reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Radeon X700 AGP - konkurence pro GeForce 6600?

28.6.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Radeon X700 AGP - konkurence pro GeForce 6600?
GeForce 6600 a 6600GT vycházely prozatím ve svém segmentu neporažené. Na sběrnici AGP proti nim do nedávné doby stál pouze Radeon 9800Pro od ATi, což není zrovna nejsilnější protivník. Nyní se ale díky můstku Rialto objevily i Radeony X700 a X700Pro na tutéž sběrnici a v dnešní recenzi se na ně podrobně podíváme.

Far Cry







Jako první se podíváme na Far Cry 1.3, což je jedna z nejintenzivnějších her využívajících DirectX 9.0. Zde je na tom Radeon X700Pro poměrně dobře a v menších rozlišeních překonává GeForce 6600GT. A nutno říct, že když je pomalejší než nVidia, jedná se již o špatně hratelné framerate. Radeon X700 zde propadl na celé čáře.

Half-Life 2







Half-Life 2 je v nižších rozlišeních velmi ovlivněn výkonem procesoru, takže výsledky jsou evidentní až ve 1280x1024 a více. Zde se projevuje lehká převaha ATi, pro které je HL2 de facto psán. Ztráty jsou znatelné až v rozlišení 1600x1200, ovšem i tak překonává Radeon X700Pro 60fps a ani Radeon X700 na tom není nejhůře.

Unreal Tournament 2004







UT2004 je pro nové Radeony prakticky tragédií, výjimku tvoří jen Primeval v 1024x768, což lze ovšem přičíst chybě měření v této mapě (občas dosahovaly karty lepšího rozlišení ve 1280x1024, což je přinejmenším podivné). Jinak se ovšem Radeon X700 umisťuje poslední a X700Pro je překonán i starším Radeonem 9800Pro.

Splinter Cell





Podobně dopadl pro ATi i Splinter Cell - ztráta na 6600GT činí od 12% do 18%. Hratelnost na Radeonu X700Pro je zajištěna ještě v rozlišení 1280x1024, dále už je to horší.
reklama