Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
29.9.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Po vypuštění Radeonu X800GT se ATi podařilo vrátit zpět do mainstreamu, a to rovnou do oblasti nejlukrativnější - trh kolem 5000Kč. Ovšem nový Radeon X800GTO jde ještě dál a za cenu jen o tisíc vyšší představuje velmi výkonné řešení s 12 pipelines, kterým asi střední proud ovládne kompletně.
Kapitoly článku:
- Radeon X800GTO: ATi-bomba v mainstreamu
- Sapphire Radeon X800GTO Ultimate
- Přetaktování a TRIXX
- Spotřeba, teploty a chlazení
- Testovací sestava a metody
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shader
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- UT2004, Counter-Strike, TRAOD
- Splinter Cell, NFSU2, Serious Sam SE
- Doom 3, The Chronicles of Riddick
- Závěr
Doom 3 je taktéž určen pro OpenGL a díky využití UltraShadow je na tom nVidia ještě o další kus lépe. Radeon X800GTO zde prohrává i s GeForce 6600GT, která má o 4 pipelines méně, a to o 8-12 fps. Přetaktování mu ale pomůže překonat i GeForce 6800 a výkon v FSAA je také obecně o něco lepší.
Poslední hra, na kterou se v recenzi podíváme, jsou Riddickovy kroniky pro rozhraní OpenGL. I zde předvádí Radeon X800GTO výkon o něco slabší než v DirectX, ale přesto je po přetaktování konkurenceschopný proti podstatně dražším kartám.