reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Samsung 245T: MPA v akci
25.3.2008, Pavel Kovač, recenze
Po velké dávce 22" modelů se podíváme na jeden 24" model od Samsungu s parametry: rozlišení 1920x1200, odezva 6 ms, jas 300 cd/m2, kontrast 1000:1 a pozorovací úhly 178° v obou směrech. Významný je hlavně díky technologii MPA, která vytváří plynulejší pohyb.
Roman Hladik | 3.4.20089:59
Dibry den,
chvili jsem hledal specifikace tohoto monitoru a nasel jsem PDFko primo od vyrobce. Co me zarazilo, je , ze zde uvadi technolodii panelu TFT­/TN. Jak je to tedy doopravdy? V recenzi je uvedeno s­-PVA.
Odpovědět0  0
TDB | 17.4.20081:36
S­-PVA to asi neni, měl sem 275T a byl to barevnej zkreslenec podobný TN, nakonec obrázky v úhlech tohoto testu vypovídají ... A nebo to je S­-PVA typicky od Samsungu pro tento model :­-(
Odpovědět0  0
Sheep-Master123 | 27.3.200819:36
Nedávno jsem se stal šťastným majitelem tohoto LCD a po zhlédnutí této recenze 245T musím konstatovat že je o 10tis dražší a je na tom skoro stejně, možná lepčí interpolace a odezva kterou já na svém LG vůbec nepozoruju, stejně tak jako podsvícení který má mít LG horší podle recenze.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 27.3.200821:56
Mno nevim, v recenzi jsou uvedeny zásadní problémy s odezvou a podsvícením. Asi nejsi tak náročný uživatel, proto uvádíš tyto SUBJEKTIVNÍ pocity. Ale realita může být jiná.
Odpovědět0  0
fenriz666 | 28.3.200823:55
Aka realita? To ze nieco nameria nejaky pristroj este neznamena, ze to bude rovnako vnimat aj clovek so svojimi ­(nedokonalymi­) zmyslami.
Ja mam toto LG tiez ­(za 17 000,­-Sk,cize zhruba 13 000,­-Czk­) a som s nim maximalne spokojny, ziadne problemy s odozvou,inputlagom ani podsvietenim a max. spotreba je len okolo 80 W...podla mna je to v porovnani cena­/vykon v sucasnosti jeden z najlepsich monitorov na trhu.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 29.3.200812:15
No v odezvě je jasný překmit a i subjektivní test p. Kovače to potvrzuje ­(světlý stín za objektem ve hrách­). Vy tam nic takového nevidíte?
A to podsvícení prostě musí být vidět, že je po stranách méně intenzivnější, když test ukázal, že je nižší až o 40 ­- 50% než ve středu obrazovky. Já bych dal klidně na vaše doporučení, ale už jednou jsem se spálil: na PRAD.DE taky subjektivně hodnotili odezvu u Eizo S1931 a když jsem jej koupil, tak jsem se zhrozil, byl to totiž děs.
Odpovědět0  0
fenriz666 | 29.3.200814:50
Nechcem nikoho presviedcat, aby potom na mna nenadaval :­-­), ale tiez som pred kupou tohto monitora precital vela recenzii a nikde nikto ziadny svetly tien nespominal a navyse netreba zabudat,ze recenzia na svethardware je z 5.2. 2007 a moj monitor ma uvedeny datum vyroby februar 2008, cize je dost mozne, ze LG za ten rok popracovalo na firmware ­(co napokon ako moznost pripusta aj recenzent­). Hned po kupe som zo zvedavosti skusal aj zopar hier, ale ani na jednej som si spominany tien nevsimol a to som hral aj NFS Carbon, kde uz by sa to prejavit malo... Co sa tyka podsvietenia, s tym vam bohuzial musim dat za pravdu, ked som sa na to teraz zameral, vidim ze na pravej a hlavne lavej strane je podsvietenie trochu slabsie, ale nastastie to vidno len pri stiahnuti jasu a aj tak to nie je nic tragicke. Pre mna je dolezitejsie, ze nemam ani jeden vadny pixel a podobne sa vyjadrovali aj ostatni na forach. Urcite ziadne LCD­-cko nie je dokonale, ale ja osobne by som nemenil...len ma mrzi, ze uz som nestihol akciu LG, ked ku kazdemu L245WP pridavali zadarmo aj profi mys Logitech za vyse 2 000,­-Sk.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 29.3.200821:03
No je pravda, že po dlouhém zvažování jsem se nakonec rozhodl právě pro úhlopříčku 24­" ­(rozlišením 1920x1200 a velikostí bodu mi připadá, že to je asi nejideálnější rozlišení­). Navíc vím, že když přejdu z mého CRT, tak si obrazově celkově pohorším, ale přeci jenom 24­" je něco jiného než 19,6­" a navíc těch 24­" i potřebuju.
Cena je perfektní, s horším podsvícením se spokojím, no a když to nemá už ty světlé stíny ­(mj. Eizo S1931 je měl a hodně viditelné­), tak bych o něm mohl uvažovat.
Ještě se zeptám: Opravili i ten bug s tím softwarovým jasem, jak se píše v recenzi? Že jas šel regulovat pomocí trubic, jen když byl nastaven režim sRGB, což by bylo pro mě nepříjemné, protože rád používám režim 9300K.
Odpovědět0  0
fenriz666 | 30.3.200814:20
V rezimoch 6500K a 9300K sa jas regulovat neda, ale okrem sRGB je tu este aj mod User, v ktorom sa da regulovat nielen jas, ale aj kontrast.
Mimochodom dnes som pre istotu skusal aj NFS Most Wanted, ktoru autor spomina v recenzii a ziadny svetly tien som ani tu nespozoroval...
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 30.3.200816:33
Aha, tak to asi nebude bug, to je asi napevno nastavené tak schválně, aby všechno to nastavení dalo dohromady režim 9300K. Tak to bude asi OK.
Tak ještě poslední dotaz: Hodně lidí si stěžuje, že LCD, většinou ta velká, vydávají hluk ­/ pískot atd. ­(asi ze zdroje­). Toto LCD je v tomto ohledu OK? Žádný hluk není slyšet ani když reguluješ jas ­(od nejnižší, do nejvyšší úrovně­)?
Odpovědět0  0
fenriz666 | 30.3.200822:11
Moj kus je absolutne tichy a urcite su take aj ostatne.
Odpovědět0  0
gigik (81) | 31.3.200811:03
zkousel jsem 4ks L245WP ruznych serii a vsechny pri stazeni jasu bruceli, kamosuv taky, nerikam ze je to nejak slysitelny, ale kdyz je doma v noci klid, tak to stve.. zaplatim zlatem za tichej kus!! teda pokud existuje, podle me ne
Odpovědět0  0
Shafa (20) | 30.3.200815:57
Hm, tak zrovna eizo S1931 jsem nekolik hodin testoval paralelne s mym crt 19palc.
Zkousel jsem to v DDOnline a Counter Strike.

ROZHODNE jsem nepozoroval jakoukoliv degradaci kvality obrazu pri hrani. Stridave jsem pri hrani op ruznych casovych intervalech prechazel z CRT na LCD a zpet.

V counter strike jsem hral zejmena mapy ICE, kde je rychly pohyb a otaceni jeste dulezitejsi nez v jinych mapach...

S1931 bylo zakoupeno v druhe pulce roku 2007.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 30.3.200816:43
Ve hrách založených na enginu Half­-Life 1 ­(HL 1 multiplayer, CS­) jsem jej také zkoušel a tam jsem si také nevšiml žádného problému. To je zřejmě tím, že přeci jenom barevnost těchto her je přeci jenom mnohem nižší, než barevnost nových her. Eizo S1931 jsem zkoušel i na Counter­-Strike Source ­(světlý stín za objektem ­- běžně­), Joint Operations ­(světlý stín občas, ocas za objektem občas­), Sturmovik ­(ocas obvykle mezi zemí a nebem­) a v dalších hrách s podobným výsledkem.
Odpovědět0  0
Petr75 (24) | 26.3.20088:28
Zajímá mě mimo jiné skutečná spotřeba elektrické energie. Mohli by jste dávat do recenzí také skutečnou spotřebu, třeba v závislosti na jasu?
Odpovědět0  0
wrah (108) | 26.3.200810:20
To by bylo fajn. Výrobce sice nějakou spotřebu uvádí, ale jak se říká: papír snese vše.. Ostatně, on ten monitor určitě uvedenou spotřebu mít bude ­(při zcela černém obrazu a 5% jasu­) takže výrobce nelze pokutovat za uvedení nepravdivých údajů. Ostatně, co si pamatuji, tak když na technetu měřili spotřebu televizí, tak měla ta lcd docela velkou, na to že měla zdaleka nejmenší úhlopříčku.
Odpovědět0  0
Lucky Luke (8) | 25.3.200823:08
Jak by dopadl tento monitor ­(67 %­) ve srovnání s HP LP2465 ­(61,3 %­)? Řeším teď tak trochu dilema :)
Odpovědět0  0
Bespi | 25.3.200823:37
Tak si k tomu dilema prihod v cechach vyrabeny Dell 2408wpf :­-­) , barvy jsou fakt super, odezva super, podsviceni bezva, akorat input­-lag je vyssi, ale pokud clovek nehraje FPS tak taky pohoda.
Odpovědět0  0
Johnyn (1) | 26.3.200818:02
A co třeba EIZO S2431WH? Je to teď jeden z mých kandidátů. Taky S­-PVA, sice má jen DVI a D­-SUB, ale obraz by mohl být kvalitou dost vysoko. Dá se na netu najít těsně pod 20k. Myslim, že to neni špatný kousek na další recenzi :­-)
Odpovědět0  0
MrQuick | 26.3.20089:52
Tenhle monitor je S­-PVA a HP je údajně MVA. Takže, je to vůbec porovnatelné? Navíc každé srovnání bude vždy nutně podléhat vlivu aktuálních cen. Přihlédneme­-li ovšem k vybavenosti obrazovými vstupy, je na tom Samsung lépe a vzhledem k přítomnosti HDMI je ve srovnání s HP modernější, ale to je samozřejmě dáno tím, že je to prostě o dost novější model.
Odpovědět0  0
Lucky Luke (8) | 26.3.200820:28
Měl jsem za to, že PVA a MVA je prašť jako uhoď, takže porovnatelné by to být mohlo. Btw: Použití HDMI jako rozhraní pro připojování monitorů s rozlišením 1920×1200 moc nechápu. Zajímalo by mě subjektivné srovnání, pohodlí při práci a příjemnost na oči.
Odpovědět0  0
daemon64 (18) | 5.7.200814:43
No PVA a MVA ano, ale S­-PVA je už asi rozdíl.
Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 25.3.200821:39
No na CRT se samozřejmě nechytá, ale s tím už jsem se smířil, pokud si nakonec LCD koupím a nebudu čekat na OLED. Tento má kupodivu poměrně slušnou odezvu na S­-PVA panel, takže o tomhle můžu i uvažovat, proto jsem se chtěl zeptat:

1. kohokoliv: máte někdo tzv. profi LCD s inputlagem a hrajete hry? Jak moc vadí inputlag v singleplayeru? Multiplayer přežiju.

2. pana Kovače: Strašně mě zajímá hodnota maximálního kontrastu. Měříte ji ve stále stejných jednotkách? Chápu to dobře, pokud si myslím, že když má:
a­) např. Eizo S1910 ­- 203:1
b­) např. Lenovo L220X ­- 690:1
tak když má Samsung 245T ­- 958:1, znamená to, že má skoro 5x lepší kontrast než Eizo S1910 a skoro o třetinu lepší kontrast než Lenovo? Je to hodnota skutečného kontrastu ­(ne dynamického­)? A profi CRT ­(např. 21­" Eizo T965­) je na tom jak s touto hodnotou?
Odpovědět0  0
. | 26.3.20084:21
1. Specifikujte ­"co­" je profi LCD...

Nebo jinak... Doporučte mi prosím automobil, na kterém si skvěle zajezdím na okruhu, odvezu rodinu na chalupu a žrát to bude 1 litr vody na 100km­-1

Vybírat monitor dle maximálního kontrastu je také nesmysl ­(marketing­) aneb: proč si lidé myslí, že když má ­"něco­" vyšší číslo, že ­"to­" je zákonitě lepší produkt?

Btw neznám jednotku kontrastu. Vy ano?

Odpovědět0  0
Choakinek (1548) | 26.3.20088:59
Jen se ptám, proto prosím POUZE odpovědi, ne tyto reakce.

1. píšu TZV. profi, to znamená, že nejsem zastánce tohoto pojmenování

2. Nevybírám LCD dle maximálního kontrastu, jen se ptám.

3. Jestli to dobře chápu, tak to je panem Kovačem změřená hodnota. Všechno co se měří, musí mít přeci svoji jednotku, navíc nevim, jak se v tomto případě zeptat jinak.
Odpovědět0  0
Petr75 (24) | 26.3.200810:03
Kontrast je poměr 2 stejných veličin, takže výsledná jednotka je bezrozměrná.
Odpovědět0  0
xyz123 | 11.4.200816:17
jak dusi pohlazujici, precist si konecne komentar nekoho kdo ma i mozek :­-)
Odpovědět0  0
MrQuick | 26.3.20089:40
Mám Samsung 215TW, recenzi vyhledej zde na SvetHW. Je to už trochu starší kousek a myslím, že už se ani nedá koupit. Také byl ještě testován starší metodikou, ve které se inputlag neřešil, ale údajně jím trpěl, jak jsem zjistil v některých anglických diskuzích. Nevím jestli je to profi monitor, ale za peníze, za jaké se dal koupit je super. Hry hraju a s inputlagem jsem nikdy neměl problém. Ani netuším, jak by se měl vlastně na pohled projevit a myslím, že jeho význam pro neprofesionální hráče se přeceňuje. Já chtěl mít pokud možno univerzální monitor, a to mi 215TW splnil. Tenhle model se mu hodně podobá, jen je 2x dražší a hraní v jeho vysokém rozlišení bude vyžadovat pořízení nabušeného hardware. Na práci se ovšem velká plocha hodí a na HD filmy bude bezpochyby perfektní. Poslední dobou vůbec pozoruji odklon výrobců od snah vyrábět kvalitní panely s běžnými úhlopříčkami. Do 20­" je dnes všechno jen TN technologie na kterou osobně nahlížím jako méněcennou. Kategorie 21­" je bohužel téměř mrtvá a až mezi 22­" a výš má člověk šanci najít něco s MVA nebo PVA či jak si to kdo nazve. Snad jsem alespoň trochu odpověděl na dotaz. Do tohoto panelu bych klidně šel, protože má slušnou odezvu, výborné úhly pohledu a výborné barvy, což jsou podle mne klíčové parametry.
Odpovědět0  0
Dalimil Novotný (77) | 26.3.200812:02
20­-ti palcový S­-IPS je NEC 20WGX2 Pro a za více než rozumnou cenu. Jinak, 215TW byla moje druhá varianta při výběru, ale už nebyl.
Odpovědět0  0
pavelcz1 | 25.3.200812:01
Já mám pořád ještě 21­" CRT od HP ­(myslím, že je ještě dost takových :­-­)­), a pořád čekám na pořádný LCD za rozumnou cenu, a pořád nic... I když je tento recenzovaný monitor nadprůměrný, tak jsou tam pořád a stále dokola věci s kterými se nesmířím ­- mě se třeba u CRT líbí, že v noci můžu stáhnout jas na opravdu malou hodnotu, taková triviální vlastnost a přesto to s tímhle drahým LCD nejde, sakra proč? Dál se mi nelibí, že aby byly barvy ucházející, řeší se to nějakým zeleným problikáváním, stejně tak pro zdánlivou plynulost se obraz prokládá ­"černou­" obrazovkou. Mě všechny tyhle fíčury připadaj jako fušeřina, vám snad ne? :­-­) Dál se mi nelíbí barvy, jsou většinou tak špatný, že výrobce do menu dává snad na 10 barevných profilů, na co? Na každou jednotlivou činnost se musí přepínat? No to je opravdu hrozný... No tak trochu jsem zkritizoval LCD a doufám že všechno tohle se někdy vyřeší, protože bych už opravdu rád měl na stole 24­" tenkej monitor a ne tu CRT krávu co mám :­-­).
Odpovědět0  0
Shafa (20) | 25.3.200813:12
HH, zcela souhlas, vidim to uplne stejne.

Uz jsem chtel lcd koupit, ale po poslednich recenzich na eizo 2231w jsem hodil crt do servisu a pojedu na nem zrejme jeste peknou dobu.

Skoda, zabira dost mista.
Ale rozumna nahrada za nej zatim neni.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 25.3.200816:51
Ono je vsak treba si uvedomit, ze dnesni LCD jsou na tom s obrazem jiz daleko lepe nez i tehdy profi CRT. Gamut dnesnich LCD je lepsi nez kdejakeho CRT. Navic napriklad to problikavani zelene barvy. Kolika HZ blika vase CRT? 100 Hz? Toto LCD blika 182 Hz a prubeh blikani je daleko priznivejsi nez u CRT. tzn i 100 Hz u LCD je lepsi nez 100 Hz u CRT.
Tim nechci nijak pomlouvat CRT, ale je treba si uvedomit, ze CRT technologie ma taky spoustu much. Bohuzel vetsina lidi si je zvykla prehlizet a vidi chyby jen u LCD.
Dnes zkratka LCD predci CRT monitory ve vsem mimo odezvy.
Samozrejme chapu, ze cena tech kvalitnejsich LCD je stale prilis vysoka...
Odpovědět0  0
Taktoje | 25.3.200816:59
Tim myslite mimo odezvy, pozorovacich uhlu, kontrastu, prokresleni temnych odstinu a hodnotu cerneho bodu, tedy kvalitu cerne barvy obecne. CRT jiste ma mnoho much, ale vsechny jsou blizke fyziologii lidskeho oka, proto je vetsina lidi snasi mnohem lepe nez LCD, ktere je dnes nasilne vyhnane nekam, pro co nebylo puvodne navrhovane.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 25.3.200818:39
Kontrast neni u CRT nekonecny... je to takovy mytus.
Pozorovaci uhly jsou diky lesklemu povrchu take nic moc..kdyz porovnam s S­-IPS technologii + matna obrazovka, tak uz je na tom lip LCD.
Hodnoty cerneho bodu... zde je to panel od panelu.. musi se vybirat.
Odpovědět0  0
Taktoje | 25.3.200819:18
1. nikdo nikde nepise, ze kontrast je u CRT nekonecny :­) Proti LCD je vsak v temne mistnosti nekolikrat vyssi. 2. Ano SIPS ma uhly srovnatelne s CRT, ale pouze ve svetlych odstinech. Cerna barva u IPS z uhlu fialovi a je to slusne neprijemne. A 3. cerny bod je sice panel od panelu, ale zadne LCD nema a ani nemuze mit tak kvalitni cerny bod jako CRT, natoz novejsi trinitronove­/diamondtron CRT. I tady je rozdil v nasobcich oproti LCD a to i takovemu S2231W.
Odpovědět0  0
KUa | 25.3.200821:35
btw trochu tu chybi, ze CRT nema oproti LCD 100% geometrii a ostrost ... pripadne stabilitu obrazu ­( tim myslim pulzovani, zvetsovani a zmensovani obrazu pri ruznych teplotach ­(masky­), potazmo pri stridani hodne tmavyho ­/ hodne svetlyho obrazu ­)
taky to, ze trpi vysvicenim ­( bez rozdilu vsechny CRT, rozdil je pouze v dobe, za kterou se vysviti .. ­)
p.s. mam iiyamu hm903dt ­( alias visionplus 454, 19­" ­) ­- super, akorat ze uz je znat, ze je 7 let stara ­- potrebovala by seridit .. a myslim, ze zacina mit trosicku vysvicenej ­"start­" ­- ale mozna je to jenom moje halucinace .DDD ..... jinak umi 1600 x 1200 na 104 Hz ­( ale 100 Hz je trosku neostry, pouzivam 85 Hz )
Odpovědět0  0
Tao | 25.3.200823:28
mam iiYama Vision master Pro 413 ­(HM703UT­) kupoval som ho hooodne rokov dozadu, stal ma vtedy 16000Sk a stale som spokojny. Podla servisneho menu ma nabehane 17569 hodin to je akoby svietil kazducky den 8hodin uz 6rokov. Ano tiez by potreboval trochu postelovat priznavam, ale inac je fajn. Poskulujem po dakom 22­"WS LCD, precital som uz hodne recenzii ale zatial zial nie je z coho vyberat, kazdy jeden mal zatial aspon jedno pre mna fatalne proti.

PS: to video v recenzii je zart nie? To je ina kvalita, bitrate 0,000nic a z toho mam vypozorovat kvalitu zobrazenia na LCD, no LoL
Odpovědět0  0
Shafa (20) | 25.3.200817:26
Jasne, vzdy je to neco za neco a co clovek to potreba a nazor.

V oblasti univerzalniho pouziti ale zatim opravdu nevidim rozumnou nahradu za CRT.

Na CRT bez problemu zedituju celkem verne fotografii, pote si zahraju na steamu CS, zkouknu film a neni problem pak v noci 8 hodin pracovat.

U LCD bych musel pouzit nekolik ruznych typu monitoru, ktere by ve vysledku sice byly urcite lepsi, ale bohuzel kazdy jen na neco.
Odpovědět0  0
snajprik (1555) | 25.3.200817:37
No nevim ale kvalitne CRT hlavne PROF. niesu až take zle. Kupil som Prof. CRT pred 6 rokmi po znamosti, to zvladne 2048 x 1536­/ 85Hz,1600 x 1200­/ 120 Hz, 1280 x 1024­/ 200 Hz vždy 100% akekolvek rozlišenie, podsvietenie, vernosť farieb, ostrosť obrazu a nulova odozva. Velmi tažko som prechadzal pred dvomi rokmi na LCD, ešte dodnes ho mam na skrini a občas ked dostanem chut si zahrat, tak si ho zapojim, jednoducho hry na LCD to neni ono :­)
Odpovědět0  0
Petr Popelka (251) | 25.3.200818:52
Hry na LCD ­- to není ono? ­- a zkoušel jsi hrát na širokoúhlém 24­" nebo nejlépe 30­" LCD monitoru?:­-­) To je úplně jiný zážitek ze hry...:)
Odpovědět0  0
snajprik. | 26.3.200810:12
Ako nehadam sa, prave včera som bol kamošovi prepaliť softwar na satelite, a pozrieť sa na jeho novu plazmovou TV. Ma ju prepojenu s počitačom a domacim kinom. Samozrejme som to musel cele otestovať a spustil som si hru UT2004 po nete, na jeho novej 42“ 107cm plazmovej televizii s rozlišenim 1024x 768 to nevyzeralo zle o ozvučenie sa staralo celkom slušne domace kino, no ma to niečo do seba :­) stala ho približne tolko ako dnes stoja 24“ LCD v prepočte nejakych 19000Kč s DPH. Ale k veci ,LCD je super ak použivaš presne rozlišenie monitora, to je pri bežnych LCD 24“ a 30“ 1920x1200 a 2500x1600, ale ak ti hra dovoli max. rozlišenie 1280x1024 alebo 1600x1200, alebo ti nedovoli GPU, tak musiš použiť kompromis a tu LCD ak nieje v nativnom rozlišeni je len velka machula. Ja to racej potom spustim v okne. To maš aj pri filmoch, hrach aj obrazkoch napriklad su pri rozlišeni dajme tomu 1280x1024 alebo nejaka fotka z fotaku a daš si ju zobraziť na plnu obrazovku 1920x1200 a to už nieje pixel na pixel a obraz je oničom, možnosť je upraviť fotku na dane rozlišene LCD, take problemy CRT nepozna. Ako aj ja mam LCD lebo robim skoro vždy v oknach a širokouhli obraz my vyhovuje viacej, monitor my nezabera vela miesta, plocha obrazovky je večšia a aj krajšie to vyzera ako CRT, ale nič to nemeni na tom že by tie chyby mohli konečne u monitorov odstraniť.
PS: možno otaska od veci, ale nievie niekto ake vlasne rozlišenie bude mať TV širokouhle vysielanie? Lebo teraz ma 4:3, 320x240 ma prejsť na 16:9 ale ???x???, lebo dosť vela ludi sa ma pita že aky televizor si maju kupiť, hladal som po nete, ale neviem to nikde najsť, zatial som našiel televizori s rozlišenim TV Plazmy 820x480, 1024x768, TV LCD,1280x1024, 1336x960, ­(cca to len s pamati­), ale nič o tom ake bude mať rozlišenie širokouhle vysielanie. Myslim si že full HD to nebude, ale aku derivaciu nakoniec použiju?
Odpovědět0  0
snajprik (1555) | 25.3.200817:56
PS: LCD vinikaji ve vsem okrem odozvy?
Ešte doplim v čom vinikaju :­)
1.nie vždy film, hra ma take rozlišenie ako ma rozlišenie monitor, potom na LCD je velka machula a nie obraz, ale ked sa na LCD pozera s vačšej vzdialenosti tak to nevideť, ale ešte trochu dalej a už nebude vidieť čo je na LCD :­)
2,podsvietenie CRT vždy 100%
3,kontrast u CRT sa neudava lebo je nekonečny realne najkvalitnejšie LCD monitori nedokažu viacej ako 300:1

Ono nieje CRT ako CRT, lebo obyčajne CRT stali 2­-3k tie fakt za vela nestali, ale profi tie stoja 20­-30k a to už je ina kategoria a aj obraz.


Odpovědět0  0
TDB | 17.4.200822:08
Co že ??? Jediný ­"mouchy­" co CRT má je dynamika obrazu ­(pumpes­) a hloubka obrazu.
Blikání trubic by mělo být v synchro s obnovovací frekvenci překreslování krystalů, pokuď né tak je to jen další nešvar navíc, např.210Hz je naprosto ke škodě pro sledování videa která má 60 nebo 50Hz ... Jinak je důležitá frekvence změny krystalů ...
Jinak mám 275T a je to ­"barevný chameleón­" ... Jinak byste mohli ty recenze zkrátit jen na obrázky, kecy o ­"nádherných­" úhlech a barvách jsou dobré akorát pro toho kdo Vám monitor k recenzi zapůjčil jinak jen ke škodě, ale díky za ty obrázky, ty svědčí o skutečnosti, jen tak dál, pokračujte s více obrázky, mnoho potenciálních kupců bude vděčné za skutečné výsledky ...
Odpovědět0  0
mfyb (1) | 26.3.200811:51
ja jsem pred vanoci vymenil 21­' NECe za Eizo S2000 a musim konstatovat, ze pres pocatecni obavy jsem nadmiru hodne moc spokojeny. Cerna je na monitoru zcela cerna, po lehke kalibraci ­(delam hodne grafiky vcetne predtiskove upravy­) jsou barvy az neuveritelne verne ­- NEC treba tak jemne odstiny v ruznych cernych ­(100K + neco­) nedokazal zobrazit
Jas se da snizit prakticky na nulu. Nic neblika, podsviceni bylo prvni dva dny na okrajich trochu vyraznejsi, ale nejak se to samo srovnalo.
V kazdem pripade jsem si vsiml, ze po celodenni praci jsem citelne mene unaveny, on ten NEC uz proste nemel tu konvergenci uplne v poradku a i pres vetsi nastavene pismo apod. proste unavoval oci.
Plus monitor je rizeny pres USB ­(jsou to duplikovane funkce z OSD­), takze kdyz si chci zahrat nejakou hru, nactu si profil s vic saturovanymi barvami a vyssim jasem a hotovo.
A co se tyka pozorovacich uhlu, at se na zidli posadim jakkoliv, jsou barvy i kontrast porad stejne.
Je to pomerne drahy monitor, ale z meho hlediska se tahle investice bohate vyplatila, uz nemusim do nekonecna kontrolovat barvy podle vzorniku a hlavne ta uleva pro oci ­(uz nejsem nejmladsi :­(­).
A verim, ze se da sehnat neco podobneho za mene penez, preci jenom priplatek za znacku Eizo bude dost vysoky. Ja na to bohuzel nemel cas, tak jsem sel radeji ­"na jistotu­".
Odpovědět0  0
Ceridan | 3.4.20084:56
Heh, já také svádím kontantní boj mezi tendencí pořídit si větší monitor a tím ponechat si CRT se všemi jeho výhodami i nevýhodami.
Nejsem si jist, jestli se LCD kdy podaří všechny své nedostatky překonat, možná to rozhodnou až nové technologie. OLED nebo http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Surface­-conduction_electron­-emitter_display
Odpovědět0  0
xyz123 | 11.4.200816:10
naprosto souhlasim, napr wide gamut si predstavuju jako dusledek zlepseni barevnych vlastnosti tekutych krystalu, ci prechot na novou technologii ­(OLED..­) a ne zelene problikavani.. 120Hz monitor si predstavuju tak ze graficka karta posle 120 obrazku za 1s a monitor je pak zobrazi, a ne nejakou trapnout emulaci starych CRTek ze kterych cloveka boli oci. Inforamovani zakaznika si predstavuju tak ze kdyz se rekne A ­(nizka odezva, postprocessing obrazu­), tak se rekne i B ­(inputlag­). napr. zajimalo by me jak by se lide divali na HDCP, bylo­-li marketingovano jako ­'skvely system, ktery nejen ze omezi vase moznosti ale i moznosti vaseho monitoru..­'.
Prave proto jsou presne recenze jako je tato velmi dulezite a cenne, a autorovi jsem za ne velmi vdecny
Odpovědět0  0
schali (31) | 25.3.200811:49
nekde jsem cetl, ze tyhle vetsi uhlopricky jsou na tom s inputlagem o neco lip, snad jina elektronika, je to vubec mozne?
Odpovědět0  0
mrozu (33) | 26.3.200821:12
Rek bych, ze i pri pouziti vykonnejsi elektroniky na tom budou zhruba stejne kvuli vyssimu poctu pixelu.
Odpovědět0  0
zany | 3.4.200810:38
:­)­)­) Tak to mas pravdu jen na pul protoze 275T ma uplne stejny mnozstvi pixelu jako 24­"- 305T pak pochopitelne vic to zas jo.
Odpovědět0  0
Marty_861 | 25.3.200811:30
Neděkuji autorovi za tento článek, ale za články všeobecně, jste asi jediný člověk v ČR, kdo dělá tak pěkné rozbory monitorů! Díky moc!
Odpovědět0  0
Peter_cz (30) | 25.3.200810:09
Proc delate recenze monitoru, ktere si normalni clovek nekoupi? 95% lidi v CR si koupi monitor do 10ti tisic. Jinak recenze samozrejme kvalitni, jako vzdy.
Odpovědět0  0
Bezy (66) | 25.3.200810:16
Záleží jak se to vezme, ono 90% z těch 95% co uvádíš zase nečte recenze a koupí si takovej monitor třeba v TESCU :­-­)­)
Takže nakonec jsou ty poměry docela vyrovnaný...
SvětHardware je magazín pro IT nadšence a Ti si taky jednou za čas zaslouží recenzi kvalitního monitoru, nemyslíš? :­-)
Odpovědět0  0
pavelcz1 | 25.3.200811:46
To né, jen tyto recenze dělejte dál, já na takový monitor zatím nemám, ale právě než abych si koupil levný do 10ti tisíc, tak si ještě počkám a budu šetřit :­-­) A rád si takovou recenzi přečtu. A zároveň aspoň vidím, že to pořád s těmi LCD není ­"ono­", co bych si představoval :­-­/ Pěkná recenze...
Odpovědět0  0
zany | 26.3.20088:27
Kdybys mel ten monitor na stole tak by ti doslo ze ONO to je .­)
(Neber to jako machrovani ja ho nemam ale videl sem ho­)
Recenze ma za ukol hlavne poukazat na chyby a vyrobek bez chyb nebyl a nebude.
Odpovědět0  0
burosh | 25.3.200812:26
To je pěkně hloupí názor chlapče, dělám na TN v práci, měl sem TN rok doma a při první příležitosti jsem si pořídil BenQ FP241W a považuju to za dobrou investici na 5 let a vůbec nelituju, že je trochu dražší. Časem možná pochopíš, že ten kdo tráví u PC hodně času kvalitu ocení.
Odpovědět0  0
pret83 (25) | 27.3.200814:33
Asi tak. Aj ja mam toho BenQ a vobec nelutujem tie prachy. Velka plocha a velmi pekne a korektne farby.Mam vedla neho kvalitny CRT a ten mi uz pripada ako stara vypalena sunka.
Odpovědět0  0
Shafa (20) | 25.3.200813:10
Tak to bych nerekl.
10tis je mozna cena pro studenty. Ty co uz dostudovali a travi pred monitorem 8 a vice hodin denne si ksunty proste dovolit nemuzou.

Jen me u tohoto lcd opet mrzi uroven minimalniho jasu. Na nocni praci je proste optimalni cca 60­-70 cd­/m2. Jinek je to jak u vyslechu...
Odpovědět0  0
gigik (81) | 25.3.200822:38
muj clovek!!! proc ty hovada delaj vsecky 24­" s 500cd, clovek stahne jas na minimum tak je na 150cd a jeste to blika grrrr...
Odpovědět0  0
supec (34) | 26.3.200816:27
si rozsviť, není zdravý pro oči mít rozvícenej jenom monitor...
Odpovědět0  0
Tomcat2 (631) | 3.2.200919:41
vis proc?...protoze az ten monitor bude za rok stat polovinu, tak jeste budes za tuto recenzi rad, jako ja ted!!!
Odpovědět0  0
Aloha | 25.3.20089:13
taky recenze nejakeho PVA panelu a ne jen TN. Diky
Odpovědět0  0
gigik (81) | 25.3.20089:00
clovek by si rek ze kdyz ma jako jeden z mala 24­" v zakladu jas 300cd tak pujde pekne stahnout a ono prd... no mohli by to spravit firmwarem ne?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.