reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král

19.5.2004, Martin Štěpánek, recenze
Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
Technologický popis této novinky jsme vám přinesli již před dvěmi týdny, ale na kartu samotnou jsme si museli počkat. Nicméně dnes máme příležitost vám jako první na českém internetu představit oficiální výsledky Radeonu X800 Pro. Podíváme se jak si výkonnostně povede proti již ostříleným harcovníkům na poli grafických karet.

GunMetal 4xFSAA


klikněte pro zvětšení


Jak jsem již několikrát psal, hra Gun Metal byla vytvořena na míru grafickým kartám GeForce od firmy nVidia. Nicméně při testování nového Radeonu X800Pro jsem byl poměrně hodně překvapen, protože při sledování se mi hra zdála plynulejší než s GeForceFX 5950Ultra, ale výsledek byl lepší na GeForce. Takže tak trochu nevím, co si mám myslet.


Ikona Odkaz na databázi
Minimum
Průměr
Maximum
1024x768 Radeon 9800XT
18,66
28,14
61,02
1280x1024 Radeon 9800XT
14,11
22,66
61,01
1600x1200 Radeon 9800XT
6,28
15,13
61,02
1024x768 GeForceFX 5950Ultra
23,2
35,65
62,08
1280x1024 GeForceFX 5950Ultra
19,12
31,46
63,65
1600x1200 GeForceFX 5950Ultra
11,02
17,32
62,03
1024x768 Radeon X800Pro
19,12
31,02
61,02
1280x1024 Radeon X800Pro
15,98
26,59
61,02
1600x1200 Radeon X800Pro
10,19
17,64
61,02




Popisovat Unreal Tournament 2003 snad ani nemá cenu. Jen podotknu, že k porovnání grafických karet slouží test FlyBy, jelikož zde nejsou boti, kteří jsou nároční na CPU. V tomto případě je tedy hra limitována čistě výkonem GPU.

naměřené hodnoty:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon 9800XT
223,37
200,21
147,02
GeForceFX 5950Ultra
213,36
169,39
148,1
Radeon X800Pro
215,62
211,79
199,25



Radeon X800Pro zde krásně ukazuje jak malého propadu lze dosáhnout i se zvyšujícím se rozlišením. Zatím co v 1024x768 jsou výsledky +/- vyrovnané, se stoupajícím rozlišením ostatní karty začínají ztrácet dech a v 1600x1200 je rozdíl již téměř 30%. Opět mě napadá přirovnání s počtem pipelines.
procentuální vyjádření:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon X800Pro
215,62 fps
211,79 fps
199,25 fps
GeForceFX 5950Ultra
-1,05 %
-20,02 %
-25,67 %
Radeon 9800XT
+3,59 %
-5,47 %
-26,21 %



I tentokrát jsem se utvrdil v tom, že Botmatch je "very CPU dependant" jak se často píše na neru a pro test grafických karet se tedy vůbec nehodí. Výsledky i s takovou kartou jako je Radeon X800Pro jsou stejné.

naměřené hodnoty:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon 9800XT
74,91
74,62
74,09
GeForceFX 5950Ultra
76,13
75,83
74,93
Radeon X800Pro
76,15
75,79
75,06




Hra pochází již z března 2003, ale i tak se stále dobře hodí k testování a to i přes fakt, že tomu není tak dlouho co vyšla nová verze s názvem Pandora Tomorrow. Celá hra je postavěna na DirectX8. K testování jsem použil utilitu BenchemAll s mapou 1_1_1_Tbilisi. Jelikož na hru nelze aplikovat FSAA, použil jsem pouze 16xAF.

naměřené hodnoty:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon X800Pro
61,4
52,8
47,5
Radeon 9800XT
38,4
28,8
23,4
GeForceFX 5950Ultra
21,1
17,9
15,4



Výsledky v testu Splinter Cell jako by karty řadili do tří separátních kategorií. kategorie první je pro Radeon X800Pro, která ostatní karty drtí poměrně slušným stylem. Výkon v 1600x1200 je více než dvojnásobný, což ukazuje na vylepšení jádra a ne jen obyčejné přidání pipelines.

procentuální vyjádření:
Ikona Odkaz na databázi
1024x768
1280x1024
1600x1200
Radeon X800Pro
61,40 fps
52,80 fps
47,50 fps
Radeon 9800XT
-37,46 %
-45,45 %
-50,74 %
GeForceFX 5950Ultra
-65,64 %
-66,10 %
-67,58 %
reklama