reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
25.2.2004, Igor Viduna, recenze
Dnes vám představíme dalšího mainstreamového zástupce od firmy Sapphire - Ultimate Radeon 9600XT. Ten doplňuje řadu těchto originálních karet, které výrobce popisuje tímto bonmotem: "Kompletně tiché chlazení eliminuje tupé hučení Vašeho počítače a místo toho Vám dovolí slyšet jen hluk bitvy rozehrávající se na Vaší obrazovce!"
lukas777 | 18.3.20048:50
ahojky tak mam tuto grafiku a nedari se mi ji rozjet na cipsetu via kt 400 a to presto ze mi na nem jel radeon 9100,radeon 9700,poradi nekdo?pomuze zmena na nforce cipset?
Odpovědět0  0
Robob | 18.3.20049:06
Ahoj,
prepni kartu na režim AGP 4x, čo nie je­ také strašné, lebo dnešné hry nevyužívajú naplno ani režim AGP 4x. Nastavuje sa to v BIOSe mainboardu a po nainštalovaní aj v ovládačoch videokarty, položka SMARTGART. Prípdane sús ešte vypnúť FASTWRITES, tiež aj v BIOSe aj v ovládačoch.
Odpovědět0  0
wanasta | 2.3.200413:26
Odpovědět0  0
Robob | 27.2.200413:47
Ahoj, už to píšem po všetkých weboch často.
Karty ATI Radeon sa neznášajú s niektorými čipsetmi od VIA, konkrétne VIA KT400 a VIA KT600. Nebeží tam poriadne režim AGP 8x. Riešením je prepnúť na režim AGP 4x, čo nie je také strašné, lebo dnešné hry nevyužívajú naplno ani režim AGP 4x.
Je to problém VIA. Lenže je to závislé aj od výrobcu ,mainboardu a ATi karty. Nešlo mi to napríklad na maine ABIT + Redeon 9600, ale na maine ECS + videokarta RAdeon 9600 od Manli šlapú perfekte. :­-­)­) A to je vraj Manli a ECS SHIT. Ako vidno, nie je.

Niekedy sa vyskytujú problémy aj na iných čipsetoch, ale napr. na SIS a Nvidia čipsetoch pre procesory AMD problémy nie sú.
Odpovědět0  0
Martin Ričl | 29.2.200410:37
Ahoj blbne mi to na čipsetu Intel
Odpovědět0  0
intel810 | 23.8.200410:40
Pokud to bude ještě někdo pročítat, tak tato karta v pohodě běží na čipsetu VIA KT600, deska je od Gigabyte
Odpovědět0  0
Martin Ričl | 26.2.200414:58
Pořád to tady opakuju protože s tim mam pořád problém: máte někdo tu kartu a funguje v pohodě? jak se dočítám na různých serverech zabývajících se HW, že spousta lidí má problém se zobrazováním 3D. Nepomáhá změna ovladačů a ani jak jsem doufal zvýšení napětí na AGP, měl jsem až 1,8V. Kartu jsem reklamoval ale výměna taky nepomohla. Jediné co pomáhá je snížení akcelerace AGP z 8x na 4x. Pokud mi doběhne 3D Mark 2001 SE v AGP 8x tak mi to dělá 13 200, v AGP 4x 12 700. P4­-2,6 ­(800­), MB MSI 875P Neo,MEM 2xKingston 256 MB CL3 ECC Dual Chanel, HDD Seagate SATA 160.
Odpovědět0  0
Def | 26.2.20040:36
Mozna se to uz k vam taky dostalo, ale spis asi jeste ne ­- vladcem mainstreamu je dnes nVidia FX5900 SP nebo XT, rozhodne ma podstatne lepsi pomer vykon ­/ cena nez R9600 XT. :­-­)
Odpovědět0  0
ttomik (6) | 26.2.20048:49
Přečti si pořádně začátek článku.. a kdyby se ti to nechtělo hledat, tak tady ti to vypisuju :­-­)

"Již z názvu je patrné, že jde o grafickou kartu s čipem ATI Radeon 9600XT, který je v současnosti považován za ­"krále­" mainstremu ­(v nabídce čipů ATI­).......­"

btw: zvláště důležitá je ta poslední pasáž
Odpovědět0  0
Def | 26.2.20049:50
Aha, no to je fakt, ale ja myslel, ze vladce je vzdy jen jeden... :­-)
Odpovědět0  0
Idealista | 26.2.200410:54
Moc som nepochopil tu tvoju odpoved, mne sa zdalo, ze Def chcel naznacit, ze Geforce je kralom mainstremu a nie Radeon, ako to naznacuje clanok. Uvedol aspon jeden dovod: lepsi pomer cena­/vykon. Ty si citoval pasaz, ktora vyjadruje nazor autora, ale nenapisal si dovod preco ma byt lepsi Radeon. Tvoja odpoved je jednoducho uplne odveci.
Odpovědět0  0
paja666 (128) | 26.2.200415:29
Mam pocit, zes nepochopil definici mnoziny karet, ze kterych je dana karta ­"Kralem­" :o­)­) Myslim, ze ti nekdo chtel naznacit abys precetl tu vetu az dokonce, zda se, ze to opet nepomohlo. Tak polopatisticky: Tato karta je vladcem mainstremu v nabidce cipu ATI!

OPAKUJI: Je karlem mainstremu v nabidce ATI

chapes, znamena to, ze je nejlepsi z karet ATI, ne ze vsech karet na trhu, kapisto?

BTW ma s nVidia FX5900 SP nebo XT pasivni chlazeni?
Odpovědět0  0
Def | 27.2.20048:03
Jsem to ale osel, samozrejme ze mas pravdu ­- co se nejvic ceni u hernich grafik? No prece tiche chlazeni! :­-­)­)­)
Odpovědět0  0
prochoň | 26.2.200422:37
Taky nechápu, proč Vládce? Já dosáhnu stejné ,nebo hodně podobné výsledky na GF5700 Prolink ­(ne ultra­), když ji taktnu.
Odpovědět0  0
wert668 (11) | 25.2.200413:11
Proč to nemá pasiv i na ramkách ?
Odpovědět0  0
shoe | 25.2.200413:29
...vubec nechapu...co mate vsichni s tema pasivama na pametech.. a ti myslim i nektery redaktory techwebu... Vzdyt VYKON NEovlivni ­- pasivy akorad prodlouzi zivostnost pameti. ­(...ale myslim si...ze tu kartu stejne nebudete mit vic nez pet let..)
Odpovědět0  0
Moty (4) | 25.2.200413:57
Jde o přetaktování ...
Odpovědět0  0
Shoe | 25.2.200414:00
nejde:­)­) ..pasivy ti pretaktovani nezlepsi...proste..kdyz ta pamet nestiha..tak nestiha:­) ...a budu se hadat:­-­) Kdyztak rekni argumenty...a ja treba svuj nazor opravim.
Odpovědět0  0
Cluzo | 25.2.200414:17
Pri pretaktovani ­(vyssi frekvence­) jsou elektrony vic aktivni­-­-­->vice tepla. Na tom se snad dohodnem, ne? Jenze kdyz neco jenom zahrejes tak elementarni castice kmitaj taky rychlejc. Takze kdyz to schrnu tak pri taktovani castice vic kmitaj ­(tvori teplo­) a teplo vede k tomu, ze kmitaj jeste vic. No a kazdej obvod ma cosi jako konstantu kmitani kdyz to tak nazvu, ktera je dana vyrobni technologii a trochou stesti pri vyrobe a ktera se dosahuje souctem kmitani z tepla ­(jak je to ohraty­) a kmitanim z frekvence­(na kolik se to taktuje­). Proto treba taktovaci rekordy jsou dosahovany v kaplnym dusiku. No kdyz to po sobe ctu tak nevim jestli je to srozumitelny:­-­(­( Kdyby neco tak muzu dodat asi i naky vzorce, tohle je zjednoduseny.
Odpovědět0  0
Shoe | 25.2.200415:19
no...myslim si...ze zase rozdil v 5C tak neni...nebo jo? ..btw..zkusil jsi to v praxi? ...podle mych zkusensoti je efekt nulovej.. Ale jinak dik za tvoje vysvetleni.
Odpovědět0  0
jirik12345 | 25.2.200416:10
tak takhle sem se uz dlouho nezasmal jako pri cteni tveho vysvetleni, pises tu uplny blbosti a pletes paty pres devaty ­".....pri ta­ktovani castice vic kmitaj ­(tvori teplo­) a teplo vede k tomu, ze kmitaj je­ste vic......­"

kdyz bych to mel rict jednoduse tak se stoupajici frekvenci stoupa i spotreba chipu a tim padem se chip vice zahriva a to zhorsuje elektricke vlastnosti kremiku­(zvysuje se vodivost...­) a muze dochazet k chybam­(ve skutecnosti je to mnohem slozitejsi­), kdyz na chip das pasivy a snizis tim jeho teplotu tak se muze podarit pretaktovat ho vic, ale je to strasne individualni, nekdy to pomuze nekdy ne
Odpovědět0  0
wert668 (11) | 25.2.200418:18
Já jsem se s peltierama na ramkách dostal o 50 MHz výš takže to asi k něčemu je :­-D Mimochodem mě peltiery stály 200 Kč, to sem ochotnej do toho vrazit. Mám na nich ­-30°C oproti tomu jak se smažily před tím je to pořádnej rozdíl. Mám MSI FX5700U a ramky fachaj na 1,1 GHz a to už je číslo ...
Odpovědět0  0
cluzo | 26.2.200413:03
S rostouci frekvenci roste spotreba a tim i teplo, to sem napsal taky. No a kdyz se zamyslis nad tim proc roste spotreba a kde se ta energie spotrebovava tak je to prave na usmerneni oscilujicich castic. A prave mira oscilace castic zhorsuje elektricke vlastnosti kremiku. Jinak definice nebyla nej, to priznavam, ale blbost to neni. A ze je: ­"kdyz na chip das pasivy a snizis ti­m jeho teplotu tak se muze podarit pretaktovat ho vic, ale je to strasne­ individualni, nekdy to pomuze nekdy ne­" S tim nesouhlasim, o neco to pomuze vzdycky, pokud je okoli chipu chladnejsi nez chip sam, tak aby fungoval pasiv.
Odpovědět0  0
Klamm | 27.2.20048:29
Pri digitálne spracovávanom signáli je nízka spotreba pri logickej 0 a logickej 1. ­(pri logickej 0 je na tranzistore plné napätie a žiaden ­(temer­) prúd, pri logickej 1 je na tranzistore saturačné napätie a určitý aj keď malý prúd. Vyššia spotreba je pri prepínaní, keď na spínanom tranzistore sa súčasne objaví aj napätie aj prúd. Pri zvyšovaní kmitočtu je týchto stavov viac, a tým aj viac zbytkového tepla. S osciláciou elektrónov alebo nejakým usmernením to nemá nič spoločného.
Odpovědět0  0
cluzo | 27.2.20049:41
Vzdavam to, ale doporucuju vam zjistit co se deje v na fyzikalni urovni v materialu kdyz jim prochazi el. proud. Ja to beru na urovni fyziky vy ze stranky elektrotechniky.
Odpovědět0  0
zatr | 25.2.20049:18
Chybí tam ta cena, doplňte to!
Odpovědět0  0
Genus (4) | 25.2.20048:54
souhlasím s tím, že u těhle karet by bylo zajimavý sledovat i teplotu.
Ale zajímalo by mne jaká je její cena, trochu vám to tam uteklo :­-­))
Odpovědět0  0
J.P.S. | 25.2.20047:18
U takto speciálně chlazené karty by to chtělo spíše testovat teploty při plném zatížení, u výkonu se dá předem předpokládat, že bude velmi podobný jiným kartám 9600XT.
Odpovědět0  0
J.P.S. | 25.2.20047:18
U takto speciálně chlazené karty by to chtělo spíše testovat teploty při plném zatížení, u výkonu se dá předem předpokládat, že bude velmi podobný jiným kartám 9600XT.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.