Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte
11.11.2004, Zdeněk Kabát, recenze

Tak se nám do redakce dostala jedna z nejlákavějších nabídek současného grafického trhu, GeForce 6800GT, a na potvoru hned od dvou výrobců - MSI a Gigabyte. Zatímco MSI se drží klasického designu a obsahuje obrovský bundle, Gigabyte sáhl k netradičnímu chlazení a přibalil DOOM 3. A jejich výkon?
Kapitoly článku:
- Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte
- MSI NX6800GT-TD256
- Gigabyte GV-N68T256DH
- Syntetické testy - 3DMarky
- Testy - 3DMark fillrate, pixel a vertex shader
- Testy - Quake 3, Wolfenstein, Call of Duty, UT
- Testy - Halo, Far Cry, Doom 3
- Přetaktování, hluk a závěr
Quake 3 engine
.gif)
Graf 11 - Quake 3 Arena (4xFSAA, 8xAF)

Graf 12 - Wolfenstein: Enemy Territory - railgun (4xFSAA, 8xAF)

Graf 13 - Call of Duty (4xFSAA, 8xAF)
Protože je Quake 3 engine již starším "poháněčem" her, neprojevují se v něm rozdíly mezi kartami tak výrazně. Naopak mezi hi-endovými by se dalo mluvit až o chybách v měření. Nicméně Z toho vyplývá, že GeForce 6800GT jsou přibližně na úrovni Radeonu X800XT a Radeon X800Pro začíná nepatrně ztrácet. Naopak v Call of Duty je pořadí o něco jiné. Ale rozdíly jsou v řádech jednotek procent.
Unreal Tournament

Graf 14 - UT2003 Flyby (4xFSAA, 8xAF)

Graf 15 - UT2004 Flyby (4xFSAA, 8xAF)
Ani u Unreal Tournamentu nejsou rozdíly nijak obrovské. Spíše je vidět, že u dnešního hi-endu nerozhodí grafické karty ani vysoké rozlišení, ani vyšší úroveň optimalizací.
.gif)
Graf 11 - Quake 3 Arena (4xFSAA, 8xAF)

Graf 12 - Wolfenstein: Enemy Territory - railgun (4xFSAA, 8xAF)

Graf 13 - Call of Duty (4xFSAA, 8xAF)
Protože je Quake 3 engine již starším "poháněčem" her, neprojevují se v něm rozdíly mezi kartami tak výrazně. Naopak mezi hi-endovými by se dalo mluvit až o chybách v měření. Nicméně Z toho vyplývá, že GeForce 6800GT jsou přibližně na úrovni Radeonu X800XT a Radeon X800Pro začíná nepatrně ztrácet. Naopak v Call of Duty je pořadí o něco jiné. Ale rozdíly jsou v řádech jednotek procent.
Unreal Tournament

Graf 14 - UT2003 Flyby (4xFSAA, 8xAF)

Graf 15 - UT2004 Flyby (4xFSAA, 8xAF)
Ani u Unreal Tournamentu nejsou rozdíly nijak obrovské. Spíše je vidět, že u dnešního hi-endu nerozhodí grafické karty ani vysoké rozlišení, ani vyšší úroveň optimalizací.