Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
28.4.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Konečně se do redakce dostaly grafiky s jádrem ATi R430 vybavené můstkem Rialto. To znamená, že možnosti poslední generace grafických karet ATi naleznou své uplatnění i na platformě AGP 8x a postaví se proti kouskům jako je GeForce 6600GT a 6800.V recenzi se podíváme, jak se Radeony X800(XL) AGP podařily Sapphiru a HIS.
Kapitoly článku:
- Sapphire vs. HIS: Radeon X800 a X800XL nově pro AGP
- Radeony X800 pro AGP a Rialto detailně
- Sapphire a HIS - výbava, software a hry
- Teoretické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004 a Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Wolfenstein ET, Call of Duty, Serious Sam SE
- Přetaktování a nárůst výkonu
- Závěr
Direct3D - Far Cry
První dva grafy jsou poměrně ovlivněny limitem celé sestavy, a tak výsledky bez FSAA v nízkém rozlišení splývají. Přesto je zde vidět, že si Radeony ve Far Cry daří poměrně dobře - XL verzi se povedlo pokořit GeForce 6800GT, zatímco Radeon X800 bez problémů poráží i GeForce 6800. Zde je ještě spojnicový graf:
Zde je důležitá červená linka, která je ovšem výrazně ovlivněna procesorem, ale hlavně linka modrá, která překonává obě pomalejší GeForce.
Druhá mapa s názvem Cooler již zobrazuje rozdíly jasněji. Tentokrát ale Radeon X800XL za GeForce 6800GT zaostává, podobně jako Radeon X800 za 6800. Hratelnost kolem 40 fps si udržují obě karty i při zapnutém FSAA, což je určitě dobrá zpráva. Zde je poslední graf ze hry Far Cry:
Jak vidíte, zde se již novým Radeonům tak dobře nedaří, nicméně výsledek je stále velmi slušný.