reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte

11.11.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Test dvou GeForce 6800GT: MSI vs. Gigabyte
Tak se nám do redakce dostala jedna z nejlákavějších nabídek současného grafického trhu, GeForce 6800GT, a na potvoru hned od dvou výrobců - MSI a Gigabyte. Zatímco MSI se drží klasického designu a obsahuje obrovský bundle, Gigabyte sáhl k netradičnímu chlazení a přibalil DOOM 3. A jejich výkon?
Halo: Combat Evolved


Graf 16 - Halo: Combat Evolved (bez FSAA)

V testu Halo tentokrát zvítězily obě karty GeForce 6800GT, které překonaly dokonce i výše taktovaný Radeon X800XT. Rozdíl ve výkonu je sice jen 5-8% ve prospěch nVidie, ale vzhledem k mnohem nižší frekvenci je to velmi dobré.

Far Cry


Graf 17 - Far Cry - default (4xFSAA, 8xAF)


Graf 18 - Far Cry - Pier (4xFSAA, 8xAF)

Far Cry vždy bylo a asi také bude dominantou grafických karet ATi. V defaultním testu se u GeForce 6800GT vyskytly poměrně "zajímavé" výsledky (nekamenujte mě za ně), které řadí karty na druhé, resp. třetí místo, ačkoliv v rozlišení 1024x768 je Radeon X800Pro překonává. Mapa Pier ale již ukazuje, jak se věci mají a GeForce 6800GT s trochou nadsázky dostávají na frak.

Doom 3


Graf 19 - Doom 3 (bez FSAA)


Graf 20 - Doom 3 (4xFSAA, 8xAF)

Zde je výsledek také jasný a vcelku očekávatelný, protože Doom 3 je prostě doménou nVidie (spolupráce nVidia-ID Software pracovala při vývoji na jedničku). Ve všech 5 testech je GeForce 6800GT jasně první a vůbec nezáleží na tom, že Radeon X800XT je výše taktován. Na GeForce 6800GT je Doom 3 hratelný v podstatě ve všech rozlišeních bez FSAA a v 1024x768 při zapnutých optimalizacích. A musím říct, že je to pak nádherný pohled.
reklama