reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.10.2007, Pavel Kovač, recenze
V poslední době není o 22" LCD monitory nouze. Na našem serveru by mohla být celá tlupa recenzentů jen na monitory a stejně bychom to asi nestíhali. Dnes se podíváme na Samsung 226cw, který má extrémní dynamický kontrast 3000:1 a udávanou dobu odezvy 2 ms.
Juraj Kalus Delviar | 25.7.20118:53
Zdravím snajprik ­- to tvoj eporovnaňie Favorita ­"s­" a ­"bez­" strešného okna ­- to je prosťe super!!! :­-D

Čo sa týka farie, tak v práci máme ­- alebo sôr mali sme :­-D asi 10 týchto panelov ­(Samsung SyncMaster 226cw­), a farby majú fakt pekné, mňe sa veľmi páčia. Avšak, 6 z ňich sa po 2 rokoch aj pár mesiacoch pokazilo. Úplňe odišli... A ešťe k tomu aj počas záruky už párkrát odišli, ale v záruke ih vymeňili... Sú Made in Slovakia. Ale je to bullshit, ako zaťiaľ skro všetko, čo som od Samsungu mal: Videoreklordér, 2 videokamery, 2 LCD SPVA panely každý po cca 23000,­- Sk, čo je cca 18,­- Kč, Chladňička Samsung­-Calex, mobilný telefón Samsung, jeďiňe HDD 1,5TB zaťiaľ iďe­).

V práci máme aj iné panely od Samsungu, ťiež postipňe odchádzajú. Známi majú rok a pol plazmu ­(50­"), zaťiaľ iďe ok, ale mám podozreňie, že to ňie je plazma ale maskované LCD, lebo obraz má presňe ako LCD a vôbec ňie ako plazma.

Prosťe Samsung by som ňikomu ňikdy ňedoporučoval.
Odpovědět0  0
dawww | 4.7.200823:05
Moc prosím o zveřejnění ICC profilu z provedeného testu, stále se mi tento monitor nedaří nastavit. Dík
Odpovědět0  0
peca (1) | 31.10.20077:58
mam starsi graf. kartu nVidia GeForce FX5500 128MB. Karta ma jen D­-sub, da se tento monitor pripojit se slusnym obrazovym vysledkem na domaci pouziti, sem tam nejaka hra a film? diky
Odpovědět0  0
Choakinek | 9.10.200721:10
Teda to sou blbouni. Vymakaj odezvu v 0­-xxx­-0 a poserou ji při změnách ve středních tónech, takže výsledek je k poblití. Ale aspoň něco. Teď ještě odezvu pod 10 ms při změnách ve středních tónech a aby to uměl S­-PVA, S­-IPS atd. panel a můžu běžet pro svůj první LCD.
Odpovědět0  0
fanab (32) | 18.10.20070:42
taky hledám něco takovýho za rozumnej peníz ale jediná věc co jsem nasel s AS­-IPS je NEC 20­" TFT 20WGX2. Neskromě bych chtěl ještě o 2 palcáty větší screen a to už je pro mě móc drahý respektive by mi to přišlo jako rozežranost páč se tím neživím. Takže mi zbývá buďto koupit nějakej rychlejší a levnější TN ­(asi LG nebo Samsung­) nebo furt čekat. A to nemluvím o tom, že všechny LCDčka mají bez ohledu na technologii jednu velkou vadu = HŘEJOU A TUDÍŽ NA NĚ SE.OU MOUCHY!!!! Zdar jak sviňa.
Odpovědět0  0
ja :-) | 24.10.200710:13
Taky jsem hledal neco podobenho, jak pisete. Jenze se mi nechtelo davat za LCD 20.000,­-. Takze jsem vzal toho NECa a spokojenost. Pravda, na prvnim kousku byl vadny bod, ale prodejce mi jej okamzite vymenil za novy, vyzkousel jsem si jej na prodejne a uz ho mam doma. Zadne vadne body, obraz jak vino, na filmy super. Myslim, ze mi nejaky ten patek vydrzi a pak uz pujdu do 24­" OLED ­- ale to ma jeste chvilku cas. Jedina vec, ktera nekterym lidem vadi, je to, ze je leskly a vsechno se na nem odrazi. Takze bych nedoporucoval postavit monitor tak, aby na nej svitilo treba skrz okno. Zpracovani, odezvy, barvy ­- pohoda.
Odpovědět0  0
Prosim, pomozte... | 4.10.200721:37
Porad ctu a hledam, googlim a podobne, ale zatim zadny rozumny nazor.
prosim Vas odborniky tedy o radu, jsem opravdu na vazkach a potrebuji odpoved znaleho cloveka..
1­) mam grafiku 7600GS. Je pravda ze az budu snizovat rozliseni ve hrach treba na 1024 protoze ta grafika je slaba, tak bude obraz silene osklivy diky prepocitavani obrazu?
2­) jak se budou chovat starsi hry? Treba Starcraft 1. Da se na tomto monitoru nastavit aby nebyl obraz ve hre zdeformovany?
3­) mam AOC 19´ CRT. Ma smysl jej vymenit za tento monitor?
Odpovědět0  0
Prosim, pomozte... | 4.10.200722:53
a jeste jedna vec ­- da se vubec dnes sehnat takovyto monitor ale v 4:3?
Odpovědět0  0
g.sus (30) | 5.10.20078:29
1. Pri akomkolvek inom rozliseni ako default rozliseni je obraz horsi, avsak nie ­'silene osklivy­'... treba vidiet.
2. V ovladacoch nVidia sa da nastavit ako sa bude spravat obraz pri nizsich rozliseniach, napr je mozne nastavit aby hra v 1024*768 bola vycentrovana v strede a po okrajoch ­(hore i dole­) budu cierne pruhy, alebo aby si zachovala pomer stran.
3. Osobne som presiel na 22­" LCD z 19­" CRT a nelutujem.

Urcite sa daju kupit i LCD monitory s klasickym pomerom stran.
BTW nie 4:3 ale 5:4.
Odpovědět0  0
A__B | 5.10.20079:55
dekuji. Jenze jsem vubec nebyl schony narazit na normalni monitor, a ikdybych narazil ­- co myslis je lepsi vzit sirokouhly a mit potize prave se sirokouhlosti nebo vzit normalni pomer stran?
Odpovědět0  0
g.sus (30) | 5.10.200712:33
Osobne som ziadny problem s sirokouhlostou nemal, takze subjektivne: kup sirokouhly LCD :)
Odpovědět0  0
A__B | 5.10.200713:10
snad posledni dotaz­-
jak se chovaji serialy na tomto monitory­- treba kdyz pustim pratele, jak to bude vypadat? Jinde mi rikali ze se pry zdeformuji postavy atd..
Tak a ted se rozhodnout jestli ho vzit pac ta grafika 7600gs da vse dnes uz jen na 800x600...
Dekuji moc!
Odpovědět0  0
Norwaiz | 5.10.200713:24
tohle je sw zalezitost, monitor ti zobrazi co mu das, takze sw si musis dobre nastavit....
Odpovědět0  0
Majki.B | 3.10.200722:19
Prosim vi někdo jaký je rozdíl mezi těmito dvěma technologiemi, TN a TN+??
Odpovědět0  0
gro_ | 4.10.200711:47
No plusko bude něčem jakože vylepšený ­(to platí obecně­) ale každý výrobce si tím může označovat něco jinýho, není to označení konkrétní technologie. Prostě marketing, má to stejnou hodnotu jako když ti prodavač v obchodě řekne že je to super eňoňuno výrobek­/technologie, nová vylepšená atd. ­(to ale říká o všem co má v krámě­).
Odpovědět0  0
ra.sk | 3.10.200722:18
Mám otázečku: Podporuje 226CW ochranu HDCP? Našel jsem pouze jediného prodejce který uvádí že HDCP podporuje!
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 4.10.20077:28
.. podívej se na stránky výrobce ... ve specifikacích by to uvedené být mělo ...
Odpovědět0  0
Broohhhgt | 4.10.200714:08
Ano, podporuje HDCP,...mam ho doma 2 tyden a nemuzu si ztezovat....barvy jsou oproti verzi BW neporovnatelne...odezva taky velmi dobra...a to ze se obraz barvi do cervene barvy mi pripada jako vymysl,,aspon mne se tak nebarvi..:­)..pravda je ze cervena barva je trosilinku prepalena, ale porad je pekna..jsem s timto monitorem moc spokojeny :)
Odpovědět0  0
¨Brooghttt | 4.10.200714:16
A jeste neco, barevne prechody jsou uplne plynule..nechapu jak na tomhle cerno­-bilem prechodu mohou bxt takove pruhy..ja ho mam uplne bez sebemensich chybicek...a ta cervena nam mozna pripada jako ­"divna­" proto, protoze jer trochu vyraznejsi nez ostatni..zkratka je hodne syta..asi tak :­)­)­)­)..jinak nejlepsi barva je cerna ta nema chybu..blackbleeding je zcela opraven od predchudce 226BW...a ten 97% gamut je tam opravdu znat...)
Odpovědět0  0
hewkey | 3.10.200721:07
Muzu se zeptat co je spatneho na technologii TN a podle ceho teda mam vybirat­(Krome odezvy a kontrastu­) a jake jsou dalsi technologie?? Do ted sem pouzival CRT a chystam se kupovat nejaky 20­" LCD.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 4.10.20074:45
Odpovědět0  0
manos | 3.10.200715:05
No vidim, ze prispevkom o brakovich 22­" pod minulim clankom som rozprudil celkom burlivu debatu. je jasne ze niekomu to uplne staci a hlada hlavne to najlacnejsie. Len teraz sa stalo, ze TN sa stava brzdou lebo sa robili trebars slusne 20­" 1200x1600 a cenovo podstatne dostupnejsie ako Eizo alebo NEC od inych vyrobcov. Lenze teraz vymizli prave kvoli lacnym 22­"TN panelom. A prave kvoli tomu kvalitne monitory neklesaju ba dokonca stupli s cenou. Ved napriklad LCD TV vsetky su vyrabane s PVA­/MVA a pritom ceny idu fasa dole. K tym pozorovacim uhlom ide hlavne o to ze to TN meni farbu aj pri malej zmene uhla. Mam taky LCD doma­/bol to omyl­/ a v praci mam este stale trinitron. A tieto lacne LCD sa totalne nechytaju na to co potrebujem pre svoju pracu. niektore odtene sa na tom LCD zdaju ako rovnake pritom su odlisne a na trinitrone je to vidiet. no nebudem ho mat naveky...
Odpovědět0  0
Jan Altman | 2.10.200715:08
Ahoj.
Chci kupovat monitor, ale ne 22­'­', neb má jen 1680x1050 ­- to mám na notebooku a NESTAČÍ mi!

Čili chci jednoznačně FullHD 24­'­' ­(popřípadě kdyby byl za rozumnou cenu 26­'­'­).

Ale trochu si nejsem jist ohledně technologií. Vím, že TN je starší a horší. Ale je otázka, jestli mi nestačí. Zcela jistě dnešní TN je něco jiného, než TN před třemi lety.

Nejsem grafik ­(tedy možná nepotřebuji takovou věrnost barev­), koukám na to sám ­(takže nepotřebuju extrémní pozoravací úhly­), nehraju hry ­(takže nepotřebuju rychlou odezvu­).

Prostě to potřebuju na práci v aplikacích officem počínaje a různými datovými a procesními designéry konče.

Nicméně ­(na amatérské úrovni­) na tom občas budu chtít upravovat fotky či video. Vím, že když jsem před třema lety přešel z 21­'­' CRT na LCD, byl jsme barvama ­(a viditelným ditheringem­) ZDĚŠEN. Ale předpokládám, že nějaký pokrok od té doby nastal.

Kromě kvality obrazu chci samozřejmě digitální připojení DVI ­(pokud možno s HDCP­), nebo raději HDMI. Nepotřebuju repráky, USB huby, vestavěné webkamery a podobné nesmysly. Chci slušnej jas a kontrast, chci aby bílá bílá byla ­(a ne žlutá­).

Nebyl by někde srovnávací test 24­'­' panelů za rozumnou cenu ­(9­-15k bez DPH­)??? K čemu jsou testy jednotlivých monitorů? To si mám z deseti testů sám sestavit srovnávací tabulku? Stejně to je na nic, pokud recenzent ty monitory nepostavil vedle sebe.

V obchodech se moc nepodívám, maj tam jen to, co se masově prodává ­(17, 19, 22­'­'­). A už vůbec bez šance je si pár čtyřiadvacítek někde postavit vedle sebe.

Modely pouze s D­-Sub tedy zavrhuji. Kandidáti:

Panely Acer:

Levnota s DVI a HDCP: http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=47024

Technologie PVA: http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=48831

A co takovej Hyundai? : http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=49066

LG s MVA panelem a HDMI ­(ale uz drazsi­): http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=42321

Aby me nekdo neobvinil, ze delam reklamu CzechComp tak podotykam, ze v diskusich pod pordukty lidi pisou, ze ty panely lze jinde koupit levneji ­(vi nekdo kde­)?

A poradi tedy nekdo, jak si vybrat? Je TN opravdu tak nepouzitelna technologie?
Odpovědět0  0
Norwaiz | 2.10.200715:20
pokial ti nevadi pri TN napr. to ze zu kazdeho uhla vidis prd = teda na filmy nepouzitelne ­- takisto nake prezentace tak klido si vem i TN+ ;­-­)
Davej si bacha na podsviceni a dobrou regulaci jasu ;­-)
Odpovědět0  0
Jan Altman | 2.10.200715:41
No opravdu na to budu koukat sám, není to na prezentace, ani na rodinné sledování telenovel. Čili pozorovací úhly mne opravdu až tak netlačí.
Ale nerovnoměrné podsvícení, malej kontrast či jas, nebo špatné barvy ­(málo barev, výrazný dithering­) už mi asi vadí.

Taky si nejsem jist, jestli mi stačí DVI, nebo jestli potřebuju HDMI. Podle čeho se rozhodnout?
Odpovědět0  0
Petr Popelka (251) | 2.10.200716:00
Dle mého názoru DVI s HDCP ochranou plně dostačuje. Důležitá je HDCP ochrana, aby člověk nemusel řešit problémy při práci s videem na HD DVD­/BD discích v budoucnu. HDMI je samo o sobě drahé ­(licenční poplatky­) a krom schopnosti přenášet jedním kabelem video i zvuk nevidím žádnou jinou výhodu. Je také otázka, zda nebude v budoucnu HDMI vytlačeno DisplayPortem. https:­/­/www.svethardware.cz­/glos.jsp?gquery=hdmi
Odpovědět0  0
gro_ | 2.10.200716:13
Hlavně ať se tlačí rychle, kolik už těch rozhraní na obraz je ? D­-Sub, S­-video RGB, Kompozite, Kompozite YUV, DVI, HDMI, DP, Koax ­(TV­) a kdoví co ještě, to je jak u blbejch.
Odpovědět0  0
Jan Altman | 3.10.200722:43
Tak jinak. Pokud je TN opravdu podřadná technologie a PVA je výrazně lepší, tak co tento monitor? :

http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=48831

Má technologii PVA, má DVI s HDCP, spotřebu 89W, jas 400, kontrast 2500:1, lze namontovat na zeď, pozorovací úhly ale JEN 160 stupňů a výrobcem je nijak dobře znějící Acer.

Nicméně cena je VELMI příznivých 11878 Kč. To je až podezřele málo.

A teď mi tedy vy, zastánci PVA a odpůrci TN řekněte, jestli tedy půjde o monitor s kvalitním obrazem. Výrazně lepším oproti TN.

A naopak: pokud si připlatím necelé 3K za LG s technologií MVA, dostanu ještě výrazně kvalitnější obraz?
LG: http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=42321
Odpovědět0  0
gro_ | 4.10.200711:38
Co ? já tu mluvím o rozhraních. Tamty monitory neznám, neviděl jsem je, jak mám vědět kterej je lepší ? stejně je to jako vybírat si z chromých koní, jeden kulká na pravou přední nohu další na zadní levou, další na pravou zadní a ještě je celej podřenej a jenom támhle jeden, tak ten kulká na obě přední.
Už mě tyto debaty lezou krkem, jsou to všechno technologie plné kompromisů ­(NAHOVNO­), ať si každý koupí co chce, třeba monitor na kliku.

Stejně to všechno s příchodem další nové technologie půjde všechno do kopru, je to jen rychloobrátková spotřebka s malou životností ­(ale ceny tomu u nás v ČR neodpovídají­).

Proto jsem si koupil TN šunt a tam kde záleží na barvě používám osvědčené CRT.

Jak jsem řekl, každej ať se rozhoduje za sebe.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 2.10.200716:02
... HDMI využiješ v podstatě jen ve spojení s přehráváním originál HD filmů v blu­-ray nebo HDDVD mechanice ... jinak v postatě nijak ... protože na HDMI je navázaná ochrana HDCP, kterou musí podporovat jak grafika ­(nebo Blu či HDDV přehrávač­) tak zobrazovač ­(čili monitor nebo HDTv­), jinak budou mít HD filmy snížené rozlišení ..... snad na 720p nebo dokonce na PAL .. ale nechcu kecat. Prostě bude nižší, což v posdstatě nemusiš řešit, pokud máš HDMI. Jen to chce tu mechaniku, a originál disky .... :­)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1065) | 3.10.20071:08
"K čemu jsou testy jednotlivých monitorů? To si mám z deseti testů sám sestavit srovnávací tabulku? Stejně to je na nic, pokud recenzent ty monitory nepostavil vedle sebe.­"
Tomuhle výroku skutečně nerozumím. Kromě barevného podání je vše testováno s pomocí optické sondy a osciloskopu, díky čemuž je zcela jedno, zda jsou monitory testovány naráz ­(srovnávací test­) nebo postupně ­(samostatné recenze­). Na vypovídací hodnotu těchto měření to nemá žádný vliv.
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 3.10.20076:56
njn presne grafi su, ale nikde se nerieši rozdiel medzi NT a napriklad MVA, či to podanie farieb u NT je až take strašne ako MVA, či su až tak potrebne pozorovacie uhli, alebo odozva, kontrast a či sa oplati dať 2x až 10x tolko penazi za presne taky isty monitor len s inou technologiou, či naozaj to podsvietenie je ine u NT ako u MVA, či ten rozdiel nieje len niekolko %. Asi tak v skratke v čom je problem.
JA v tom mam jasno v praci mame 19­" 24­" LG TN aj EIZO 19­" 24­" ako pozeram tak pozeram, ale jediny rozdiel medzi nimi vidim v cene.

Odpovědět0  0
Mark1165 | 3.10.200710:18
Cenovy rozdil 2x­-10x ? Tohle je jasny FUD. Zdaleka ten rozdil neni tak propastny, Bud ferovy a srovnavej srovnatelne, cili TN a PVA­/MVA displeje treba stejne znacky. EIZO je znacka kterou vytahne kazdy, kdyz se snazi poukazat na propastny cenovy rozdil, ale je to jen velmy chaby a vycpely trik, kazdy vi ze EIZO jsou displeje urcene do profesionalni sfery, ktera vyzaduje dokonale zpracovani a podani barev, EIZO dodava k displejum i kalibracni sondy tak si laskave uvedomte ze cilove skupiny EIZO a LG jsou naprosto odlisne ­- napriklad typicky uzivatel EIZO vam na otazku zda ma jeho displej 2ms, 6ms, nebo 12ms odpovi jednoduse: na tom absolutne nezalezi ! ... takze srovnavejte srovnatelne. Cenovy rozdil kdyz UMITE HLEAT vyhodnou nabidku je mezi TN a PVA­/MVA nejakych 25% takze tu nestraste ostatni. Kvalitativni rozdil je samozrejme propastny, barevne podani TN je pouhym pohledem horsi, ale co je daleko horsi jsou prave pozorovaci uhly a nerovnomernost s jakou TN displeje dokazi zmenit barvu pixelu ... ona udavana 1ms je totiz pripad idealni, pricemz prumerne to byva mnohem vysi hodnota. PVA­/MVA maji odezvu daleko vyrovnanejsi, proto je idealni hodnota vyssi zatimco prumerna je prakticky srovnatelna. Pozorovaci uhly u TN jsou vec zalostna, pri jednani se zakaznikem bych TN displej asi vyhodil z okna, protoze co chvili bych misto cerne videl bilou, misto zelene fialovou, dekuji nechci....
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 3.10.200711:14
Ešte menšia poznamka aka verzia samsungu sa testovala 226BW A alebo S. http:­/­/www.behardware.com­/articles­/667­-6­/samsung­-226bw­-a­-and­-s­-series­-the­-verdict.html

Ak my neveriš pozri si cenik, uznavam že ako priklad EIZO nieje najvhodnejšie, ale v robote mame len tieto, učtovničky maju LG preto som porobnaval tieto značky a pravdu povediac sme to tuna v praci tiež riešili kto ma kvalitnejši obraz, dali sme k sebe tieto typi monitorov a otestovali aj analog aj digital u LG a eizo ma len digital, inak nevinikalo a fakt neviem pochopiť prečo ho tak niekto vychvaľuje aj ked stalo tolko čo som hovoril oproti TN LG a ešte postreh pod lupov som zistil že to EIZO ma rozladenu červenu a zasahuje do dvoch riadkov ma len DVI tak s tym nič nenarobim aj LG malo rozladene riadky ale LG monitor som dal na analog vstup a vyladil presne riadok na riadok bez zasahovania do inych riadkov, takže ma LG vernejšie farby ako EIZO, ktore firmu stalo dosť vela http:­/­/www.nakupni­-dum.cz­/24­-eizo­-lcd­-240w­-bk­-16ms­-10001­-450cdm2­-dvi­/f­-5­-s­-5­-dp­-68666­/
Veľa ľudi si mysli čo je drahe je aj kvalitne škoda že ja take skusenosti nemam :­( pred štyrmy rokmy sme kupovali super prof. GPU na 3D za cca 30k a ked som sa jej pozrel na zubok zistil som ze je to ATI 9600PRO :­(
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 3.10.200717:01
njn ... to je přesně ono ...

Jinak .. ja jste testovali ty dva LCD?
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 3.10.200717:01
.. jak
Odpovědět0  0
Jan Altman | 3.10.200722:44
Tak jinak. Pokud je TN opravdu podřadná technologie a PVA je výrazně lepší, tak co tento monitor? :

http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=48831

Má technologii PVA, má DVI s HDCP, spotřebu 89W, jas 400, kontrast 2500:1, lze namontovat na zeď, pozorovací úhly ale JEN 160 stupňů a výrobcem je nijak dobře znějící Acer.

Nicméně cena je VELMI příznivých 11878 Kč. To je až podezřele málo.

A teď mi tedy vy, zastánci PVA a odpůrci TN řekněte, jestli tedy půjde o monitor s kvalitním obrazem. Výrazně lepším oproti TN.

A naopak: pokud si připlatím necelé 3K za LG s technologií MVA, dostanu ještě výrazně kvalitnější obraz?
LG: http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=42321
Odpovědět0  0
Logout (91) | 4.10.20070:07
Ahoj,
jestli to ma pozorovaci uhly 160, tak to neni PVA.
Matyas
Odpovědět0  0
hekatom (1) | 3.10.200716:35
Naporučíš si tady hromadu věcí,ale že existuje google...to asi nevíš že? :­))
Odpovědět0  0
DanJ | 2.10.200713:58
Někde se zřejmě vloudila chybička zdá se mi, že závěrečná tabulka je z FSC H22­-1W
Odpovědět0  0
duso456 (2) | 2.10.20077:52
Nechápem prečo sa výrobcovia ešte stále zaoberajú zastaralou technológiou TN :­/
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 2.10.20078:26
... nevím co je na tom nepochopitelné .... TN je pro většinu trhu dostačující technologie ... navíc je levná ...

... to že dnes si už skoro nikdo s novým kompem nekoupí CRT monťas, je právě díky technologii TN ­(nebo spíše bohužel­) ...

... beru že třeba zdejším čtenářům TNka nevoní, mne nevyjímaje, ale stále drdivá vetšina uživatelů doslova nemá potuchy o nějakých technologiích LCD, mnohdy ani netuši co je to nativní rozlišení .....
Odpovědět0  0
Marenek (92) | 2.10.200710:22
jednoduší odpověď ­- protože to lidi kupujou.
Odpovědět0  0
Norwaiz | 2.10.200713:31
lidi sou blbi, je ich moc a sou všude;­-)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 2.10.200713:37
.. a mám taky zkušenost, že je­-li člověk přirozeně zvídavý a není mu jedno jak věci kolem něj fungují, naraží na nepochopení mas .. jako by byl systém nastavem, abychom jen vstřebávali to co nám někdo tlačí ho hlav .. respektive je tak nastaven .... :(
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 2.10.200713:37
a je mi z toho blbě ..... :­((
Odpovědět0  0
Norwaiz | 2.10.200713:53
proc ked su ostatni blbi proc bych mel i ja blbi?! :­) seru na nej at si delaj co xtej....predsa mam svoji vlastnu hlavu...
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 2.10.200714:18
.. njn ... jen píšu jakou mám zkušenost .... a to že je tomu třeba vzdorovat je jasné ... jinak to nejde ....
Odpovědět0  0
Mark4545 | 3.10.20070:51
ale jde to i jinak ... muzes se s tim ztotoznit ... co na tom ze chytejsi te financne budou vysavat, ty diky sve nove uvedomele blbosti budes enorme spokojeny i s tou blbou TN :­-­) a o to tu preci jde no ne ? Navic diky tomu ze usetric cas nad zkoumanim technickych parametru a toho zda te nejaky geek nevzal na hul, muzes se venovat prijemnejsim vecem ... tezko bych tuto zivotni filozofii asi popsal lepe nez to svym mistrne ztvarnenym zivotem udelal jisty Homer Simpsons :­-­) ... zkratka i nevedomost ma sva pozitiva
Odpovědět0  0
Norwaiz | 3.10.20078:17
no moje inteligencia mi to nedovoli sa stotoznit z nejakou ptakovinou, jasne i nevedomost ma svoje pozitiva ­- vies ale potom vznikaju take situacie, ze kupis si nieco bez nejakeho dlheho vahania a potom kazdy den nadavas na tu vec , pac se stava takmer nepoutielna a mas blby pocit z puy tej veci, o takyto stav nemam zaujem.....lenivost se na zaciatku nevyplaca....
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 3.10.200716:56
Trošku si to nepochopil ....

Myslel jsem že je potřeba vzdorovat nepochopení mas tzn. čelit nazorů vetšiny, pokud ty se se chceš na věci dívat jinak, do hloubky, a odmítáš povrchní trzení, fráze a bonmoty .... Stávaš se pak trochu nepohodlným, jelikož tímto daváš najevo jejich omezenost a oni si rádi mezi sebou odkývou cokoli, nevědomky jen proto, aby tvému názoru nemuseli věnovat pozornost, neboť tak jako v tobě, vyvolává otázky, na které ty chceš znát odpověď a oni nechcou, neboť by museli stejně tak jako ty pátrat po odpovědích, což je namahavé a s přímým rozporem skutečnosti jeji světa, aby jejich sladký sen nevědomosti, zůstal pravě oním sladkým snem .......

Krásným přikladem je např. Klaus .. jak ho nemusím, tak s jeho názorem na oteplování musím souhlasit. ... podotýkám musím ... protože nemohu podlehout mediálním tlakům a tendenčním vlnám, aby jako vetšina nás zpíval podle větrů zelenou písničku, navzdory faktům, že v minulosti země, se klima měnilo tolikrát a tak velmi hodně, že nějaká jemná současná flutuace v podstatě nic neznamená ..... nehledě na to, že v ­"přirodě­" existují mnohem mnohem mnohem větší zdroje dnes tak populárního CO2 ­(který navíc zas tak skleníkoefektotvorný není­) že lidské zdroje jsou proti tomu jen slabounké pšoučíčky do deky ..... ano nechat se ohýbat vetrem jako stéblo trávy mne nebude stát stát nic, ano nebude mne to stát nic pokud se připojím ke stejně se ve větru kymacejícím masům a možná bych si i vysloužil pochvalné pohledy spolu se kymacejících, ale prostě nemohu navdory všem přijmou ty odporné kecy leských nápisu z krabic, odporně se smějích ksichtů televizných reklam, jimž je natahují ti nejprofesionálnější reklamní tvůci, jež jsou pod tíhou hoven z prdelí svých šefů pomazaní od havy až k patám, tentenčními strůjci prodávájící vzduch za tuny zlata, s dechem dech tak odporný, že jen ze znělky ­"dobré mámy­" se mi chce zvracet na počkání, jejíž dech naraží až na samotné ­"fyzikální­" základy naší psychiky a neostýchají se zhovnit mozky lidem, všem lidem tupých mas ....
Pak je nutno si klást otázku jenž není nepodobná hříčce s vejcem a slepicí, jejiž povaha je stejně tak absurdní jako celý tento páchnoucí systém s jedinou vyjímkou .... kdo nebo co je vítr .....

_

..... proto vzdoruji ......
Odpovědět0  0
Choakinek | 9.10.200721:18
Máš pravdu. A ani to není off topic, jak by se mohlo zprvu zdát. Dotaz zněl: Proč TN? A myslím, že tohle je celkem vyčerpávající odpověď proč.
Odpovědět0  0
gro_ | 2.10.200714:08
Až z nich zaměstnavatelé přestanou dřít kůži aby si mohli koupit každej nrok ový fáro a tunit ho, tak si koupí i lepší technologie bo na to budou mít $, třeba i monitor za 40tis.
Všechno souvisí se vším.
Odpovědět0  0
Mark352523 | 3.10.20070:54
tak jiste, financni rozdil mezi TN a PVA­/MVA­/... tu samozrejme je ... ale neni az tak propastny jak tu naznacujes, a monitor za 40 000 je uz upravdu naprosty nesmysl, a vyhazovani penez oknem. Nedavno jsem poridil za 14 tisic i s DPH 24­" AMVA panel ... to koukate co ? Ono to vazne neni jen o te cene, kdyz se hleda, dobry zbozi se najde i za rozumnou cenu.
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 3.10.20077:25
:­) ja som kupil 17­" LG za 2900Sk s DPH aj poštovnym :)
Odpovědět0  0
gro_ | 2.10.200714:10
Vlastně máš pravdu, jsou blbí, protože dělaj za málo penez, hehe.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 2.10.200714:21
... no myslet si můžeme cokoli ... ale bez nich by jsi třeba ty nevydělával hodně pokud hodně vyděláváš ....

Prostě tak to funguje aby mohl být jeden výše musí být deset dole .. tak to prostě je. Klasická pyramida ..... nic víc.
Odpovědět0  0
gro_ | 3.10.200721:53
No vidíš to, a to je rychlejší a ryzejší varianta této ­"hry­" ­- ­"letadlo­" zakázaný.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 4.10.20077:29
... mě to nepříde moc vtipný ... ale tak to prostě je
Odpovědět0  0
martikp (2) | 2.10.200714:09
Uvedomte si, ze pro spoustu lidi je LCD monitor vyrobeny touto technologii dostatecny. Nechapu, kde vidite problem. Kdyz byste chtel velke auto a nekomu by stacilo male nebo mene vykonne, tak by to nemelo nic spolecneho s jeho intelektem. Muzete si bez problemu koupit MVA­/PVA nebo IPS. Prave diky levne TN technologii si spousta lidi muze dovolit velky LCD monitor. Ja ted hodlam koupit novy 22­" TN LCD a vim, ze mi bohate vystaci. Mimo jine je mezi nekolik let starymi TN monitory a temi novymi vyrobenymi vylepsenou TN technologii neskutecne velky.
Zivot je otazka priorit a nekteri lide je jednoduse maji jinde a to se tyce i vyberu monitoru.
Odpovědět0  0
Norwaiz | 2.10.200715:30
predstav si, že v dnešnej dobe by predajcovia osob. automobilov začali vyrávať a tlačiť zákazníkov Škoda Favorit,... nemysliš, že je to krok späť a umelé brzdenie vývoja len za účelom sa čo najviac nabaliť na neznalosti resp. blbosti zákazníkov? :­-)
Odpovědět0  0
Petr Popelka (251) | 2.10.200715:53
kdyby se prodával nový za 5 000,­- určitě by zájem byl:­-­)­))
Odpovědět0  0
martikp (2) | 2.10.200716:23
Ty zakazniky nikdo k nicemu netlaci. V kazdem pripade, pokud by ten favorit dneska nekdo koupil, tak proc ne. Jinak myslim, ze zrovna v panelech funguje konkurence dobre a neni se ceho obavat. Tim myslim umele drzenych vysokych cen a brzdeni vyvoje. Vyrobce stal vyvoj mnoho penez a to se musi taky zaplatit a ne, za par let dlouho vyvijenou technologii zahodit.
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 3.10.20077:57
člocňveče preber sa co tu kecaš za nesmisli už si videl LCD monitor? Ja osobne nepoznam nikoho kto pozera na monitor pod inym uhlom ako +­-20° skušal som pozerať na MVA monitor pod tymy 178° pravdu povediac nič moc :­) MVA monitori maju horšiu odozvu, horši kontrast, dnešne NT monitori idu tiež na 8bit rozdiel vo farbach ľudskym okom nepostrehnutelny, a ak je človek aspon priemerne šikovny tak si nastavi poriadne monitor. Z mojich skusenosti nastavenie od vyrobi je dosť blbe.
Tiež neviem čo ma stym spoločne kto kolko zaraba?
A k tomu tvojmu vijadneniu že ostatny su blby.
V radiu hlasia, že nejaky magor ide na dialnici v protismere, zrazu niekto zavola, že nie len jeden ale dalši a dalši a dalši :­) Na buduci rok idu do seriovej vyrobi OLED displaje už ma vidiš že teraz by som vysolil za nejake blbe MVA 20k :­)
A k tomu favoritu ja to vidim tak že favorit bez strešneho okna stoji 100k a zo strešnym oknom 300k a prečo? no predsa k vôli lepšim pozorovacim uhlom :­) no nekup ho :)
Odpovědět0  0
Norwaiz | 3.10.20078:25
takisto ako v TN+ rade LCD sa najdu relativne dobru kusky, tak aj v MVA ­(PVA­) a atd... sa najdu zle kusky, takze korektnejsie by bolo hodnotit jednotlive modely za s roznymi technologiami a nie hadzat vsetky LCD do jedneho vreca na zaklade jednoheho qvázi nepodareného kusu z danej rady....
co sa tyka toho Favrotita, asi ste to zle pochopili:
Co by ste si vy kupili:
Skoda Favorit 1.3 ­- za 200.000,­- Sk
alebo
Volskwagen Golf IV ­- za 250.000,­- Sk
ked viete, ze Golf je omnoho bezpečnejší, úspornejší, pohodlnejší, rýcheljší, novší, kvalitnejšie spracovaní, s lepšou výbavou a atd... ??
Čo by ste si vy kúpili?
Analogiou v LCD je to, ze vyrobcovia i predajcovia by vam tlacili LCD s TN+ ­(Favorit­) ­- je toto podla vas korektne a normálne? :­-)
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 3.10.20079:00
Mne stači moja nova oktavia s 2L turbodizlom, a tiež tu neporovnavam TN LCD s pred 5 rokov ale dnešne, trochu nechapem v čom niekto vidi vyhodu MVA od TN LCD ja naozaj nepovažujem za nevihodu menši pozorovaci uhol, aspon mi nikto nečumi z boku na monitor čo robim, ja na LCD pod inym ako +­-20°nepozeram a ked pozeram film s kočkou tak sa aspon ku mne blišie prituli aby videla lepšie lebo monitor ma zle pozorovacie uhli :­) Pre mna je večšia nevihoda rozmazany obraz pri rychlich scenach, vo filme dnešne TN monitori su 8bit tak že farby už maju celkom kvalitne a maju aj kvalitny kontrast 3000:1 ktory zabespeči dobry obraz aj pri tmavich scenach.
Nemyslim si že je dobre porovnanie favorita z golfom, myslim si že ten moj zo strešnym oknom je lepši :­). A ani rozdiel v cene nieje medzi TN a MVA 25% ale ovela viacej.
Odpovědět0  0
g.sus (30) | 3.10.200712:27
Sam som si prednedavnom kupil TN panel a som spokojny s tym co mam.
BTW... TN panely nie su true 8bit.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 3.10.200721:26
... jediné TN s 8bit barvama co jsem kdy viděl tak bylo EIZO a ten zase neoplývá nijak skvělou odezvou ....
Výhodu MVA technologie vidím v hlavně v ­"kontstrukci­" tekutých krystalů a myslím si že čas ještě ukáze potenciál této technologie ..... vždyť je tu mnohem mnohem kratší dobu než TN ...

Ten Samsung 245B co uvádíš níže má 6bit barvy ... sice na deném odkazu do eshopu prodejce nesprávně uvádí 16,7mil barev, ale to je běžná praxe ... bohužel ...
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 3.10.20079:31
Len tak na porovnanie o čom tu hovorim
http:­/­/akcia.predajpc.com­/?Mode=Sti&StiId=48486
tento stoji 11600Kč a ak si šikovny a vieš kde kupovať tak ho zoženieš bez problemov pod 10k :)
Odpovědět0  0
Spachal | 2.10.200723:33
Je to jednoduche.. cenova politika a take trocha informovanosti ­(hlavne pro ty co TN technologie zatracuji­), protoze dnesni TN+film obrazovky jsou opravdu obrazem nekde jinde nez puvodni TN technologie, dnes uz opravdu malokdo z ­'bezneho mainstreamu­' vyuzije ­(potrebuje­) ­'vyssi­' technologie obrazovek.
Co me ale v recenzi obecne zarazilo je absence zminky o rozsahu gamutu, ktery by mel byt prave tim hlavnim lakadlem ­(spolu se zmenou podsvetleni­) oproti modelu 226BW. To mi tady tak trochu chybi obecne, hodne lidi by imho prave toto srovnani uvitalo nejvice.
Take doporucuji se pocivat na tento odkaz: http:­/­/www.digitalversus.com­/duels.php?ty=6&ma1=36&mo1=224&p1=2104&ma2=36&ph=1, docela me zarazilo srovnani odezvy s 226BW. A docela zajimave je i porovnani barev po kalibraci. Mel jsem ted moznost vymeny 226BW ­(­"S­" varianta­) za 226CW a radeji jsem si BW nechal, tento test je opravdu zarazejici.. Obecne se o barvach CW lide co to videli vyjadruji jako o ­'divnych­', co je na tom pravdy netusim, tohle jsou zkusenosti ze zahranicnich for.
Odpovědět0  0
Rimmover | 5.10.200710:00
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.