany SW a vlastne i HW.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Yco (9) | 10.11.200810:54
Ahoj,

pošli mi, prosím, do PM kontakt na seba. Vďaka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Miroslav Jindra (221) | 23.10.200811:15
maly vetracek je temer neslysny tak 3 mesice, pak zacne jako kazdy maly vetracek rachotit, vrcet a vyluzovat strasne zvuky. Do HTPC staci idealne integrovany radeon HD3200 z AMD 780G nebo pripadne Intel G45. Kdyz se vybere slusna deska s dost vystupama, neni zadny problem, zadny hluk, zadna dalsi spotreba a neni potreba zadna dalsi zbytecna karta. Imho vyrobek na nic. A jeste ten VGA konektor pripojeny kabelem, hmmm, to musi byt kvalita! ­(uvedomuju si, ze je to low profile)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
l.jelinek | 23.10.20089:47
ale na PCTuningu uz je recenze na nForce 730i s integrovanou GeForce 9300 a, po pravde, to reseni se mi zda lepsi nez HD4550. Vykon je totiz na IGP hodne slusny. Takze otazka Idealni HTPC karta? je stale otevrena. Co je lepsi? Skoda, ze 9300 nebyla v testu, snad budou vysledky doplnene, az ­(jestli­) redakce sezene desku s nForce 730i a udela nejake testy pri stejnych nastavenich jako pro HD 4550.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
cool.user (11) | 23.10.20088:52
Jsem slepej nebo doopravdy nikde nevidim namerenou spotrebu teto karty?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pif (94) | 23.10.20088:40
Je super, ze karta sa da prevadzkovat aj ako low profile, ale ak citam dobre, tak v baleni low­-profile zaslepka ­(ten kus plechu na karte kde su vystupy­) nie je.

Kde ho mam potom zohnat?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
paropig | 24.10.200810:45
Low profile záslepka je přibalena.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
osprey (5) | 23.10.20088:30
ma doopravdy smysl delat testy takoveto karty na dnesni pomery prehnane testovaci sestave?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
vladislavpokorny (6) | 23.10.20088:44
Taky mě to docela zarazilo, když jsem uviděl tu sestavu. Ale třeba je to z důvodu, aby brzdou systému byla opravdu jen grafika.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
JiVy (520) | 23.10.20089:32
IMHO je to proto, aby byly výsledky porovnatelné i s jinými kartami. Testy zabírají dost času a je nereálné, aby se vždycky testovaly všechny zajímavé karty najednou ­(nehledě na to, že nemusí být pořád k dispozici­), takže redakce si často stanoví poměrně nadupanou sestavu tak, aby zvládala všechny GK a hlavně, aby nějakou dobu vydržela. Pak otestují hlavní GK na trhu a další GK průběžně přidávají.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
odb (427) | 23.10.20087:19
"Při počtu 242 mil. jader­" chcelo by to asi opravit :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.