reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.9.2005, Eagle , recenze
Levné procesory Sempron v nižší cenové kategorii sekundují dražším kolegům Athlonům 64. Oproti nim mají menší velikost paměti cache a zároveň nemají tak rychlé paměti. Jsou toto rozdíly, které ospravedlňují téměř padesátiprocentní cenovou prémii za Athlon 64 ? Podíval jsem se na to, jak si vedou oba typy levných čipů se 128 a 256kB L2 cache proti dražším modelům s 512kB či 1MB a dual-channel DDR400.
1  2  
Lukas.mar | 9.7.200617:55
Dotaz na kolik Mh se da pretaktovat diky za odpoved !!!
Odpovědět0  0
.blahorodje. (71) | 9.7.200619:36
Ja mam AMD Sempron64 2500+­/s.754­/ default 1400MHz,dal som ho na 2000MHz,pohoda!­/­/rating 3400+­/­/
Za tie prachy,dostatocny vykon!
Dost zalezi od toho ake mas pamati.
Odpovědět0  0
pavel452 | 25.3.200615:42
Tak kvalitně provedených testů se vidí málo, výborná vypovídací hodnota, dlouho jsem přemýšlel o rozdílech mezi semprony a athlony a měl v tom guláš. Opravdu mne překvapil nevelký rozdíl ve výkonech, alespoň pro domácího uživatele. Mimochodem mám staršího athlona barton 2500, a když vidím výsledky testů, tak je mi jasné, že ještě pěknou chvíli s ním vydržím. V notebooku mám sempron 3000 a v rodině máme ještě jednou stolní sempron 2500, a opravdu mne překvapuje, že výsledky v testech nejsou tak velké ­- při zpracoání videa, převodu wav do mp3, v hrách, všude je athlon od oka tak o 25% ­- 40% rychlejší.
Odpovědět0  0
ruolg | 10.2.200623:23
Dobry den, půjde mi na maji desce? MSI K8N NEO4­-FI? Mám bios v6.00PG. Proste defaultni!! Kdo jí má necht pise sem:. A procesor AMD OPTERON 146!!! Dekuji predem! Roman k.
e­-mail:. Kunetek.Roman@seznam.cz
Odpovědět0  0
blahorodje@ (50) | 14.1.200614:00
Zdravim...
Mam MB: ASUS K8N4­-E Deluxe+CPU AMD Sempron64 2500+Box
/1.4@2.0 GHz­/,Problem je v tom , ze nemozem zmenit hodnotu napatia pre CPU,cize ju mam default na 1.4V, procak je stabilny na 2000 MHz,ale okolo 2100 HNz uz ma problemy,chcel by asi trochu viac prudu,,,Ps: v klude ma okolo 42­-45`C,­/izbova teplota 25`C­/,mam Box chladic asi aj to by trebalo poriesit..
Odpovědět0  0
lexik | 3.12.20059:55
jsem pc analfabet,ale zjistilo se že option si rozumí s pentiem a s amd méně.Amd se zahlcuje a tím padem se net přikousava,co s tim?PORADTE MOC DIK.lexa.
Odpovědět0  0
Dutch | 11.1.200621:27
tak já furt nevim do čeho jít jestli Athlon 64 3000 v socketu 754 nebo Sempron 3100 který je o 500.­- levnější, potřebuju prostě výkon v aplikacích i ve hrách. poraďte prosim, dal by se pak ten Sempron taktovat?
Odpovědět0  0
pegy (258) | 11.1.200622:32
Ja by som šiel do Athlona.Tan podáva lepší výkon ako SEMPRON aj v hrách aj v aplikáciách, aj keď ten rozdiel je max 10 %.Aj na tomto webe je článok ATHLON vs. SEMPRON tak si ho stáčí pozrieť a možno to pomôže, ale v tom článku sú SEMPRONY bez 64 bitovej podpory.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 11.1.200622:35
Sory až teraz som zistil k akému článku píšem.Tak s tohto to musí byť jasné.Keď potrenuješ vysoký výkon tak ATHLON, keď ti stačí priemer tak SEMPRON.:)
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 11.1.200622:57
V tomto článku se testoval Sempron s 64bit rozšířením, nikoli starší verze bez něj ­(... což je v článku jasně napsáno­).
Odpovědět0  0
pegy (258) | 12.1.20060:35
Ospravedľňujem sa za svoju chybku, tento článok som čítal asi pred 2 mesiacmi a už som si to celkom dobre nepamätal, bol som len prihlásený na diskusnom fóre, tak sa ešte raz ospravedlňujem :)
Odpovědět0  0
Dutch | 13.1.200619:28
v tom článku se ale nezmiňujete o Athlonu 64 pro socket 754... Pokud srovnám Athlon 3000­(pro socket 754­) a Sempron 3100, co bude lepší koupě. Sempron je o 500,­- levnější za to Athlon přece jen asi bude mít mnohem vyšší výkon??
Odpovědět0  0
pegy (258) | 29.10.200513:38
Chcem sa spytat,co sa mi oplati viac?Mam AMD ATHLON XP 2000+,MSI K7N2 DELTA,2*256 MB RAM,VGA SAPHIRE RADEON 9600 256MB a chcem update PC.Jedna moznost by bola novy komp s AMD SEMRON 64 2500+ ,MB MSI K8N NEO3 alebo ­(ASUS K8N Neo4 E Delux­) s VGA SAPHIRE RADEON X600PRO 128 MB, alebo mam radcsej investovat do noveho procesoru ­(mam moznost zohnat AMD ATHLON XP 2800­).Za poradenie dakujem.
Odpovědět0  0
lexay | 29.10.200515:08
ja by som siel do toho athlonu + chcelo by to vacsiu RAM, zalezi aj na cene za ktoru to mozes mat
Odpovědět0  0
pegy (258) | 29.10.200515:26
ten athlon by ma visiel asi na 3600SK.Nova zostava ma viac laka kvoli PCIe zbernici,aj ked ten procak by ma urcite potiahol lepsie.
Odpovědět0  0
fanik (23) | 29.10.200520:47
no nevim presne co se na pocitace provozuje, ale radeji bych investoval vic do grafiky, aspon x700
Odpovědět0  0
pegy (258) | 29.10.200521:25
To je pre zatial minum a casom by som chcel prejst na nieco silnejsie.Robi na kompe tak zo vsetkeho trochu ­(filmi,hudba,internet,hry­).
Odpovědět0  0
fanik (23) | 30.10.20051:34
ten athlon xp 2800 bych nebral... radeji ten Sempron ­(64­) ale urcite o neco lepsi grafiku nez je x600 ­- x700 stoji o par korun vic, ale vykonem uz je nekde jinde
sam mam sempron ­(64­) 2800+ 1600MHz pretaktovany na 2600MHz a je to fakt kanon oproti athlonum xp
Odpovědět0  0
pegy (258) | 30.10.200510:36
Diky za radu.Aj ja som uvazoval radcsej nad tym Sempronom,ako som pisal hore ta grafika ja z nudze cnost ­(malo financnych prostriedkov­) ale casom tam pride urcite nieco lepsie.Chcem sa spytat co je vyhodnejsie RADEON X 600 PRO alebo X700.Diky
Odpovědět0  0
fanik (23) | 30.10.200519:38
jednoznacne x700 ­- dvojnasobek pipelines ­- misto 4 jich je 8 a to uz je fakt poznat
Odpovědět0  0
pegy (258) | 30.10.200520:44
Diky za radu.Pozeral som aj niektore recenze a ta X700 je fakt lepsia ako X600PRO,vyzera to ze ju zoberiem.Diky pegy
Odpovědět0  0
fanik (23) | 31.10.20054:53
Neni zac, ta x600 je maximalne pro starsi hry a prehravani videa
Odpovědět0  0
pegy (258) | 6.12.200517:36
Nazdar FANIK.Chcem sa ti podakovat za rady, kupil som ten novy komp a celkom spokojnost ­(az na tu RAM, ale hadam casom :­)­)Hry ficia lepsie a praca je rychlejsia. Este raz dik.Majsa pegy
Odpovědět0  0
enZOO (1) | 3.11.200522:53
Ja si myslim, že ten upgrade z 2000+ na 2500+ je zbytočne vyhodené peniaze. Minimálny nárast výkonu.

Ja som prešiel z pretaktovaneho Athlon xp 2200+ ­(166x11@1,8ghz­) na uplne novu zostavu ­(Athlon 64 3000+­), čo má tiež realnu frekvenciu len 1,8GHz. No,že by som spadol zo stoličky od úžasu, tak to nie! Zbytočne som vyhodil 10000sk.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 3.11.200523:46
Neni to zlá pripomienka,ale s týmto mojim PC to už ďaleko nedotiahnem a nechce sa mi hrat vsetky hry na min. detajloch,predcsa zajednak tie PCIe karty su o nieco vykonejsie a na AGP zohnat dobru kartu za rozumne peniaze je uz dnes pomaly problem a nie to o pol roka alebo viac.Ja od toho ani daky super vykon neocakavam,ale dufam,ze to poslape aspon o nieco lepsie.Diky za pripomienku Pegy
Odpovědět0  0
Danooo | 18.10.20059:46
Ake su presne rozdiely medzi low­-endovymi Sempronmi a Sempronmi 64 okrem toho, ze strsia verzia nepodporuje 64­-bitove instrukcie? S ohladom na low­-end, oplati sa este do niecoho podobneho investovat? Vsimol som si totiz, ze ked si porovnam starsie Samprony s novymi, tak s rovnakym ratingom maju starsie Semprony vyssiu frekvenciu. Znamena to, ze su aj vykonnejsie?
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 18.10.200510:37
1­) Žádné Semprony 64 neexistují.
2­) Rating je u Sempronů s AMD64 vzhledem k frekvenci stejný jako u Sempronů bez AMD64, tedy jsou stejně výkonné.
Odpovědět0  0
Michal Bauer | 28.10.200511:38
AMD Sempron with 256KB CACHE operate at 1600MHZ
2800+ Socket 754
Proč mi výrobce na krabici píše AMD64 ????
Když žádné SEMPRONY 64 neexistují ?????
To bude asi další z omylů pana Vorla. Jinak po technické stránce článků pana Orla nemám námitek !!!! Perfektně zpracované !!!!
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 28.10.200511:44
AMD nepoužívá značení ­"Sempron 64­", ale pouze ­"Sempron­". A to i pro procesory se zapnutou podporou AMD64. Rozhodně se nejedná o nějakou mojí chybu, naopak je to chyba prodejců, že takto nesprávně označují. Ostatně proč se na krabici nepodíváte, zda tam uvidíte ­"Sempron 64­" ? Tady máte ceník, kde je vidět, že taková značka neexistuje ­- http:­/­/www.amd.com­/us­-en­/Processors­/ProductInformation­/0,,30_118_609,00.html?redir=CPT301
Odpovědět0  0
Michal Bauer | 28.10.200514:18
Souhlasím s Vámi, že žádné Semprony 64 neexistují.
Jsou ale dva druhy jader, které jednou vycházejí z osvědšeného AMD XP http:­/­/eshop.kak.cz­/DetailPage.asp?DPG=50909 a ty na krabici nemají označení a jsou AMD Sempron, které vycházení z AMD 64 http:­/­/eshop.kak.cz­/DetailPage.asp?DPG=54968.
Tak jaký je mezi nimi rozdíl ???
Já mám tu druhou variantu.
Odpovědět0  0
Michal Bauer | 28.10.200514:34
Pročelt jsem si pár článků na AMD a jedná se o procesory se zapnutou instrukční sadou pro 64 bitové instrukce.

OMLOUVÁM SE tímto panu ORLOVI za moje nesmysly, které jsem napsal výše. Člověk by si měl nejdřív vše ověřit než něco napíše.
Odpovědět0  0
fanik (23) | 28.10.200523:00
nerad do toho vstupuji, ale nejsou stejne vykonne... mel jsem moznost testovat na stejne desce jak ten starsi Sempron ­(bez 64­) tak ten novejsi ­(s 64­) ­- jednalo se samozrejme o synteticke testy a vysledky jsem si bohuzel nikam neulozil, ale pamatuji si ze rozdily tam byly v radu i desitek procent, pro me tedy byl Sempron ­"64­" jednoznacnou volbou ­- kupoval jsem jeden z u nas prvnich revize E6
Odpovědět0  0
gary | 18.10.20058:05
anonymita internetu zbavuje lidi vzájemné úcty, všichni kolem jsou blbci ­- škoda. Kdyby se podařilo spojit možnosti internetu s gentlemanstvím, možná by nám to všem prospělo a lépe by se dýchalo nejen na netu.
jacek
Odpovědět0  0
Danooo | 10.10.200523:03
Planujem kupit novy pocitac na pracu, net, dvd a obcasne hry. Nepotrebujem teda nic extra, ale zaroven chcem aby to slapalo ako hodinky a malo vykonovu rezervu do buducna. Neveim ci sa oplati radcej Athlon 3000+ alebo Sempron 3100+ 64 bit. Sempron je predsalen menej vykonny a navyse s technologiou 90 nm tranzistorov sa Athlon da vyborne pretaktovat. Mimochodom, existuju Semprony s 90 nm? Diky!!!!!1
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 10.10.200523:24
Tento článek a článek ­"Přehled procesorů­" vám nestačí? Všechny tyto informace v nich najdete.
Odpovědět0  0
danooo | 10.10.200523:34
Pardon, tak teda co mam na mysli:Semprony ktore ste testovali su vyrobene 90 nm vyrobnym procesom, tzn, poju tiez pretaktovat tak dobre ako Athlony, alebo budem limitovany tym, ze Semprony vysli defacto z menejcennych Athlonov? Je tu este nejaky zadrhel v kompatibilite ­( ako u Opteronov ­) a podobne? Dakujem za odpoved
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 10.10.200523:53
V testovací konfiguraci je u Sempronů uvedeno jádro DH8­-E6. Kdybyste se podíval do Přehledu procesorů, zjistil byste, že toto je 90nm jádro s 512kB L2 cache používající technologii SSDOI.
Odpovědět0  0
mad maxII (92) | 5.10.20059:31
Uz ho mam, na FSB300­(resp.2,7Ghz­) tak akorat, a jede i na Epox EP­-9NPA+ Ultra, i kdyz sam Epox ­"nekomu­" rikal ze ofiko podpora neni....
takze to potvrzuje Eaglova slova ze to pojede na ­"vsem­" co umi ­"obyc­" SanDiego­(coz je dneska 100% MB­).....
Odpovědět0  0
snajprik | 27.9.200510:34
to ako myslyš bezhodinovy počitač že odstavyš časovanie alebo ako???
Odpovědět0  0
bezhodinovy mistr | 27.9.20059:58
Co tak bezhodinový počítač ?!
Odpovědět0  0
t | 25.9.200514:39
Na trhu su este stale dostupne Athlony 64 pre Starsi Socket 754 nebolo by od veci zrovnat ich so Sempronom ­(pripadne aj mrknut na Sempron pre Socket A­). A tiez existuju aj procesory Sempron 64 a tie tiez mohli byt v teste. Doplnime???
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.9.200516:02
Athlon 64 s754 už se nevyrábí a i kdybyste ho sehnal, je to horší volba než nové Semprony, protože:
- má starší jádro, které o hodně víc hřeje a které je na stejné frekvenci o pár procent pomalejší než nové revize
- má horší paměťový řadič
- zdaleka nejde tak dobře přetaktovat ­(max. cca. 2100 až 2400 MHz­)

Těmto procesorům se proto už nebudu věnovat. Stejně tak se nebudu věnovat Sempronům pro socket A ­- jejich výkon je podřadný a nejsou pro něj dostupné žádné solidní základní desky ­(nelze si ho pořídit s PCI Express, s víc než 2x SATA, nemá SATA­-3G ani SATA­-NCQ­). Mimo to už se také nevyrábí.

Sempron 64 neexistuje, takový procesor AMD nevyrábí. Tento paskvilní název si vymysleli prodejci. Oficiální název je pouze Sempron. Jeho nejnovější revize DH8­-E6 ­(mimochodem použitá v testu­) již podporuje AMD64.
Odpovědět0  0
bezhodinovy mistr | 27.9.200510:08
přetaktovávání je nesmysl samo osobě. v počítačích kde se bere všechno na násobky nehraje jakýchsi 5­-10% žádnou roly. Je to šaškárna!Přetaktovávači jsou šašci! Ale jestli po tom tak tuožíš , tak mi pujč nějakých 1 000 000 000 Kč. A moje bezhodinové procesorzy položí Intel a AMD na lopatky. Ty si můžeš přetaktovat jak budeš chtět a nebude jim to vadit.
Odpovědět0  0
fanik (23) | 28.10.200522:47
ahahah joudo... jiste ze pretaktovani o 10­-20% u AMD procesorzu hraje roli a to dost velkou, nehlede ze osobne mam pretaktovano o 63% coz je v realu u meho procesrou 1000MHz ­- 1600@2600MHz a rozdil ve vykonu je vice nez podstatny ­- me jsi polozil na lopatky i bez bezhodinovych procesoru... mene sci­-fi a vice vychazek do prirody, to pra pomaha
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 22.9.200515:25
Lidi mam skříň Chieftec DA­-01B­-D černá ­- Bigtower 360W http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=32701 ­(tam je odkaz na 400W, tam je jinej akorat zdroj nic vic nic min­). Achtel bych se zeptat jestli by stacilo 2* 8x8 a 1* 12x2 dozádu do skříne na vyfukování vzduchu... podlatk by si měl vzduch nasat sam.... ­(pokud se pletu tak me opravte :­) ­) A chtel bych uchladit ­"zatim­" Durona 1,3GHz 512Mb RAM, GeForce6 Nx6600GT extreme, 2HDD, 2CD­-RW a potom az budou penize tak 1Gb RAM, 6600Gt­- 6800GT­/X800GTO­-X850.. jeste nevim co :­) A Opterona 144@na co da :­). Tak by to mohlo stacit???
Odpovědět0  0
Marvi | 22.9.200516:40
Mám tu samou jenomže ve stříbrné od té vaší se liší jenom tím že má ve dveřích ještě jeden větráček přímo naproti místu kde ­"kempuje­" grafická karta ­(Velmi doporučuji!­). Chlazení obstarává jenom tento dovnitř foukající větráček a odsávající zdroj ­(360W­). Chladím AtholonXP 2500+­(1823MHz­) a GeForce5900 s pasivem. Ani v nejparnějších dnech jsem nezaznamenal žádné potíže s vysokou teplotou ani se stabilitiou­(počítače­). Takže asi mohlo.
Odpovědět0  0
LudowitKypanr | 20.9.200523:20
Díky.Nějak jsem to nepobíral....škoda že neni moc dobrejch desek s PCI x pro 754 okolo 2k :o(
Odpovědět0  0
Dox | 21.9.200516:11
Odpovědět0  0
dodo666 (8) | 20.9.200521:15
Chcem si kupit novy comp,
Chcel som tam dat Athlon64 2800+,1 GB Ram a nejaku tu 6600 GT,
myslite ze radsej tam mam dat Sempron, ale aky typ?­/ myslim aku nahradu toho Athlona/
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 21.9.20059:19
Co třeba 3100+ ? Stejná frekvence, přijatelný násobič, dobrá cena.
Odpovědět0  0
umi (23) | 21.9.200510:18
Athlona 64 130nm das na 2400 a budes si moct gratulovat..
Semprona 64 90nm das na 2400 a bude to s dobrou deskou jednoduchy jako sebrat diteti bonbon
ten A64 navic pekne hreje..
Odpovědět0  0
Surgical (30) | 21.9.200510:25
Moment pane :­) Uz jsi nekdy zkousel sebrat diteti bonbon?
Odpovědět0  0
Ludowit Kypanr | 20.9.200520:44
Ahoj lidi.Mám Athlon 64 pro socket 754....ale potřebuju koupit novou desku s PCIx a nevím jestli můžu koupit desku socket 939?!Půjde do ní můj procesor?U všech prodejců je psáno že Athlon 64 tam jde.Nerozumím tomu­-pomožte mi prosím a napište na mail rrs@seznam.cz děkuju moc.
Odpovědět0  0
PetrD (43) | 20.9.200522:56
Vždyť sis odpověděl sám ­- ty máš procesor pro socket 754, ale chceš si koupit desku se socketem 939... chápeš? Čili odpověď na tvou otázku zní ­- NE.
Odpovědět0  0
rofl | 20.9.200514:53
kdyby jste hrali profi tak mluvite neco jineho , ja vam to vyvetlovat nebudu , aspon jsem chytrejsi zkuste uvidite, ..... peace, vim ze 25 fps je pro minumum minimal, ale neni to tak docela pravda TV =­/ monak , takze se vzpamatujte.....zkuste si zahrat hru s 60 furt a pak s 200 furt :f
Odpovědět0  0
snajprik | 20.9.200515:37
A ty si mysliš že ten nick mam podľa čoho :­) inak mňa viacej trapi PING ­(odozvy­) lebo ked hrakem hru a mam 25fps a PING pod 100 tak sa hraje super bez sekania ale môžem mať 270fps ale ked PING sa šplha cez 200 tak to seka tak či tak.
Odpovědět0  0
luqas. | 20.9.200516:28
noo jako ping je jasny ze pokud chces hrat tak tak kolem 80ms­(ut2004­) je jeste nejaky to hratelny maximum. No jako fps je celkem dulezity :­) ja hral i s ut2oo4­-ons i s 25fps ale jako.. je to pak dost nejisty a spis haluz nez hra =­) napriklad DM bych si s FPS 25 asi opravdu nezahral :D jelikoz by me vyklep kazdej krupan ktere by mel lepsi fps :­) samozrejme dyby mel ping prez tak 130 tak si neskrtne no.. a to mluvim o ut.. kdyz nahlednu do Quake3.. tak tam je ping jeste mnohem dulezitejsi, a fps taky..

no zkratka
zkusenejsi paran FPS potrebuje tak
ping < 60ms
fps > 60fps
(+­/­- autobus)
Odpovědět0  0
fk.JRC*RulezZzOr | 20.9.200517:03
kdo myslis ze to psal luqasi :­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­) ut2004 rox :­) ze minimum je 85 fps aby to bylo krasne plynule , kdyz tam v goliathu naprcas 32 botu tak ti to zadne PC co je dneska na svete nerozjede na 100 fps .­) nemozny :)
Odpovědět0  0
Dimor (8) | 20.9.200513:02
Mám desku pro socket 939, Athlona 64 3000+ a paměti 2 x 256 MB ­/ každá od jiného výrobce ­/.
Navíc každá paměť je jiná: DDR 400 a DDR 333. Mohou tyto paměti pracovat v DUAL CHANEL ??
Mám je zapojeny v dualu ale při spuštění PC mi BIOS píše hlášku: 1CPU, Single chanel.
Prosím napište, budu vděčný.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 20.9.200513:08
Ano, mohou. Ale máte je zapojeny v single channel režimu. Jednu z nich prohoďte do jiného socketu.
Odpovědět0  0
Dimor (8) | 20.9.200513:22
Děkuju za odpověď, přesto bych se ještě zeptal, deska je to MSI K8N Neo4, a v manuálu
píšou, že aby fungoval DUAL CHANEL, je třeba paměťové moduly zapojit do DIMM slotů 1 a 3 ­/ mají stejnou barvu, myslím že zelenou ­/. Takto je tedy zapojené mám. Takže mám je jen prohodit mezi sebou :­-­) anebo to zkusit všelijak zkombinovat ??
Odpovědět0  0
Jhc | 20.9.200514:17
Pomalejší paměť ­(333­) hodit do prvního slotu, a pokud jsou obě dvoustranné ­(paměťové čipy na obou stranách­) tak je dát do pozice 1 a 2, pokud jsou jednostranné, tak do 1 a 3.
4OOMHz se přizpůsobí tomu 333MHz.
Odpovědět0  0
Dimor (8) | 20.9.200514:24
Díky, jsou obě jednostrané a zapojeny 400 v 1. a 333 ve 3. Takže je zkusím přehodit a uvidíme. Díky moc za pomoc :­-)
Odpovědět0  0
Dimor (8) | 21.9.20057:54
Tak jsem to udělal přesně jak jsi radil, ale bohužel bez efektu. Stála SINGLE CHANEL.
Nechápu to.... Jestli někoho z vás napadá, čím by to mohlo být, napište !! Dík
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 21.9.20059:18
Jenže vy musíte dát moduly tak, aby každý byl v socketu jiné barvy!
Odpovědět0  0
Dimor (8) | 21.9.20059:40
Tak jsem to zkusil a nic. Tak to vypadá na reklamaci desky :­-(
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 21.9.20059:42
Tak v tom případě si zkontrolujte propustnost pamětí Sandrou a taky zkuste CPU­-Z, hlásí to v jedné ze svých záložek. Je totiž dost dobře možné, že v BIOSu je chyba ­(předpokládám, že máte ten nejnovější­).
Odpovědět0  0
Dimor (8) | 21.9.200510:03
Ano, BIOS je nejnovější. Je nějaký link na zmíněný software ?
Odpovědět0  0
Dimor (8) | 21.9.200510:18
Tak software už mám, ještě dnes to vyzkouším a jestli dovolíte, zítra bych se opět ozval.
Děkuji za Vaše rady
Odpovědět0  0
N4pst3r | 6.1.200622:36
nemohou! pameti musi bejt stejny vetsinou dokonce stejnej typ a stejnej vyrobce takze podle me nemuze fungovat 333mhz a 400mhz
Odpovědět0  0
pegy (258) | 7.1.200617:24
Nemáš pravdu.Pamäti môžu byť od rôznych výrobcov.Ja to tak mám a behá to v pohode ­(ale mám iba Single takže neviem či to pofičí aj pre DUAL, ale malo by­). Ako už bolo písané tá rýchlejšia sa prispôsobý pomalšej.A ak nie tak to treba nastaviť v BIOSE ručne a pokoj.:)
Odpovědět0  0
hehehe | 20.9.20054:20
tak to je pwnage tech 25 fps to jsem se zasmal no .­)­)­) i tech 60 nekdy nestaci 85­/90 ­( minimalne ! ­) a vic, jedine tak jsem si jist ze nic nezkazim :­) a64 3000+ only ! @ 2.7 ghz NP! hracka , a nejake high detaily to hrajou jen newbici :DDD progaming rox !!! ^^
Odpovědět0  0
Miko | 20.9.20058:32
já se zase po ránu zasmál Vašemu příspěvku.
Pokud něco podobného zplodíte i zítra, budu Vám velice vděčný.
Pokud máte pocit, že musíte mít 85­-90fps, pak bude chyba někde mezi židlí a klávesnicí, nebo nejste člověk.
Odpovědět0  0
snajprik | 20.9.200510:05
Možno jeho oko nezaznamenava len 10 obrazov za sekundu ale 90 :D . Inak bohate stači 24fps tak su robene všetky kamery aj televizor a vpohode :­)
Odpovědět0  0
Lukfi | 20.9.200512:34
Stačí těch 25FPS jako minimum. když řeknu že 60FPS je optimální PRŮMĚR tedy že je to průměrně 60, někdy 30 a někdy 100... 80­-95FPS minimum je s prominutím blbost, 100FPS oproti 60FPS moc nepoznáte, ani monitor už vám tolik nestíhá, když má 85Hz tak je vám 100FPS docela na prd
Odpovědět0  0
... | 20.9.200514:54
je videt ze hrani moc nerozumite, kazdy progamingovy hrac vam to muze rict, takze nedelejte chytre xD
Odpovědět0  0
Miko | 20.9.200516:19
nechte si prosím něco i na zítra :­))
Odpovědět0  0
Marvi | 22.9.200516:05
Je sice pravda že lidské oko snímá asi 10x za vteřinu. Představ si ale situaci kdy ve hře provedeš obrat o 180° za 0,2s. Tvoje oko během obratu sice zaznamená jen dva obrázky nikdy ale nevíš ve které chvíly! Taže jestliže ti během obratu monitor ukáže 12­(60fps­) obrázků místo 6ti­(30fps­) dává ti to 2x větší šanci zaregistrovat a reagovat na útok někde z 90°.
Odpovědět0  0
em | 6.12.200514:26
z těch počítačů jste už kompletně zblblí. oko je oko a to si nehraje na snímky za sekundu a podobně. je to analogovej orgán, ne digitální.

pokud oko sleduje něco v pohybu během té 1­/25 sekundy, tak nevidí ten obraz jako sled statických ostrých obrazů, ale jako rozmazaný obraz ­(jojo, něco jako blur v NFS :­-­)­)

proto je potřeba pro iluzi plynulého pohybu mít alespoň 25 půlsnímků jak v tv ­- a pozor, tyto půlsnímky nejsou statické!! zkuste si krokovat nějaký dynamický záběr na dvd a uvidíte.
anebo řekněme tak 50+ statických snímků za sekundu ­- to proto aby se to jevilo oku jako ­"rozmáznutý obraz­" ­- tzn. pohyb.

zas tak složité to není, ne?
přeji hezký den a opravdu chvíli zkuste přemýšlet jinak než digitálně :)
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 19.9.200520:27
Kde se da stahnout ten programek na vypocet toho PI?
Odpovědět0  0
DaTa_4@seznam.cz | 19.9.200521:47
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 21.9.200515:59
thx
Odpovědět0  0
michal_kollar@centrum.sk | 19.9.200518:09
V clanku autor pise ze technologiu cool n quiet podporuju len semprony 3000+ a vyssie... Je to pravda? Lebo npar. v alzasofte pisu podporu cool n quiet aj k 2600+
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 19.9.200518:24
Pro funkci PowerNow! potřebujete násobič minimálně 8x. V takovém případě ale dosáhnete pouze násobiče 4x, který ale na desktopech u nových jader dost často nefunguje ­(mimo jiné se u něj musí snížit frekvence pamětí na 166 MHz­). Proto ani Semprony 2600+ a 2800+ PowerNow! nepodporují. 2500+ ho nemůže podporovat už vůbec, protože běží na násobiči 7x, což už je nízké VCO, tedy kdyby bylo PowerNow! zapnuto, AMD by vám v podstatě zapnulo násobič minimálně 13x ­(... což zjevně nechce udělat­). Takže narozdíl od 2600+ a 2800+ je zapnutí PowerNow! u 2500+ technicky nerealizovatelné.

Blíže viz ­- https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-DC3B1905AE9F1E2DC1256DC5003A403A.html
Odpovědět0  0
mogon | 22.9.200515:32
Takze najlacnejsi procak, ktory bez problemov podporuje Cool n quiet je Sempron 3000+ ?
Odpovědět0  0
Michal Bauer | 28.10.200511:30
Nesouhlasím s tím, že SEMPRON 2800+ nemá Cool´n´quite.
Momentálně mi jeden v desce MSI K8N­-Neo2 jede a je s Cool´n´quite stabilně reguluje otáčky i teplotu procesoru !!!!
Jeho násobič je 8xFSB. Což je v pohodě.
Mě teď jede 300x8 a HT 800@900 to zvládá v pohodě.
Otáčka ventilátoru se pohybují mezi 1080­-3150 BOXovaného procesoru podle teploty na asi povrchu HEADSPREDU. Alespoň mi to Core Center hlásí mezi 35­-58°C.
MUSÍ být vypnutá v BIOSU ochrana procesoru proti přehřátí !!!
Jinak Cool´n´quite nefunguje!!!!
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 28.10.200511:33
Zaprvé je to Cool­'n­'Quiet a za druhé... tak nám tedy vysvětlete, jak může mít 2800+ tuto technologii, když to podle ­"BIOS and Kernel Developer­'s Guide for AMD AthlonTM 64 and AMD OpteronTM Processors­" není možné.
Odpovědět0  0
Michal Bauer | 28.10.200511:44
Na to Vám nedokážu odpovědět protože nejsem takový znalec HW jako Vy a musím Vám dát poklonu za VELMI DOBŘE zpracované články technologií AMD.
V pátek jsem ho přinesl domů z ALZASOFTu a koukám sem na stránky co bych mohl vylepšit a co by ten CPU mohl zvládnout.
Jenom jednu drobnost, pokud zapnu v BIOSU desky ­(MSI K8N­-Neo2­) ochranu procesoru proti přehřátí na jakou koliv teplotu tak se Cool´n´quite vypne. Pokud tam dám DISABLE tak je aktivní a reguluje VŠE.

Jinak ještě jednou děkuju za perfektně zpracované články.
Odpovědět0  0
Michal Bauer | 28.10.200511:49
Nebude to tím ­(někde v diskuzi zmiňujete, že SEMPRON NENÍ 64bit­), že mám na krabici napsáno AMD64 ????
AMD Sempron WITH 256KB CACHE OPERATES AT 1600MHZ.
2800+ Socket 754
AMD 64
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 28.10.200512:09
Sempron od cca. července je 64bit ­(AMD64­) ­- je to ostatně napsáno v Přehledu procesorů ­( https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-7187A118F3678741C1257035005BD5EE.html ­). Jenže AMD tento čip neznačí jako ­"Sempron 64­", takový název je výmyslem prodejců.

Takových nesmyslů už prodejci vyplodili mnoho ­- mnozí stále nechápou, co to je ATX12V zdroj ­(označují je za ATX­), další zase označují disky jako SATA II podle 3Gb­/s přenosů ­(taky nesmysl­), označují časování pamětí jako CAS Latency ­(zapomínají, že ony parametry nejsou pouze CL­) atd.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 28.10.200512:12
Cool­'n­'Quiet ale neznamená pouze regulaci otáček ventilátoru, důležitá je také funkce regulace napětí a násobiče za chodu ­(PowerNow!­) ­- viz https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-EB2BCE41CDFA426BC12570350059D57A.html
Odpovědět0  0
Michal Bauer | 28.10.200514:24
Omlouvám se pokud jsem špatně pochopil, asi máte opět pravdu v té regulaci napětí za chodu a snížení výkonu ­(POWER NOW!­) to asi Sempron nemá.

Ale s těmi SATAII 3Gb­/s nesouhlasím.
Mám na vlastním PC MSI K8N SLI Platinum ­(MS­-7100­) ­(AMD Winchester 3200+­) disk SATA150, který při přesunech na další disk SATA150 dosahuje 120Mb­/s ­(cca50MB­/s­) na novým disku SATAII od Maxtoru tahám max 230Mb­/s ­(80­-85MB­/s­) a vypůjčeném IBM SATAII.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 28.10.200514:39
SATA II je název organizace, nikoli specifikace pevných disků. Přestože se označení SATA II používá pro onu specifikaci pevných disků, použité technologie ­(3Gb­/p přenosy, NCQ atd.­), jsou pouze volitelné a výrobci nemusí použít všechny. Z toho důvodu nelze za žádných okolností dávat rovnítko mezi SATA II a 3Gb­/s přenosy.
Odpovědět0  0
Krtek 1 | 19.9.200518:08
Zase mně autor přesvědčil, že max 20 % výkonu navíc za 2­-3x vyšší cenu nemá cenu :­-­) Upgrade zatim neplánuju ale docela by mně zajímalo srovnání s K7 architektůrou. Mam Ahtlona XP 3000+ ­(512 kB L2 a 2,17 GHz­) a nevim jestli by byl jedinej z těchhle testovanejch procáků vůbec v něčem rychlejší. Možná brutus aby byl rozdíl 1 MB cache a frekvence alespoň 2,4 GHz a dualní paměti aby bylo znát alespoń těch 30%. Jenže to je pro mně bezvýznamný. Pokud neni nárůst alespoň 2­-3x nemá to cenu. Kodovat nebo střihat video nechávam přez noc a jestli mi má Lightwave počítat animaci tejden nebo 6 dní pro mně neni rozdíl. Je někde k nazelezní porovnání K7 vs K8 ?
Odpovědět0  0
Haf | 19.9.200518:19
Tady jsou herni testy: http:­/­/www.xbitlabs.com­/articles­/cpu­/display­/doom3­-cpu_5.html
Je to ale docela stary clanek, stare jadra athlon 64...
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 19.9.200518:21
Takové porovnání jsem nedělal, nicméně co tak můžu porovnávat s mým Mobile Athlon XP­-M na 2.2 GHz ­(11x 200­), pak se dá říct, že třeba ve výpočetně náročném LAME se tento procesor vyrovná Opteronu 144, tedy procesoru architektury K8 na 1800 MHz. Jinými slovy ve výpočetně náročných aplikacích může mít K8 tak možná 10 až 20% navrch proti K7, tam, kde se využije přístup do paměti, je rozdíl ještě mnohem větší ­- můžete se třeba mrknout na rok starou recenzi Sempronu, kde se porovnával 2800+ ­(K7 na 2 GHz s 256kB L2­) proti 3100+ ­(K8 na 1.8 GHz s 256kB L2­). Ve většině případů byl rozdíl dost významný ve prospěch K8.
Odpovědět0  0
Krtek 1 | 19.9.200519:20
Tak jsem prošel i ty vaše starší testy a nezbejvá mi nic než konstatovat že nárůst do 10% za šílenou cenu ­(deska + procák a možná i grafika­) a to ještě občas nemá cenu. Existuje nějakej procesror ­(X86 architektůry­) kterej by byl alespoň 2x rychlejšíí ve všem než muj zmiňovanej XP 3000+ ? Mam pocit že asi ne. Ty tam jsou doby kdy se dala koupit 486DX2­/66 nebo P­/133 MHz a rozdíl ve výkonu byl ve stovkách procent ­(a ceně snad i taky už si ceny nepamatuju­). Takže čekam na K9 nebo příští zázrak intelu co slíbil na příští rok.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 19.9.200519:45
Nárůstu o 100% se dočkáte jen s dual­-core... ale to zdaleka ne u všech aplikací.
Odpovědět0  0
Krtek 1 | 19.9.200520:15
když to je to čeho se bojim. Posun vpřed se skoro nekoná. Na zkoušku jsem si pořídil duála ­(2x PIII za pakatel­) aybch viděl kde má dualcore význam a kde ne... A bohužel přínos je asi jako mít ty procáky ve 2 bednách a 4 ruce. Je hezký mít při multitasku víc náročnejch věcí rychlejších ale většina lidí si myslim používá 1 náročnou aplikaci a zbytek stejně stojí nebo tolik CPU nezatěžuje. Osobně se neřadim mezi dobrodruhy co stříhaj video a zároveň hrajou hru ­(kromě karet :­-­) ­) Ale potěšilo mně že Lightwave se dokáže ­"roztaskovat­" na obě CPU.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 19.9.200520:23
To je samozřejmě obvyklý problém a i jeden z důvodů, proč jsem zatím dual­-core netestoval. On je to totiž trochu problém testovat něco, co mi v 90% benchmarků dopadne stejně ­/ hůř ­(kvůli frekvenci­) a co stojí strašně moc peněz. Dual­-core určitě význam má, ale zatím bohužel jen na ten multitasking, ne na více aplikací současně.
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.