reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!

16.11.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!
Do redakce konečně dorazila od nVidie grafická karta GeForce 6600GT pro sběrnici AGP, a tak Vám můžeme v tuto chvíli přinést exkluzivní recenzi. Grafický čip GeForce 6600 toho předvedl mnoho již na platformě PCI Express, a proto je velmi očekáván jeho přechod na starší typ sběrnice. Jak si vede ve srovnání s Radeony?
Doom 3

Na závěr se tradičně podíváme na ostře sledovaný benchmark, vycházející z herního enginu Doom 3. Tato hra je postavena opět na OpenGL a používá celou řadu extenzí, díky kterým dostávají zabrat i shadery grafických karet. K testu jsem použil defaultní demo a testoval jsem pomocí utility Bench'emAll.


Graf 30 - Doom 3 - 1024x768 - bez FSAA, AF


Graf 31 - Doom 3 - 1280x1024 - bez FSAA, AF


Graf 32 - Doom 3 - 1600x1200 - bez FSAA, AF

Výkon GeForce 6600GT v Doom 3 je opravdu vynikající. Nejen že překonává všechny ostatní grafické karty s 8 pixel pipeline, ale dokonce šlape na paty i "nabušenější" GeForce 6800 s 12 pipeline. Ve srovnání s Radeonem 9800Pro, který je dnes jedním z nejžádanějších obchodních artiklů, je nová GeForce o kategorii výše.


Graf 33 - Doom 3 - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF


Graf 34 - Doom 3 - 1280x1024 - 4xFSAA, 8xAF

Při zapnutém anti-aliasingu si 6600GT o příčku pohoršila, ale rozdíl 0,1, resp. 0,3fps je zanedbatelný. Pokud máte výkonnější sestavu, než na které se testovalo, bude Doom 3 hratelný i při nastavení 1024x768 se zapnutými optimalizacemi obrazu. A to je na mainstreamovou kartu skvělé.
reklama