reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král

19.5.2004, Martin Štěpánek, recenze
Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
Technologický popis této novinky jsme vám přinesli již před dvěmi týdny, ale na kartu samotnou jsme si museli počkat. Nicméně dnes máme příležitost vám jako první na českém internetu představit oficiální výsledky Radeonu X800 Pro. Podíváme se jak si výkonnostně povede proti již ostříleným harcovníkům na poli grafických karet.
Testy

Pro více informací ke každému testu stačí kliknout na jeho název. Bude tak přesměrování na nedávný popis a nastavení benchmarků.
Všechny grafy jsou řazeny vždy podle vyššího rozlišení, které se mi v poslední době zdá důležitější.


3D Mark 2001SE
MadOnion


3D Mark03 sice neběžel, ale aspoň částečně jej nahradil starší bratříček z roku 2001.

naměřené výsledky:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
Radeon 9800XT
17642
GeForceFX 5950Ultra
16230
Radeon X800Pro
18332



Rozdíly mezi kartami se mohou zdát velké, ale pokud se podíváme na procentuelní vyjádření, zjistíme, že maximální rozdíl je pouhých 11%. Jak se dále přesvědčíme, ve hrách bude situace poněkud odlišná, respektive ty rozdíly budou mnohem markantnější.

procentuální rozdíly:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
Radeon X800Pro
18332 bodů
Radeon 9800XT
-3,76%
GeForceFX 5950Ultra
-11,47%



Tato hra je na trhu již od roku 2001, jenže v té době byla určena pouze pro X-Box. Ke konverzi na PC došlo až v roce 2003 a od té doby se jedná o poměrně úspěšný titul, který již také delší dobu používáme k testování na SH.

K testování se používá již vestavěný benchmark, který pokrývá většinu scén ze hry, ale o tomto jsem se již jednou více rozepisoval v popisu. Tam také najdete přesnější informace jak test spustit, a že na výsledný kvalitativní efekt nemá AF ani FSAA vliv, proto testuji bez nich.

naměřené výsledky:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon 9800XT
54,46
48,98
29,56
GeForceFX 5950Ultra
53,65
47,32
31,12
Radeon X800Pro
65,79
54,09
47,56




Zde se již rozdíly zvyšují, hlavně je dobře patrné, že více pipelines lépe zvládá práci ve vyšším rozlišení a proto i rozdíly mezi GeForceFX respektive Radeonem 9800XT a Radeonem X800Pro se se vzrůstajícím rozlišením zvyšují.

procentuální rozdíly:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon X800Pro
65,79 fps
54,09 fps
47,56 fps
Radeon 9800XT
-17,22%
-9,45%
-37,85%
GeForceFX 5950Ultra
-18,45%
-12,52%
-34,57%


Call Of Duty 16xAF 4xFSAA
Activision (Infinity Ward)


Hra Call of Duty je na trhu již od října minulého roku. Jejím základem je předělaný Quake III engine a to i přes počáteční záměr, vybudovat hru na vlastním enginu. Ale zpět ke hře. K testování je se stejně jako u Far Cry nedá použít klasický singl player, proto se používá timedemo. Bohužel ani sebelepší timedemo nemůže zachytit všechny aspekty se kterými se můžete setkat v multiplayeru, je tedy nutné brát výsledky s rezervou. V praxi je frame rate o něco nižší, je tedy nutné s tím počítat.

K testování jsem použil utilitu BenchemAll a demobta00.

naměřené výsledky:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon 9800XT
41,2
29,3
21,7
GeForceFX 5950Ultra
43,1
30,9
21,9
Radeon X800Pro
56,6
44,1
34,7



I zde je Radeon X800Pro o třídu výše, jelikož s ním lze hrát při aktivovaném FSAA a AF i v rozlišení 1280x1024 a s konkurencí hra končí v 1024x768. Při pohledu na procentuelní výkon, si můžeme dobře všimnout, že Radeon X800Pro je v 1600x1200 přibližně o třetinu rychlejší než Radeon 9800XT, to mi až podivně připomíná procentuelní rozdíl v počtu pipelines.

procentuální rozdíly:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon X800Pro
56,60 fps
44,10 fps
34,70 fps
Radeon 9800XT
-27,21%
-33,56%
-37,46%
GeForceFX 5950Ultra
-23,85%
-29,93%
-36,89%
reklama