reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.3.2007, Jan Vítek, recenze
S dnešní recenzí si odpočineme od srovnávacích testů či přehledů a podíváme se na jeden zajímavý produkt z nabídky firmy Scythe. Quiet Drive se zaměřuje pevné disky a slibuje především tichý chod. Uvidíme, co je na tom pravdy.
lesalesa | 10.12.200922:52
Zdravim, i kdyz je to tu mrtve, tak jen okrajově. Koupil jsem ztisujici box ­- viz vyse ­- a mam jej na dvou HDD. 150 velociraptora a 1,5Tb samsunga. Ztišení je skutečně velmi dobré až vynikající. Pokud se tyka vibraci, musite odvrtat otvory ­- prumer 8­-10 mm ­- a dat tam delsi sroubky a na nich gumu nebo buzirku. Vse jsem dal do case Rebel 12, ma 11 petkovych slotu. A PC je tichy. CPU chladí Noctua 12, grafika pasiv, ve skrini 2 fany 120 mm plus regulatory otacek ­- cooler master.
Odpovědět0  0
pinewine | 2.5.200818:39
jj suhlasim, mam tento scythe box tiez a zabera fakt perfektne co sa tyka hluku :­) dost ma ale zarazila velkost boxu ked som ho isiel pchat do case tak nedoporucujem kupovat do malych case ;­)
Odpovědět0  0
schalli | 13.3.200712:00
uvazuji o tomhle boxu, ale trosku me odrazuje ta teplota, v Silentmaxu nestoupne teplota snad ani o stupeň a to musim jeste podotknout ze neni dal nijak aktivne chlazenej, jestli u Scythe stoupa teplota az o 10 stupnu tak je to hodne a neda se to s SM srovnavat, OPRAVDu je ten rozdil tak velkej?Kdyby se totiz nejdnalo zrovna o Samsung, tak by se mohlo stat ze tenhle box prehreje a odrovna disk...
Odpovědět0  0
peerSr | 21.3.20078:27
teplota KLESLA o 10 st.C.
Odpovědět0  0
Richard.W | 13.3.200710:45
Oba HDD ma umístěny ve ­"velkých­" šachtách. Uchyceny jsou pomocí silentbloků z velmi tvrdého molitanu a to pouze v rozích. Tvar silentbloků jsem navrhl takový, aby HDD nemohly samovolně vyklouznout. Mezi disky je mezera odpovídající približně výšce jednoho HDD. Do prostoru mezi bohatě perforované záslepky šachet a oba HDD jsem připevnil ventilátor zapojený do 5V větve. Výsledek: z jednoho metru prakticky neslyšné a teploty do 30 stupňů. Cena: cca 10x nižší než sofistikované řešení profi výrobců.
Odpovědět0  0
Fikus Kukis (136) | 13.3.200711:42
Pružné uloženie diskov je základ, ale neodstráni to hluk pri seeku. A práve na to sú určené tieto ­"sofistikované řešení profi výrobců"
Odpovědět0  0
Richard W. | 13.3.200713:15
Máte pravdu, ale mně zvuk mých Maxtoru v QUIET MODE nepřipadá jako hluk. Vím, že tady hned někdo zacčne operovat s degradací výkonu při použití AM, ale i to lze řešit velice elegantně, jeden malý disk systém, druhý větší aplikace a třetí velký data. Rozdíl ve výkonu a ­(ne­)fragmentaci obrovský, při vhodne ptimalizaci filesystému je i seeku mnohem méně než s jedním fyzyckým diskem. :­)
Odpovědět0  0
demon45 | 5.3.200715:22
zdar lidi,budu kupovat novej comp a jeden z nejdulezitejsich pozadavku mam na hlucnost.prodavaji se nejaky skrine kde je odhlucneni vyreseno komplexne a staci domontovat streva :­-­) nebo se resi dokupovanim soucastek do nove skrine?za doporuceni budu vdecny.diky
Odpovědět0  0
Tomas Fejfar | 5.3.200716:26
Moje kong. CM Centurion 534 ­(s front fanem­) C2D E6300 + Freezer 7, GPU GF7600 GS GoldenSample od Gainwardu, Seasonic S12, WD 2500KS

Co se tyce hluku: Freezer bezi na 70% ­- nejvyssi hodnota, kdy jeste neni slyset ­(stejny hluk jako kdyz je vypnuty­). Fraont fan bezi na 50% ­- posledni minimalni hladina zvuku. Grafika ve 2D snizeny vetracek na 19%. Hdd v klidu neslysny. Pri seeku je slyset dost, protoze neni slyset nic jineho + t­-regulace ve zdroji = nejhlusnejsi soucastka v PC. Vysledek ­- uz sem si PC 2x omylem vypnul, kdyz sem si nevsim, ze uz bezi a chtel sem ho zapnout zezadu pres stul, takze sem nevidel ledky vpredu :D
Odpovědět0  0
kd | 26.3.20076:04
pred par dny jsem zainvestoval do projektu silent PC, zcela nahodou jsem poridil stejny case jako vam doporucil kolega nade mnou ­(CM Centurion 534 Plus­), chladic na CPU Thermalright Ultra­-120 ­(nic lepsiho na trhu neni­), zdroj Chill Innovation 450W 14cm fan, 500 a 1000 ot. fan. Ve skrini byly dva velice tiche 1000 ot. 12cm vetraky, jeden jsem nechal vepredu dole ­(chladi 3 hdd­), jeden na chladici CPU, 500 ot. na boku skrine ­(tady totiz hrozi rezonance nejvic­) a 1000 ot. super silent dozadu skrine. Vim, investice to byla nemala ­(6500 Kc s dani­), ale vysledek proste stoji za to. Nejen, ze ted v pocitaci nic neslysim ­(dokonce jsem kvuli tomu daroval 120 GB IDE HDD, ktery byl proste presprilis hlasity­), ale teplota je neskutecna. 939 X2 4200+@4600+ ma 35 stupnu pri plne zatezi, pevne disky nejdou pres 30 a motherboard se stezi dostane na 22. Jediny zvuk, ktery jsem schopen zaznamenat, je stock chladic Sapphire X1950Pro 512MB, uvazuju o pasivu od Thermalright, ale spise pockam a poridim az verzi na GF8800 nebo X2900, az prejdu na C2D platformu. V tento moment jsem ale pripraven i na nejvykonejsi reseni Core 2 Duo @ 3400GHz+. Pokud chcete opravdu tiche pc, kupte to co mam ja a nebudete litovat. Zejmena chladic na CPU mi vyrazil dech jak rozmery tak ucinosti, na soucasnem procesoru by vubec nepotreboval vetrak ­(bez nej dosahne sotva 45 stupnu­), ten vetrak ale vubec neni slyset, chladic naprosto pohlti jeho zvuk i vibrace, dokonce i kdyz prilozim ucho tesne k nemu. Precetl jsem hromadu testu, nez jsem do projektu sel, ale jak jsem jiz zminil, ted jsem nadmiru spokojen. Muj pocitac se konecne v tichosti muze merit s Apple G5 a to je co rict.
Odpovědět0  0
Mic4 | 3.3.200722:45
Mám takovej asi hloupej dotaz...todle zařízení se pak dá normálně umístit do skříně počítače nebo to je jen externí.Nějak mě matou ty vystouplý kovový části se sřoubama na boku,jestli se to s nima pak dá umístit dovnitř?Dík Mic4
Odpovědět0  0
Tomas Fejfar | 4.3.20070:32
se dava do 5,25 pozice, jako treba DVD­-ROM :)
Odpovědět0  0
Marcelino22 | 2.3.200717:49
Tento testovany stisovaci box Scuthe vlastnim a mam ho nainstalovany na penovych podlozkach na dne skrinky.
Disk ­(WD 250GB SE16­) stisil fantasticky. Jediny zvuk ktory pocujem je seek. Verim, ze ak by som pouzil moj volakedajsi dist Seagate Barracuda ATA IV, ktory mal az legendarne tichy seek, tak by som nepocul absolutne nic :­-­)

kedze som vymenil aj zdroj, za supertichy Seasonic S12 380W a teda okrem tohoto 12cm vetraka v Seasonic­-u mam v skrinke uz len jeden pridavny vetrak Noctua 12cm stiseny na nepocutelnych 600ot a vsetko ostatne maju pasivy na GPU­(MSI 1950Pro­) aj CPU­(Sempron64 2GHz­) a cipsete­(VIA KT890­) tak mozem konecne spokojne konstatovat, ze mam naozaj ­"Silent PC­"

Inak ten tlmeny seek WD, je to jedine co sa da pocut v uplnom polnocnom tichu ­- fakt parada. :­-)
Odpovědět0  0
PaRaS | 2.3.200716:40
Myslím že by nebyl špatný srovnávací test pasivních boxů z hlediska použití na Raptora, protože právě Raptor dosahuje vysoké hlučnosti a teplot zároveň však oproti klasickým 7200 o poznání vyšší výkon tudíž je již poměrně dost lidí volí jako systémový disk, přec jenom valné většině na systém bohatě stačí 36GB a z různých VO vím, že jdou velmi dobře na odbyt. Pasivních chladících­/odhlučňovacích zařízení je na trhu celá řada a myslím, že by tedy jejich srovnávací test konkrétně na Raptorech stál zato. Ono testovat na sěvelících discích a letadlech je rozdíl a ono upřímně řečeno myslím, že hluk pálí spíše majitele letadel než­-li ševelítek ;o­)­-

PS: je dejme tomu zajímavé jak moc se liší vaše hodnocení Nexus Drive­-a­-Way ­(který v této recenzi nebyl ani zmíňen­) od hodnocení na PCT
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 2.3.200717:11
tak k takovymu testu se jednoznacne priklanim. opravdu je lepsi testovat na hlucnem disku nez na samsungu
Odpovědět0  0
Ghx | 3.3.200713:02
Ja nevim, raptoru mam nekolik, sice jen 36GB, ale presto patri rozhodne mezi nejtissi disky ktere me ted prosly rukama. Tim nechci rice, ze jsem proti zminenemu testu, jen neslouhlasim s tim, ze dosahuje vysoke hlucnosti...
Odpovědět0  0
bh | 2.3.200715:39
Mam v nem umisteny Seagate 320, ztiseni je podstatne, ale presto problem piskani disku zcela nevyresil. Ty seagaty jsou proste silene neprijemny i za klidoveho provozu ­(mam jeste 250GB a ten je jeste horsi nez 320ka­).
S teplotou problem neni, disky je mozna dokonce trochu chladnejsi nez puvodne bez boxu ­(je fakt ze pro jistotu jsem pridal pomalootackovy velmi tichy vetracek, aby rozpohyboval trochu vzduch i v horni casti skrine ­- box je samozrejme v 5.25 pozici)
Odpovědět0  0
kingbean | 3.3.200715:49
vazne ho to nestisilo ani v uazvrene skrini na vubec?? co je tedy slyset, staci mi pri klidovem chodu,vysoke piskani nebo nejake nisi tony? diky
Odpovědět0  0
zixi3 | 2.3.200712:27
mam doma silentmaxx a som s nim maximalne spokojny, je v nom hitachi 80 sata, a spominane zhrnutie teplovodivej folie by som prisudil skor k nesikovnej instalacii disku.
Do pozornosti by som dal viac fakt ze mnoho diskov ma otvory na vyrovnavanie tlaku ktore nemozu byt zakryte, a tym sa znemoznuje pouzitie takehoto boxu.­(iba navrtat dierku, ale ked zmenite disk bude treba vrtat znova a znova ...­-> emental :­-­)­)
Tiez ze napriklad nove 7200.10 maju uzsi profil a tie sa nebudu efektivne chladit v takomto boxe ­( aj ked neviem na 100% ci sa nahodou nevyrabaju aj boxy s mensou vyskou )
Odpovědět0  0
KoPac | 2.3.200712:34
To shrnuti je problem SiletMaxu. Ja jsem musel odlepit z jednoho boku tu teplovodivou folii, protoze jinak se tam ten hardisk proste nevchazel. Mam Maxtor 120GB ­(Maxtor 6Y120L0­).
Odpovědět0  0
lama lamovic II | 2.3.200712:13
SM stoji 1150kc, todle cca 1000kc ­- myslim ze volba je jasna :­-)
Odpovědět0  0
Trifid (1) | 2.3.20078:59
Mám Raptora a po použití Quiet Drive je z něj tichý a klidný disk.Samozřejmě když se dá zátěžový test tak se dokáže ozvat, ale vše je to na přijatelné úrovni.Ale je pravda,že velmi záleží na skříni.Měl jsem Chieftec a v něm Raptor temně duněl:­) po výměně za AplusCase X­-Blade si už tiše přede.Co se týče teplot tak jsem zkusil system stability test z Everestu a po 1­/2 hodině se teplota vyšplhala na 42°C a po té klesla na přijatelných 40°C,ale pro jistotu používám Scythe Kama Bay,který mám umístěný pod diskem.
Odpovědět0  0
FikusKukis | 2.3.20072:14
Super test, ale keď už autor spomenul toho Raptora, myslím že by to bol vhodnejší disk na test.
Odpovědět0  0
sijon (1) | 2.3.20078:23
Nesouhlasím s tím Raptorem. Kolik lidí ho má doma a kolik jich má HDD s 7.200 ot­/min? Test se Samsungem je mi blíž a řekne mi toho více...
Odpovědět0  0
krispel | 2.3.20078:43
Poslouchejte mě dobře, nebudu to opakovat, testovat se měly oba disky, jak raptor, tak libovolný 7200rpm. Raptor má sice doma málo lidí, ale schopnosti produktu by se prokázaly více, stejně jako nedostatky. Uvedu hloupý příklad, budete testovat humvee na silnici s vysvětlením, že většina lidí stejně jezdí po silnicích a né po poli, nebo ho vezmete do terénu, aby jste vyděl skutečné schopnosti?
Odpovědět0  0
kingbean | 2.3.200713:17
nevim jak raptora, ale rozhodněby se měl otestovat nějaký seagate 320, je to děsně pískající a ječící disk a o samsungu zde píšete, že je celkem tichý a že tedy jen vybruje, takže jste zjistil že vibrace to utlumilo, ale co ty vysokofrekvenční zvuky při otáčení ploten seagatu?? ­( pěkná recenze, jen bych rád viděl jak by dopadl ten seageate:­-­))
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.