reklama
Aktuality  |  Bleskovky  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
28.2.2005, Štěpán Mrázek, recenze
V předchozí části jsme vám přinesli spoustu užitečných informací, které se týkají obecně bezdrátových sítí. Dnes pro vás máme nachystané testy a srovnání čtyř Access Pointů z různých konců cenového spektra.
Jakub Fišer | 1.2.200713:25
Čus byl by zde někdo ochotný kdo by mi pomohl nastavit tento wifi router,aby mi šel internet po celém bytě?Teď mi to jde,ale zapoměl jsem heslo a potřeboval bych ho resetnou,abych se do něj mohl dostat.Teda doufám,že po resetu se resetne heslo.Diky moc.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ZYXEL | 27.3.200519:58
Mohu pouze doporucit nepouzivat LINKSYS, ktery zahadne ztraci signal a neni zcela 100%. Naopak doporucuji ZYXEL 2000G je to perfektni po vymene routeru za LINKSYS vidite neuveritelny narust signalu, proste pohoda. A jsou to oba samozrejme routery s AP, ale to je asi uplne je asi uplne jedno pri dnesnich nizkych cenach a samozrejme maji vse co ma AP plus jeste funkci routeru, ale to asi vsichni vime ... :­) = reakce na prispevek pana floret@volny.cz
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
chongolo | 23.3.200521:39
Nevite nekdo jak prepnu Linksys wrt54g do modu klienta ? Zaboha jsem to nikde nenasel, potrebuju to proti AP Vigor 2600. Diky za rady Standa.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Tom K. | 25.3.20059:41
Originalni FW to neumi, alternativni FW ano.

Díky vztřícné obchodní politice tohoto výrobce, je možné zcela legálně získat zdrojové kódy firmwarů pro všechna zažízení Linksys­-Cisco, které je možné dále upravovat ­"k obrazu svému­". Toto je ideální situace pro šikovné programátory, kteří si můžou tato zařízení pouze úpravou firmware doplnit o nejrůznější funkce nebo zcela změnit jeho vlastnosti. Zkrátka nepřijdou ani méně zkušení uživatelé, kteří si většinou mohou opět zcela zdarma stáhnout již upravený firmware z webových stránek věnovaných právě tomuto účelu.

<B>Krátký přehled zajímavých odkazů:</B><BR>Minidistribuce
Linux pro WRT54G: <A title=http:­/­/www.batbox.org­/wrt54g­-linux.html
href=­"http:­/­/www.batbox.org­/wrt54g­-linux.html­"><FONT
title=http:­/­/www.batbox.org­/wrt54g­-linux.html
face=Verdana>zde</FONT></A><BR><FONT face=Verdana>Firmware DD­-WRT:
</FONT><A title=http:­/­/sf01_32.ipx10813.ipxserver.de­/dd­-wrt­/index.html
href=­"http:­/­/sf01_32.ipx10813.ipxserver.de­/dd­-wrt­/index.html­"><FONT
title=http:­/­/sf01_32.ipx10813.ipxserver.de­/dd­-wrt­/index.html
face=Verdana>zde</FONT></A><BR><FONT face=Verdana>Daląí velmi zajímavá
stránka o Linksys obecně: </FONT><A title=http:­/­/www.linksysinfo.org­/
href=­"http:­/­/www.linksysinfo.org­/­"><FONT title=http:­/­/www.linksysinfo.org­/
face=Verdana>zde</FONT></A><BR><FONT face=Verdana>a tohle je opravdu
lahůdka ­- Radius server běľící na WRT54G ­/ GS: </FONT><A
title=http:­/­/www.linksysinfo.org­/modules.php?name=Downloads&amp;d_op=viewdownload&amp;cid=28#categorysta­rt
href=­"http:­/­/www.linksysinfo.org­/modules.php?name=Downloads&amp;d_op=viewdownload&amp;cid=28#categorysta­rt­"><FONT
title=http:­/­/www.linksysinfo.org­/modules.php?name=Downloads&amp;d_op=viewdownload&amp;cid=28#categorysta­rt
face=Verdana>zde</FONT></A>
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
WoodyIS | 13.3.200522:25
Mam uz nejakou dobu LinkSys WRT54G a funguje perfektne. Co me ale zarazi je, ze jeho zdroj je dost horky a docela hlasite vrci. AP mam zapnute neustale, ale podle me by to melo zvladnout. Muze nekdo potvrdit, zda ma zdroj tichy, pripadne studeny­/vlazny ? Uz jsem se ptal ve firme, kde jsem ho koupil, zda je to zavada na reklamaci, ale jeste neodpovedeli.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Valda (24) | 5.3.200520:19
Chybějící údaje jako vzdálenost na kterou jste měřili. Umí ty AP režim klient ? Co třeba kompatibilita mezi nimi ? Jak se chová při více aktivních klientech ? Když už mají switch, co třeba změřit propustnost po ethernetu ? Připojení do gigové sítě, proboha proč když to má 100Mb porty ? A co změřit dosah AP ?
Celkově mě ten článek nic neřekl, kromě toho že ty zařízení existujou. I na webu výrobce se dočtu víc.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
superiorus | 8.2.20092:27
Musim zcela souhlasit. :(
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
naserte se | 2.3.200516:10
je uplne jedno ze to ma WPA2, lidi to stejne nedokazou nastavit a WEP rozlamu za hodinu. wifi je lol a 99% uzivatelu jeste vic !!!!!!!!!!!!!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Tomasinovic | 1.3.200520:06
Vyborny test opravdu !!!!! Poveste na tato ­"AP­" 20 klientu a jestli alespon jedno prezije 2 dny bez zaseknuti je vytez testu. NENI TO ANI JEDNO i super Asus se pri zhorseni signalu napr. snih atd. ZASEKNE. Proc jste do testu treba nezahrnuli Edimax?????? Nebo treba Orinoco?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jihr | 30.3.20050:44
Přesně, pro mne je nejdůležitější spolehlivost, aby APcko netuhlo. Zkouseli jsme v zarušeném prostředí zatím Z­-com XI­-1510V ­(outdoor ­- už se neprodává­), XI­-1500H, XG­-1000, XG­-1100, Ovis WL­-1120, Dlink 900, Compex WL11B+, GIOM EX a při provozu s více klienty to nebyla žádná sláva. Asi nejlépe se jevil Z­-com XI­-1510V, a částečně XI­-1500H, průměr byl Ovislink a nejhorší D­-link 900, Z­-com XG­-1000 a XG­-1100 ­- ty tuhly i třeba 3x denně.
Raději oželím nějaké funkce, ale potřebuji spolehlivost. Jsem ochoten akceptovat zatuhnutí tak cca 1x za 3 měsíce. Tam kde máme jako APcka Linuxy, restartujeme max. 2xročně.
Zkusím však ještě vyzkoušet Asusy, Zyxely a Orinoca.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
test11 (10) | 28.2.200521:30
Tohle byl nějakej test????? Přijde mi to spíš jako info sepsané opravdu o pár produktech.... Jeden navíc zapadal do zcela odlišné kategorie­(d­-link­).... A ten test přenosové rychlosti? Předpokládám po místnosti s 1ním clientem... no to si snad děláte legraci.... Co takhle alespoň 10 cli na wifi straně a 5 na eth. nebo spojení se vzdáleným poskytovatelem ­(05­-1km­) + 20eth cli za firewalem ­(když už ty router ap­). A vůbec jiné trochu reálnější situace, je to pracné vím, ale tomuhle přece opravdu nemůžete říkat test, vypovídací hodnota je 0. Pokud tedy někomu nejde hlavně o výčet parametrů na obalu...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Roob (179) | 3.3.200511:47
suhlasim.. Tento ­"test­" je o nicom, a este zabral 2 clanky
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
floret@volny.cz | 28.2.200513:54
umí vše potřebné.
Router se hodí na něco a AP se také hodí na něco, přičemž se některé vlastnosti prolínají.

Navrhuji článek na srovnání jablek, hrušek a melounů, aneb které ovoce lépe jde k pleti.....
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
dufik@atlas.cz | 28.2.200514:22
No myslim ze tobe jdou ty jabka k pleti, po takovejch zvastech ne? Tvoje rypava poznamka je bezpredmetna, a svedci o tve socialni zralosti. Ti poradim: kasli na komply, bez se provetrat, zkus si najit partnerku, a pak pis komentare. JC
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jiri@domazlice-net.cz | 28.2.200515:01
rad bych poridil AP ktere by melo 2 Anteny jednu velkou Yaggi ktera by byla prijmala signal.a dalsi malou antenkou kterou by rozhazval prijmuty signal po mistnosti.a samozrejme ethernet konektor na sit.signal bych pak prijmal do notebooku a kapesniho PC. je neco takoveho mozne sehnat? diky na mail jiri@domazlice­-net.cz
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
nimlot | 28.2.200516:08
Tak neco takovyho jsem taky shanel...
Po precteni mnoha diskusi a po mnoha konzultacich s lidmi, kteri o tom vedi vic nez ja jsem dosel k zaveru, ze takove zarizeni se neda jen tak sehnat a pokud prece jen ano, tak to nestoji za ty problemy to pak rozhodit. Nejlepsi varianta je koupit dve APcka. Jedno ­"hloupe­" APcko jako klienta a to propojit kabelem s jinym AP treba s routerem ­(napr. zde popisovany Linksys­) ktere bude davat konektivitu klientum v dome.
Jina alternativa je taky nejaky stary PC se dvema wifi sitovkama a linux­-routerem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Tohle funguje | 28.2.200518:47
Tuhle funkci umi AP Linkdys WAP11 a Linksys WAP54G. Pokud nastavis WDS, muzes v podstate delat funkci repeateru.
Jinak souhlasim s nazorem vyse uvedenym. Autor je asi tezce mimo misu kdyz srovnava access pointy s routerama. Mel by si uvedomit ze opravdu srovnava hrusky s jablkama
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Štěpán Mrázek (372) | 28.2.200519:44
Neurazte se, ale jako autor jsem všem jasně říkal, že se hodnotí takové věci jako je router, switch, rozsah bezpečnostních standardů, atd. Pokud někdo pošle do takovéhoto testu holý AP, pak se nezlobte, ale za to já nenesu odpovědnost ­(to už je na konkrétním člověku co on vybere a zašle do testu­). Já pouze definuji rámec testu a nikoliv nominace konkrétních produktů ­(což je mimochodem obecné pravidlo pro příjímání produktů do megatestu­). Informace dostali všichni stejné a zástupci D­-Linku jsme v telefonátu dokonce přesně říkal co a jak budeme hodnotit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
starmen (438) | 28.2.200520:26
Tentokrát musím souhlasit.. opravdu jste porovnával hrušky s jabkama... reakce ­"dufik@atlas.cz­" je velice usměvná a ­"těžce­" mimo mísu...

Pokud jste opravdu všem zasilatelům AP poslal požadavky a řekl co se bude testova, tak to není od Vás až takový ­"prohřešek­", ale proč se teda test jmenuje test AP a ne test WiFi routerů ­(nebo WiFi AP routerů­) ?????.
Ono když se to jmenuje test AP, tak věta
"Jak vidíte zde je už je situace mnohem lepší. Prakticky všechny testované access pointy obstály se 100% úspěšností. Jedinou vyjímkou je zde model značky D­-Link, u kterého postrádám zejména funkce routeru a integrovaný switch­"
je opravdu k smíchu :­-­). Jste místo této věty mohl upozornit, že se jedná o model mířený úplně někam jinam. Osobně chci teď stavět jednobodový spoj ­(mno v plánu už to mám asi 3 měsíce :­-­) ­) a router by mi byl jen na obtíž. Potřebuji AP ve funkci bridge nebo switche. Rozhodně ne router.

Také mi v recenzi chybí informace o tom, zda­-li jde AP provozovat jako bridge ­(na fyzické vrstvě­) či jako čistý switch ­(na linkové vrstvě­). Router navíc může být pro některé požadavky na škodu... např. chci aby AP jel jen jako bridge nebo switch... takže považovat router za plus u AP je takové trošku liché... plus to je pouze když potřebuju router... což z AP opět nesouvisí ­(resp. souvisí nepřímo­).

Jinak osobně mám na střeše Linksys používaný jako WiFi2Lan konverter ­(nevím co je to za model­) a jednou za čas musím spojení restartovat.. ale pravděpodobně to není linksysem ale Ovislinkem 100Mbit síťovkou s Realtek chipsetem... Realtek chipsety stojí za starou belu...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jan Novák | 28.6.200514:08
Rád bych se zeptal na funkci routeru. Podle toho, co jsem vyčetl, tak router přepíná mezi sítěmi, to je podle části IP adresy určené pro adresu sítě. To znamená, že když jako bránu do Internetu připojím AP klienta, který bude mít na sobě switch pro několik LAN připojení, pak všechny tyto počítače v LAN budou moci na Internet a vzájemně se uvidí v domácí síti. K čemu bych mohl využít funkci routeru? Nebo je o všechno úplně ale úplně jinak?
Předem díky za odpověď
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
liborc (398) | 1.3.20059:27
taky jsem si ho koupil domnivaje se, ze Cisco jakozto majitel, dava jistou zaruku kvality.
Dopadlo to tak, ze jsem se furt nemohl dopidit, proc se mi v rezimu klient nechce pripojit k AP Asus WL500b. No a pak jsem si toho vsimnul. V administracnim rozhrani v popisku ke klientskemu rezimu je napsano, ze rezim klient funguje jen proti nekolika vyjmenovanym typum Linksys AP.

Pro me z toho vyplynulo ­- neverte popiskum v inetovych obchodech. Jdete pekne do kramu a ubezpecte se, ze to zarizeni dela presne to, co chcete. Pokud bude problem, muzete ho v pohode vratit. Ja jsem na podobne operaci tratil nekolik set korun, protoze jsem si toho vsimnul az po 14 dnech.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
vas | 1.3.200510:55
WAP11 se snad delal ve 3 nebo 4 verzich pokazde s jinym chipsetem, to co tu popisujes se objevovalo ve verzi s atmelem, ktery se pripojil jako klient opet jen na atmel pripadne nekolik dalsich spriznenych chipsetu. U wifi veci tak jeko snad nikde jinde nezalezi na znacce ale na tom jak se ktery dany model povedl, jaky chipset obsahuje atd. takze aktualne jsou pro me co se krabicek tyce TOP ovislink 1120AP a Lynksis WAP54G nebo WRT54G dle pouziti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
liborc (398) | 1.3.200511:10
Je to bordel, ze vyrobce vymeni streva ­(= udela jiny vyrobek­) a prodava to pod stejnym modelovym oznacenim jako predchudce. Stejne jsem si nabehl i se zminovanym Asusem WL500b. Mam ­"novejsi revizi­" s jinym radiem ­(=jiny vyrobek­) se stejnym oznacenim a nepasujou do nej novejsi firmwary. Jak v Kocourkove. A clovek si muze stezovat akorat na hlavnim nadrazi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jacek666 | 5.3.200521:29
S Ovislink 1120AP mam takovej problem, pri delsim nepretrzitym toku dat ­(128 Kbps­) se sekne, pomuze jen na cca 10 sec. odpojit z el. site. Nevis cim to muze byt? Podotykam ze firmware mi ISP nahraval novy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
JeJe | 6.3.200517:16
ZAcinali jsme s Owislinkama a tedka prechazime na D­-Linky hlavne z toho duvodu, ze Owislinky potrebuji docela casto resetovat ­(tak co 3­-4 dny­) jinak to s nima jde do haje ... ­(BTW, ty D­-Linky maj taky nekdy sve ­"dny­")
Jeste mam dotaz na zdatnejsi nez jsem ja ­- nemate nejake linky s navody na nastaveni, nejak se mi motaji ty mody u D­-Linka a poradne nevim co jsou zac ­(WDS, WDSREPEATER,REPEATER atd + scripty pro monitoring a omezeni uzivatelu)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
vas | 10.3.200518:11
No me se to nestava, ale co sem ruzne cet tak 1120 se muze seknout tehdy, kdyz je slaby signal na pomezi jede­/nejede anebo kdyz je neake vetsi ruseni.Popripade sem uz videl jak vytuhl ethernet port to jest apko jelo dal ale neslo se na nej dostat muselo se resetovat.Jestli si to AP dostal od isp tak proste to nech na nich at to resi, bud vymena AP za jiny kus anebo silnejsi antena.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
=====ET B36/2p===== | 28.2.200510:48
Ten testovaný asus má jen usb 1.1 i pro disk? a mělo by pak vůbec cenu tam nějáký ten externí disk pro sdívení připojovat? Zvládlo by to i 300GB disk? Jinak pěkná recenze..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jarek Šeděnka | 28.2.200515:45
existuje novejsi verze wl500gx, ktera podporuje USB2
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Azmodan | 28.2.200510:40
Chvalim autora ze recenze AP, v budoucnu bych urcite uvital dalsi recenze podobneho razeni. Jen skoda, ze jste pri testech prenosovych rychlosti neudal na jakou vzdalenost a pripadne s jakymi antenami a ziskem jste dane rychlosti nameril, take by se hodil udaj o stabilite AP pri prenaseni velkych souboru v radove GB, nektere AP maji totiz tendence zamrzat atd. Jinak pochvala, techto clanku moc nevychazi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
fcc | 28.2.200510:20
A co treba jste Compex?Urcite by tady stal za zminku........
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
eM | 28.2.20059:41
neexistuje ­"Zpětný SMA konektor­". Jen REVERZNÍ SMA ­(proto znacka R­-SMA­)
Autor by se mel zamyslet nad svou odborností...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Štěpán Mrázek (372) | 28.2.20059:59
No vidíte a on autor do dnešního dne žil v domění, že anglický výraz ­"reverse­" se do češtiny, mimo jiné, překládá jako zpětný :­-­(

http:­/­/slovnik.seznam.cz­/sl.fcgi?src_trg=cz_en&len=30&word=reverzn%C3%AD%20%28zp%C4%9Btn%C3%BD%29
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Simik (353) | 28.2.200519:57
Ten zpětný konektor to je fakt nejaký divný.
Co třeba obrácený http:­/­/slovnik.seznam.cz­/sl.fcgi?src_trg=en_cz&len=30&word=reverse
Ten konektor má tuším oproti normálnímu SMA přehozenou dutinku s pinem.
Simi
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
re | 28.2.20059:36
mate to blbe popsane http:­/­/www.wi­-fi.org­/OpenSection­/Certified_Products.asp?TID=2
jinak kupujte jenom a nikdy nic jineho nez linksys !!!
http:­/­/www.linksysinfo.org/
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Štěpán Mrázek (372) | 28.2.20059:56
Ještě jednou jsem se podíval do admin menu D­-Linku. Testovaná verze nemá nikde ani zmínku o šifrování AES, které je součástí 802.11i jinak též WPA2. Jediné co člověk může volit je 64­/128­/152 bitů.

S tím Linksysem souhlasím, vzhledem k ceně a funkcím mi přijde jako ideální volba.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ret | 28.2.200522:39
D­-Link DWL­-2100AP ma na WPA2 certifikaci od http:­/­/www.wi­-fi.org­/
co je v menu AP je nepodstatne
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
liborc (398) | 1.3.20059:28
Muj nazor na tuhle firmu jsem vyjadril o neco nize. Aneb zvucne jmeno neznamena nic.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
dufik@atlas.cz | 28.2.20058:55
Lze u AP ASUS sdilet Internet pres USB modem?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Štěpán Mrázek (372) | 28.2.20059:41
Ano to je jedno z možných využití USB portu. Připojíte na něj CDMA modem přes USB kabel a sdílíte jej ve WLAN síti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
dufik@atlas.cz | 28.2.200510:59
A lze tam pres to USB pripojit i ADSL modem?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
_Teddy_ | 28.2.20058:49
Na zaklade coho ste vyberali access­-pointy do tohto testu? Lebo mi tam chybaju niektore typy, napr Zyxel Prestige 334W, 3Com Office connect, takisto D­-Link ma lepsie modely ­(napr.714P alebo 664G­), chyba tam aj nieco od Netgear ­(WGU624­), SMC Barricade ­(dost rozsireny v nasich koncinach­), atd.

A dalsia vec: hodnotit ­"firewall­" len ano­/nie, to sa mi zda prilis zjednodusene. Minimalne to teda pytalo aspon par veci si vsimnut ­(ci je to len paketovy filter, alebo statefull, ake dalsie funkcie ma, ako je na tom s arp, atd­).

Je to pekne porovnanie, ale ako vravim, na nasom trhu je k dispozicii ovela viac modelov...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.