SB Live! nebo Monster MX300 ? (2)

V benchmarkových testech na jinak stejně vybavených počítačích dosáhly obě karty téměř shodných výsledků - 102,5fps (Live!) a 100,7fps (MX300) v Quake II Timedemo. V Unreal Timedemo dosahovaly obě karty výsledků mezi 45 a 47 fps. Zajímavé je také porovnání, jak oba audio procesory - EMU10K1 a Vortex 2 - zatěžují procesor počítače při velkém zatížení. Při přehrávání několika MP3 souborů současně (128kbps, 44.1kHz) vykazuje Live! přibližně o 34% nižší zatížení procesoru. Live! dokázal přehrávat dvanáct skladeb najednou, zatímco MX300 skončil u osmi. Tento nedostatek by snad měl být odstraněn ve finální verzi ovladačů, protože Vortex 2 je designován na 92 DirectSound kanálů.
Obě karty podporují 3D prostorový zvuk vytvářený čtyřmi reproduktory, stejně jako prostorový zvuk pro sluchátka nebo dva (stereo) reproduktory. MX300 používá A3D rozhraní a Live! E-mu prostorové modelování. Používána je funkce Head Related Transfer Function, kdy je prostorového zvuku dosahováno fázovým posunem audio signálů. Skutečně prostorového zvuku v kvalitě domácího kina však lze dosáhnout pouze se čtyřmi reproduktory. Se dvěma reproduktory sice lze docílit prostorových efektů, ale pokud uživatel pohne hlavou, je po prostoru. Implementaci prostorového zvuku do dvou reproduktorů zvládl o něco lépe Aureal (čip Vortex 2 na MX300), prostorovost zvuku je o poznání věrnější. Ovšem důležitější je porovnání kvality zvuku při použití čtyř reproduktorů. Prostorový zvuk se dvěma reproduktory bych přirovnal ke sledování televize ve slunečních brýlích.
Pokračování: Prostorový zvuk se čtyřmi reproduktory